www.Dracidoupe.cz


Hraničář



"Kryokineze" a "Vnitřní zrak"

Příprava pro tisk (tisknuto 2443x)
Autor:UnknowN
Přidáno: 21:29:04 19.09.2008
Hlasovalo: 12
Průměrné hodnocení: 4

Anotace: Dvě nové mimosmyslové schopnosti.

Kryokineze

Kryokineze je mimosmyslová schopnost založená na ovládání chladu. Má dvě možnosti využití - ochlazování až mražení kapalin a hašní ohně.

1. Ochlazování/mražení:

Kteroukoliv nemagickou látku, která je za pokojové teploty v kapalném skupenství, dokáže hraničář ochladit až pod její bod mrazu (jedná se v podstatě o telekinezi na částicové úrovni - hraničář zpomaluje kmitání částic, ze kterých je kapalina tvořená). Míru této schopnosti pro každý stupeň znalosti určuje součin objemu (ve čtvrtkách) a vzdálenosti (v sázích) - takže čím je hraničář dál, tím méně toho dokáže zmrazit a naopak. Za každou čtvrtku kapaliny se musí hraničář na ochlazování soustředit jedno kolo (samozřejmě po úvodní směně soustředění).

Po ukončení ochlazování nastává normální tepelná výměna s okolím, takže to co hraničář ochladil či zmrazil, se zase začne ohřívat nebo to začne tát.

Pozn.:
-V zájmu hratelnosti zanedbáváme rozdíly teplot tuhnutí jednotlivých kapalin a uvažujeme tak, že nemagické kapaliny dokáže hraničář zmrazit nezávisle na těchto teplotách (jinými slovy - že dokáže zmrazit i kapalinu s nejnižší teplotou tuhnutí a tím pádem dokáže zmrazit i všechny ostatní).

2. Hašení ohně

Jakýkoliv nemagický oheň a magické ohně, u kterých je to možné, dokáže hraničář s touto mimosmyslovou schopností uhasit na dálku, případně je uhasit jen z části kterou potřebuje, nebo jim ubrat na intenzitě. Jako jednotku vyjadřující sílu ohně si určíme "1 pochodeň" a míru schopnosti hašení ohně si vyjádříme jako součin pochodní a vzdálenosti - čím blíže je hraničář, tím intenzivnější oheň dokáže uhasit a naopak.



Stupeň znalosti / součin objemu a vzdálenosti / součin pochodní a vzdálenosti

1 / 5 / 10
2 / 10 / 20
3 / 15 / 30
4 / 20 / 40
5 / 25 / 50
6 / 30 / 60
7 / 35 / 70
8 / 40 / 80
9 / 45 / 90
10 / 50 / 100
11 / 55 / 110
12 / 60 / 120
13 / 65 / 130
14 / 70 / 140
15 / 75 / 150
16 / 80 / 160
17 / 85 / 170
18 / 90 / 180
19 / 95 / 190
20 / 100 / 200
21 / 105 / 210
22 / 110 / 220
23 / 115 / 230
24 / 120 / 240
25 / 125 / 250
26 / 130 / 260
27 / 135 / 270
28 / 140 / 280
29 / 145 / 290
30 / 150 / 300
31 / 155 / 310
32 / 160 / 320
33 / 165 / 330

Vnitřní zrak

Jedná se o schopnost, která hraničáři umožňuje vidět i v okamžiku, kdy jeho oči zrovna nejsou k ničemu a navíc s její pomocí také dokáže v omezené míře vidět skrze pevné materiály - jako třeba zdi. Míru této schopnosti vyjadřuje součin času (ve směnách) a vzdálenosti (v sázích) - takže čím dále chce hraničář dohlédnout, tím méně na to bude mít času a neopak - a navíc také - podobně jako u telepetie - zkrácení dosahu o dva sáhy za určitou tloušťku daných materiálů. Míra tohoto zkrácení je stejná jako u telepatie na příslušném stupni znalosti.

Chce-li hraničář tuto schopnost použít, musí mít zavřené oči. Po aktivaci schopnosti se na její udržování už nemusí soustředit - délka jejího trvání závisí na poměru mezi časem a vzdáleností, který určil při aktivaci, případně končí, pokud oči otevře.

Vnitřní zrak má stejný zorný úhel jako obyčejný zrak, odlišuje se pouze tím, že vidí všechno ve svém dosahu.

Vnitřním zrakem není možné detekovat neviditelné bytosti.

Na vnitřní zrak nemá vliv osvětlení (uživatele tak není možné například oslepit) - zároveň hraničář takto nevidí žádné stíny apod. (to mimo jiné znamená i to, že se před ním neschová zloděj za použítí své schopnosti "schování ve stínu"). Všechno v dosahu vidí hraničář stejně dobře, jakoby to bylo osvětleno svitem poledního slunce.

Hraničář vnímá všechny předměty/bytosti v dosahu vnitřního zraku pouze v odstínech šedi.

Pokud by hraničář trvale oslepl, pak se během jednoho měsíce (+/- 1k6 dní) jeho vnitřní zrak sám od sebe vyvine tak, že místo jednoho kola se bude v součinu času a vzdálenosti počítat se směnami. Po jednom roce (+/- 1k6 týdnů) dokonce s hodinami. Pokud by se mu zrak vrátil, potom vnitřní zrak během jednoho týdne opět zakrní na původní úroveň.



Stupeň znalosti / Součin času a vzdálenosti / (Zkrácení dosahu o 2 sáhy za tloušťku - jako u telepatie)

1 / 20
2 / 40
3 / 60
4 / 80
5 / 100
6 / 120
7 / 140
8 / 160
9 / 180
10 / 200
11 / 220
12 / 240
13 / 260
14 / 280
15 / 300
16 / 320
17 / 340
18 / 360
19 / 380
20 / 400
21 / 420
22 / 440
23 / 460
24 / 480
25 / 500
26 / 520
27 / 540
28 / 560
29 / 580
30 / 600
31 / 620
32 / 640
33 / 660

Při rozhodování jakou mimosmyslovou schopnost bude hraničář mít hodem k%, se pak řiďte následujícími tabulkami (v závislosti na tom, jestli do své hry aplikujete jen jdenu z uvedených mimosmyslových schopností, nebo obě):



Tabulka 1 - telek./pyro./telep./kryo.

telekineze - 1-30
pyrokineze - 31-57
telepatie - 58-77
kryokineze - 78-100

Tabulka 2 - telek./pyro./telep./vnit.zr.

telekineze - 1-33
pyrokineze - 34-62
telepatie - 63-83
vnitřní zrak - 84-100

Tabulka 3 - telek./pyro./telep./kryo./vnit.zr.

telekineze - 1-27
pyrokineze - 28-50
telepatie - 51-67
kryokineze - 68-87
vnitřní zrak - 88-100

Druid získává na 16. úrovni čtvrtou mimosmyslovou schopnost dle vlastní volby, pátou získává na úrovni 20.

Chodec získává čvrtou mimosmyslovou schopnost na 24. úrovni, pátou na 30.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 17
Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     15:55:23 18.10.2008
Kryokineze nemá nápad - je to obšlehnutá pyrokineze. Nenapadáý mě žádné rozumné použití kryokineze. Hasí se vodou, nikoli směnou meditace a následním zanedbatelným účinkem. Význam kryokineze mi nějak uniká. Vyjímkou je hašení pochodní a jiných světelných zdrojů založených na ohni. Problémem opět je to, že hlídky v drtivé věšině mají více než 1 světelný zdroj a většinou nejsou na stejném místě - opět problém. Celkově je to velmi slabě využitelná mimosmyslová schopnost.
Maris sice kryokinezi pavažuje za přesílenost, ale mě se nezdá směna soustředění ekvivalentní tomu, že může zneschopnit na krátkou chvíli vůz (navíc pochybuji, že středověké vozy jsou závislé na mazadlech) - podobně bychom mohli říci, že telekinezí můžeme uchopit střevo oběti a zauzlovat je, vše při špatné interpretaci je přesílenost. Problém kryokineze se také v nejednoznačnosti kdy použít jde a kdy nejde - chybí pojistky proti hlouposti (viz Marisiny příklady na živých tvorech).

U vnitřního zraku se mi líbí nápad. Je to mimosmyslová schopnosr jakou si pod pojmem mimosmyslová schopnost představuji - zajímavé použití pro mnoho situací, ale kterámálo z nich se bude opakovat častokrát.
Jako chybičku bych viděl nejednoznačný popis toho co a jak vidí (dle všeho to je jako temnovize z DnD). Většina mimosmyslových schopnotí je omezena určitými překážkami (kámen, dřevo, železo), zde to docela chybí - co dokáže odstínit vnitřní zrak?
Líbí se mi nápad s neviditelným hraničářem a přesunutím vjemů ze zraku do této mymosmyslové schopnosti. Takže charaktery jako Montolio Debruši se mohou být i v DrD a to i s pravidlovým základem. Bravo.

Kryokineze je hodnocením na slabší **. Vnitřní zrak na slabší ****.

Ikonka uživatele smycma    [pošta] NEW     17:13:55 24.09.2008
Nemám slov, je to velmi dobrý nápad, je vidět že si s tím autor velmi vyhrál, a výsledek je špičkové dílo, dobře hratelné, není to ani přehnané ani ochuzené, propracovanost díla s blíží k dokonalosti.
Neshledávám žádné chyby.

s úctou
smycma

Ikonka uživatele Kamamuri    [pošta] NEW     16:39:43 23.09.2008
UnknowN: Myslim, ze drd rata pri kazdom predmete aj s hmotnostou (kedze je treba vyratat nostnost a nalozanie), cize nie je treba nic preratavat =))

Fafrin: Asi mas pravdu s tou pyrokinezou, hoci som to vzdy bral tak, ze to funguje ako kresadlo, ale to nezapali bezne poleno.

to porovnanie som napisal skor ako rypnutie na autorovu vetu "jedná se v podstatě o telekinezi na částicové úrovni - hraničář zpomaluje kmitání částic" - a je mi jasne, ze je to hlupost vypocitavat. Ked to uz zacal fyzikalne zdovodnovat, ponoril som sa v tom zdovodnovani do detailov =))

Ikonka uživatele Schullin Koulle    [pošta] NEW     11:29:49 23.09.2008
Mnozí z vás tu řeší fyzikální a chemické vlastnosti takového problému a přitom se nepozastavíte nad tím, že taková schopnost může u člověka být. Je nesmysl hrotit takovýhle věci ve hře jako je dračí doupě, to pak rovnou přepište celá pravidla aby to odpovídalo fyzikálním vlastnostem reálného světa...

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     16:56:38 22.09.2008
Ještě k vnitřnímu zraku: Vnitřní zrak umožňuje "vidět" skrz věci - tudíž i kdyby se za nimi zloděj schoval, byl by stejně odhalen.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     14:51:47 22.09.2008
Právě proto, že jsem si vědom faktu, že teplejší tělesa nevysají další teplo z těles chladnějších jsem se kryokinezi pokusil vysvětlit jako "telekinezi na molekulární úrovni".

Ano, není to realistická schopnost, ale možnost zmrazit uvedené kapaliny dle mě hru nijak zvlášť nerozhodí...

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     9:57:13 22.09.2008
Nápad je dobrý a zpracování kvalitní. Ovšem jako dítě chemika musím připomenout, že chlad jako negativní energie k teplu neexistuje. Exisuje jen nepřítomnost tepla. To však nijak nelikviduje možnos přepsat schopnost tak, že hraničíř silou myšlenek teplo odvádí.
Problém se zmraživáním některých kapali však měl být řešen. Ona možnost zmrazil olej, rtuť, bór, alkohol apod. není to pravé ořechové. Řešením je základní tabulku používat pouze pro kapaliny, které obsahují alespoň z větší poloviny vodu a pro ostatní kapaliny uvést jejich násobiče obtížnosti.
Co se týče problému s rozdílnou teplotou, opět to lze lehce vyřešit, a to tak, že na každých 20 celých stupňů nad nulu kapaliny se prodlužuje potřebná doba soustředění o 1směnu (což povede k přídatné únbavě, takže to nebude zdarma)
Karamuki - pyrokineze neodpovídá škrtnutí zápalkou ale působení hořící pochodní po dobu 1 kola(viz. tabulka zápalnosti). Tvoje fyzikální kotrmalce jsou sice hezké, ale scgválně si s touto znalostí skus propočítat jaké energii odpovídá znalost pyrokineze na 1 úrovni.
A to, že má ta tabulka dva sloupečky, i když je jeden jen dvojnásobkem druhého považuji za... mrhání papírem?
Ve vnitřním zraku se mne osobně dotkla automatičnost odhalení zloděje skrývajícího se ve stínu. Nechápu totiž tutu schopnost jako skrytí v temnotě, píše jako běžné schovávání za překážkami a pod. Tudíř by tu spíše měl být pouze postih.
Kladně hodnotím přítomnost doplňků jako kdy získají hraničáři na kterých úrovních další mymosmyslovou schopnost. Záporně pak četnost v oněch tabulkách, co dostanu, (Pro nové schopnosti bych si představoval výrazně menší šance, než u těch starých.) ale to se dál velmi lahce upravit.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     0:10:04 22.09.2008
Kamamuri: Na pyrokinezi se odvolávat nepotřebuji, mě bohatě stačí, co jsi pravé předvedl ty - totiž že jakékoliv realističtější řešení by jen zatížilo hru výpočty, což by se na hratelnosti projevilo negativně :-)

1) Proč jsem zvolil objem místo hmotnosti: Množství kapalin v DrD se jen zřídka uvádí v hmotnostních jednotkách. Pokud by se počítalo s hmotností kapalin, bylo by nutné v MFCHT vyhledávat hustoty a počítat...

2) Proč hraničář neochalzuje o daný počet stupňů: Protože bychom si zase museli vzít na pomoc MFCHT, najít si měrné tepelné kapacity a teploty tuhnutí, a potom zase počítat... (A protože by se parta všehoschopných hraničářů mohla začít pokoušet o dosažení absolutní nuly...)

Ikonka uživatele Kamamuri    [pošta] NEW     20:31:39 21.09.2008
to hasenie sa mi zda fajn, emam k tomu vyhrady - neda sa uhasit poziar, nic presilene.

Ale to zmrazovanie mi nesedi. Za prve, hned by som dal miesto objemu hmotnost kvapaliny (to je dolezite, pravdepodobne predpokladas, ze kazda kvapalina bude mat rovnaku hustotu ako voda, ale co ak sa rozhodnem zatuhnut 3 litre ortuti?)
Pre jednoduchost tiez pises, ze nezalezi na bode mrazu kvapaliny, ale teraz si trosku rypnem ... na porovnanie:

nespomeniem si, aku ma mernu tepelnu kapacitu voda, ale na ochladenie z 20 stupnov na 0 je treba urobit dost velku energeticku zmenu, no mensiu, ako len na zmrazenie vody, ktora ma 0 stupnov celzia. Na zmrazenie 1 kg potrebujes 334 kJ, k tomu mozes priratat energiu o velkosti niekolko desiatok kJ.
Na 2. stupni znalosti teda z pol metrovej vzdialenosti si schopny sposobit takuto velku zmenu vnutornej energie.

A teraz si zober, ze by si pomocou telekinezie urobil to iste s ostepom - asie vies, ze 1/2mv^2 = E

teda v = odmocnina z 700000/m

Podla pravidiel ostep ma 45 mn, teda okolo 2 kg.

v = odmocnina z 350000

rataj kludne energeticku stratu 90 % - ostane ti 35 000 J.

No odmocnina zo 35 000 = 100 * Sqrt(3.5) m / s

Co je viac ako polovica rychlosti zvuku, a keby hraniciar dokazal na 2. stupni znalosti tato ledabolo (90% strata pri velkych predmetoch, 0% strata pri mrazeni) telekinezou zrychlit ostep, asi by uz nebolo na svete drakov ...

a to si kvoli hratelnosti skus vyratat energiu, ktoru musus odobrat tomu litru ortuti ;-)

prosim, neodvolavaj sa na pyrokynezu - tam ti staci tolko energie na zapalenie, kolko vynalozis pri kresnuti zapalkou/kresadlom, energia, ktoru ohen vyzaruje, sa uvolnuje reakciou horlaveho materialu s kyslikom.

Vnutorny zrak: dobre, tiez pouzitelne. Hoci sa mi zda ako silny liek na oslepnutie, ale pokial som to spravne pochopil, nenahradi naozajstny zrak.

Zatial nehodnotim, videl by som to ale na 3 az 4 * este si premyslim

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     14:27:58 20.09.2008
Díky, teď je to v pohodě :-)

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (3 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.08705997467041 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách