Rozvoj DrD

Oslíček otřes se! Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 18

Skupina:Ostatní
Životaschopnost:5
Útočné číslo:2 (kopyta)
Obranné číslo:5
Odolnost:16
Inteligence:10
Bojovnost:1
Síla mysli:-
Velikost:B
Zranitelnost:zvíře
Pohyblivost:8
Přesvědčení:-
Poklady:100zl (ve svých útrobách)
Zkušenost:100

Funkce:

Znáte to ne? Prostě podrbete osla za ušima, řeknete "Oslíčku otřes se" a vysype se z něj 20 zlaťáků. To můžete udělat až 5x naráz, potom asi zásoby dojdou či co. No ale za nějakých těch 14 dní to zas fachá a tak že...

Popis:

Oslíček otřes se vypadá i po podrobném prozkoumání jako prachobyčejný osel a téměř není šance vnějším ohledáním zjistit něco jiného (2% postřeh). Je šedivý s bílými fleky na nose a pod krkem, jeho srst je stejná jako u obyčejných oslů a stejně tak i smrdí (postřeh u rozdílu ve smradu je -60%). Normálně žere (hlavně trávu) a dost vlezle loudí jakékoliv pamlsky, vyměšuje jako obyčejný osel.

Když má pocit, že ho nikdo nemůže vidět (jeho postřeh na lidi a podobné je 40%) sežere v podstatě cokoliv (zpravidla hlínu, kdejaké cetky či jiné lidské výrobky, dřevo atp...).

Pokud ale Oslíčka otřes se otevřete (např. válečnou sekerou), nebudete se stačit divit. Oslíček otřes se totiž není obyčejné zvíře a uvnitř tedy neschovává své vnitřnosti a spoustu tekutin.

Uvnitř Oslíčka otřes se žije celá civilizace minilidí zvaných Batrafové. Ti odjakživa milovali cestování a tak si vybudovali na své rozměry (Batrafové mají jen kolem 0,1 coulu výšky) gigantický stroj, který nyní nese celou jejich civilizaci. Batrafové mají mimo své soukromé, také společné vědomí. Přístup k němu mají od narození a nejen, že z něj mohou čerpat veškeré vědomosti všech ostatních batrafů, ale také sami přispívají vším co vědí a zjistí. Z tohoto společného vědomí čerpají společnou vůli celé civilizace i ti, kteří oslíčka řídí. Osel byl jako forma zvolen, protože si ho ve světě jeho rozměrů nikdo nevšímá.

Batrafové sami nejsou schopni ublížit ničemu, co je větší než 1 coul.

Pokud je Oslíček otřes se napaden inteligentní bytostí snaží se utéct; pokud ho tato bytost nenapadne zbraní (např. čelistmi), pravděpodobně pozná (int ~ 5 ~ pozná/nepozná), že nejde o normálního osla.

Pokud je Oslíček otřes se napaden zvířetem (int 1 nebo i 0), brání se blesky (sesílají ho Batrafí mágové), které ale útočníka/šelmu zraní jen za 1 život. Toto se řeší stejně, jako všeobecné zastrašení (PPZ - bojovnost - str. 125) s tím, že Oslíček otřes se má k hodu 2k6 bonus +6.

Je-li porušena jeho vnější schránka (je-li zraněn sečnou zbraní alespoň za 10 životů najednou, nebo úplně rozbit), Batrafové jsou tou dobou zpravidla mrtví (zabijí je otřesy). Jinak se přeživší snaží Oslíčka opravit (což nejde, pokud přišel o všechny své životy).

Popis funkce:

S první verzí imitující obyčejného osla však měli Batrafové několik neblahých zkušeností , kdy byl jejich geniální výtvor zmlácen např. rozezleným farmářem. Během té doby ale vykoukali zvláštní zálibu těch velkých napodobenin Batrafů v kulatých plíšcích žlutého lesklého kovu. Úprava Osla (s velkým O - byl to jejich Osel) tak, aby po jeho bocích byly vývody, kterými by mohli vydávat tyto plíšky, byla již jednoduchým krokem.

Samotnou výrobu toho žlutého kovu jim zařídili jejich vlastní démoni proměn prvků, kterým Batrafí alchymisté extrahují prvky z materiálů, které Oslíček otřes se sežere. Navíc, protože pro Batrafy (na jejich území) je zlato naprosto bezcenné, tvoří ho tito démoni s klidem kvanta.

Batrafové tak spokojeně žijí, často cestují (Oslíčka otřes se se pořád někdo pokouší ukrást), část se jich živí řízením osla a ostatní pracují na výrobě mincí (vždy si zjistí, jak mají na daném území mince vypadat) pro "pány" svého osla, který ho pak ochraňuje. Výroba 10ti mincí jim trvá jeden den. Batrafové mají v Oslíčkovi otřes se sklady na 100 mincí, ve chvíli, kdy je naplní, mají volno.

Populace a výskyt:

Ač byl původně jeden jediný Oslíček otřes se, dnes již tvoří "populaci". Batrafové se totiž měli v původním Oslíčkovi tak dobře, že jim po čase začalo být těsno. Rozhodli se tedy vybudovat kopii prvního Oslíčka.

Toto jim zabralo přes sto let (což bylo kolem 600ti dnů našeho času), hlavně protože neměli původní plány Oslíčka a jeho tvůrci již nežili. Tato chyba je však varovala a nyní jim stavba nového Oslíčka (když populace Batrafů v daném Oslíčkovi dosáhne maximální udržitelné hodnoty) trvá jen desetinu této doby (60 dní). Vždy, když je potřeba rozdělit populaci, Oslíček otřes se se pokusí zdejchnout svému majiteli (Běžně se projevuje jako klasický osel, ale int. má vyšší) a ukrýt se někde, kde ho nebude 60 dní nikdo rušit. Pokud toto není delší dobu možné, musí Batrafové zavést populační politiku (což naprosto nesnáší).

Stavba nového Oslíčka začíná od kopyt, pokračuje až k čumáku a konci ocasu (poslední dostavěné části) a makají na ní všichni Batrafové původní civilizace. Pokud je někdo vyruší, snaží se velmi rychle dostat všichni zpátky do původního Oslíčka (vchody mají v kopytech). Takový narušitel by viděl od kopyt částečně rozestavěného mechanického Osla obestavěného malinkatými lešeníčky a rozsáhlý miniaturní stanový tábor kolem. Suroviny pro jeho stavbu si Batrafové vyrobí podobně jako zlato.

Jednotliví Oslíčci otřes se o sobě vzájemně ví, pokud se přiblíží na blíž než 100 mil a snaží se nepřibližovat se blíže k sobě. Žijí tedy samotářsky (vždy v okruhu 100 mil od jednoho Oslíčka se nenachází žádný jiný). To nevylučuje situace, kdy jsou Oslíčci k sobě přiblíženi násilím (ale osel je i normálně dost tvrdohlavé zvíře).

Jednou za "Oslí milénium" (1000 našich let) se přes astrál všechny Batrafí civilizace navzájem kontaktují a Oslíčci otřes se se sejdou na jednom místě na velké setkání.

Závěr:

Věřím, že tentokrát se můj Oslíček "vejde" do požadavků rubriky a doufám, že si Oslíčka užijete (a u Zdenála mám pivko! :-)

S pozdravem
T.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Velmi dobré, s humorem, zpracování a nápad na výbornou...Doufám že PJ nebude parchant...8-)


 Uživatel úrovně 0

Tak zde slibovaný databonus:

Batrafové



Vznik a historie


Batrafí lidičkové vznikli kdysi dávno v oblastech tak vzdálených světům, kde hrdinové bojují s draky a kde se nyní procházejí jejich Oslíci. Popravdě vzhledem k Batrafímu vnímání času to bylo tak dávno, že už si to vlastně ani nepamatují. Ani sféry by pravděpodobně o jejich vzniku nic nevěděly, kdyby nebylo filosozpytce Mereditha R. McKaye, který na jednoho z prvních narazil a pomocí přístroje své vlastní výroby se s Batrafy dorozuměl a vše si zapsal.
Batrafy i jejich svět stvořila rasa velmi mocných bytostí zvaných L`ek-árnüc ke své vlastní potěše. Tato rasa však pravděpodobně záhy nato zmizela a Batrafové tak zůstali napospas na svém malém světě a dlouho se rozvíjeli. Jejich technické znalosti brzy dosáhly velmi vysoké úrovně a Batrafové postavili mnoho kosmických lodí, kterými se vydali na první ze svých cest. Dále známá historie se již týká pouze jedné z těchto lodí zvané Lojo-Sim nesoucí v sobě statisíce Batrafů (byla několik sáhů dlouhá!), kteří v ní po několik milénií bloudili vesmírem. Jednoho dne se dostali do zvláštní radiační bouře, která je poslala neznámo kam a silně poškodila jejich loď. Tak se stalo, že Batrafové ztroskotali na zvláštní zemi podobnou té jejich, ale tisícinásobně větší, nevěda ve kterém jsou vesmíru. Přeživší Batrafové začali nesměle osidlovat nejbližší okolí katastrofy a zachraňovat vše použitelné z lodi. Trvalo to celá léta a pak celé generace, kdy přežívali v okolí havarované lodi a sbírali informace o jejich novém světě a když zjistili, že je již osídlen obrovskými inteligentními bytostmi, rozhodli se postavit prvního Oslíka.

Popis


Batrafové jsou jen 0,1 coulu vysocí, ale pokud byste se na ně podívali pod zvětšovacím přístrojem, připomínali by vám lidi. Dvě ruce, dvě nohy, dvě oči a tak dále. Narozdíl od lidí mají však vůči tělu větší hlavu (1/5 výšky u dospělých) a jsou podstaditější než trpaslíci, což z nich však vůbec nedělá neobratné tlouštíky. Naopak vzhledem k poměru výkonu jejich svalů k jejich velikosti a váze jsou velmi mrštní i silní a dokáží velmi dobře šplhat.
Oblékají se do uměle vyrobených šatů, nebo šatů z pavoučí příze, vždy velmi decentně zbarvené. Vlasy si běžně obarvují na černo, nebo odbarvují na bílo dle věku.
Velmi odlišní jsou oproti lidem v otázce přijímání potravy. Přestože nepotřebují vůbec přijímat potravu (k jejich životu jim stačí intelektuální potrava), mají stále vyvinutý trávící systém a jsou velmi mlsní, ba přímo rozežraní.
Oproti lidem jsou si také vědomi, že jako indivuda nedokáží vůbec nic a nejsou ničím. Již od narození mají přístup ke společnému vědomí celé Batrafí civilizace (tu představuje prostorově ucelená populace Batrafů - v lodi Lojo-Sim, kde toto společné vědomí vyvinuli to byla celá ohromná populace, nyní se omezuje na jednoho každého Oslíka). Do tohoto vědomí automaticky přispívají všemi svými vjemy a sami mají také přstup ke všem vědomostem a myšlenkám ostatních.

Oslíček z pohledu Batrafů


Oslíček, který je nyní domovem Batafů, je pro většinu světů DrD naprosto technicky nedosažitelný výtvor. Kombinace magických, parotlakých a elektrických pohonů, stejně jako stovky pater a vzhledem k rozměrům Batrafů gigantických součástek, přinutí užasnout každého dobrodruha, který by je navštívil. Stejně tak ho udiví dokonalá čistota obytných prostor uložených v prostředku Oslíka v kontrastu s špinavými postory strojového parku plnými páry, oleje a sazí (a rychle se pohybujícími gigantickými součástkami ze železa).
Naprosto fascinující je výrobní linka na zlané mince. Začíná v krku Oslíka, kde se nachází třídírna. Těžce pracující dělníci tam kouskují a třídí cokoliv co Oslík sežere, přičemž zvlášť vytřizují cokoliv, co by mohlo být pochoutkou pro Batrafy samotné. Takto nakouskované části jdou dále do Průmyslového separačního centra, kde se teplotou a mechanickým zpracováním vydělí na jednotlivé prvky, které jsou poté ve formě cihel přepravovány ke zpracování Alchymistickým laboratořím. V těchto laboratořích přetváří Alchymisté prvky (většinou vytváří zlato či železo k opravám). Zlato se poté posílá do Tavícího a slévacího centra, kde se vyrábí ony ohromné zlaté předměty pro obranu Oslíka.
Všechny odpady z výroby, i to neskromné množství odpadů, které vyprodukují Batrafové sami, jsou sváženy do Jímacího centra. Stateční Batrafí mužové (ženy mají zakázáno v této sekci pracovat či do ní jen vstupovat) zde veškerý odpad chemicky upraví (zahustí) a mechanicky zpracovávají do obrovských kulovitých kusů. Práce v tomto úseku je velmi nebezpečná a nejčastěji se zde stávají smrtelné nehody.
Řídící úsek Oslíka je ze zřejméno šovinistického důvodu skrytý v jeho pomyslné hlavě za "lebkou" z několikacoulové ocele (což je ovšem jedno - silná rána do hlavy jí tak otřese, že všichni Batrafové uvnitř jsou v podstatě ihned zabiti). Standardně se řízení Oslíka věnuje několik desítek Batafů, kteří stále sledují hladký chod celého zařízení. Po několika neblahých zkušenostech však byly vybudovány další dvě centra náhradního řízení (uprostřed hrudi u obytných zón a v oblasti mezi zadníma nohama Oslíka), ze kterých, stejně jako ze Zjednodušeného řídícího centra v hlavě, může Oslíka řídit pět Batrafů (ve výjimečných situacích by to s pobíháním možná zvládli i dva). V žádném případě nejsou všechna tato stanoviště naráz opuštěná (tedy vždy, pokud ještě obyvatelé Oslíka žijí) je některé z řídících stanovišť připravené Oslíka řídit.

Přemnožení populace a stavba nového Oslíka


Jak již bylo popsáno, v případě, že ubytovací kapacity Oslíka přestanou populaci Batrafů stačit, je rozhodnuto o stavbě nového Oslíka. V takovém případě je vyhledáno klidné skryté místo (není třeba, aby bylo osvětlené - Batrafové umí vytvořit světlo sami jak na magickém, tak na elektrickém základě) a jsou rozestavěny hlídky. Batrafové zaměstaní ve výrobním komplexu (v podstatě všichni) vyjdou z oslíka vstupy v jeho kopytech a rozestaví stanové městečko. Následně jsou z původního Oslíka vypuštěny materiály ke stavbě nového a stavba započne.
Nikdy se zatím nestalo, že by v průběhu stavby byli vyrušeni, protože si Batrafové velmi dobře uvědomují svou zranitelnost v průběhu "rozmnožování". Přesto, pokud by se stalo, že je civilizace Batrafů nějak velmi silně poničena (například, když některý z Oslíků padne "mrtev" po napadení) spojí se přes Astrální sféry s jiným nejbližším Oslem, který je přijde zachránit a vezme je mezi sebe (či jim jejich bratři rovnou pomohou postavit nového Oslíka).
Batrafové jsou velmi schopní, takže dokáží žít i bez Oslíka, ale je to život, který se jim nelíbí a neuspokojuje je. Od přirozenosti ví, že mají cestovat a proto se neradi zdržují více, než pár generací na jednom místě.

Prozatím konec - o další si napište.
T.


 Uživatel úrovně 0

Byla jsem trošku zmatená z těch cestovatelů Batrafů, ale nápaditost se přece jenom musí ocenit. Oslíček potěší snad kohokoliv a pokud má ještě 100 zl. je to nadmíru uspokojivé :-P... Tak já si jdu užít oslíčka a zanechám tu kratičkou pochvalu.


 Uživatel úrovně 0

Hehe tak tohle mě opravdu potěšilo má to vtip a to je vzácnost.
Juj když si představím pohádku "Obušku z pytle ven" ...sakra.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora,

na Tvém díle se mi líbí jeho nápad a myšlenka. Zpracování je na vysoké úrovni a co víc, je to velice pěkně použitelné pro pobavení. Ano, už si předtavuji ty situace...

Asi jako jedinou vadu na díle, vidím nepřítomnost popisu Batrafů, přesto je to u mně jednoznačně 5*,

s úctou

Tobša


 Uživatel úrovně 0

Corwin: Jak u kterých démonů - konkrétně zde je to definováno takto.

Zdenál: V tom případě by sféry byly chytřejší než postavy. Popravdě - všichni víme, že pravidla jsou udělána účelově a tohle je v nich zakotveno právě tak účelově, aby si dobrodruzi nevytvářeli "levně" zlato, což ovšem při přepočtech démonových schopností je nesmysl na ntou - vyvolání démona z 5. sféry (první, kde se objevuje) vyjde na 300 magů a zvládne přeměnit 100mn, každý další pak o 20mn více. Tj. přeměnou naprosto bezcenného prvku na zlato může vydělat 100mn zlata = 1000zl. Náklady na jeho vyvolání po přepočtu však vyjdou na 300 x 8 = 2400 zlatých.
Málokterého hrdinu by asi napadlo chtít po démonovi čistý hliník či titan (který by v dané společnosti neměl tržní hodnotu, protože se v ní nevyskytuje, ale měl by pro danou společnost ze stejného důvodu nedozírnou hodnotu).

Jinak jsi ovšem přednesl krásný příklad, jak například perly mohou být na daném území naprosto bezcenné a proto budou hromadně vyměňovány za alkohol, relativně bezcenný na území jiném.

Považuji toto téma (z výše popsaných důvodů) za uzavřené. Pokračování prosím interní poštou. Díky za příspěvky k této problematice - odměna nejlepším již dodána.

S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 5

Takže jsem psal psal odpověď, začal se do toho zamotávat a nakonec došel k následujícímu závěru:
-- jde jen o tu větu že "zlato má pro betralfy minimální hodnotu", která je samozřejmě špatně podle jak zdravýho rozumu tak něčeho co bych nazval "ekonomika pro základní školy". Přirovnání vývoje ceny zlata ve chvíli kdy betralfové zjistí že jeho vysypáním odvrátí zemětřesení bych přirovnal k otevření zběrných surovin v pralese, kde budou měď vyměňovat za skleněný korálky, alkohol a cigarety.
A ano, jsem přesvědčen o tom že sféry chápou jakékoli problémy v celé jejich celistvosti. Pokud ne ty první tak ta která dokáže měnit prvky (a vyšší) již ano.

-- oslík stejně produkuje pár zlatejch tak je to jedno a nechce se mi v tom pokračovat protože by se tu beztak hned oběvil nějakej pard galen a řekl že "Já chci aby se z oslíka sypaly tuny zlata!", což je ostataně pravda, chceme to všichni.


 Uživatel úrovně 8

Tuvy: No vida, já schopnost magie určit cenu něčeho vždycky chápal tak, že ji získává z hlavy sesílatele nebo toho, kdo ji ovládá - dokáže tedy posoudit přínos pro danou osobu, ale ne obecnou hodnotu věci v dané oblasti. Ale zase je mi jedno, že se dají magií vyrábět cenné věci, takže se to tak nějak vyrovná.


 Uživatel úrovně 0

Zdendo: Tvá logická úvaha ovšem počítá s holistickou povahou poznání reality démony proměny prvků, což nelze, protože démoni jsou schopni pochopit jen běžnou hodnotu vzniklého prvku na daném území, ne jeho výsledný význam a přínos pro osobu (osoby) které jej vyvolaly.
Stejně jako by tedy s klidem vytvářel kila mědi v komunitě pralesních lidí, ale jen zlomky tohoto objemu například na Cejlu nebo na Dornychu (oblasti s vyšší koncentrací výkupen barevných kovů).

Co to pivo?
T.


 Uživatel úrovně 5

Nejproblematičtější na díle zdůvodnění toho že démoni nemají prolém betralfům vytvářet levně zlato protože pro ně nemá hodnotu.

Zároveň je to prostředek který výrazně zvyšuje šanci na zachování jejich existence.

Tedy podle mě pro zajištění bezpečí jejich civilizace má vytváření na jejich poměry velkého objemu zlata zásadní význam, zásadnější než pro běžný lidi kde je jen prostředkem směny, výroby ozdob či zajištění jisté spolčenské prestiže.

Samotný nápad využít relativity hodnot v různejch kulturách, vylučovat takovéhle zbytečné zlato je ok, nicméně pak je třeba najít jinaj důvod proč jej vylučovat jen tak a kterej mě nenapadá - resp. napadaji mě jen další umělý, jako třeba protože nadbytek zlata vzniká při provozu oslíka, hromadí se mu ve vylučovacím ústrojí a podrážděním se může hromadně vysypat.