Rozvoj DrD

Kdo je to Alchymista Hodnocení: Nic moc

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 13

Milí přátelé, jeden z důvodů proč píši tento článek pro alchymisty je ten, že o alchymistech toho veřejnost mnoho neví. Hlavně začínající hráči pořádně neví co od alchymistů mají čekat a o co se vlastně jedná. Proto se tímto článkem snažím alchymisty a alchymii trohcu přiblížit.

Ještě upozorňuji některé negramoty.. alchymisté se píší s Y po CH a I po M...

Alchymie a alchymisté

Výbava

Základem alchymisty není ani zručnost ani znalost, ale výbava... Prostě bez surovin a výbavy alchymisté nemohou praktikovat své úchvatné kejkle... Alchymisté jsou na svých věcičkách dost závislý a bez nich téměř nic nedokáží.. proto je uvedu jako první...

Alchymistická truhla

Jak by si alchymisté uskladňovali své surovinky, svou vydestilovanou magenergii? Jak a v čem by přenášeli své základní věci ke svým kejklům než ve svých truhličkách? Tyto truhličky jsou vyráběny ze dřeva a pak jsou okovávány. Využívá se k ním povětšinou lepších materiálů a výrobci si s nimi dávají více záležet... přeci jen je třeba speciální výroby, magenergie se neudrží jen tak v každé truhle... Rozměry truhličky jsou velké 15x15x30 coulů (centimetrů).

Suroviny

Toť velmi důležité jsou přísady k výrobě snad každého předmětu. Mezi těmito surovinami jsou všemožné bylinné esence, speciálně získané ingredience typu zlatého kapradí, světlušek nasbíraných o svatojánské noci, hadí očíčka, a podobně, dále taky zahrnují různé nerostné suroviny jako sirný prach, rtuťné kuličky a vlastně je tam všechno co vaše fantazie vymyslí... Suroviny se přepočítávají na cenu ve zlatých, tka se pak udává hlavně v pravidlech.. například pokud chcete vyrobit lektvar je u něj napsáno: Suroviny: 5zl (což znamená že za všechny ty kraviny musel alchymista zaplatit 5 zlatých v alchymistickým krámku se surovinami...)

Magenergie

Och! To je to pravé gró, to dodává alchymii to mystické kouzlo... magenergie stejně jako suroviny se uchovává v truhličce. Je potřeba do spouty lektvarů, na očarování některých předmětů a podobně... A jak taková magenergie vypadá? Každý alchymista ji uchvovává trochu jinak, jeden ji promění ve speciální prášek, někdo ji promění do rosolu a někdo jako malé krystalky...

Flakónky

Kam jinam alchymista může uchovávat lektvary než do zazátkovaných flakónků? Flakónky jsou jakési skleněné zkumavky s rozšířeným dnem. Jeden váží do dvou mincí, a seženete ho v ceně přibližně okolo čtyř stříbrných za jeden. Použité flakónky mají obecně mnohem menší hodnotu, občas totiž zbylé nečistoty i po důkladném vymytí mohou nový lektvar poškodit či znehodnotit.

Kotlík, baňky a podobně

Tyto věci hra dračího doupěte nebere v potaz, prakticky by se asi přiřadily k surovinám, protože všechny baňky, zkumavky, skleněné tyčinky, kahánky, a podobný věcičky jsou prostě vysoce spotřební a drahá záležitost... Každopádně velmi dobře vybavená laboratoř podobnými věcmi může urychlit nebo zefektivnit výrobu...

Jak vypadá alchymista

Tož takový potulný alchymista, toho poznáte téměř hned... většinou to jsou tací drobnější tvorové, kteří za sebou vláčí kupu (dvojnásobně velkou než jsou oni sami) všeličeho...

Od svého mistra dostanou na začátek své kariéry velmi malé množství magenergie které většinou vystačí tak na jeden lektvar. S tím si musí prostě nějak poradit. Suroviny a alchymistickou aparaturu si každý platí sám. suroviny se dají koupit... Existují však i ingredience. Jsou to vlastně suroviny ale speciálně určené jen pro některé výrobky...

Protože.. může se stát, že v popisu výroby lektvaru bude: ...Míchejte tekutinu v kotlíku jednu minutu pak přihoďte pět mincí ještěřích ocásků....

Ještěří ocásky by se mohli využít sušené z klasických surovin (odebrali byse suroviny) ale pokud byste místo toho šli nachytat ještěrky a vhodily jejich ocásky do lektvaru místo těch "surovinových", lektvar by fungoval stejně. Jen vy byste nemuseli platit za drahé univerzální suroviny třeba 2 zl, místo toho by vám nějakou dobu trvalo, než byste si vy sami dali tu práci s nachytáním...

Takto alchymisté vyrábí lektvary, alchymisté si nikterak nemohou doplnit svou využitou magenergii. Jsou jenom některé způsoby jak to lze. Buď přestoupíte na další úroveň a dostanete zdarma od mistra nějaké magy, nebo si je někde koupíte, to je však velmi těžké, je obtížné najít nějaký alchymistický obchod, kde budou ochotni vám magenergii prodat, navíc jeden mag má nákupní hodnotu přibližně okolo 10 zlatých, poslední způsob je destilace magů z kouzelných předmětů... Těmi mohou být třeba oči medúzy, vejce draka, roh gorgony, kořen mandragory, zlaté kapradí natrhané o svatojánské noci a podobně... k destilaci je však nutno dvou věcí.. musíte mít destilační aparaturu jenž je velmi drahá a musíte být alespoň na deváté úrovni.. proto tento způsob je trochu nevýhodný na nízkých úrovních.. máte-li nějakou takovouto magickou věc, z níž se dá magenergie destilovat, musíte jít za někým kdo to umí a má aparaturu... a nikdo vám toto neudělá zadarmo...

Jak hrát alchymistu?

Na to není jednoduchý recept, protože každý alchymista se liší stejně jako člověk od člověka. A však většina alchymistů je zvědavá a bádavá. Všichni potřebují peníze na suroviny, všichni potřebují speciální přísady. Čili základem pro alchymistu je sbírat všechno trochu zajímavějšího co najde. Když potká v dobrodružství jakoukoli zajímavější kytku, je dobré si ji vzít, jakmile potká jakoukoli magickou bytost, je dobré ji celou rozkuchat, probrat se vnitřnostmi a vybrat tu nejpravděpodobnější ingredienci která by se mohla hodit. Je dobré vzít občas s iniciativu do svých rukou a pídit se po zaručených ingrediencích. Seznam, takovýchto ingrediencí přidám v dodatcích.

Krom ingrediencí se vyplatí bádat, zkoušet a hledat zmínky o nových receptech, o starých receptech či o receptech cizokrajných. V těchto spisech se občas nalézají opravdu užitečné nové lektvary nebo postupy na výrobu lektvarů mnohdy výhodnější než učí základní alchymistické instituce.

Dodatky - Ingredience

  • Havraní oko
  • Hrst moučních červů
  • Překousnutá žížala
  • Úhoří jikry
  • Hadí ocásky
  • Ještěrčí zoubky
  • Kuřecí žluč
  • Kuří nožka
  • Úlomek síry
  • Měděný prach
  • Stříbrný prach
  • Zlatý prach
  • Kostní moučka
  • Hadí jazýček
  • Pavoučí nožky
  • Švábí kaše
  • Skarabeovi krovky
  • ocet
  • smetana
  • med
  • kozí mléko
  • sádlo
  • Líh
  • Zlaté kapradí
  • Žaludy bílého dubu
  • Kořen bristelu
  • Ocas chameleóna
  • Rusalčin závoj
  • Dračí vejce
  • Netopýří křídla
  • Osten dikobraza
  • Roh gorgony
  • Játra huňáče modrého
  • Srdce huňáče zeleného
  • Osten Ur-talathského dikobraza
  • Dračí špičák
  • Jazyk harpyje
  • Hlava medůzy
  • Květ rostliny Rivé
  • Žlučník moudré sovy
  • Tykadlo Ogloj-chorchoje
  • Kusadlo elfocvaka
  • Termití larva
  • Sosák motýla Scrama
  • Kladélko bzučilky
  • Vajíčko šneka Worma
  • Hřebínek černého kohouta
  • Hopsinka - bobule
  • Vlasy vodníka
  • Vousy děda Vševěda
  • List Bristelu
  • Sovijník - kořen
  • Návratník obecný
  • Rymuše - plod
  • Časník velkokvětý
  • Rybí šupiny
  • Žluč
  • Eben
  • Pryskyřice

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Příšernost příšerná. Informativně hodnotný začíná být článek až ke konci, a to v odstavci Jak hrát Alchymistu? Zde se ovšem nedovídáme nic moc. Ocenil bych například typy pro hráče. Chybí jediný odkaz na alchymistické znalosti, schopnost rozpoznávat, vidění magenergie. V podání tohoto článku se alchymista mění v hrabivce, který shání všelijaké nechutnosti a pak z toho něco míchá. Ale jaká je vlastně jeho role v družině (dokáže posílit či nahradit spoustu schopností jiných povolání, současně je to poměrně tuhý chlapík který v boji něco vydrží...)
seznam ingrediencí je sice zajímavý, ale nezachrání toto dílo.


 Uživatel úrovně 5

To, co jsem čekala od článku já, je nějaké provázání s pojmem alchymista tak, jak je běžně užívané... historii... skutečné výrobky, pokusy i legendy... a eventuální srovnání s tím, jak ho chápe DrD.

P.S. Lektvar z hopsinek... to by mohlo být zaujímavé přepracovat ho do pravidel.


 Uživatel úrovně 0

... Avšak vzhledem k tomu, že v díle shledávám nadějný potenciál, který stačí jen kvalitněji rozvést, mrzí mě, že kleslo až na 1* - i když nynější hodnocení může být pouze prozatimní, kdo ví. Každopádně svůj názor nezměním, hlasovat nebudu, v tomto zůstanu neoblomný. Pokud ovšem autor zpracuje někdy díle postavené na podobné myšlence (nemusí se však jednat pouze o alchymisty), rozhodně si je přečtu a zapojím se do diskuze. Příspěvky pro zkvalitnění RP jsou přínosné, zvláště pro "matematicky" a "příliš seriózně" hrající suchary.

A poznámka na okraj: skutečně nejsem redaktor, jak již řekl Folcwine, a proto na mne nenáleží soudit příspěvky dle jejich charakteru a následně je rozřazovat do rubrik. Proto, autore, vnímej mé rády jako ohlas obyčejného uživatele, rádce a tvořitele.


 Uživatel úrovně 0

Folcwine: Ahá.. tak děkuji mnohokrát za další osvětlení =)
Jsem rád, že ,jsi mi to tak vstřícně vysvětlil. Děkuji mnohkrát =)
Asi se brzy vrhnu na něco dalšího, kvalitnějšího...


 Uživatel úrovně 5

Kelghor:
Technická - Falhir není redaktorem tohoto serveru (natožpak této rubriky), co patří a co nepatří do rubriky spadá pod kompetenci příslušného redaktora (v tomto případě mě). Dílo sice není špičkové (proto to nižší hodnocení), ale dle mého má co říci, takže může být schváleno i v rubrice. Dalo by se říci, že v rubrikách je vyšší standart (projdou jen díla kvalitní a díla se hodnotí), ktežto v putyce nebo na fóru se mažou jen vyloženě nevhodné příspěvky, příspěvky se hodnotí leda reputací (to jen pokud jsou vyjímečně dobré, nebo vyjímečně nevhodné). Takže je jen na autorovi, kterou variantu zvolí (zda rubriku nebo putyku). Většinou pokud si autor dá s textek hodně práce (dle mého je to případ i tohoto díla), tak se autor snaží dostat text do rubriky a teprve až neuspěje (redaktor dílo zamítne), umístí jej do putyky.


 Uživatel úrovně 0

Děkuji tza připomínky, určitě mě to poučí k další tvorbě a neuspěch mě nikterak neodradí... Děkuji Falhirovi, že vůbec řekl, že by se to dalo dělat i jinak.. totiž toliko stránky neprolézám a dosavadní představu o portále jsem měl takovou že se mohu prezentovat prakticky jen v rubrikách... navíc, když říkáte že vás zaujala myšlenka ingrediencí, tak se do ní zkusím někdy v budoucnu zavrtat a sepsat alternativní pravidla pro výrobu lektvarů,.. tak jak je vidím já (a úspěšně využívám) k spestření hry a zvýšení zábavnosti alchymistického povolání...


Ještě abych se vyjádřil k tomu přepisu pravidel... Ujišťuji vás, že pravidla jsem neměl po ruce a že alchymistu jsem četl cca před třemi roky naposled... Někeré části jsou tedy dost podbní ale myslím že trochu víc rozepsané pro "blbce"...

Abych přioznal barvu, text byl napsán původně pro 8 hráčů alchymistů v online dobrodružství které vedu na jednom portálu. Ti hráči neměli občas vůbec žádné ponětí o alchymistovi a někteří co si přečetly pravidla jim nerozuměli.. jeden si myslel, že se dají magy domeditovávat a podobně... čili těmto hráčům to poskytlo všechny potřebné informace které neměli...

Ale jaksi vidím že tady opravdu dílo nemá moc co dělat, bo jaž jsem již díky vám pochopil rubriky mají být jen k těm nejvetším tvorbám..


 Uživatel úrovně 5

Kelghor:
3/4 díla je neúplný přepis pravidel. Nováčkovi více pomůže si přečíst pravidla, než toto stručné pojednání. Pokud bys chtěl napsat stručné pojednání, tak bx vhodnější bylo ve stylu, jaký jsemnaznačil ve schvalovací ktitice - krátké, věcné. Tvůj pokus o přiblížení je tak dlouhý (a navíc neúplný), že je lepší přinutit hráče přečíst si pravidla a posléze případně dovysvětlit, které se často přehlížejí (jako hraní role).

Zbývající část díla nakousává pro mě nové možnosti jak hrát alchymistu - shánění receptů a ingrediencí. Dle mého, kdyby jsi dílo zaměřil jen na alchymistu zaměřeného na ingredience a na recepty, tak by dílo mělo průměr ** až **** (podle zpracování).

Částečně souhlasím s Falhirem - shrnutí alchymistického vybavení by se více uplatnilo (a mělo větší kladnou odezvu spíše v putyce u nějakého alchymistického stolu, kide by jsi navíc mohl svými názory rozvířit zajímavou diskuzi). Ale ani jako redaktor nemám nic proti tomu, aby se podobná díla oběvovala v rubrice (naopak, jse rád za každý aspoň trochu přínosný článek ohledně teorie RPG).

Ale část díla začínakící napdpisem "Jak hrát alchymistu", by měla zůstat dílem - jedná se o alternativní pravdila, ne kdovíjak převratné, ale mě i ten náznak docela zaujal. Škoda té kombinace dvou nedodělaných děl v jednom díle, které se má tvářit jako dodělané.


 Uživatel úrovně 0

Autore, ona jedna věc je přiblížení do detailů v zábavné, čtivé a nápadité formě, druhá uvedení pouhé rady a nasměrování. V tvém případě šlo spíše o pokus té první varianty, avšak bohužel nesplnil očekávání: v textu nalezneme převážně údaje opsané z pravidel.
Jenže náhle tu vidím, že ve svém diskuzním příspěvku prohlašuješ, že vlastně nemá jít o nic nového, pouze máš touhu ukázat poněkud nekvalifikovaným hráčům co a jak, tedy "jak na alchymistu". Obávám se však, že k tomu bohatě postačí sepsat pět vět k nějakému stolu zaměřenému na Alchymisty, nebo je-li tvá touha vznést své názory a rady natolik žhavá, že se stává neodkladnou, můžeš sepsat středně dlouhý příspěvek do Fóra (jemuž by neuškodilo více příspěvků tohoto typu).
Zvolil jsi místo, které je pro tyto účely zbytečně významné: tedy rubriku. Tvá snaha vyšla vniveč, protože jsi ji uplatnil na špatném místě. A pokud jsi přeci jen hodlal předvést ostatním hráčům a čtenářům cosi nového, radím pro příště zvolit propracovanější a nápaditější náplň; obálka je nyní velice zavádějící, pričemž nás nečeká žádný zajímavý objev.

Snad jsi mne pochopil. Lepší napsat někam mimo rubriku "Radím všem hráčům alchymistů: nalistujte si stránky "xxx", přečtěte si určité řádky a podkapitolky, bude se vám to hodit." Atd, nebudu to rozpitvávat u díla.
Hodnotit hvězdičkami nehodlám, jelikož bych hodnotil v podstatě prázdnou stránku. Tvůj úmysl není špatný, naopak, avšak vyjádřil ses v ne zrovna převratné formě. Chtělo by to ten nápad, objev. A více zapojit vlastní fantazii.


 Uživatel úrovně 0

Koukám že jsem byl nepochopen a nebo jsem prostě jednoduše přestřelil, což se stát může...

Jen sem tedy nepište prosím že by dílo mělo přinést něco nového, nic nového nikdy přinésti nemělo.

Setkal jsem se s mnohými hráči alchymistů, kteří znali jen tři slova: suroviny, magy a výrobek. nikdo z nich neřešil naložení, jak co vypadá a jak co funguje, nic z toho neřešili všechno viděli pouze v číslech...

PRoto jsem se snažil popsat co si alchymisté nosí sebou... Někdo neměl ani ponětí jak fungují třeba veci s magenergií a v pravidlech to taky není přesně vysvětleno.. minimálně u začátečníků... ti jež hrají DrD déle a mají pravidla načtená opravdu nic článek neřekne... je pouze pro ty co mají chaos a nemají pořádnou představu co to ten alcháč je... ví jenom že nějakým způsobem něco vyrábí...

Víc asi netřeba k tomu... jinak kdo jiný než nováčci si vybírají stereotipické rasa/povolání? Pro ostatní článek není...

Co se týká tagů, tak jsem ho tagoval tak, jak jsem se dočetl zřejmě v chybné a jiné rubrice.Takže tím se omlouvám redaktorovi.


 Uživatel úrovně 0

1*
Nic nového, celé dílo je jen soubor nepotřebných rozšíření. jako jediný klad vidím alespoň částečný 'návod' pro začínající alchymisty a pak inspiraci na jiné dílo (přísady místo surovin)

P.S. dílu by velice pomohla Moudrá Sova...snad poučení pro příště.

PinHead