www.Dracidoupe.cz


Hraničář



Chodecký luk

Příprava pro tisk (tisknuto 2513x)
Autor:Ramus
Přidáno: 21:56:46 22.10.2008
Hlasovalo: 9
Průměrné hodnocení: 2

Anotace: Alternativa k Chodcovi meči

Chodecký luk

Základem je dlouhý luk, který má pouze v rukou chodce určité zvláštní schopnosti. Chodecký luk má SZ 7/+1 (pro základní luk s démon z první sféry) a dostřel 15/30/50. V rukou kohokoli jiného je to, jak již bylo řečeno obyčejný dlouhý luk se SZ 5/+1. OZ = -2.

Chodecký luk se považuje za magickou zbraň pro potřeby poškoditelnosti i zranitelnosti nestvůr.

Při vyvolání démona luku z vyšší sféry obsahuje luk 1 mag vlastní obnovitelné magenergie na den za každou sféru, která ho dělí od první a má +1 k SZ za každé dvě sféry, která ho dělí od první.

Elfové Chodci mají bonus +1 k SZ (za rodovou zbraň).

Chodec se na 6. úrovni musí rozhodnout, zda se jeho cesta bude ubírat směrem meče, nebo luk. V budoucnu své rozhodnutí sice může změnit, ale jednu úroveň si bude na meč zvykat a bude s ním schopen sesílat kouzla Chodcova meče s 50 % pravděpodobností. Platí i naopak.

Magenergie chodeckého luku.

V základním provedení nemá chodecký luk žádnou vlastní magenergie. Chodec do něj musí přelít svou. Množství maximální energie v luku je závislé na úrovní. Chodec na 6 úrovni může do svého luku přelít maximálně 10 magů. S každou další úrovní roste tato schopnost o 1 mg. Přelité magy jsou nevratné.

Kouzla chodeckého luku

Rychlá střelba
Obrana lukem
Poškození zbraně
Kouzelný šíp
Mířený šíp
Transmutace
Uspání démona
Sraž šípy
Sraž projektily


K seslání kouzla stačí, aby chodec třímal luk v ruce. Všechna kouzla se sesílají v žádném čase.

Rychlá střelba

Magenergie: 8 magů
Trvání: 1 kolo

Chodec vytáhne z toulce dva šípy a oba vystřelí naráz. Na útok si hází pouze jednou. Oba šípy mají stejný útok, ale každý může mít jiný cíl.

Obrana lukem

Magenergie: 2 magy
Trvání: 1 kolo
Materiál Bonus k OČ
Normální +1
Eben +3
Mahagon +5

Dřevo luku se jakoby zatvrdí a luk vede chodcovu ruku tak, zkřížil svou cestu s protivníkovou zbraní. V praxi se to projeví bonusem k OČ podle materiálu, ze kterého je momentálně dřevo luku (viz Transmutace).

Vyvolává se během akce Obrana.

Poškození zbraně

Magenergie: 5 magů
Trvání: 1 kolo

Viz Poškození zbraně u Chodcova meče v PPP.

Kouzelné šípy

Magenergie: 2 magy
Trvání:1 kolo

Démon změní vlastnosti hrotu normálního šípu podle požadavků chodce např na stříbro, kvůli lepší zranitelnosti některých nestvůr. V praxi to vypadá tak, že Chodec natáhne tětivu, vykřikne materiál a vystřelí. Chodec musí vědět, z jakého materiálu šíp chce.

Mířený šíp

Magenergie: 6 magů

Trvání: 1 výstřel

Démon vede chodcovu ruku při míření. Chodec má bonus k danému výstřelu +5 k SZ. V rozšířeném soubojovém systému výstřel zabere pouze dvě akce.

Transmutace

Materiál SZ
Eben 5/+3
Mahagon 3/+3
Magenergie: 4 magy
Trvání: stále

Změní dřevo, ze kterého je luk na trvalo až do další transmutace.

Uspání démona

Magenergie:
Trvání:

Viz Uspání démona u Chodcova meče v PPP.

Sraž šípy

Magenergie: 3, 6 magů
Trvání: 1 kolo

Pomocí tohoto kouzla může Chodec srazit letící šíp (šipku z kuše). Šíp musí mít za cíl Chodce. Chodec se musí rozhodnout, zda si hodí na obranu, nebo bude srážet šípy. Chodec může v jedno kole srazit maximálně dva šípy a vynaložit na kouzlo 6 magů.

Sraž projektily

Magenergie: 2, 4, 6, 8 magů
Trvání: 1 kolo

Pomocí tohoto kouzla může Chodec srazit nějaký malý letící projektil (dýku, malý kámen, flákonek, hvězdici). Za jedno kolo může vynaložit na kouzlo až 8 magů a srazit 4 projektily. Chodec se musí rozhodnout, zda si hodí na obranu, nebo bude srážet projektily.

Shrnutí

Vycházel jsem čistě z Chodcova meče a nevymýšlel nic extra. Což je moje motto při jakýchkoli úpravách. Takže se Chodecký luk velmi podobá Chodcovu meči, což byl také úmysl. Jak bylo řečeno nahoře, Chodec se může vidat buď cestou luku, nebo cestou meče




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 10
Ikonka uživatele Tintítko    [pošta] NEW     18:31:37 13.11.2018
Mohlo to být lepší... Dal bych 3*

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     9:39:44 27.11.2008
Přijde mi to jako obyčejný meč, který je předělaný na luk - žádná zvláštní schopnost, žádný nový nápad. Oceňuji, že autor zmínil, že chodec může být specialista pouze na luk nebo pouze na meč - každou snahu o vyvážení hodnotím kladně.

Chybí pravidla pro PPE - chodcův meč se po 16. úrovni zlepší (zvýší se množství různých kouzel), u tohoto luku autor asi po ruce PPE-postavy neměl, takže dílo je použitelně jen do 16. úrovně, pak musí PJ zbytek domyslet.

Jako další nevýhodu vidím, že efektivní s lukem je pouze elf - díky vysoké základní obratnosti a navíc díky bonusu za rodovou zbraň. Další obratné rasy jako hobit a kudůk jsouvyřazeny, protože nemohou používat dlouhé luky. Kdyby chodecké luky byli použitelnější pro více ras, dílo by bylo opět o něco použitelnější.

Chodec nemá vícenásobné útoky mečem, vícenásobné útoky střelbou má implicitně - čili kouzlo rychlá střelba se mi nezdá jako úplně vhodné.

Jinak představa chodce střílejícího po lykantropovi, který pře každým výstřelem zařve "stříbro!" je vskutku zajímavá :-).

Minimum zajímavých nápadů, kouzla postavená tak trochu na hlavu, alespoň malý pokus o vyvážení - vychází mi to na * za snahu.

Příště to snad bude lepší, když se poučíš z chyb, které se dostali do tohoto díla. Smůlu jsi měl také proto, že jedno lepší dílo se stejnou tématikou se oběvilo takřka ve stejnou chvíli.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     14:14:29 29.10.2008
Já opravdu nevím, co mám říct. Takže nápad 0*, zpracování 0*, dojem 0*, vyvážení 0,5* (ona možnost používat oboje je dost posilující a střelné zbraně jsou obecně výhodnější než zbraně pro boj z blízka, zvláště, když se můžete zblízka bránit). Pravidlovost je vlstně v pořádku, že? Ovšem zdraví rozum zůstává občas stát (blokování lukem, srážení šípů)

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     17:53:25 26.10.2008
Zdravím ...

Na tohle dílko jsem se tesil již hodne dlouho, bohužel nepříliš mne potešilo.
Rychlá střelba - nemlátí se to s chodcovou vlastností rychlá střelbA? mylsím, že lepší by bylo, kdyby se kouzlo jmenovalo "jeden výstřel - 2 cíle". Ale technicky vzato to je blbost. Když se podíváme na pravidlové věci hraničáře a chodce, vetsina vecí se dá logicky oduvodnit (rozdelani ohne, stopovani, srazeni zbrani atd) ale tohle ne

Obrana lukem - jak tam uvádíš ty druhy dřeva, nejsem si jist, že z prave těch se vyrábějí luky. spíše nábytek, díky své měkosti a barve. NAvíc tady pokulhává tabulka.

Počkození zbraně. EH - jak chceš šípem zničit kopí? meč? ... teoretik že?

Kouzelné šípy - skutečne zařve "materiááál" ? nebo to maš špatně formulované ?

Mířený šíp - +5? to se mi zdá velice přesílené, zůstal bych maximálně u 3...

trancmutace - změní na co?

Sraz šípy - cože? dle mého názoru nemožné. Mečem to ještě jde (ale chce to dobry odhad a postřeh a při treninku brýle :) Lukem je to nemožné, navíc 2 letící sípy v jednom kole...

Sraž projektyly - To samé jako se šípy, snad s rozdílem, že zde zacházíme v šílenostech ještě dál a to na 4 projektyly. Mecem muže machat rychle, ale vystřelit 4 sipi za jedno kolo? echm ...

Celkově. Jak autr sám přiznává, je to jen předělávka a casté odkazy na PPP jsou toho důkazem. Navíc, není to ani moc rozčleněné, jediný tag tu je >b<, litají řádky, chybí slova atd.

Nezdá se mi, že bych hodnotil moc krutě, ale tohle se dá napsat z fleku a není to nic extra...

Ikonka uživatele Zrádný bosorák    [pošta] NEW     13:33:14 24.10.2008
quidoyafet: není to dáno konstrukcí luku ale způsobem jeho výroby...není to velkej rozdíl ale přece, považ že tohle je vcelku obyčejný luk, asi jako chodcův meč...taky obyč akorát kvalitka

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     19:51:57 23.10.2008
Zdravím,
to, že je dílo jen přepracováním už existujícího pravidla pro jiný druh zbraně, mi zase tolik nevadí. Horší je, že to není přepracované zrovna nejlépe a namísto toho, aby to bylo alespoň trochu inovantní a kdykoliv použitelné, je to spíš sporné a dost suché. (Ještě jsem nečetl to UnknowNovo, tak nevím...)

Moje připomínky:
- Elf chodec, který má maximální Obratnost, vypije lektvar Rychlosti, sešle nějaké hezké kouzlo luku a začne střílet, je trochu "dost" silný. Nic takového se IMHO s mečem dělat nedá a mělo to tak zůstat i tady.
- Osobně se kloním k názoru, že magický luk by neměl mít vliv na zranitelnost útoku s ním, ale hrát se to dá ledasjak.
- Naprosto souhlasím, že střelit dva šípy a každý na jiný cíl je docela divné. Tím, že je to kouzlo, je to celkem omluvitelné, ale i tak bych dal přednost spíš dvěma šípům na jeden cíl, tak jako meč nemůže dvojitým sekem seknout jednou toho a podruhé jiného nepřítele. K tomu dodám, že přepracovává-li se hraničářský meč tímto způsobem, mělo by se jeho zvyklostí a pravidel držet pořádně.
- Sloh je sice jednoduchý, ale kvalita textu je na tom hůř. Spousta překlepů, nedoklepů, vynechaných slov a podobných nepřesností. Neberu to jako vážnou chybu, jen připomínám, že některé rubriky takové příspěvky vůbec neschvalují. :)
- Obrana lukem i mně přijde přehnaná.
- Možná jsem jediný, ale u té transmutace si nejsem jistý tím bonusem, který jaký materiál přidá. Pokud to, co je napsané za materiálem, je opravdu BONUS, který se k současnému číslu přičítá, tak teda dost brutál, musím říct. Až moc brutál. :)
- Srážení šípů je pofidérní nápad, ale ne zas tak nepoužitelný. Obdobně sraž projektily.

Veskrze tedy jde o nepříliš inovantní přepracování meče na luk. Inovaci neměl autor sice v plánu, ale i tak citelně postrádám jakoukoliv originalitu, alespoň u kouzel. Pravidlové zpracování na tom není ani špatně, ani dobře, občas to dře, celkově si ale myslím, že na příspěvku se ještě nějaký ten čas mohlo pracovat. Oceňuji naopak stručnost a jednoduchost. Nakonec jsem se rozhodl označit příspěvek jako průměrný, použitelný a solidní, ale dodávám, že v hodnocení se přikloním ke 2*. V každém případě přeji autorovi hodně štěstí do dalších děl.

Ikonka uživatele QuidoYáfet    [pošta] NEW     18:05:59 23.10.2008
Viděl jsem zde narážky na to, že se zbraň pro potřeby zranitelnosti a poškodizelnosti nestvůr počítá jako magická. Je to možná jenom věc formulace. Rád bych ovšem uvedl příklad, který by mohl autora trochu obhájit. Na Asterionu mají lesní elfové za rodovou zbraň luk Ramawi. Ten má následující vlastnost: Projektily z něj vystřelené se počítají jako magické. To je dáno konstrukcí luku. Tak, to byl ten slíbený příklad a teď bych se na to kouknul z celkového hlediska:

Ikonka uživatele Zrádný bosorák    [pošta] NEW     16:47:34 23.10.2008
v podstatě variace na chodecký meč...nic moc 1-2*...

dále proč toto: Chodecký luk se považuje za magickou zbraň pro potřeby poškoditelnosti i zranitelnosti nestvůr. ???

pravidlově bych to docela chtěl vysvětlit, protože to normálně možný není...
to že autor napíše že to tak chtěl na to mnic nemění


hmm suma sumárum asi dost slabé...přepsat jednuzbraň v jinou umim taky takže 1*

Ikonka uživatele Falhir    [pošta] NEW     16:24:39 23.10.2008
Obecně nejsem znalec v oblasti pomocných pravidel k DrD, tudíž nevím, zda má cenu rozebírat příspěvek po pravidlové stránce. Přeci jen se o to pokusím, a sice maximálně stručně.

U kouzel se mně nezamlouvá například toto: "Rychlá střelba" stojí chodce osm magů, přičemž se jedná o jeden šíp navíc - pouze jednorázově, tedy na jedno kolo. Avšak taková "Obrana lukem"´, jež je dle mého přinejmenším stejně užitečné kouzlo, stojí čtyřikrát méně. To samé platí pro "Kouzelné šípy". Zkrátka by se mi za chodce lépe hrálo, kdyby bylo první zmíněné kouzlo levnější na magenergii (kvalitou se pouze vyrovná dalším dvěma řečeným).

Ke kouzlu "Sraz šípy": jak je možné, že chodec stihne vložit šíp na tětivu a vystřelit, zatímco UŽ na něj šíp/šipka letí? Rychlost takového šípu je otázkou pár vteřin, jedná-li se o střední vdzálenost, nu a kouzlo "Sraz šípy" trvá celé jedno kolo. Nerad bych přiváděl nějaké složitosti navíc, které by určovaly pravděpodobnost kouzla - jež by závisela na tom, z jaké vzdálenosti střílí protivník -, ale přeci jen se mi myšlenka tohoto kouzla tolik nelíbí.
Ne jinak je tomu u kouzla "Sraž projektily", jehož definace se mi zdá nepravděpodobná. V podstatě promíjím to, že kouzlo je jednoduše kouzlo a my se ocitáme v "realitě" fantasy světa. Budiž; snad proto je zbytečné kritizovat podobné jevy. Přesto s těmito dvěma kouzly nesouhlasím, byť za ně hodnocení srážet nehodlám.

Sloh příspěvku trpí některými nedostatky, které v zásadě nemá cenu rozebírat, protože autor nepíše žádnou esej a nesnaží se nám předvést své skvělé jazykové schopnosti. Těchto chyb není mnoho, přesto autora o tom informuji vzhledem k nevelké délce příspěvku. Tak například gramatická chybka uvedená v anotaci díla. Chodcovi meči - s dovolením bych opravil na "... k Chodcově meči". (Dodatek: když už, tak se píše "Chodcovy meče, ne Chodcovi meče). Nehodlám to však hrotit; každý se někdy splete. Že autoru sem tam vypadlo písmenko, to v takovém pravidlovém díle napovažuji za závažný přestupek.
Co se týče stylu psaní, hodnotil bych jej převážně kladně. Není na něm nic obtížného, čtenář se nemusí nad ničím zastavovat. Neuškodil by delší text - takhle dílo obsahuje z většiny jen skromný popis kouzel luku -, třeba alespoň nástin objevu a prvního užití luku, ovšem to, jak se autor s dílem vypořádal, není vůbec chybné.


Celkově příspěvek pokládám za vcelku přínosné dílo, ačkoli dráha meče může být propojena s dráhou luku - jak tomu autor říká -, a díky své jednoduchosti, stručnosti a snad i nápaditosti se řadí k nadprůměrným výtvorům.


Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     15:32:56 23.10.2008
Zatím nehodnotím.
Příspěvek podle mě trošku pokulhává jak ve zpracování, tak v použitelnosti. Zároveň bych Tě ale, autore, chtěl pochválit za sloh a styl sepsání příspěvku. Jestli budeš nadále psát takhle jednoduše a stručně, bez potíží můžeš dosáhnou na 5*. Zvaž také, jestli by nebylo od věci umístit dílo napřed do Dílny Moudré Sovy. To, co píšu níže jsem mohl napsat tam a měl bys určitě lepší hodnocení.

Pznámky k dílu:
1. Vůbec neřešíš kouzla pro úrovně 16+ a luk pro postavy velikosti A, což jednoznačně velká chyba.

2. Cituji: "Chodecký luk se považuje za magickou zbraň pro potřeby poškoditelnosti i zranitelnosti nestvůr." Možná se pletu, ale není úplně jedno, z jaké zbraně se na mag. tvora střílí? Záleží přece na projektilu, jestli je magický nebo není. Upozorňuji, že teď si nejsem jist.

3. Rychlá střelba - to samé co mi vadí u Unknownovy verze...jaktože může vystřelit na dva různé cíle, když šípy vystřelí naráz? V UnknovNově příspěvku je to alespoň trochu omezeno, tady vůbec. Imho nelogické.

4. Obrana lukem: bonus za jiné dřevo (konk. za mahagon) mi přijde dost přemrštěný. Chápal bych bonus +2, aby se negoval postih. Takhle to znamená, že se luk tvrdostí vyrovná meči, ale navíc s ním umí majitel 1 po dobu trvání kouzla perfektně vykrývat.

5. Uspání démona platí i na zbraně? Jak chceš potom démona uspat...při obraně?

6. Sraž šípy a projektily se mi k luku moc nelíbí, ale to je jen můj pocit.

Zatím váhám mezi ** nebo ***, je to zhruba 50:50.

PinHead



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.12396502494812 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách