Rozvoj DrD

Původ Postav Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 47

Původ postav

Zdravím, určitě vás také nebaví pořád vymýšlet, čí že je ta postava dítě a jaké že to má ve společnosti postavení. Určitě vás pořád také nebaví dávat každé postavě do začátku cca 80zl a ať si vystačí jak umí. Mě už se několikrát stalo, že hráči nadávavali na to, když jsem jednu postavu udělal jako dítě nějaké významné osoby a tu druhou nůzákem, dokonce mě obvinili z protekce. A tak jsem se rozhodl, že si vymyslím nějaký systém, podle kterého budu určovat komu se postavy narodili. Celý systém zahrnuje poměrně dost tříd postavení ve společnosti, od otroka počínaje a dítětem panovníka konče. Doufám, že se vám tento systém bude líbit.

hod k%hod k10původznovu hod k10hotovost se kterou postava začíná
01-10-1-6žebrák-1-3nic
 7-0otrok4-61-10 st
   7-01-6 zl
--------------------
11-201-3rolník, zemědělec-1-31-6 zl
 4-6palic uhlí4-62-12 zl
 7-9zloděj [ne povolaní]7-8 3-18 zl
 0pacholek9-04-24zl
--------------------
21-301-3chudý řemeslník1-31-10zl
 4-6tovaryš4-63-18zl
 7-10hrobař7-85-25zl
 --------9-04-40zl
--------------------
31-401-3řadový voják1-43-18zl
 4-6řezník(či podobné)5-85-50zl
 7-10městská stráž9-010-100zl
--------------------
41-601-3bohatý řemeslník1-330-80zl
 4-6sluha šlechty4-610-100zl
 7-8majitel hospody7-020-200zl
 9-0umělec--------
--------------------
61-701-3obchodník1-310-100zl
 4-6kněz (pokud to jeho víra dovoluje)4-650-250zl
 7-0důstojník7-030-300zl
--------------------
71-80----dobrodruh (povolání drd)1-360-110zl
 --------4-630-300zl
 --------7-0100-200zl
--------------------
81-901-3generál apod.1-350-250zl
 4-6majitel manufaktury apod.4-630-300zl
 7-0lékař (městský)7-0100-500zl
--------------------
91-991-3správce města1-330-300zl
 4-6venkovská šlechta4-6100-600zl
 7-0rytíř7-0100-1000zl
--------------------
001-3hejtman1-3100-1000zl(na každých 5 úrovní)
 4-6vévoda4-61000-6000zl(na každých 5 úrovní)
 7-9guvernér7-01000-10 000zl (na každých 5 úrovní)
 0panovník--------
Pro dítě panovníka platí pouze možnost 7-0, tedy 1000-10 000 zl

Jak používat tabulku:
Místo vysvětlování vám to raději ukážu na příkladu
Hráč si vezme postavu barbara válečníka, jako PJ mu hodím k% na původ. Hodím řekněme 45, to odpovídá možnostem bohatý řemeslník – umělec, hodím k10, pane mi 5, takže tedy bude to dítě sluhy šlechtice, rozmezí peněz pro tuto skupinu je 30-80zl – 20-200zl. Hodím znova k10, padne mi 8, bude mít tedy 20-200zl.

Přeji příjemnou zábavu s tímto systémem a snad vám bude ve hře k užitku tak jako mě.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

No, zdá se mi to poměrně zajímavé, ovšem nereálné. když se kouknu a vidím, že je šance jen deset procent na to být rolníkem, a to rolníci tvořili ve středověku naprostou většinu obyvatelstva, tak je asi něco špatně. A rozhodně to není použitelné obecně, pro různá období by seto muselo měnit. rozhodně rozvrstvení obyvatelstva se v průběhu středověku měnilo a nejinak tomu bude asi i ve fantasy světech. Taky by se měl brát ohled na rasy. Trpasličí rolník se nejspíš nebude vyskytovat o moc častěji než hobití generál. No, pokud bych měl zhodnotit celkově, tak to je zajímavý nápad, ovšem důkladně probrat postavu s hráčem a propracovat ji je přecijen lepší. jde přece o hraní postavy. Co hovoří pro toto dílo je ta základní pravda, že "rodiče si nevybíráme" Mimochodem, uvažovalo se o tom, kdyby otec byl kupříkladu tovaryš a matka třeba šlechtična?


 Uživatel úrovně 0

Pajda:
Díky za chválu, snad to využiješ.

No, tedy se zdá, ež na touhle věc bylo hodně různých názorů, od naprostého propadáku po výbornou věc. snad si každý vybere jak se mu to jeví..


 Uživatel úrovně 0

Emieli, dobrá práce, tohle 100% použiju


 Uživatel úrovně 0

Harwen: To už pak záleží na družině jak se postavy zachovají. Pokud bude v družině synek hejtmana nebo rytíře a bude to držgrešle, tak rozhodně vzikne mnoho hádek, zatímco pokud to bude dobrák, rád se s ostatními o své kapesné podělí.


 Uživatel úrovně 0

Emiel: no já bych řekl že v rámci možností jsi udělal to nejlepší co jsi mohl ;-) to jak jsi to pojal podle mě už líp rozpracovat nešlo ;-)


 Uživatel úrovně 0

Dal jsem 2*, ne protože by se mi to nelíbilo, ale 3* jsou označeny jako nadprůměr a to podle mě není :-)
Je to sice hezké usnadnění, ale zaprvé to může v družině rozpoutat značnou nevraživost, pokud jeden bude začínat se 10 stříbrnými a druhý s 10000 zlatými no a zadruhé podle mě prostě nění nad to si spolu s PJ někde v klidu sednout, věnovat tomu celé do/odpoledne a vymyslet nějakou postavu se zajímavým životním příběhem, ambicemi vlastnostmi... tohle za tebe nikdo neudělá.
Ale jinak pěkné dílko ;-)


 Uživatel úrovně 0

Mí kamarádi jsou na toto buď totálně tupí nebo to zase totálně přehánějí. Tak to musím vymýšlet já a po hromadě začátků toho už mám plné zuby, tak je to vcelku příjemné zjednodušení, ale možná je to až moc např. těch 6000 za každých pět úrovní, ale na druhou stranu je to pěkné, když je to propracované na obě strany, že nejsou jenom chudáci, kteří by měli začínat s drobnými.


 Uživatel úrovně 0

Hmm....
Myslím, že je to výborná možnost, jak dát prostor Náhodě/Osudu/Štěstěně rotšiřuje to vlastně hod z pravidel a napomáhá při výběru povolání rodičů postav a ozvláštnit hru, ale někdo
nebude mít ani těch pět švestek někdo bude mít peníze i na posmrtný život? Další otázkou je zda by guvernér financoval svého nezbedného syna, který nechce pokračovat v guvernérské tradici, či postava od svýh zhýralých rodičů neuteče v noci a bez peněz. Myslím že je to velmi nevyváže a osobně budu dál upředňostňovat hod z pravidel a s rodiči si raději pohraju, ale nápad je to zajímavý. Takže asi 3* nebo 4*.


 Uživatel úrovně 0

zdravím
neni to trcohu přesilěnný, když byl jeho předek guvernér a začíná s 10 000 zlatými?!


 Uživatel úrovně 0

Kupurama: Z tvé kladné diskuze jasně cítím, že příspěvek ti pomůže, že by byla škoda ochudit na hvězdách něco tobě užitečného. Kdyžtak bych rád slyšel tvé záporné připomínky. Například tu proběhlo, že rozptyl peněz je větší než by si někteří představovali apod. Co si myslíš ty?

Nenechávej se unést ostatními a celkovým průměrem.