Rozvoj DrD

Pravidla pro přeměnu magenerie na suroviny Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 18

Za předpokladu, že k vytvoření naprosté většiny svých výrobků, potřebuje alchymista speciální alchymistické suroviny v pravidlech vágně definované jako tinktury, extrakty či výtažky atp., které si alchymista kupuje za zlaté, je jasné že při delším pobytu v divočině je svou zásobou dost omezen. Přeci jen také tinktury a extrakty se jen tak v kapse skřetům neválejí a zvířata je ve svých doupatech také nemají. Co tedy dělat, když alchymistovi téměř docházejí, ale nechce se sbalit a cestovat týdny někam do civilizace, aby si je mohl nakoupit?

Díkybohu tuto otázku si položil i geniální Meredith R. McKay a díky svým schopnostem během kratičké doby vynalezl postup, jak pomocí magenergie zmnožit (zduplikovat) suroviny, které k dispozici jsou.

Vzhledem ke zjednodušenému pojetí těchto surovin je jasné, že pokud máte již jen surovin za 1zl, asi to těžko bude stovka špetek různých chemikálií, ale pravidlově to je naprosto jedno (co ty suroviny vlastně jsou). Takže i pro tuto úpravu nehraje roli nic jiného, než kolik surovin máte.

Rituál je jednoduchý:

  • magenergie: X magů
  • suroviny: 1/10 X zlatých alch. surovin
  • základ: X zlatých alch. surovin
  • trvání: trvalé
  • výroba: 1 hodinu, kdekoliv

Alchymista si najde čistou nádobu (nejlépe kotlík), do které vloží určité množství svých surovin jako základ pro množení. Navíc však musí vynaložit 1/10 tohoto množství v alchymistických surovinách (zaokrouhluj nahoru) pro přípravu těch základových na rozmnožení.

Po připravení vloží čistou magenergii (tolik magů kolik zl. surovin tvoří základ) a čeká hodinu, jak se dílo podaří. Výsledkem je celkové množství alchymistických surovin odpovídající pětinásobku vloženého základu. Z každého vloženého magu se tedy replikují suroviny v hodnotě 4zl. Suroviny jsou dále naprosto standardní a nakládání s nimi probíhá dle klasických pravidel. Mohou být i dále znovu množeny touto procedurou.

Ve zkratce: Na vstupu je X magů a 11/10X zlatých alch. surovin a výsledkem procesu je 0 magů a 5X zlatých alch. surovin.

Pokud se vám náhodou zdá celá procedura příliš levná (dle přepočtové tabulky 1mag = 8zl levná není), není sebemenší problém, abyste si vzorec úpravy pozměnili dle poměrů svého světa.

S pozdravem

T.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Takže toto jsem taky četl už 2 dny spátky, tka se omlouvám, jestli si něco špatně nepamatuju nebo už někoho neopakuju...

Tuvy: Tvůj text je pochopitelný... ač krkolomný je taky, dá se to napsat mnohem lépe, ale inteligentní lidé pochopí.. nakonec je vidět, že to tu pochopili všichni...

teď ale k věci...

Psalo se v díle něco o tom, že tímto způsobem chceš řešit nedostatek surovin v přírodě??? V přírodě??? HE???
Pardon, ale to tu hrajeme deskovku s omezenými pravidly a omezenými myšlenkami, když se musíme uhcýlit k takto krkolomnému způsobu , který jak se podle kritiky zdá je ještě k tomu úplně nedomakaný a má spousty zákoutí a chybiček???
To tu nerozumíte alchymii? To je věda krásná a ušlechtílá vuižívající magii a všemožné přírodní ingredience... abych dal něco jako příkald... moment jen to vyhrabu..

kořápka z vajíčka
ještěrčí krev
ještěřčí očka
Kočičí drápky
Kočičí sádlo
pavoučí síť
Hlemíždí ulita
Sušený slimák
žabí vajíčka
Mločí osac
ptačí trus
Myšší ocásky
Hadí svlečka
Pavoučí kokon
Škeble
pulci sušení
rybí srdce
Zobák kolibříka

k tomu přidáme pár magičtějších....
kámen mutáček
svarojánská muška
tmavý cukr
mořská sůl
chilly paprička
okounovo oko pravé
okounovo oko levé
chřestýšův ocas
sirup z červeného javoru
šťáva z granát. Jabka
trolí mozek
kostlivcův čepovec
levý zub veverky
sršní královna
padající hvězda

a máme vystaráno, můžeme přidat nebo dát za příkald ještě spousty různejch nesmyslů a výtažků.. každej alchymysta by to měl umět zvládnout, ať pravidla mlžej jak chtěj. Jenom mu to zabere trochu víc času, než pravým překupníkům surovin a budou do toho muset dát víc vlastní inniciativy... ale nějaké ingredience se vždycky najdou, pokud alchymista ví kde hledat... a pokud sbírá průběžně, tak a hraje tím i svou postavu a zkoumá kde jakou zajímavou kytku nebo něco, tka si za svou hru nějaký ty surovinky zaslouží... Lepší způsob na získání surovin věru není...

A pak ještě pár slovíček ke Krtkovi, kterej asi lehce nerozumí magii ;-)

Magie je ENERGIE jako každá jiná... a dle základních zákonů astrofyziky je energie a hmota to stejné a může se měnit... takže proč by se magenergie nemohla přetvořit ?? heh?

To že kouzla a podobné věci jsopu většinou krátkodobé, to je tím, že magie tyto předměty nebo věci nepřeměňuje uplně, spíš na ne po celou dobu kouzla magicky působí aby tak tyto předměty vypadali...
dám příklad s houbou... kouzla typu dočasné materiální magie fungují podobně, jak kdybys chtěl přetvořit například tvar houby na mazání tabule.... zmáčknež tu houbu... síla, kterou věnuješ na zmášknutí houby je podobná magické síle, kterou využiješ na přetvoření daného předmětu...

Tak snad jsem to moc nezmota, když už to píšu takhle k večeru...


 Uživatel úrovně 0

tjcombo: To platí, pokud do reakce nezačneš motat magii. Stejně tak zákon zachování hybnosti a další. Jako PJ navíc vím, že téměř nic ve skutečnosti nenabourá chod světa (když to jako PJ nedovolím).

Zombie: Chceš, aby všechny díla v rubrice Rozvoj DrD měla na začátku obhajovací odstavec, který pregnantně vysvětluje, proti kterému pravidlu se staví? To je přece blbost (mimo jiné v jiné rubrice u jiného díla jsi se proti podobnému odstavci myslím sám vyslovil).
A pokud se koukneš na svůj poslední odstavec/argument, sám si jej dokážeš přeci lehce vyvrátit - tohle dílo vůbec nesouvisí s kouzelnickou či hraničářskou (tedy nameditovatelnou) magenergií - nevím koho se tu snažíš zmást.
Perpetuum mobile v DrD světě není problém a nevím, proč by nemohlo být dáno i do rukou hráčů (např. stále fungující mechanický kůň).

S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 5

Tuvy: jenže v tomto případě nejde o náhradu pravidel, to jsi vytáhnul až teď, na konci diskuze ;)
Sniper Jasné vymezení se proti pravidlům má být úvodní částí díla a ne až reakcí na kritiku, aneb "sice jsem to sice nenapsal, ale když mi to teď připomínáte, tak by to tedy mohlo být ... "

S tímto přístupem lze zpětně opravit a vlastně i vyžadovat nové hodnocení jakéhokoli díla. Pak je tedy úplně zbytečné díla hodnotit.
(konec OT)

Pravidlo o nemožnosti nic trvale stvořit magií je v pravidlech jasně řečeno DrD , slouží zejména k zabánění vzniku Perpetua mobile, např. tvorbou jídla (tvorba jídla -> odpočinek k meditaci -> meditace -> tvorba jídla ... )


 Uživatel úrovně 0

Tak už jen závěrem k tomu problému nic nejde jen tak množit a vytvářet z ničeho. Základní pravidlo zní že hmotnost reaktantů je rovna hmotnosti produktu a každá akce má reakci nic víc, dále energie není hmota. Nedovedete si představit co udělá takové porušení těchto zákonů v rukách hloubavých hráčů kteří chtějí se vším něco vydělat nebo nějak doběhnout systém. Opravdu takové věci z vlastní zkušenosti ničí světy drd.


 Uživatel úrovně 8

Zombie

Tuvy už to řekl za mě, ale pro mne navíc platí v jakékoliv rubrice, že pokud se autor někde jasně postaví proti pravidlům a definuje to (i s důvody), nejedená se o chybu díla. A pro tebe platí že pravidla by měla fungovat i kdyby byla vratká jak pyramida na špičce, a já ti to neberu.

I proto jsem tjcombovi navrhl diskuzi přesunout jinam, nedal žádnou zápornou reputaci, ani neoznačil jeho názor za něco protiserverového - jen že s ním nesouhlasím a jsem ochoten to vysvětlit na vhodnějším místě.


 Uživatel úrovně 0

tjcombo: Ovšem, zde nic přeci netvořím - množím pouze již existující. Tvoření trvalých změn magií (všemi jejími třemi podobami v DrD) je celkem běžné - zvášť alchymistická magenergie se v tomhle poměrně užije.
Pokud by ses pořádně začetl do pravidel, uvidíš, že je tvůj citát zařazen ke kouzelnické magii, jejíž získávání je velmi jednoduché. U alchymistické magenergie je získávání velmi složité a zde přednesený přepočtový mechanismus v podstatě vylučuje zneužívání tohoto postupu k jakémukoliv obohacování se.

Zombie: Ale uvědom si, že zde jsme v rubrice Rozvoje DrD - tedy mimo jiné nahrazujeme nesmyslná pravidla.

T.


 Uživatel úrovně 5

Sniper: díla jsou ovšem schvalována a používána v souladu s oficiálními pravidy DrD od Altaru, takže v tomto případě má tjcombo pravdu, ať se ti daná část pravidel zdá sebevíce nesmyslná (také bych mohl vyprávět).

Dokonce i supermagenergicky nároční démoni astrálních sfér proměn mají časové omezení.

Odklon od pravidel a tedy i od schválených příspvků nechť si Pánové jeskyné řeší samostatně dle svých světů a úprav pravidel.


 Uživatel úrovně 8

tjcombo: "už nikomu nevysvětlíš proč lidi vůbec pracujou když by šel stvořit taky třeba chleba nebo zlato". Že tento fakt z pravidel je úplně nesmyslný ti rád vysvětlím poštou nebo u vhodného stolu (Pravidla DrD?).


 Uživatel úrovně 0

Tady autor prostě nepochopil že je to nesmysl základní pravidlo zní nelze nic trvale magií stvořit jinak už nikomu nevysvětlíš proč lidi vůbec pracujou když by šel stvořit taky třeba chleba nebo zlato. Tento nápad je sice vtipný ale scela narušuje běh světů drd kde by magie měla být jen pomoc nikoliv všemoc.


 Uživatel úrovně 0

mě se to udá jako velká hloupost a nechápu co tím autor vůbec chtěl říci je to přece proti všem pravidlům drd. co se týka megenergie a jejího získávání.