Hraničář

Chodcův luk a kouzla luku Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 11

Chodcův luk a kouzla luku

Chodec si místo chodeckého meče může zvolit chodecký luk. Do chodeckého luku se zaklíná démon, který je velmi podobný démonovi meče, v určitých drobnostech se ale od něj odlišuje. S démonem luku chodec navazuje stejný typ mentální vazby jako s démonem meče, tudíž může mít buď luk nebo meč ale ne obojí najednou (podobně jako nemůže mít dva chodecké meče a střídat je).

Základem chodeckého luku bývá většinou dlouhý luk, avšak chodci co do výšky menších národů používají krátké luky. V chodeckých rukou jsou parametry zbraní 7/+1 15/30/50 (dlouhý luk), 6/0 10/20/30 (krátký luk), v nechodeckých rukou mají SZ o 2 nižší.

Démona luku je zároveň možné zaklít do dalších střelných zbraní, je však třeba uvážit, jestli pak budou použitelná všechna kouzla luku.

Kouzla luku (6.-15. úroveň):

Transmutace hrotu
Svítící hrot
Uspání démona
Dvojitý výstřel
Nadnes šíp
Mířená střela

Kouzla luku (16-36. úroveň):

Větvička
Rychlost
Zvýšení síly zbraně
Rozpoznání nepřítele
Najdi nepřítele
Najdi neviditelného
Najdi neviděného
Ohnivý hrot
Ledový hrot
Trojitý výstřel
Vychyl šíp


Transmutace hrotu
Magenergie: 3 magy
Trvání: 1 výstřel

Toto kouzlo změní hrot právě založeného nemagického šípu buď ve stříbrný či zlatý, případně zpět na železný (ocelový). Transmutace hrotu nemá vliv na SZ ani ÚT zbraně.

Svítící hrot

magenergie: 1 mag
trvání: 3 směny

Hrot právě založeného šípu se rozzáří - intenzita záře závisí na materiálu, ze kterého právě hrot je. Zatímco železný/ocelový hrot nezáří vůbec, stříbrný září jako půl pochodně, zlatý potom jako půl lucerny.

Uspání démona

Funguje jako stejnojmenné kouzlo meče, s tím rozdílem, že takto nelze uspávat démony v protivníkově zbrani, pouze v jeho zbroji. Uspávací vlastnosti získá právě založený šíp a uvolňuje je po zásahu cíle.

Dvojitý výstřel

magenergie: 8 magů
trvání: 1 výstřel

Chodec vystřelí dva šípy najednou a pokud chce, může každý z nich zacílit na jiný cíl. Oba cíle se ale musí nacházet v úhlu 30°před chodcem.

ÚČ takto vystřelených šípů je o 1 nižší.

Nadnes šíp

mageneregie: 2 magy za šíp
trvání: 1 výstřel

Toto kouzlo pro právě založený šíp zvýší všechny tři jeho dostřely o třetinu (zaokrouhleno dolů).

Mířená střela

magenergie: 4 magy na šíp
trvání: 1 výstřel

Toto kouzlo lze použít při střelbě na nehybné nebo neměnnou rychlostí a stále stejným směrem se pohybující předměty. Chodec před použitím kouzla nejprve zaměřuje svůj cíl (a po tuto dobu ho musí mít stále v zorném poli), pak sešle kouzlo a současně s tím vystřelený šíp trefí přesně zamýšlený bod. Je-li cíl v krátkém dostřelu, je nutné zaměřovat 2 kola, ve středním dostřelu 3 kola a v dlouhém dostřelu 4 kola.

Při použití na živé tvory se zranění stále určuje klasickým hodem na útok/obranu, ale "mířená střela" má bonus +2 k SZ.

Kouzlo najde využití nejen na střeleckých soutěžích (střelba do terče nebo na jablka položená na hlavách figurantů), ale i v případech, kdy je nutné něco přestřelit, doručit na šípu namotaný vzkaz na určité místo... Prostě vždy, když nám jde o absolutní přesnost.

toto kouzlo nelze kombinovat s kouzly, které umožňují výstřel více šípů najednou (dvojitý/trojitý výstřel)

Větvička, Rychlost, Zvýšení síly zbraně, Rozpoznání nepřítele, Najdi nepřítele/neviditelného/neviděného

Působí stejně jako stejnojmenná kouzla meče.

Ohnivý/ledový hrot

magenergie: 3 magy za první kolo trvání, 2 za každé další
trvání: dle dodané magenergie

Působí stejně jako obdobná kouzla meče, s tím rozdílem že dané vlastnosti získává hrot právě založeného šípu (případně právě založených šípů, v kombinaci s kouzly dvojitý/trojitý výstřel - v tom případě se platí za každý šíp zvlášť)

Trojitý výstřel

magenergie: 12 magů
trvání: 1 kolo

Podobá se kouzlu "Dvojitý výstřel", s tím rozdílem že zde chodec vystřelí tři šípy najednou.

ÚČ takto vystřelených šípů je o 2 nižší.

Trojitý výstřel není možné kombinovat s kouzlem meče "rychlost".

Vychyl šíp

magenergie: 3 magy za šíp
trvání: 1 výstřel

šípy ovlivněné tímto kouzlem mohou mírně "zatočit" ve vzduchu. To se projeví tak, že dovedou zasáhnout i bytost, která je v zákrytu za jinou bytostí, případně změnit směr svého letu v jednom jediném bodě (který určí chodec) až o 30°. Pokud by chodec takto střílel na protivníka, kterého přímo nevidí, ale ví, že by byl přibližně v dráze letu šípu, postupujeme stejně jako při boji s neviditelným protivníkem.

Pozn.: Na rozdíl od chodeckého meče, u chodeckého luku v sobě šípy nemají zakletého démona, tudíž nepůsobí zranění typu C - ani pokud jsou pod vlivem kouzel jako např. ledová/ohnivá střela.

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Na díle je až příliš poznat, že je to meč předělaný na luk. Jen velmi málo inovace, takřka vše je "obšlehnuté" od altarů. Dílo je o poznání lepší než Ramova verze, ale také trpí stejnou "přemírou" originality. Dle mého by chodcův luk měl mít většinu kouzel úplně jinou než chodcův meč.

Většina výtek byla vyřčena přede mnou, hlavně Legarem, kterému za kritiku a návrhy pro další kouzla dostává +rep.


 Uživatel úrovně 5

nepředpokládám, že chodecký luk má ono udělátko k tětive


 Uživatel úrovně 0

Samirai: Kde jsi vzal těch sedm šípů na tětivě? Povoleny jsou maximálně tři. Jestli to někdo dokáže zopakovat s dvěma šípy dvakrát za kolo, neznamená přeci, že má na tětivě najednou čtyři.
Jak to drží v rukou, bych neřešil. Když je v tom 8, respektive 12 magů, tětiva si je klidně může přidržovat sama a po uvolnění dokonce vyslat každý jiným směrem. U moderního sportovního luku se také při napínání nedotýkáš šípu. Kdyby někdo takový luk trochu předělal, mohl by klidně střílet tři šípy najednou (samozřejmě všechny pak poletí zhruba stejným směrem a budou mít podstatně nižší přesnost i razanci než šíp jeden).


 Uživatel úrovně 5

A nikdo z vás se nezabívá tím, že v prstech se dá těžko udržet 7 šípů? trénovaný má problém i se 2 ... třecejen, šipy pak leži vedle sebe a nasledne na sobě...


 Uživatel úrovně 0

Fafrin: Je hloupé obracet se na zhnusení z předchozího příspěvku u příspěvku dalšího a tím si kazit nynější pohled na dílo. Navíc - jsou kvalitní díla průměrná, natož pak podprůměrná? Nejsou. V obecném pojetí je cosi "kvalitního" snad ještě víc než něco "nadprůměrného". A ve zdejším hlasovacím systému se můžeme dokonce ujistit, že známka "kvalitní" je skutečně více.


 Uživatel úrovně 0

Pekne, ale nic zasadniho, obevneho ani noveho. Jsem dost zhnusen z predchoziho prispevku stejneho razeni. Mozna se vratim a pridam jednu, ale nadprumerne se mi to opravdu nezda. (Jako kvalitni by se to oznacit dalo.)


 Uživatel úrovně 0

Sargold: Některá kouzla jsou opravdu vyrabovaná z DrD+, ne však od hraničáře, ale od zloděje /*úsměv*/.

Souvislosti s vícenásobnými výstřely jsem si všiml a ta poznámka o rychlosti se toho vlastně týkala. U chodcova meče Rychlost zdvojnásobuje počet magických operací za kolo, nikoliv útoků nebo jiných akcí (u luku tedy totéž). Proto jsem předpokládal, že jednou seslaný dvojitý výstřel umožňuje založit dva šípy (trojitý tři) a aby mohl být seslán dvakrát za kolo, musí chodec nejdříve seslat rychlost a navíc mít možnost střílet dvakrát za kolo (s dvojitými výstřely tedy 2x2 šípy). S trojitými by to byly 2x3 šípy (autor zakázal) a v případě, že by chodec mohl střílet třikrát za kolo (teď si nepamatuji, od které úrovně), by to bylo "jen" 7(=2x3+1) šípů za kolo, protože do toho třetího výstřelu už by nemohl vložit kouzlo. Přesílenost jsem nezkoumal, ale na první pohled mi to připadá vzhledem k magové náročnosti a postihům k útoku docela v pořádku.

Možná to ale bude muset rozsoudit UnknowN, protože ten jediný ví, jak to doopravdy myslel. Doufám /*úsměv*/.


 Uživatel úrovně 5

Rád bych poukázal na jednu zásadní věc, kterou tady nikdo zatím nezmínil (doufám). Nelíbí se mi kouzla Dvojitý a Trojitý výstřel s ohledem na současná pravidla pro chodce. Vedle dalších schopností má i schopnost zvanou Rychlá střelba (nebo Rychlost).
V každém případě v kombinaci s kouzly Dvojitý a Trojitý výstřel to z chodce dělá na relativně nízké úrovni "samopal" se slušnou kadencí (na 12. úrovni sám o sobě střílí 2 šípy za kolo, teoreticky se dvěma Dvojitými výstřely - 16 magů, které v plně nabitém "základním" luku na 12. úrovni má - už to budou čtyři střely). Na 22. úrovni už to je to možných 9 šípů/kolo.

Není to až takový problém, ale mám dojem, že by chodecký luk měl být lépe sladěn se zbytkem schopností chodce. Například tím, že místo rychlé střelby dostane chodec nějaké menší bonusy na boj zblízka. Nerad bych dělal z chodce s lukem většího drtiče než s mečem a naopak. Takže tohle dílo z mého pohledu sráží nedomyšlenost souvislostí a tím snižuje přímou použitelnost ve hře. Škoda. Není to špatné, ale mohlo být lépe (jako vždy:-)).

Legar: Líbí se mi tvé nápady na kouzla, stojí za zamyšlení. Trochu mi to připomíná některé schopnosti hraničáře z DrD+, ale tím tě neobviňuji z inspirace pocházející z tohoto zdroje.

Co se týče poznámky o Rychlosti - mám dojem, že v díle je míněno kouzlo Rychlost zdvojnásobující počet akcí, což v tomto případě by znamenalo do tětivy založit dvojnásobek šípů. Tím pádem zákaz jeho kombinace s Trojitým výstřelem logiku má (aspoň dle mne).


 Uživatel úrovně 0

Podobné předělávky se mi moc nelíbí. Jistě, nápad na kouzelný luk pro chodce není zlý, pokud by chtěl bojovat spíše zdálky než nablízko, ale prostě se mi to zdá málo "lukovité".

Zkusím vypsat pár nápadů, které by mohly udělat luk lukem (k tomu, co vypsal Shadowmage):
Zpevnění lučiště - pro boj zblízka
Klacík - střelba improvizovanou municí - kus klacku se na šíp přemění až po založení.
Přeměň šíp - přemění šíp na jiný druh (průrazný s bonusem proti zbroji, dalekonosný...)
Mystický šíp - střelba úplně bez munice - šíp je vytvořen magenergií
Tisíc šípů - šíp se rozletí na mnoho úlomků a každý z nich je vlastní střelou (dalo by se na to pohlížet jako na vějířovou rachejtli, kde místem výbuchu je chodec, které zraněn nebude)
Střelba za roh - šíp může jednou během letu změnit směr o určitý počet stupňů.
Kouřící šíp - vhodný pro signalizaci za denního světla místo svítícího hrotu.

Dílo má také několik chyb, které vznikly vlastně přímým přepisem z kouzel meče:
- Kouzla meče působí jen na meč, čímž je omezeno jejich zneužití na minimum. U kouzel luku, které působí na šípy je nutné omezení zavést.
- Transmutace hrotu musí někdy vyprchat, jinak je to zlatý důl (doslova), totéž u jiných přeměn šípů.
- Svítící hrot je silný hlavně v tom, že je možné si rozsvítit prakticky neomezený počet zlatých šípů, rozdat je družině a bojovat hroty ocelovými, což u meče nejde.
- Mířená střela mohla být i silnější, takto připomíná spíše schopnost než kouzlo. Možná se ale autor chtěl vyhnou podobnosti s Posílením útoku u meče, což zrovna zde nebylo až tak nutné.
- Nevidím důvod, proč by nebylo možné použít Rychlost s trojitým výstřelem. U meče je to logické, ale u luku jde jen o vícenásobně založený šíp, vlastní střelba dvakrát za kolo (která by k tomu byla nutná) je úplně jiná schopnost.


 Uživatel úrovně 5

Zdravím ...

Zrovna před chvílí jsem se díval na podobný příspěvek, leč jiného autora. Jsem zvedav, jak se s tím popral UnknowN.

Hned ze začátku mě oslovila "optická roztříděnost", která rozhodně chybí předchozímu dílu.

tak a ted k dílu samotnému ...

Transmutace hrotu - Tady bych se zamyslel nad tím, jak démon v luku ovlivní šíp, který s lukem není njak spojen (to že se dotýká na dvou místech nepovazuji za přilis dobre spojení)
Svítící hrot - to samé jako předešlí případ, ale pěkně spracovaný na světlo.
Dvojitý výstřel - akce tohoto typu se mi prostě nelíbí. alespoň to autor ošetřil 30° a sníženou útočností
Nadnes šíp - pěkné :) - a nové, nemá nic společného s mečem
Mířená střela - pěkné kouzlo, dobře spracované a velice dobře využitelné
Trojitý výstřel - ou ... až 3? hruza ...jak to udrži na tetive?
Vychyl šíp - budiž, to je pškně uděláno

Celkově se mi to i líbí, nenadchlo mně to, jak jsme čekal, ale mohlo to být i horší. Ale stále to je spíše předělávka, idkyž s několika novými nápady.