Hraničář

Pes sedmilhář Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 27

Pes sedmilhář

(k% : 00)
Životaschopnost: 1
Útočné číslo: (+1+2) = 3 (tlama)
Obrané číslo: (0+2) = 2
Odolnost: 7
Velikost: A nebo B
Bojovnost: 6
Zranitelnost: zvíře
Pohyblivost: 13/šelma
Vytrvalost: 11/šelma
Inteligence: 2
Poklady: nic
Zkušenost: 10

Pes sedmilhář je velmi vzácný a žádaný exemplář. Jedná se vlastně o omyl přírody. Paradoxem je, že tento omyl se může v určitých situacích ukázat velmi užitečným. Sedmilhářství je genetická porucha, která se může objevit u psa jakékoli rasy. Jeho důsledkem je pak šestý smysl citlivý na mozkové vlny a podněty. Tato abnormalita se vždy projeví na úkor fyzické vyspělosti a kondice psa, proto nedoufejte v žádného trhače. Sedmilhář bude v boji vždycky o krok pozadu. Je pomalý, neobratný, jeho svaly ochablé, navíc si svůj handicap uvědomuje a proto trpí postihem i jeho bojovnost. Není zdaleka tolik oddaný svému pánu a vlastního života si velmi cení – z boje proto mnohem častěji utíká. Také nikdy nemůže mít štěňata.

Šestý smysl

Jak již bylo řečeno je šestý smysl citlivý na mozkové vibrace. Umožňuje poznávat lidské nálady, pocity a úmysly. Jak přesně tento smysl funguje vědí jen sami sedmilháři. Pro hraničáře je důležité to, že svého psa může naučit mnoha zajímavým dovednostem. V první řadě pes dokáže upozorňovat na lidské lži. Lež je velmi emotivní a proto ji psy dokáží vycítit již během prvních úrovní.

Pes, odhalující lež, musí být ve vzdálenosti nejvýše 1 sáhu od osoby, která se lhaním provinila, navíc nesmí stát za žádnou překážkou. Také nesmí být rušen komunikací více než 1 jiného člověka v okruhu 3 sáhů. Hraničář poté vydá povel k hledání lži - nejvíce tříslabičný. Pokud pes později zaslechne lež, dá hraničáři naučené znamení (štěkot, drápání do země…) Znamení i povel si hraničář určí na počátku, když psa získá. Později ho nelze změnit.

Aby pes lež zaslechl, musí obstát v hodu proti pasti Roz ~ 3 + char cíle ~ poznání/nejistota. Úrovní psa se v tomto případě chápe počet úrovní, které pes ztrávil po boku hraničáře. Za psa hází vždy PJ těsně po vydání rozkazu a v každém dalším kole konversace s cílem (nezáleží jestli konverzuje přímo hraničář, nebo jiný člen skupiny). Pes, který proti pasti neuspěje si svým šestým smyslem nebude jistý i přesto se může stát, že podá znamení, ovšem jen velmi vzácně (rozhoduje vždy PJ a šance se pohybuje na hranici kritického neúspěchu).

Šestý smysl má i jisté nevýhody. Tou největší je, že pes vycítí vaše úmysly i city. Nelze ho oklamat falešnými sliby, láskou, nebo jinými triky. Pes je také mnohem inteligentnější a lépe si uvědomuje důsledky svých činů. Často podléhá pocitu strachu a bezdůvodně utíká z boje, protože se svých soků zalekne. Útěk psa se řídí pravidly hodů na bojovnost s postihy v určitých situacích z tabulky strachu. V případě, že je hladina bojovnosti hodem překonána, pes vždy utíká do bezpečí. Hraničář si pak ověřuje hodem k% proti 98 jestli psa opět nalezne. V případě, že bojovnost sedmilháře klesla pod 0 hází hraničář na znovunalezení k% proti 90.

Strach:


Pes se cítí ohrožený (nepřítel, podivný zvuk...) … -1
Pes se octne tváří v tvář nepříteli … -2
Boj proti přesile (početní)…. -2
Boj proti silnému tvoru (víc jak 3 úrovně od kohokoli ze skupiny včetně psa) … -3
Zranění…. -3
Smrtelné zranění (pod 4 životy)…. -5
Ztráta kontaktu s pánem …. -1
Viditelná kouzla …. -1
Viditelná mrtvola (nesčítá se)…. -1
Tma, oheň nebo dezorientace…-2
Pes ztratil z dohledu svého pána ... -1
Pes cítí z pána jistotu ... +2

Pro pokročilé: změna po 5 úrovních (po 16. levelu po 2)


Životaschopnost: 1
Útočné číslo: (+2+2) = 4 (tlama)
Obrané číslo: (+1+2) = 3
Odolnost: 7
Velikost: A nebo B
Bojovnost: 7
Zranitelnost: zvíře
Pohyblivost: 14/šelma
Vytrvalost: 11/šelma
Inteligence: 2
Poklady: nic
Zkušenost: 20

Pro experty:

nové dovednosti sedmilháře (podle PPE 1.6 – po 16. úrovni, 5.,7. a 9. úroveň psa)

Najdi emoce

Schopnost funguje velice podobně jako Cíl hledání u Loveckých psů. Hraničář může každou třetí úroveň svého psa naučit jeden krátký, až trojslabičný povel (např. „Strach; „Lítost“; „Radost“), který bude představovat jednu z emocí, jež má pes vycítit. Slovo nemusí mít v našem jazyce význam hledané emoce. Je klidně možné naučit psa hledat nenávist na povel „Brr“ a podobně.

Po zadání rozkazu se pes dále pohybuje jako by se nic nedělo, až do chvíle než se octne blíže než jeden sáh od osoby, která danou emoci vyzařuje. Pokud uspěje v hodu proti pasti Roz ~ 3 (+ char cíle) ~ pozná/nejistota, dá pes svému majiteli znamení (past funguje obdobně jako při lži). Znamení je universální, stejné jako při upozorňování na lži. Pes zadaný rozkaz po jedné směně zapomene a přestane emoci vyhledávat. Bonus charismy cíle se připočítává v případě, že se postava snaží danou emoci před okolím skrýt.

Znaky

Dává majiteli možnost komunikovat se psem pomocí posuňků. Každou druhou úroveň se pes smí naučit jeden nový posuněk znamenající jeden slovní povel, který pes už ovládá. Hraničář potom v případě potřeby na psa nemusí mluvit. Namísto toho mu ukáže smluvené znamení. Aby se znak dal použít, musí pes především dobře vidět a musí svému majiteli věnovat pozornost. Pokud pes pozor nedává, je potřeba ho nějak upoutat dříve než mu začnete dávat rozkazy.

Pach démona

Síla démonů má velice podobné vibrace jako city a myšlenky. Zkušený pes dokáže s pomocí svého šestého smyslu odhalit démony skryté uvnitř předmětů, zbraní, lidí i zvířat. Pes, který se právě naučil vycítit pach démona má tuto schopnost na úrovni 1. S každými dvěma dalšími dosaženými úrovněmi stoupá i úroveň této schopnosti o 1. Schopnost na 1. úrovni dokáže odhalit přítomnost démona 10 a vyšší astrální sféry, na druhé úrovni z 9. a vyšší sféry atd.

Aby bylo možné vyhledat démona, musí mít pes možnost si předmět řádně očichat a to nejméně jednu směnu. Po očichání buď obyčejně odejde, nebo pokud zjistil přítomnost démona, dá hraničáři smluvené znamení. To je opět universální, stejné jako při rozpoznání lží.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Podle mě je to pěkný nápad a já ho chtěl použít (bohužel ostatní hráči s kterými hraji reptali a tak jsem toho zanechal).
Ale já strašně rád kritizuji takže i zde se něco najde.
Hlavně a za prvé. Ta bojovnost mě připadá trochu přehnaná, tím chci říci přehnaně malá, takhle by ten pes nedělal nic jiného než utíkal. K tomu ještě pár otázek k tabulce bojovnosti.
Tak třeba tam je viditelná kouzla, očekávám že to jsou bojová kouzla proti někomu z družiny protože by mě přišlo docela divné kdyby po boji hraničář léčil zraněnou družinu a pes by se lekl léčivého kouzla které seslal jeho pán.
A poslední taková otázka, je tam zranění pod čtyři životy, ale co když pes začíná se čtyřmi či ještě méně životy ? Kdyby se to bralo i tak postih tak by to byl větší zbabělec než jedna postava za kterou jsem hrál (a to by bylo co říct :-))

Ale jinak se mě to zdá jako moc dobrý nápad a to i přes to všechno.


 Uživatel úrovně 0

jedno slovně je to ddddddddddddooooooooooobbbbbbbbbbbbbrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrýýýýýýýýýýýýýýýý


 Uživatel úrovně 0

ound: Tak hodně záleží na tom, do jaké míry si tyto skutky uvědomuje. Rozhodně to má stále dost daleko k pohledu člověka nebo jíné inteligentní bytosti. To co má pes navíc v inteligenci je v největší míře zaplácnuto právě jeho šestým smyslem. Tzn. Jeho sebeuvědomnění bude nejvíce pramenit z pohledu ostatních. On ví, že je, protože cítí, že k němu ostatní mají nějaké emoce... Stejně tak rozlišuje mezi dobrem a zlem na základě emocí. V důsledku se zdaleka nebude jevit o moc chytřejší než obyčejné zvíře. A co si budeme povídat, on člověk s inteligencí 2 je taky pěknej dement :)))

Co se řeči týče, nejsou k ní uzpůsobeny orgány, jinak by to nebyl problém. Takový papoušek se taky může naučit mluvit, jednoduchým výrazům dokonce prý může porozumnět. Jeho řeč, pokud by mluvit mohl by byla zhruba na úrovni příkazů, které je schopen pochopit.

jinak díky za vyjádření i po skončení hlasování je to k věci.


 Uživatel úrovně 0

Pokud se k tomu mohu vyjádřit i po skončení hlasování, je to skvělý nápad. Tenhle pes je opravdu dobrý společník. Nejvíc se mi líbí ta myšlenka "Pach démona," a "Najdi emoce."

Jen když je tak inteligentní, že si uvědomuje svoje skutky, pak už se klidně může naučit mluvit. To mi přijde jako jediná výtka.


 Uživatel úrovně 0

Sám jsem si přidal pár psů k hraničáři, protože ti z pravidel mi přišli stereotypní.Tohle mě ale nenapadlo.Mám tam psa podobného Tvému sedmilháři, ale není rozhodně úplně stejný.

barbar Michael


 Uživatel úrovně 8

Angeluss: Máš naprostou pravdu...tot dílo hru obohatí, ale pouze část lidí, pořád bude rozporuplné a budou tací, kteří si ho oblíbí a potom tací, které na toto dílo budou koukat nedůvěřivě...ale tak i tak je to dílo napsané slušně, dobře a zajímavě...
s úctou anarion


 Uživatel úrovně 0

Anarion:

Tak nemusí jít zrovna hned o týrání. Typuju, že hraješ za dobré přesvědčení, maximálně neutrála. Dokážu si totiž živě představit jak zlá postava bude svého psa jen prachsprostě využívat a nemusím si to ani představovat. Několikrát jsem to i zažil. Navíc pokud jsou hráči tak trošku "nezžití" s hrou na hrdiny, mívají problém vnímat věci jako v běžném životě a často se k využívání uchylují. Pak vidí psa jako něco co jim dává nové možnosti, jako boots postavy což není dobře, ale dost diabláren. Tohle je zkrátka nová možnost a rozhodně se nemá líbit každému. Má spíš rozvinou určitý styl hraní a to že raději používáš hlídače je podle mě úplně vpořádku.

Ohledně inteligence se ozývá poměrně hodně lidí. Nicméně právě ta nabídla možnost vysvětlení sedmilhářovi odchylky od jiných psů a proto se odpárat nedá - tedy z mého pohledu. Samozřejmě nikomu nebráním si ji pro své potřeby odpárat. Nicméně pes pořád cítí vaše pocity, takže ho rohlíkem neopijete inteligence neinteligence.


 Uživatel úrovně 8

Angeluss: Já mám nejradši psa hlídacího a nikoho jiného. Jinak moje příklady byli samozřejmě uváděny v míže takové, že skoro každý hraničáš svého psa má rád...s možností týrání jsem nepočítal, jinak mi asi nejvic vadilo, že získal určitou inteligenci..to asi nejvíc...


 Uživatel úrovně 0

Anarion:
Velice zajímavý náhled. Samozřejmě i tak se to dá vnímat, ovšem podle mě by právě u psů a podobných věcí měl být určitý výběr. Ano, tvoje vize asi nejvíc odpovídá bojovému psovi a proto by sis ho měl určitě vzít, ovšem ne každý si chce po boku vodit slintající slabomyslnou příšerku bez vlastního názoru. Sedmilhář je zkrátka trochu jiný. Je to něco za něco. Co se chování týče, přirovnal bych ho spíš ke kočkám, ale špatně to podle mě není. Mělo by to vnést do hry další zajímavý prvek a tím je budování vztahu. Zatímco zbytek psů se omezuje na prachsprosté jednostrané využití němé tváře, se sedmilhářem je to vždy oboustrané, proto si myslím, že to může být i o dost hlubší, když na to příjde.

Taky mi nepříjde, že by se sedmilhářovo chování dalo přirovnat k lidské inteligenci. Lidé se podle definic odlišují především uvědomněním sami sebe. To u sedmilháře nenajdeš. On si je pouze vědom svých slabostí a proto značně posílil jeho pud sebezáchovy. A co se soběstačnosti týče :) Asi jsi to myslel jinak, ale psy jsou soběstační a vždycky byli, stejně jako jakékoli jiné zvíře.

Ještě bych se zastavil u té oddanosti až za hrob. i ta má dozajista své hranice. Co když například svého psa mlátíš, týráš a obecně mu ubližuješ? V takovém případě se nebudeš moct spolehnout ani na ostatní druhy psů. Sedmilhář je v tomhle směru akorát mírně dál, ale nepochybuj, že budeš-li k němu vstřícný, bude ti stejnou oporou jako ostatní psy. Ne na poli bojovém, alecoby přítel, určitě.

Okolo šesté úrovně navíc přichází určitý zlom. Pes ať už jakýkoli si na většinu soupeřů neškrtá. Stává se z něj pohyblivý terč a je jen otázkou času kdy o něj příjdeš. Ze zkušenosti můžu říct, že mi pes po 6 levelu nikdy nevydržel více jak 2 úrovně. Sedmilhář prozíravě uteče než by se nechal nesmyslně zabít a to také není k zahození.


 Uživatel úrovně 8

No, tak tohle bude rozporuplné...
Když jsem si četl pravidla a viděl možnost vlastnit psa, viděl jsem v něm přítele.... Nejvěrnějšího přítele člověka, tvora co stojí vždy při tobě a nikdy tě nesklame, on nikdy neuteče z bitvy, nikdy tě nenechá ve štychu a když budeš umírat, on bude vedle tebe a bude kňučet... V něm máš oporu, jistotu, takový daný prvek, kterého se můžeš chytnout, světlo ve tmě...zahledět se do němé tváře a cítít věrnost, věrnost sahající až za hrob...
Tot jsem cítil u psů, toto jsem požadoval od každého psa, přítele až za hrob, u každého psa, každého dobrého psa...
Ptám se tedy, je moudré dát psovy skoro až lidskou inteligenci a soběstačné chování? Bude to pořád náš přítel? Vždyť utíká z boje (občas) dokonce tě někdy můře i opustit, vycítit tvoje emoce a je skoro soběstačný...Pána skoro nepotřebuje...
Přemýšlím...Je to pořád ta stejná opora? Ten světlý bod ve tmě. Mohu se na něj zpolehnout stejně jako na normálního psa, který měl sice menší inteligenci, zato pevně jší pouto přátelstvý? Je to dobré???
Možná jsi takto dílo napsat nezamýšel, ba dokonce si ho napsal jako stejně věrného psa, ale mě to tak nepřšlo. Když jsem ten článek četl, ztrácel jsem oporu, tu psí věrnost a lásku, udělal jsi z psa skoro rovnoceného tvora s pocity a myšlenky a vlastní intuicí reagovat na určité situace odlišně...Jednoduše nevím... Snad jsem dílo špatně pochopil a vím že ten pes má dobré vlastnosti a ještě více si uvědomuji jeho využitý, bohužel ale tento výše zmíněný prvek je můj nejdůležitější aspekt k vytvoření pouta mezi svým psem...
Někdo možná namýtne, pokud má ale pes větší inteligenci, pouto může být pevně jší.... Já to tak nevidím, s velkou inteligencí přichází i nejistota v tom, jak se kdo rozhodne, nejistota jak bude reagovat na určité podměty atd...
Jinak zpracování je na dobré úrovni, chyby v díle jse neviděl a využitelnost to taky má...
Bohužel tvůj příspěvek u mne ztrácí u hloubku kterou v psa cítím a proto tao nevidím tak vysoko...
anarion