www.Dracidoupe.cz



Aura živých tvorů

Příprava pro tisk (tisknuto 1456x)
Autor:Harwen
Přidáno: 10:25:19 02.10.2006
Hlasovalo: 22
Průměrné hodnocení: 3.18

Anotace: Nová schopnost (nejen) pro kouzelníky, která může velmi zpestřit hru.

Jistě se nemusím rozepisovat o tom, že citlivost k magii je velmi vzácný dar. Bohužel služby čarodějů jsou často potřeba v boji a díky svým schopnostem se stávají častým terčem nepřátelských (úspěšných) útoků a kvůli tomu je potřeba neustále nacházet nové a nové jedince, kteří jsou schopni magii ovládat. Tento proces by byl velmi náročný, přeci jen procházet každou samotu a hledat zde citlivé děti by bylo neúnosné. Ovšem jak je dobře známo, každý živý tvor má svou jedinečnou auru (někdo tomu říká duše, ovšem to je nepřesný výraz) a schopnost používat magii je do této aury zapsána velice zřetelně (Je to pouze u kouzelníků a magických tvorů! U alchymistů se nejedná o přirozený talent a hraničáři používají magii přírody, nemanipulují s čistou magenergií). A právě toho využívají verbíři magických škol, je snadnější procházet krajinou a soustředit se na výchylku v aurách u lidí než testovat pomocí složitých experimentů zda se jedná o kouzelníka (toho se používalo v minulosti, obzvlášť ve větších městech kde byla oblíbená metoda zapálit město a čekat u koho se prokáží zvláštní schopnosti, čarodějové si z morální stránky dlouho nic nedělali poněvadž operovali se železnou logikou, že ve větším městě MUSÍ být latentní mág, to jim vydrželo přesně do té chvíle než kompletně spálili město Dvarnok i s jeho 20000 obyvateli). Tento způsob používají i někteří iluminátové na hledání nových poskoků pro svoje plány.

Samozřejmě je jasné, že objevení aury jiného kouzelníka není automatické, to by přece jen usnadnilo práci všem těm vrahům co jsou na ně posíláni. Základní pravděpodobnost je 0%. Ta se mění v závislosti na rozdílu úrovní, počtu použitých magů, na vzdálenosti od pozorovatele a schopnosti kouzelníka maskovat se. Zatím to zní jednoduše, že? Tak si k tomu přidáme nějaké konkrétní údaje.

Základní pravděpodobnost

0. Zdá se vám to málo? Po vysvětlení ostatních principů možná pochopíte, že se jedná o promyšleně vybrané číslo. Na začátku jen upozorním, že veškeré údaje se vztahují jen pokud se postava auru snaží objevit úmyslně, náhodná pravděpodobnost je vždy poloviční.

Rozdíl úrovní

K základní pravděpodobnosti se přičítá, respektive odečítá, desetinásobek rozdílu úrovní.

Příklad: kouzelník na 11. úrovni má nyní 100% pravděpodobnost na spatření aury kouzelníka na 1. úrovni. Naopak by to bylo -100%.

Přehnané? Nikoliv, přeci jen zkušení kouzelníci jsou více citliví. Pozor! Mágové jsou na magii citlivější než čarodějové, proto se u nich od 10. úrovně počítají každé dvě úrovně jako tři (zaokrouhluj dolu).

Příklad: Stojí-li proti sobě mág na 20. úrovni a čaroděj na 25., rozdíl jejich úrovní je 0.

Počet použitých magů

Každý mag, který kouzelník za posledních 24 hodin použije, jeho auru mírně rozvlní a rozjasní takže je viditelnější. Počítá se +1% za každých započatých 10 magů.

Vzdálenost

Kdyby byla aura vidět vždy kdyby byl sledovaný v dohledu, bylo by to příliš snadné. S každým sahem, který dělí pozorovatele od „vyzařujícího“ se pravděpodobnost snižuje o 1%.

Schopnost maskování se

Každý kouzelník od 6. úrovně disponuje schopností skrýt nebo pozměnit auru před případným pozorovatelem. Za každé 1% o které chce snížit pravděpodobnost odhalení musí vydat 2 magy. Tuto bariéru musí stavět 1 směnu a trvá 12 hodin. Pokud navíc vydá ještě jednou tolik magenergie, může si auru změnit (na neškodného sedláka nebo naopak mocného mága... rozsah změn záleží jen na PJ). O tomto případě se rozepíšu ještě na konci.

Odkrývání aury

Jakýkoliv kouzelník se může pokusit auru odhalit třemi způsoby. Náhodně, pasivně a aktivně. Náhodné odhalování má o polovinu menší pravděpodobnost úspěchu než je celková pravděpodobnost po započítání všech oprav. Je jen na vás, jestli na ni budete hrát a pokud ano jak si budete ověřovat (při vstupu do města, do jeskyně, každou směnu...). Pasivní sice už musí hráč PJ nahlásit, ovšem zde se operuje s pravděpodobností po opravách a hráč si hází jen jednou, poté mu PJ sdělí zda a kolik kouzelníků našel. Pasivní hledání se může uplatnit pouze jednou za hodinu. Aktivní hledání je ze všech třech nejtěžší a nejúčinnější a může se používat až od 6. úrovně, v tomto případě začne hráč sám vydávat magenergii aby prolomil případné bariéry (přirozené i umělé) kolem ostatních kouzelníků. Platí zde, že za každé 4 použité magy se zvýší pravděpodobnost o 1% (všimněte si, že je to náročnější proces než skrytí se protože musí magenergii vysílat všemi směry, pokud má nějaké tušení může být množství potřebné magenergie zmenšeno).

Odhalení aury

Na první pohled to vypadá jednoduše, buď uspěje nebo ne. Jenže to má ještě pár úskalí, určit jak moc úspěšný pokus byl. Zde to nechávám téměř celé na úvaze PJ. Já sám sem používal asi toto – jakýkoliv úspěch znamenal zjištění zda se někde okolo nachází kouzelník, pokud to byl úspěch o alespoň 5% pak zjistil přibližný směr, o 10% vzdálenost, o 15% úroveň o 20% množství dnešních použitých magů... Můžete to dotáhnout k tomu, že zjistí třeba i přesvědčení (sice je v auře zapsané ale s tímhle bych byl opatrný, můžeš tím někoho naštvat). Každopádně však platí, že pokud se kouzelník maskoval a použil pozměnění aury, musí být úspěch alespoň o 50% lepší než minimum, proto aby pozorovatel zjistil skutečné vlastnosti. A ve chvíli kdy uspěje o 100% (například když je tak vlký rozdíl úrovní) je možné okamžitě vstoupit s nalezeným kouzelníkem do mentálního souboje.

Příklad: Čaroděj Balzis na 22. úrovni se vydá do nepřátelského města kde se koná proslov vojenských vůdců nepřátelské mocnosti, před tím si kolem sebe pro jistotu vytvoří štít za 36 magů + 36 magů na zmatení. Na sněmu k lidu promlouvá generál a po svém boku má mága na 16. úrovni, který aktivně zkoumá dav aby nalezl kouzelníky (zaměřuje se jen na dav, stojí ho to tedy 3 magy za 1%) a vydává na to 90 magů.

Pravděpodobnost, že bude Balzis objeven je tedy: 0%(základ)+2%(24-22)-23%(magy vynaložené na skrytí)+30%(magy využité na průzkum)=9%. To není říliš velká pravděpodobnost a nejspíš se tak ani nestane a i pokud ano, bude nepřátelský mág mít jen nejasný pocit přítomnosti jiného kouzelníka, ale nebude vědět proč se mu nepodařilo přesnější zaměření. Ovšem stejně tak Balzis bez vydání dalších magů nepozná, kdo z lidí na tribuně je mág (i když ve chvíli kdy na svém štítě ucítí zkoumavý dotyk, je logické aby provedl protiútok).

Druhy aur

Na začátku jsem se zmínil, že auru má každá živá bytost, takže pro zpestření může kouzelník pozorovat aury i jiných tvorů než jsou kouzelníci (například pokud hledá vraha, nebo mluví k davu a hledá někoho o kom ví, že se tam nachází, má zvláštní schopnosti ale nechce se prozradit), v takovém případě stanovuj pravděpodobnost úspěchu čistě podle svého úsudku (například sedláka určí celkem přesně, naproti tomu u druida mu to může hvozd ztížit) a pro inspiraci zde uvádím několik typů aur (vhodné například pokud se chce kouzelník maskovat). Dodávám, že žádná aura není naprosto čistá, máloco je jen bílé nebo černé, doporučuji kombinovat.

  • Šeda barva – Zakalená, neurčitá aura. Přímo z ni čiší průměrnost a taky průměrná je, patří obyčejným lidem a nestvůrám, kterých je ve světě DrD většina. Základní aura, ve které se projevují ostatní složky.

  • Čirá barva – Téměř průhledná aura, srdce kouzelníka na vysoké úrovni zaplesá radostí, neboť se jedná o neinciovaného kouzelníka, kterého může sám získat.

  • Červená aura –Barva vraha, zabití každého inteligentního tvora (počítá se jen přímo, kouzla nebo například pasti auru neovlivňují) zanechá v auře svého „nositele“ čitelný otisk červené barvy. Ten se sice časem ztrácí a bledne (jistou dávku červené má ve své auře téměř každý člověk), ovšem například válečník bude mít auru rudou jak krev. Pokud se čin udal v posledních 24 hodinách, bude stopa aura zřetelná a pro kouzelníka nebude problém ji jasně identifikovat.

  • Zelená barva – Jak jistě každého napadlo, jedná se o auru „přírodního“ člověka. V dnešní době jde především o druidy, jejichž aura je smaragdově zelená. Zelená je barva čistoty a tato aura je neoficiální znak úřadu druidské profese. Chodci mají spíše zeleno-hnědou (projevuje se znečištění díky času, který tráví na cestách). Nádech do zelena ovšem mají i jiné postavy trávící svůj život v přírodě (lovci, dřevorubci... ovšem vždy jen pokud se k přírodě chovají s úctou).

  • Oranžová barva – Mnoho svitků již bylo popsáno úvahami na téma, jakou barvu vlastně má magenergie, na tuto otázku sice neodpovím, ale ti, jejichž aura často přichází do styku se surovou magenergií má auru oranžové barvy. Ano, jedná se o alchymisty a to především o theurgy neboť ti mají k magenergii bližší vztah, jejich aura bude zářivě oranžová (jak pomeranč), naproti tomu zacházení pyroforů je „hrubé“ což se projeví na zbarvení, které bude tmavě oranžové a může mít značný odstín jiné barvy.

  • Modrá barva – Barva kouzelníků. Mág má světlejší, čaroděj zase tmavší (důvod podobný jako u alchymisty, zatímco mág je umělec, čaroděj magii většinou používá magii velmi razantním způsobem).

  • Černá barva – Barva, o které kdyby lidé věděli asi by se chovali lépe. Málokdo ví, že každý špatný čin (podle všeobecného názoru v tvém světě) ztmavuje auru. Dochází to až do naprosté černoty u vraha (pokud se jedná o naprosto zbytečné vraždy), nekromanta, osob kteří se spolčili s ďáblem a podobně.

  • Nemrtví NEMAJÍ žádnou auru.

Pokud vás napadne ještě něco dalšího, budu rád když mi napíšete. Jestli se vám něco nebude zdát, nekamenujte mě, neměl jsem moc času ověřovat toto pravidlo v praxi.POZOR! Není na škodu, získá-li ve hvozdu tuto schopnost krátkodobě i druid (hvozd přeci jen dokáže odhadnout kdo se v něm pohybuje a sdělit to svým strážcům).




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 29
Ikonka uživatele John Locke    [pošta] NEW     11:26:02 01.12.2006
Přesně takto bych si představoval fungování některé magie. Máš tam pár nevychytaností, které ti vytkli už ostatní, ale i přesto si myslím, že toto dílo patří mezi ty kvalitní na tomto serveru
4*

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     23:08:39 11.10.2006
Harwen:
To spíše chodec se zajímá o psychické vlastnosti ( jako třeba odhad přesvědčení a psychické kouzla ), druid by měl umět poznávat jen auru stromů.
Jinak expertem na psychiku je jednoznačně mág.
Podle těch aur, jak jsi je naznačil lze odhadnout nejen přesvědčení, ale i mnoho jiných informací ( bych řekl, že poznávání přes aury jde více do hloubky než chodcovo odhal přesvědčení )

Ikonka uživatele Harwen    [pošta] NEW     18:23:51 10.10.2006
No jak jsem napsal do anotace, je to nejen pro kouzelníky, použití je už v podstatě jen na úvaze PJ. Jako můj názor je ten, že to povrchní by měl mít kouzelník a hraničář až to co jde do hloubky ( třeba právě přesvědčení..) btw. spíš jsem uvažoval o druidoj, protože díky svému souznění s přírodou se naučil vnímat i právě tuhle základnjí materii :-)

Ikonka uživatele Boreas    [pošta] NEW     22:00:59 08.10.2006
Oj, to jedobré. Souhlasím ovšem s Lazi Vlaadem. Rozpoznání aury mně sedí spíše k chodci a jeho psychickým schopnostem.

Ikonka uživatele Lazi Vlaad    [pošta] NEW     19:05:42 07.10.2006
No, už mě párkrát napadlo, že zapracovat auru do systému DrD by stálo za úvahu. Já osobně bych to se svým názorem na systém a svět DrD dal spíše hraničáři, ale myslím, že tvoje zpracování dává smysl. Občas jsem se v příspěvku trochu ztratil, ale to je možná tím, že jsem unavenej :). Bohužel tomu něco chybí. Neumím říct co, ale prostě to tak je. Aspoň tak to vidim já.

Lazi

Ikonka uživatele Alcator    [pošta] NEW     14:14:05 07.10.2006
nekrmte trolly. Je-li někom hloupý, ignorujte ho. Úklidová četa se o to postará.

Ikonka uživatele Hrdlořez Nesro    [pošta] NEW     11:22:06 07.10.2006
Tritón: No, hodnotit dílo, které si nečetl... (typuju 3 :P :D)

K dílu:

Dílo hodnotím čtyřmi, protože je originální.
(Zvýhodnění mágů je podle mě přehnané.)

Ikonka uživatele Harwen    [pošta] NEW     3:53:39 07.10.2006
Tritón Diablo: Ehm tak proč jsi toteda líp neudělal? :-) NAvíc jak to můžeš hodnotit když jsis to nepřečetl? Myslíš že takovej příspěvek jako je ten tvůj má nějakej smysl?

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     8:52:48 05.10.2006
Harwen> jenze ty aury jsou silne nedokonale, takze by se to lepe vyjimalo ve schopnostech. Howgh

Ikonka uživatele Harwen    [pošta] NEW     12:46:52 04.10.2006
No já jsem to původně chtěl šoupnout mezi kouzelníkovy schopnosti. Jenže jak jsem psal a psal, tak mě přšlo, že konečnej výsledek překročil původní plány. A teda to šlo do Rozvoje DrD. V podstatě by se pak dalo říct, že nakonec z toho vzniklo dílo o aurách a při tom jsem rovnou nastínil jednu z možností jejích využití :-)

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.79168510437012 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách