Rozvoj DrD

Luky, šípy a jejich výroba Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 19

Šípy

Význam tabulky

Parametry: + SZ , + útoč
Dostřel: úprava dostřelu - v procentech
Výroba doba výroby jednoho kusu
Náročnost výroby: bonus při použití dovednosti
Cena cena za 10 kusů
  1. „Obyčejný šíp“ ( šíp dobré kvality i zpracování s funkčním železným hrotem)
  2. Parametry: +0, +0
    Dostřel: 100%
    Výroba 1 kusu: 3-5směn
    Náročnost výroby: -1
    Cena (10 ks): 1 stř.
  3. „Lovecký šíp“ ( celkově kvalitnější zpracování, lépe vyvážen, kvalitnější materiál-tříděný)
  4. Parametry: +1, +0
    Dostřel: 110%
    Výroba 1 kusu: 4-6směn
    Náročnost výroby: +1
    Cena (10 ks): 9 stř.
  5. „Bitevní šíp“ (šíp s větší hmotností, masivnější, delší, 4letky, kvalita dle účelu použití-převážně nepřímá střelba-používány pro nenáročnost a nízkou cenu výroby-pouze dlouhé luky…běžně užíván pouze armádami lidí)
  6. Parametry: -1, +2
    Dostřel: 90%
    Výroba: 5-6směn
    Náročnost výroby: +0
    Cena(10 ks): 5 stř.
  7. „Precizní šíp“ (šíp dokonalého zpracování, i kvality materiálů-z dílen mistrů)
  8. Parametry: +2, +1
    Dostřel: 120%
    Výroba: 9-12směn
    Náročnost výroby: +4
    Cena(10 ks): 10-40zl.
  9. „Magický šíp“ (nemá parametry kouzelné zbraně; menší poškoditelnost; vyrábět ho může jen alchymista)
  10. Parametry:základ +1/+0
    Dostřel: základ +10 sáhů
    Výroba (10 ks): základ +5 směn
    Cena (10 ks): základ +10-30 zl.
  11. Zápalný šíp (většinou použit obyčejný šíp a omotán napuštěným hadrem….důležité je řádné upevnění omotávky a použití kvalitní hořlaviny, jinak se popálí tak maximálně střelec)
  12. Parametry-úprava: -3, +0
    Dostřel: 50%
    Výroba: 1 šípu/asi 3 kola

    Popálí za 1k4-1 životů (je asi 20% šance, že zhasne a to u dobře vyrobené omotávky s olejem)

  13. „Zápalný šíp“ (speciálně ukovaný hrot pro naplnění hořlavou směsí)
  14. Parametry: -2/+0
    Dostřel:70%
    Výroba (1 ks): 4-6 směn
    Náročnost: +0
    Cena (zl/10 ks): 1 zl.

    Popálí za 1k4+1 životů (5%, že zhasne)

  15. „Pískavý šíp“ (pro odvedení pozornosti, signalizace,…)
  16. Parametry: -1/-1
    Dostřel:80%
    Výroba (1 ks): 4-6 směn
    Náročnost: +0
    Cena (10 ks):4 stř.
  17. „Řezný šíp“ (šíp s hrotem na způsobení hlubokých řezných ran, nebo přestřelování lan)
  18. Parametry: -1/+3 (u kovových zbrojí KZx2); +2/+3 (na lana)
    Dostřel: 90%
    Výroba (1 ks): 4-6 směn
    Náročnost: +0
    Cena (10 ks):8 stř.
  19. „Šíp s poltivým hrotem“ (při pronikání do těla se rozdělí na 2 a více částí-často nezákonné )
  20. Parametry: +0/+1; navíc další zranění (1k6-1)
    Dostřel: 90-100%
    Výroba (1 ks):5-7 směn
    Náročnost: +0
    Cena (10 ks): 1,2 zl.
  21. „Průbojný šíp“ (na pronikání brněním)
  22. Parametry: +0/-2 (poloviční KZ-zaokrouhluj dolu. KZ přidané démonem se nedělí)
    Dostřel: 100%
    Výroba (1 ks): 4-5 směn
    Náročnost: +0
    Cena (10 ks): 2 stř.
  23. „Ranivý šíp“ (zpětné háčky ve více řadách, ozubení)
  24. Parametry:+0/+1
    Dostřel:100%
    Výroba (1 ks):4-5 směn
    Náročnost: +0
    Cena (10 ks): 3 stř.
  25. „Ranivý lovecký šíp“
  26. Parametry: +1/+1
    Dostřel: 110%
    Výroba (1 ks): 5-6 směn
    Náročnost:+2
    Cena (10 ks): 2 zl.
  27. „Plnící šíp“ (na dopravení dávky jedu, nebo jiné tekutiny do těla oběti)
  28. Parametry: +0/+0
    Dostřel: 80%
    Výroba (1 ks):7 směn
    Náročnost:+1
    Cena (10 ks): 5 zl.
  29. „Cvičný šíp“ (pro terčovou střelbu)
  30. Parametry: +0/-3
    Dostřel:100%
    Výroba (1 ks): 2-3 směny
    Náročnost: -1
    Cena (10 ks): 8 měd.

    Pozn. k 5. položce (magický šíp): Základ = jiný šíp…nejčastěji jeden z prvních 4.

    Dále se používají šípy posílené různou magií( bleskové, ohnivé, explozivní( 2x zranění), ledové, proti určitému nepříteli, „nezničitelné“)…tedy většinou skutečně magické s démonem. Cenové relace se pohybují od desítek po stovky zlatých za kus.

    Poznámka pro Asterion - Arvedané je dokázali vyrábět „sériově“ (v desítkách kusů)!

    LUKY a jejich výroba

    Název Parametry SZ/útoč. Dostřel Cena ve zl. (Albireo)Náročnost výrobyDoba výroby
    Dlouhý luk: 5/+1 15/ 30/ 50 12 +0 1 den
    Krátký luk: 4/+0 10/ 20/ 30 4 -1 1 den
    Kladkový(krátký):5/+2 20/ 35/ 55 105 +4 (na Asterionu zatím pouze orkové) 3 dny
    Ramawi: 5/-1 15/ 30/ 45 127 +2 (kompozitní, na Asterionu pro lesní elfy; pro ostatní nevyrobitelné) 10 - 20 dní

    Vylepšení luků

    Název Parametry SZ/útoč. - bonus v grádech Cena Oprava náročnostiOprava doby výroby
    Reflexe:+1-2/+3-6 G+20-40 +2 +2 dny
    Kompozitní:+2-3/+3-6 G +30-80+3 +2 dny
    Okno+1-3/ +0 G+10-20 +2+1 den
    Hluboké madlo +1-2/ +0 G+10-15 +1+půl dne
    Výroba na míru+1-2/ +0 G x3-10 +1 +2 dny
    Tětiva ze spec. mater. +0/+1-3 G +5-15 -- --
    Spec. mater. na končík +0/+1 G +5 +1+půl dne
    Síla nátahu +0/+1 G za stupeň síly (mimo 10/+0) (cena, náročnost ani délka výroby se nemění, ale až na výjimky je nutná výroba na míru)

    Pozn.: +1 G út. = +1 sáh dostřelu

    Grády postavy ohledně střelby z luku a kuše se přičítají pouze k SZ (u praku i k út.)

    Výroba luků a šípů

    Dovednost: střední
    Vlastnost:obratnost
    Potřeba:řezbářství/tesařina dobře
    Pozn.:hod na každý vyráběný luk nebo 10 šípů

    Proces výroby je rozdělen na 2 etapy:

    1. Příprava materiálu (v závorce šípy):

    • Základní doba: 12 (4) měsíců
    • Za každé 3 (1) měsíce navíc se nebezpečnost snižuje o 1 (maximálně o 2 (1))
    • Za každé 3 (1) nedokončené se snižuje o 1 (maximálně o 2 (1))

    Například za 6-7 měsíců přípravy materiálu na luk a 2-3 měsíce pro šípy má lukař Robin(stupeň znalosti dokonale, obratnost 18/+3)za přípravu materiálu postih –2 na hod proti pasti.

    Během doby, kdy materiál vysychá si výrobce může a většinou připravuje různé „věci okolo“, čímž může urychlit výrobu. Například: letky, šlachy, klih, smůlu, lýko, hroty, nitě, tvrdá dřeva na střed luku, speciální končíky, kůže a barvy… takže se nedá říct, že by se nudil. Také se musí shánět po dalším materiálu, neb luk a šípy nelze udělat ze všeho co roste a má zelené listy.

    Poté, co se výrobce rozhodne materiál použít, tak se hází na past kvality materiálu:

    int + oprava za dobu přípravy + stupeň dovednosti ~ 3 ~ použitelné / nepoužitelné

    TÚ:past při druhé fázi o 1 nižší
    Ú: materiál normálně použitelný
    N: materiál ztracen
    FN:projeví se až po dokončení druhé fáze -> luk/šíp zničen (zbytečná práce)

    2. Samotná výroba: hod na past dovednosti (po všech opravách).

    TÚ: podařilo se v kratším čase (o 1/4; zaokrouhluj na dny - nejméně však 1den) +1k6/2 G k SZ a Út
    Ú:povedlo se ve stanoveném čase a chtěné kvalitě
    N:výrobek se nepovedl, tak jak měl; výroba trvá 2x déle
    • rozdíl o 1: -1k10 G
    • o 2: -(1k6+9) G
    • o 3 a více: výrobek nebyl dokončen, nebo se zlomil

    u šípů se hází na počet dokončených (1k10-1/ 1k6-1/ 0)

    FN:luk se zlomí při prvním nátahu (popř. zranění výrobce)

    Pozn.:

    • Kovové hroty se zpravidla objednávají u kováře.
    • Při opravě náročnosti pasti záleží na typu šípu a vylepšeních luku.
    • U nekovových hrotů (dřevo, kámen, kost) je kvalita horší (viz. „APLIKACE“).

    Například řezný šíp vyrobený lukařem Robinem bude mít náročnost výroby +2 (+0 za druh šípu a –2 na hod proti pasti za přípravu materiálu). Výroba 10 ks potrvá 50 směn (cca 8,5 hodiny) a budou stát 8 stř. Reflexní dlouhý luk, kompozitní s oknem a hlubokým madlem a na míru pro důstojníka albirejské posádky (síla 17/+3, obratnost 12/+0, 3 G na dlouhé luky) budeúspěšně vyroben (past byla 5, hodil 7 na 1k10) za 8,5 dne s parametry 6/+2 (úč. 7/+2), dlouhý dostřel 66 sáhů (+12G (resp. 15)/+16 G), bude stát 950 zl. Je to opravdu hezká koupě…

    Vystřelený výše vyrobený řezný šíp bude mít dostřel až 60 sáhů (90%) a parametry 5/+5. Avšak cíl (hevrení šaman v šupinové zbroji, přílbě a s chrániči, celkem KZ 5) si bude počítat dvojnásobné KZ (tudíž 10). Důstojník by musel mít „z Khara štěstí“, aby se do něj trefil. Ale pokud trefí, hevren udělá fííí… a umře.

    Pozn.:

    • Pokud si postava za rodovou zbraň vybere luk, tak má při výrobě bonus +1 na past.
    • Tato dovednost není z časového hlediska příliš vhodná pro vlastní postavy.

    Kvalitnější kusy nelze sehnat „na každém rohu“ a skutečných mistrů převážně z řad elfů(ale i lidí, trpaslíků, skřítků a v poslední době i orků) v tomto oboru, u kterých si můžete nechat vyrobit dokonalé šípy vyrobené přesně pro váš nástroj schopné zasáhnout přesně to místo, na které byly vystřeleny, je podobně jako u běžných zbraní a zbrojí…u luků je tento výběr možná ještě menší…to se také značně projeví na ceně…pokud výrobce peníze vůbec zajímají

    Všechny ceny jsou tak, jak je používáme my…tedy pouze orientační.

    Kibe a Sadaam

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Dodatek:

16. "Tupý šíp" (střelba způsobuje stínové zranění)
Parametry: -1/ +0
Dostřel: 70%
Výroba (1 kusu): 5-6směn
Náročnost: +1
Cena (10ks): 1 stř.

Namísto kovového hrotu je zde vytvořena malá symetrická bambule z lýka a šlach.


 Uživatel úrovně 0

Hm hodně promakaná práce... :-) co jiného dodat Kibe a Sadaame jste jedničky :D


 Uživatel úrovně 0

A proč ne? Navíc, do článku jsem přispěl pouze cenami za jednotlivé druhy luků (a ty jsou převzaty z oficiálního Asterionského ceníku) a snad i drobnými poznámkami ohledně stylizace textu. Co se týče obsahu, vëškerou práci odvedl Kibe a já jsem dokonce výslednou verzi viděl až tady :-)


 Uživatel úrovně 5

Sadaam:

Proč hodnotíš, když jsi spoluautor díla?


 Uživatel úrovně 0

Pískavé šípy používali např. Slované... taky proto se jich všichni báli :-) (když se nad vámi na obloze ozývá "fíííí" a nevíte odkud, tak vám to na morálce příliš nepřidá!)

"Magický šíp" (č. 5) bych zařadil do kategorie "nemagických alch. předmětů" (jako zubatá dýka), nazvěte si jej třeba "šíp vyrobený alchymistou" nebo "magický nemagický šíp"...

Co se týče těch vysokých čísel (jak uvádí zerafel: "Zakleju démony: *22 / +4 (3x SZ, 3x utoč.)"), my hrajeme na Asterionu, kde je skoro nemožné těchto čísel dosáhnou (theurgie tam není tak mocná). A pokud někdo hraje "klasické světy", kde je možné býti šermířem na vysokém levelu v pohodě s mečem 20/+10 (trochu asi přeháním, ale někde na netu jsem již takový podobný příklad viděl :-)), tak proč ne takový luk, který zabíjí ještě před dopadem šípu??? :-)


 Uživatel úrovně 0

Pískavý šíp není magický...bylo by to uvedeno-tedy opravdu píská jen za letu...ještě nějaký dotaz?


 Uživatel úrovně 5

Krtecek:

V textu u pískavého šípu nevidím žádnou poznámku, že píská pouze ve vzduchu za letu. Proto jsem se ptal, jak piští - jestli magicky nebo tak, jak mi tu říkáte. Já neříkám, že to, co tu tvrdíte, je blbost, jenom narážím na možnost jiného výkladu textu - čímž by mohl být i magicky pískající šíp. O to mi jde.


 Uživatel úrovně 0

Re zerafel:
Musím uznat, že mě tvůj příspěvek trochu rozohnil...:-) Tedy jinak:

Magický šíp znamená doplnění alchymistických kouzelných předmětů z PPZ...a je bez démona...nemá parametry magické zbraně...

Jinak lovecký šíp jsi popsal dobře(tedy lovecký ranivý)...řezný šíp nemá hrot, ale břit různého tvaru a provedení o délce zhruba až 10cm a je šikmo, nebo až kolmo na směr letu.

Možná, že to s tím jedem v normálních pravidlech je možné, ale pokud se nad tím člověk rozumně zamyslí, tak to nejde...proto tento článek také patří pod úpravu zbraňového systému(Grádování)...

Napsal jsi:
Precizní šíp - Blbost. Tak vysoké parametry by nám udělaly z luků pěkně silné hračičky. Když bych ještě koval hrot pomocí železné sochy nas ohněm salamandra, tak mám šíp +4/ +1 - dám jej k dlouhému luku a jsem elf 6 / +1. Zakleju démony: *22 / +4 (3x SZ, 3x utoč.).

Nevím co je kování se salamandrem(slyším poprvé)...a pokud by někdo byl tak zámožný, že by si mohl takovou úpravu démony dovolit, tak to je hezké, akorát ti to nesedí, protože by se na tuto věc počítal pouze silnější démon(v luku), tedy by ti byl démon v šípu na nic (to dokonce v pravidlech je).

Ohledně zranění ohněm to závisí snad na okolnostech a navíc nikde není uvedeno, že zápalný šíp zraňuje za 1k6 +1(to je pouze u pochodně a kouzla oheň)...oheň na šípu(pokud je nemagického a netoxického původu-myšleno silá chemikálie) je mnohel menší, za letu téměř nehoří a po dopadu do živého(svaloviny) okamžitě zhasíná...

Některé šípy lze nalézt zde: http://www.historicke-sipy.wz.cz/fotogalsipu.htm < br />


 Uživatel úrovně 5

zerafel:

Jako člověk vzdělaný v technickém oboru (tedy částečně i ve fyzice) nevidím problém v bodě pískajícího šípu. Pokud je psáno: "Za letu funguje jako píšťalka," je celkem zjevné, že po dopadu (tedy je-li šíp v klidu vzhledem ke svému okolí) šíp pískat nebude. Výjimkou je samozřejmě, pokud je šíp zabodnut do letícího ptáka nebo pokud se zasažený terč pohybuje v bouři/smršti - pak by šíp možná pískat i mohl. Ale to už je slovíčkaření.

V bodě alchymistického předmětu s tebou musím souhlasit - jedná se pravděpodobně o útočného démona z 1. sféry a uvedená cena šípů je vzhledem k tomu směšně nízká. Za 10 takových démonů by to bylo podle podmínek světa 5-20 tisíc zlatých. Zde je chyba jednoznačně na straně autora.

Hodnotit zatím nebudu.


 Uživatel úrovně 5

Kibe:

hhh, hezká reakce uražené máničky.
Zřejmě jsi to nepochopil ty. Já neříkám, že lovecký šíp a řezný hrot je to samé, já se ptal na rozdíl. Ty jsi mi jej však stále neřekl, namísto toho jsi mě napadl. Pokud tam nějaký rozdíl je, rozhodně nebude tak rapidní, aby se tak brutálně měnily parametry - TO mi na díle VADÍ. Brutální změna parametrů kvůli kdejaké, s prominutím, volovině.
Pískavý šíp - máš to ale smůlu, že jsem fyzik. Vím, jak to funguje, já se tě ale opět ptal, zda to piští i po dopadu, opět jsi neodpověděl.
Magický šíp - Tak tady nevím, zda jsi hlupák ty nebo já, ale i alchymistické předměty (magické) jsou ze sfér - viz kolonka sféra v PPZ.
Já bych si ten flakóněk namazal předem - pravidlově je to možné a to je to hlavní - viz třeba potření šípu kurarem za 1k10 životů na cíl.

Tvá odpověď byla zbytečně ukvapená a zbytečně uražená. Práci jsem četl celou.

Máš šanci to dobře vysvětlit, do toho. Mám tu kupu otázek. Pokud na většinu z nich slušně odpovíš, změním i své hodnocení <tečka>

s p. a ú. ... z.