Hraničář

Moudrý strom Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 20

Moudrý strom

Vznik Moudrého stromu

Nejprve je nutné říci, že moudré stromy vznikají velmi zřídka. Moudrý strom vznikne nejčastěji v samém srdci hvozdu, z mohutného dubu nebo buku. O vzniku stromu se ve snu dozví každý druid, který na území hvozdu v daný okamžik žije. Moudrý strom vzniká nejčastěji ve hvozdech, které si žijí klidným životem. To znamená ve hvozdech, kde se nijak dramaticky nezvyšuje probouzecí magenergie (ne výš jak nad 2. stupeň pruzení lesa). Tj. v takových hvozdech, kde žijí lidé v míru s druidy, kde neprobíhá masivní kácení stromů, vybíjení zvěře, války a podobně. Pokud PJ Moudrý strom v příběhu potřebuje, pak nepochybně vznikne, pokud hraje PJ na náhodu, nebude problém vytvořit si nějaký vzorec šance na vznik, který zohlední čas a nízké množství probouzecí magenergie.

Zánik Moudrého stromu

Moudrý strom nikdy nezemře stářím, škůdcem, nemocí, vichřicí apod. Blesk jej nikdy nezasáne. Automaticky umírá, pokud se hvozd dostane na 4. stupeň probuzení. Strom je teoreticky možné ručně pokácet, ale osoba, která by ze stromu usekla byť jen větev je automaticky vystavena Nenávisti lesa se všemi důsledky z toho vyplývajícími.. Strom může shořet při požáru. Smrt Moudrého stromu okamžitě zvýší probouzecí magenergii právě o 5000 magů (toto neplatí pokud strom zemřel díky probuzenosti hvozdu).

Schopnosti stromu

Moudrý strom je Moudrým nazýván především pro své schopnosti. Ihned po vzniku má strom znalosti jako sféra Vehuiah (1.). Po deseti letech existence se schopnosti stromu zvýší, získá vědomosti sféry Jéliel (2.). Po dalších deseti letech jsou schopnosti stromu již plně rozvinuté a strom získává znalosti i sféry Sirael (3.) Dle úvahy PJ může strom také např. uzdravovat nemoci, napravovat změněné přesvědčení, charakter, povolávat lesní duchy a monstra k obraně apod. Je také možné přisoudit magické/léčivé účinky různým odvarům z trochy spadlých žaludů apod., ale nic se nemá přehánět.

Využití schopností stromu

Informace od stromu může získat jen a pouze druid po rituálu. Je k němu zapotřebí nejméně deset druidů, kteří při rituálu vloží do stromu magenergii 600 magů. Druid se může rituálu účastnit od 6. úrovně. Množství dodané magenergie záleží na každém druidovi zvlášť, může dodat kolik magů chce. Pokud není při rituálu dodána potřebná magenergie, rituál se nezdařil a tento měsíc není možné schopností využít. Schopnosti nahlížení do sfér je možné využít pouze 1x měsíčně, u ostatních případných schopností záleží na PJ. Rituál probíhá tak, že druidi kolem stromu udělají kruh a po vložení magenergie nechají za zpěvu oslavných písní dotyčného druida vylézt do koruny stromu. Druid přemýšlí o své otázce a rituálem je uspándpověď na otázku se druid dozví ve snu. Spící druid se tedy se sférou nijak nespojuje, funkci „theurgha“ plní vlastně Moudrý strom (žádné riziko nežádnoucích astrálních bytostí nebo larev). Pokud je informace ve sférách blokována, druidovi se nebude zdát nic. Celý rituál je ale k ničemu, pokud má postava na sobě nebo u sebe libovolný kovový předmět (a pokud o něm ví – ale záleží na situaci, hrot šípu trvale uvězněný pod lopatkou vadit asi nebude). Strom informace také neposkytne, pokud má Hvozd (PJ) pocit, že mu to uškodí nebo pokud by nějak výrazně změnil chod světa.

Poznámky

  • Druid se o existenci Moudrých stromů dozví při výcviku na 6. úrovneň, chodec na 15. (dozví se o tom, že MS existují, ale konkrétní lokace se dozvědět nemusí)
  • V herním světě se jedná o velmi vzácný prvek, hráči by se ke stromu neměli dostat každý den. A pokud se už o existenci poloze stromu dozví, kdo říká, že je k němu druidové pustí? Zvlášť, pokud bude v družině válečník v plátovce.
  • Z jednoho kilogramu dřeva Moudrého stromu lze vydestilovat dva magy, ale zkuste si z něj tu větev uštípnout.
  • Druidi a lesní elfové mohou kolem stromu prováděť různé obřady apod.
  • Korunu stromu mohou obývat různé víly a jiná lesní stvoření
  • Moudrý strom může být klíčový pro mnoho zápletek

PinHead

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Pro mě je to jednoduše a pro každého srozumitelně podána myšlenka na mordý strom jako poradce druidů.

Slouží jako inspirace - hnětací hmota, kterou si snadno každý PJ přetvoří dle svých potřeb. Kdo má potřebu dodat nějak astrál, tak tam může zakomponovat hierophanta, který se natolik ztotožnil s lesem, že se postupem času promění v moudrý strom (ať postupně, posmrtně nebo jednoduše jednoho dne dočista zapustí kořeny).

Pro mě dobře využitelné dílo, větší rozsah by někomu mohl pomoci dodat další inspiraci, někomu jinému zase ji zhatit nepotřebnými informacemi, tedy dílo má význam i v takové rozsahu, jaký jej má nyní.

3,5*


 Uživatel úrovně 5

Fafrine tak to jsem nevěděl. Tuhle část pravidel jsem pořádně nečet.


 Uživatel úrovně 0

Tak, konečně jsem se dostal k pravidlům.
Nejdříve bych se chtěl omluvit za to, v čem jsem neměl pravdu.
Paměť listů a Paměť stromů nejsou standardní kouzla DrD, zřejmě jsem je zahlédl v nějakém asterionském modulu. Tímto se velmi omlouvám, výtka redundance díla je neoprávněná.
Na druhou stranu, s astrálními sférami, jako světem mrtvých jsem měl pravdu. Viz. PPE-PJ, Bestiář, str. 139., Ďáblové - Duše, cituji: "V dračím doupěti má každá inteligentní bytost (...) Duši. Po její smrtí se Duše odpoutává od těla a směřuje k vyšším astrálním sférám. Každá duše zamíří do sféry se stejným pořadovým číslem, jako byla inteligence zemřelé bytosti." [čtvereček]


 Uživatel úrovně 0

Hamster: V neděli si svá tvrzení ještě ověřím.


 Uživatel úrovně 4

Asi většina hráčů má nějakou představu o "moudrém stromu", tedy stromu, spjatému s hvozdem a druidskými úkony. Komu ta představa chběla vyjádřená pravidlově, číselně, toho dílo určitě potěšilo, je to jednoduché a použitelné, navíc krátké, takže PJ může strom ihned použít pro hraní bez nějaké delší přípravy. Na druhou stranu příspěvek nemá nic navíc, co by člověka tak nějak výrazněji překvapilo či oslovilo. Prostě kvalitně odvedená práce, která si jistě najde své čtenáře a hráče, 5 bych tomu nikdy nedal, ohzd taky ne, ale v rámci tématu povedené.


 Uživatel úrovně 0

No má to něco do sebe ale dílo ničím nepřekvapuje ani neuchvacuje, nicméně není to špatný kousek, má svůj nápad, je to použitelné, čtivé, žádné velké chyby, líbí se mi to ale skutečně mě to nijak zvlášť nenadchlo.


 Uživatel úrovně 8

Fafrin: astrální svět je svět zemřelých?
V jakých pravidlech je paměť listí a stromů?
Já osobně předpokládám, že těch 600 magů je na kontakt se sférou... Moudrý strom je pak jakýsi druidský astron.


 Uživatel úrovně 0

Tak, budu hodnotit, i když to bude obtížné.
Nebudu číst celou plamennou diskuzi, protože to nemám zapotřebí. proto se omlouvám, pokud řeknu, co již bylo řečeno.
Takže dílo má nápad a velký dějový potenciál, což je jednoznačně velké plus.
Na druhou stranu je třeba říci, že zkušenému PJ příliš (už) nepomůže (motiv moudrého stromu je známý a s jeho rozvinutím nemusí být velký problém) a začátečníkovy toho do rukou příliš nedá.

Nejdříve k tomu, co tu je: Vznik a zánik jsou popsány pěkně, smysluplně. Nápad s přeměnou stromu ve Velký zlý je dobrý. 5000 magů za smrt stromu mi přijde poněkud mnoho, musel bych se podívat do probouzejících tabulek pro vhodnější sumu, ale jak někteří říkají, je to jen číslo.

U schopností stromu - sběru informací mi trochu vadí linearita(10, 10, 10 let) a také představa, že strom komunikuje s astrálním světem zemřelých, místo toho, aby informace sbíral od větru, lesní zvěře, tažných ptáků a malých lesních bohů.
Ostatní schopnosti stromu jsou pěkným spisem nápadů, ale bohužel mi třeba chybí informace kde k těmto magickým úkonům bere strom sílu? Má magenergii vlastní, nebo používá energii hvozdu? Posiluje hvoz kouzla stromu jako to dělá u druidů? Může hvozd sesílat kouzla skrze strom jako to dělá s druidy? Snižuje nebo zvyšuje nějak strom sám probouzející magenergii hvozdu (chlácholení)?
Vekeré tyto případně klíčové otázky by šlo vyřešit prostě tím, že se řekne, že strom má schopnosti druida na x té úrovni, kde x je závislé na věku stromu.

Využijí stromu k otázkám je dost limitující. Ostatně, pokud si pamatuji, druidi mají přístup k některým informacím ze sfér pomocí kouzel paměť listí a paměť stromů, ne?
Ostatně samotný rituál mi oproti theurgovy příjde, no , drahý a náročný. Aź příliš. Když má infrmace strom, proč se o ně dobrovolně nepodělí sám, chce-li? slouží 600 magů k tomu, aby z něj byly "vypáčeny"?

Poznámky jsou pak nástřelem dalších věcí, které šlo rozvést, nápadů k použití a podobně.

Teď k tomu, co tu ještě není:
Nližší popis vzhledu, takový, který lze přečíst postavám, by určitě neuškodil, a ušetřil by práci každému.
Jak je to vlastně s inteligencí a komunikačními schopnostmi stromu? Je to jen mrtvé dřevo?
...

Takto by se dalo pokračovat dlouho. Dílo přináší spoustu otázek, které vlastně není problém nějak vyřešit. Některé se více týkají konkrétního světa a jeho ladění, některé spíše pravidlového charakteru. - a právě ty by IMHO měl příspěvek řešit.
Vím, že příspěvek je schopností hraničáře (druida), ale více by mu prospělo zpracování stylem bestiáře, ostatně, jak náročné je srom vskutku porazit? Kolik má život? Kolik magů (aby se mohl pránit)?...
Nápad, inspirace, zpracování, použitelnost. Ve všech případech dosti rozpačité.


 Uživatel úrovně 5

PinHeade to jsem snad ani nemyslel až tak. jak to vyznělo. Ale pokud by tomu tak bylo měl by ten strom mnohem více smysl podle mě. Omílat důvod proč jej považuji za nástroj a ne za inteligentní entitu by bylo už zbytečné pro všechny, ale to že je projevem klidného hvozdu tomu dává tu auru moudrosti.


 Uživatel úrovně 0

Všem: Konec dobrý, všechno dobré. :-)

Tím nechci nikoho urazit, nebo nedej bože někoho v něčem podporovat.