Rozvoj DrD

Dračí chřipka Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 6

Podobně jako chlapská rýmička, i dračí chřipka je pro každou postavu naprosto nesnesitelným zážitkem. Mají pocit, jako by měli každou chvíli zemřít, a při každém pčiknutí jim oheň provětrá všechny dutiny – ven se však dostává jen oblak smradlavého kouře.
 
Jakákoli činnost způsobuje postavám dvojnásobnou únavu, všechny šance a hody proti pasti jsou poloviční, jen na souboj se ještě jakž takž zmůžou bez postihů. PJ si však vybírá ten nejnevhodnější moment, ve který si nakažený potřebuje pčiknout a ztratit tak celé kolo. (Běhěhem tohoto kola se jedná o útok na nehybného protivníka.)
 
Léčba dračí chřipky pomocí magie nebo i specializovaných léků trvá dva týdny. Neléčená čtrnáct dní. Podobně, jako se projevuje její prudký nástup ihned po probuzení, jednoho dne zrána i náhle zmizí.
 
Šance na nakažení ostatních členů družiny je navzdory všemu překvapivě malá. Základní šance představuje pouhých 20%, od které se odečítá ještě celý stupeň odolnosti pro ženu, polovina stupně pro muže. Postava, která jednou odolala nakažení, zůstává automaticky imunní po celý rok. Vyléčená se už znovu nakazit nemůže.
 
Těmi nejvíce postiženými dračí chřipkou jsou však samozřejmě samotní draci, kteří dokáží vycítit nakaženého na míle daleko a obvykle se dávají okamžitě na útěk, protože pro ně je šance na nakažení automatická a každý den bojují proti šanci 99%, že na ni zemřou. Během tohoto období i blouzní a každé kolo mění barvu. Mezi moudrými draky dokonce koluje legenda, že kdo přežije všech 14 dnů dračí chřipky získá stejné schopnosti, jaké má zlatý drak anebo drakodlak.
 
Učenci vědí, že pohyb dračí chřipky obyvatelstvem je nutné sledovat, protože vypuknutí epidemie v blízkosti spícího draka může vést i k jeho probuzení a tím i k vyvolání souvisejících katastrof. Ve větších městech se snaží nakažené okamžitě izolovat, v menších mohou být dokonce vyhnáni ven, a nebo zabiti, právě kvůli omezení rizik.
 
Navzdory tomu všemu může být roleplaying dračí chřipky skutečná zábava pro všechny okolo a souboj s drakem nakaženým dračí chřipkou se nepodobá ničemu, co postavy do teď zažili. No vážně, jen si to zkuste sami.

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Myslím, že už jsem to psal i v MS, ale "dračí chřipka" má kromě jiného i slušný potenciál jako nebezpečí pro draky jako takové - Jakási nákaza, která je nutí "vykýchnout" svůj dech naprázdno. Drak nakažený touto nemocí pak přichází o své denní dávky dechu, což mu ubírá na nebezpečnosti a činí ho zranitelnějším... Ten dobrodružný potenciál, když přijde na vymýšlení, jak draka nakazit a oslabit...


 Uživatel úrovně 3

Siccone: myslím že když léčená trvá dva týdny a neléčená 14 dnů není chyba ale narážka na běžnou rýmu o které se říká to samé


 Uživatel úrovně 8

Dovolil jsem si změnit skupinu příspěvku z "světy a prostředí" na "ostatní". Jen pro informaci.

Pokud jde o příspěvek, je to vcelku veselá hříčka, která si dle mého může najít příznivce především u roleplayingově založených skupin. Já osobně jsem zkoušel pravidlově hrát na nemoci jen v systému DrD+, v klasickém DrD jsem se jim vždy vyhýbal a proto nemohu poskytnout úplně kvalifikovaný odhad, jak by dílo zapůsobilo na tu kterou skupinu...

Nicméně...

.. je tu přece jen několik drobností, na které mi nedá nepoukázat s tím, že by snesly vysvětlení v diskuzi.

Samotná nemoc mi připadá vcelku "krutá" a cosi jako pomsta PJ vůči hráčům. V boji ubírá hráčům celé kolo a mění je na nehybné protivníky s tím, že PJ "vybírá nejnevhodnější moment". Skoro jako by tu někdo chtěl povraždit celou družinu. :)

Zdá se mi, že v textu vyskočil šotek, kdy nemoc léčená trvá dva týdny a neléčená 14 dní, což jsou také dva týdny.

A trochu zvláštní je i formulace, že draci nakažení chřipkou bojují denně proti šanci 99%, že zemřou - znamená to skutečně, že je 99% šance, že drak zemře? Takže nakažený drak prakticky nemá šanci chřipku přežít? Samozřejmě to dodává větší důraz snaze draků se nemoci vyhnout za každou cenu, ale zároveň by to byla nesmírně mocná zbraň proti drakům (nebo nepřátelským sousedním knížectvím).

Také mi trochu chybí popsané okolnosti, za kterých se chřipkou je možné nakazit. Ono to není výslovně nutné, ale vzhledem k typu příspěvku, který je víc na příběhové rovině, by mi dávalo smysl rozvinout i tuto část.

Všehovšudy je to pěkná zápletkotvorná záležitost, která se nemusí nutně omezovat jen na draky. Začít hýbat s magickými inteligentními tvory do jiných koutů světa proto, že tam a tam vypukla epidemie rýmičky, je prostý, ale zábavný koncept. Z hlediska hodnocení jsem proto rád za škálu pětibodovou, kdy můžu s klidným svědomím promluvit o nadprůměru a nabídnout tři hvězdy.