www.Dracidoupe.cz



Universální návod pro kombinování jednoručních zbraní

Příprava pro tisk (tisknuto 1469x)
Autor:UnknowN
Přidáno: 22:38:52 02.10.2007
Hlasovalo: 13
Průměrné hodnocení: 2.54

Kombinování zbraní

Zde uvedený způsob kombinování zbraní vychází z pozorování vztahů mezi jednotlivými zbraněmi v pravidlech a jejich kombinacemi. Dospěl jsem k závěru, že jedna ze zbraní v kombinaci je "hlavní", druhá je vedlejší. Klíčem ke zjištění je určit, o kolik "vedlejší" zbraň "vylepší" hlavní zbraň, přičemž platí, že hlavní zbraň je vždy ta těžší. Jsou-li zbraně stejné, záleží poté na jejich kategorii.

Pozn.:
- U kombinací lehkých zbraní bylo možné z pravidel vyčíst poměrně jasné zákonitosti, u středních už bohužel ne, tudíž jsem při určování paramatrů středních zbraní vycházel z podobností s lehkými zbraněmi.
- nelze kombinovat zbraň "žádná"
- kombinování těžkých zbraní se středními případně s dalšími těžkými už nepřináší uspokojivé výsledky a proto se jím nebudeme zabývat a ani ho nebudeme doporučovat.


Nejprve hodnoty pro pravidlové zbraně:
lehké zbraně:

dýka
kombo s lehkou: +1/+1/+4
kombo se střední: 0/-1/+2
kombo s těžkou: -1/-2/+1

tesák
kombo s lehkou: +2/0/+4
kombo se střední: +1/-2/+2
kombo s těžkou: 0/-3/+1

krátký meč
kombo s lehkou: +3/0/+5
kombo se střední: +2/-2/+3
kombo s těžkou: +1/-3/+2

obušek
kombo s lehkou: +2/-1/+4
kombo se střední: +1/-3/+2
kombo s těžkou: 0/-4/+1

palcát
kombo s lehkou: +2/+2/+5
kombo se střední: +1/+1/+3
kombo s těžkou: 0/-1/+2


střední zbraně:

šavle
kombo se střední: +4/-4/+2

široký meč
kombo se střední: +2/-3/+2

sekera
kombo se střední: +1/+1/+3

kyj
kombo se střední: +1/+2/+3


Pro nepravidlové zbraně:

U lehkých zbraní by mělo stačit charakteristiku zbraně ve formátu ÚČ/ÚT/OČ upravit o -1/+1/+6, je-li "hlavní" zbraň lehká, případně o dalších -1/-2/-2, je-li "hlavní" zbraň střední, případně o dalších -1/-1/-1 je-li hlavní zbraň těžká. U středních zbraní již podobné zákonitosti jako u lehkých nebylo možné vysledovat, kvůli rozdílnosti charakteristik širokého meče a šavle. Nicméně by mohlo být postačující upravovat charakteristiku středních zbraní kombinovaných s další střední zbraní (kromě těch dvou výše jmenovaných) o -2/0/+4.


Kategorie:

Kategorii výsledné kombinace určujeme z větší části podle kategorií vstupních zbraní, u kombinací lehkých zbraní je směrodatná i jejich celková hmotnost.

lehká + lehká celkem do 15 mincí = lehká kombinace
lehká + lehká nad 15 mincí = střední kombinace
střední + lehká = těžká
střední + střední = těžká
těžká + lehká = těžká


Délka:

Délka kombinace dvou zbraní je dána průnikem jejich délek - například kombinace "dlouhý meč a dýka" má délku 1, ačkoliv délka dlouhého meče je 1-2. Pokud někdo zrovna v rukou drží výše uvedenou kombinaci, může na vzdálenost 2 útočit pouze dlouhým mečem, bez kombinačního efektu dýky.


Vliv démonů:

Je-li do zbraně zakletý démon, tak se jeho efekt přičítá podle okolností k charakteristikám hlavní zbraně, nebo ke kombinačním charakteristikám vedlejší zbraně. Přitom je třeba mít na paměti, že omezení úprav démonem se vztahuje ke skutečnému ÚČ/ÚT/OČ zbraně a ne k jejich kombinačním ekvivalentům.


Příklady:

dvě sekery:
- jedna sekera: 3/+1/-1
- úprava druhou sekerou: +1/+1/+3 (charakteristiky 3/+1/-1 upravené o -2/0/+4)
- výsledná kombinace: 4/+2/+2

sekera s útočným démonem +3/+1 a obyčejná sekera
- sekera s útočným démonem: 6/+2/-1
- úprava druhou sekerou: +1/+1/+3
- výsledná kombinace: 7/+3/+2

dvě sekery s útočným démonem +3/+1
- sekera s útočným démonem: 6/+2/-1
- úprava druhou sekerou s útočným démonem: základ (+1/+1/+3) + démon (+3/+1/0) = +4/+2/+3
- výsledná kombinace: 10/+4/+2

všechny uvedené kombinace spadají do kategorie "těžké".


Příklad pro nepravidlové zbraně:

Nová zbraň XY a Nová zbraň YX:
Zbraň XY = střední 4/+1/0
Zbraň YX = lehká 3/-1/+1
- z toho vyplývá: zbraň XY = "hlavní", zbraň YX = "vedlejší"

Výpočet kombinační charakteristiky zbraně YX:
Základní charakteristiky: 3/-1/+1
Úprava za kombinaci se střední zbraní: (-1/+1/+6) + (-1/-1/-2) = -2/0/+4
- z toho vyplývá: Kombinační charakteristika zbraně YX = (3/-1/+1) + (-2/0/+4) = +1/-1/+5

- z toho všeho vyplývá: charakteristiky kombinace zbraní XY a YX = 5/0/+5 a spadá do kategorie "těžké".




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
[Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 11-20 / 21
Ikonka uživatele oči plíživé    [pošta] NEW     21:21:10 05.10.2007
UnknowN je mašinou chrlící jeden příspěvek za druhým. Některé se mu bohužel nepovedou zpracovat tak, aby byli dobře ohodnoceny.

1, použití špatných zkratek: ÚČ/ÚT/OČ, správně: SZ/útoč/OZ.

2, kombinace široký meč a šavle je silově dosti přehnaná. Tak silné zbraně dostávají postavy nad 6. úr. (s útočným démonem) ale rozhodně né postavy na 1. ur.
Když si postava do obou zbraní pozve démonka Cachetel (dohromady 800mágů) vznikne docela vražedná kombinace.

3, široký meč + kyj: 5/-1/+1
ale: kyj + široký meč: 6/+2/+3. To si jako můžu vybrat??

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     6:07:24 05.10.2007
Hmm... Tak přesně tyhle dvě zbraně jsou z hlediska tohoto systému nejdivnější a ani v pravidlech nedodržují ty relativně pěkné zákonitosti patrné u lehkých zbraní...

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     21:32:46 03.10.2007
Z díla mám smíšené pocity. Podle mě jsou totiž některé kombinace moc silné, např. široký měč a šavle je charakterizována 11/-1/+3 nebo dva široké meče 12/-2/+2 a to je podle mě pro naprosto běžné zbraně moc. Nejsem odborník na zbraně ani nedělám šerm, aly řekl bych, že dva meče se nebudou ovládat zrovna snadno. Proto by možná bylo lepší, aby zbraně nepřidávaly tak extrémně s SZ, ale spíše zvyšovaly OZ. (= dvě zbraně se asi lépe uplatní při vykrývání ran.) A možná by mohla u kombinace dvou takovýchto zbraní být něco jako přesnost, protože koordinovat zbraně do útoku se člověk nenaučí přes noc. Z tohoto důvodu dávám tři hvězdy.

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     12:54:56 03.10.2007
Fafrin:
útočnost se zpravidla zkracuje na út, když už se v tom chceš rýpat :) a démony můžeš zaklít kamkoli ti to PJ dovolí + sféry jsou nevyzpytaltelné a nejdeš tam leckteré démony, kteří v pravidlech nejsou (dělám PJ jedné theurgyni už víc jak 5 let)

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     10:21:12 03.10.2007
1* musím automaticky strhnout za použítí špatných zkratek: ÚČ/ÚT/OČ má být správně SZ/útoč/OZ.
Kategorie, delka a vliv démona jsou vyřešeny správně (vliv démona je tímto způsobem jmenován v nějaké moudré sově.)
Problém samozřejmě začíná u určování parametrů zbraní.
Obranný bonus za zbraň nesmí být větší než +3 (a do zbraně se obranný démon zaklít IMHO nedá).
Osobně si myslím, že kombinace(hlavně co se obranných bonusů) jsou špatně a já je mám předělané. Co se týče problému podivných kombinací (šavle + palcát) dalo by se o řešit přes tabulku typů zbraní u šermíře a zakázáním (postihem) kombinace zbraní které nemají společný typ, a to ve všech kategotiích (obě sečně bodné apod.). A na to měl autor myslet, že?

Artima: široký meč 5/0/0 + tesák(bonus se střední +1/-2/+2) = 6/-2/+2, to funguje.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
Erlandil: +1
NEW     9:45:17 03.10.2007
Jen pro zajímavost: Posílal jsem výsledky svých pozorování do Altaru a dostal jsem odpověď:

> Zdravím... Zamýšlel jsem se nad vytvořením nějakého univerzálního způsobu, jak kombinovat jednoruční zbraně. Zatímco u kombinací dvou lehkých zbraní se zdá, že je použit poměrně jasný systém, u kombinací, kde je minimálně jedna z nich střední už to tak jasné není...
>
> Vycházel jsem z myšlenky, že jedna zbraň je "hlavní" a druhá "vedlejší" a že tedy vždy stačí určit, jaký vliv daná "vedlejší" zbraň má.

K tomu bych ovsem dodal, ze "vedlejsi" zbran by nemela byt tezsi nez "hlavni"
a ze pri rostoucich rozdilech v delce zbrani klesa vyhodnost jejich kombinace
(protoze aby se vedlejsi zbran uplatnila, musi byt postava k protivnikovi
dostatecne blizko a tim se omezuje ucinnost hlavni, delsi zbrane).
Proto maji nejvesti vyznam kombinace lehka-lehka a lehka-stredni.
Pak ma jeste smysl uvazovat o nekterych kombinacich stredni-stredni.
Dalsimi variantami uz se tvurci pravidel nezabyvali jakozto natolik ridkymi
pripady, ze postaci, kdyz jejich parametry PJ odhadne podle situace.

> Jak už jsem řekl, u lehkých zbraní to vypadá pěkně:
>
> Dýka: 2/0/-2
> Dvě dýky: 3/+1/+4
> Efekt dýky jako "vedlejší" zbraně: +1/+1/+4
>
> Tesák: 3/-1/-2
> Tesák a dýka: 4/0/+2
> Efekt dýky je stejný - +1/+1/+4
>
> Krátký meč: 4/-1/-1
> Krátký meč a dýka: 5/0/+3
> Efekt dýky je opět stejný.
>
> Pokud budeme jako "hlavní" zbraň brát dýku, zjistíme i úpravy tesáku a krátkého meče:
>
> tesák: +2/0/+4
> krátký meč: +3/0/+5
>
> Všechny tyto úpravy je možné odvodit od útočného čísla dotyčných zbraní:
>
> Dýka: (2/0/-2) + (-1/+1/+6) = +1/+1/+4
> Tesák: (3/-1/-2) + (-1/+1/+6) = +2/0/+4
> krátký meč: (4/-1/-1) + (-1/+1/+6) = +3/0/+5

A takovymto zpusobem bys mohl odvodit i upravy pro zbyle dve lehke zbrane (obusek
a palcat). Cili kdyz to rozepises jinak, tak parametry dvojice lehkych zbrani
ziskas jako soucet parametru jednotlivych zbrani opraveny o -1/+1/+6.

> V případě dýky a tesáku poté můžeme vysledovat určitou zákonitost i v kombinaci s širokým mečem:
>
> Široký meč: 5/0/0
> Široký meč a dýka: 5/-1/+2
> Efekt dýky: 0/-1/+2
>
> Široký meč a tesák: 6/-2/+2
> Efekt tesáku: +1/-2/+2
>
> Z tohoto by se mohlo zdát, že lehké zbraně mají v případě, že jsou použity se střední zbraní jiné vylepšovací schopnosti, které v tomto případě zjistíme tak, že efekt při kombinaci s lehkou zbraní upravíme o -1/-2/-2:

Cili opet kdyz to rozepises jinak, tak parametry dvojice lehka-stredni
ziskas jako soucet parametru jednotlivych zbrani opraveny o -2/-1/+4

> Dýka
> efekt při kombinaci s lehkou: +1/+1/+4
> při kombinaci se střední: 0/-1/+2
>
> Tesák
> s lehkou: +2/0/+4
> se střední: +1/-2/+2
>
> Teď ale to, kde tento systém už tak dobře nefunguje:
>
> Pokud se pokusíme zjistit vylepšující efekt širokého meče, zjistíme, že se jedná o +3/-1/+4 pro kombinování s lehkou zbraní. Toto vylepšení už se ale nedá odvodit od síly/útočnosti/obrany zbraně podle výše uvedeného způsobu...

Siroky mec ma parametry 5/0/0. Sam jsi urcil, ze "vylepsujici efekt" pro lehkou zbran
v kombinaci se stredni se z jejich parametru urci opravou o -2/-1/+4. Coz tedy bude
fungovat i dualne, k urceni "vylepsujiciho efektu" pro stredni zbran v kombinaci s lehkou.
Konkretne pro siroky mec: (+3/-1/+4) = (5/0/0) + (-2/-1/+4)

> Situace se ještě zhorší, pokud vezmeme v úvahu kombinaci dvou šavlí. Odtud zjistíme, že efekt šavle pro kombinaci se střední zbraní je +4/-3/+2.

Zde uz mame kombinaci dvou strednich zbrani a protoze ta ma v tabulce zbrani jedineho
zastupce (dve savle), tezko rici, jakou filosofii v tomto pripade autor (a jelikoz
jde o zalezitost vice nez 10 let starou, uz ani nevime, kdo tim autorem byl) zvolil.
Metoda "secist parametry a opravit o trojici konstant" to patrne nebyla, rozhodne ne
takova, ktera by se dala univerzalne pouzit pro vsechny kombinace dvou strednich zbrani,
ponevadz opravna trojice by byla 0/-6/+1.

> Široký meč a šavle takto úplně boří jinak tak pěknou souvislost naznačenou v lehkých zbraních, stejně jako všechny další zbraně, které by měly útočnost vyšší než +1 a nezápornou obranu...
>
> Chtěl bych se zeptat: Existuje nějaký klíč, podle kterého se řídili tvůrci pravidel, případně jiný osvědčený klíč pro určování parametrů kombinací zbraní, když nepočítám náhodné určení? Nějaký jednoduchý vzoreček, který by z parametrů dvou libovolných jednoručních zbraní dokázal odvodit charakteristiku jejich kombinace?

Pokud existoval, pak uz ho patrne davno nikdo nezna. Nicmene klic pro kombinace lehka-lehka
a lehka-stredni jsi odvodil sam. Pro kombinace stredni-stredni bude asi nutne se ridit citem
(podle dvou savli by se snad dalo usuzovat, ze soucet UC+ut kombinace by nemel byt vetsi
nez soucet UC+ut kterekoli zbrane z kombinace). Kombinace, kde je jedna ze zbrani tezka,
patrne autori nedoporucuji a proto ani zadnou nezaradili.

Ikonka uživatele Aritma    [pošta] NEW     9:31:43 03.10.2007
Musím uznat, že tentokrát je to dodělané! Bohužel jsou tu ale zmíněné chyby, hlavně v onom přesílení. U některých kombinací jsou hodnoty vyhovující, bohužel pokud řešíme stejným stylem úplně jinou kombinaci zjistíme, že se to z reálného hlediska příliš neslučuje.

Nebo jsem problém skutečně nepochopil, protože při pokusu o kombinaci široký meč + tesá (pravidlově 6-2+2) my vyšly charakteristiky 9-3+0. To se mi zdá jako dost velký rozdíl.

Uzávám však, že to jistě není snadné zkombinovat to do dokonlé souhry, proto dávám 3* za práci a nápad.

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     9:26:01 03.10.2007
UnknowN: samozřejmě, že se nedají odvodit žádná pravidla. tabulka zbraní prostě nemá zádný vzájemně propojený systém. Obávám se, že tvůj systém nebude fungovat ani na ty lehké zbraně. Ano, možná to vychází, nicméně některá tato čísla jsou trochu mimo obecné definice toho, co je ÚČ atd... + tabulku stavajících zbraní v pravidlech nelze ani příliš měnit, či upravoval, protože z toho vychází všechna ostatní pravidla. Respektive, byl by to nadlidský úkol všechno upravit.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     9:08:08 03.10.2007
Co se týče tebou uvedené kombinace "Šavle + palcát"... Ano, všechny kombinace se šavlí budou vycházet takhle nějak divoce, protože šavle je z tohoto hlediska prostě taková "divná" - nedají se u ní obdobným způsobem odvodit "kombo efekty" od charakteristik zbraně - stejně jako u širokého meče...

Na základě lehkých zbraní - hlavně těch uvedených v pravidlech - by tento systém měl ale fungovat poměrně dokonale.

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     23:24:37 02.10.2007
Po dalším ne zrovna úspěšném pokusu o vytvoření nějakého takového systému (sám jsem to zkoušel a už i hodně přátel si na tom vylámalo zuby) stále trvám na tom, že naprosto nejjednodušší je, jak Erlandil řekl, určit každou kombinaci zvlášť, a to nejlépe až v okamžiku, kdy bude ve hře použita. Možná by bylo lepší než vyrábět něco takovéhoto vypsat všechny možné kombinace, ať už možné nebo méně možné a parametry doplnit podle jejich reálné použitelnosti.
Nejraději bych si všechny ty zbraně koupil, vzal je do ruky a zkoušel a zkoušel, až bych všechna čísla vyzkoušel. Za to bych dal bez přemýšlení pět hvězd, ale to se asi nikomu nepovede :))

Pokavaď je stále odhadování parametrů nebo nedejbože nepoužívání kombinací zbraní lepší alternativou než tato pravidla, nemohu hodnotit příliš vysoko.
Kladem budiž odvedená práce a dobré zpracování, celkem mi to vychází na tři.

[Další]
[Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
6 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.88261699676514 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách