www.Dracidoupe.cz



Jak zlepšit vlastnosti postav pomocí profibodů

Příprava pro tisk (tisknuto 638x)
Autor:Nikdo
Přidáno: 16:58:57 12.04.2018
Hlasovalo: 6

Anotace: Cílem tohoto dílka je navrhnout hned několik řešení pro hráče a jejich PJ, jak zvýšit vlastnosti svých postav, aniž by to nějak výrazněji narušilo současné mechanismy a požitek ze hry.

Každý ví, jaká kombinace ras a povolání jsou nejlepší a jaká jsou ty nejhorší – na to není těžké přijít. Ve všech ale můžete mít při hodech na určitou vlastnost prostě jen smůlu a vytvoříte si tak postavu, kterou jste tak úplně nezamýšleli.
Zpočátku to může být vážně zábavné hrát třeba za neobvykle hloupého kouzelníka nebo nešikovného alchymistu, ale pokud s touto postavou chcete vydržet i jen o něco déle než pár jednoduchých dobrodružství, zjistíte, že zábava se může velmi rychle změnit v nadávky a utrpení. Jako hráč jste nakonec skoro až rádi, když to má už konečně za sebou.
Zábavu si však můžete výrazně prodloužit, pokud postavu necháte, aby si své vlastnosti postupně vylepšila. Časem se tak stane právoplatným členem družiny, který má své využití jak v boji tak i mimo něj, a složitá minulost jí zůstane jen jako perlička na charakteru.
 
Zlepšování základních vlastností však není součástí systému DrD a jediné volné místo pro tuto možnost lze nalézt až u profibodů popsaných v kapitole "Dovednosti" PPP 86.
Proč zrovna tady? Podívejte se na následující příklad:
 
Mějme kudůka kouzelníka s obratností 11.
Pokud u něj hrajeme s dovednostmi už od 1. úrovně, získá u ní do 6. úrovně celkem 88 profibodů (55 na 1. + 11 na 2., 4. a 6. úrovni).
Jestliže tento kudůk investoval všechny své body do "Akrobacie" (PPP 88), bude ji umět "dobře" až "velmi dobře" (v závislosti na úvaze PJ).
Při nulovém bonusu tak musí být naprostá většina jeho pokusů úspěšná.
 
Pokud však uvažujeme o jakési obecné akrobacii tak zjistíme, že ji lze velmi úspěšně využít nejen při vystoupeních, ale také např. při útěku náročným terénem (lidově řečeno parkour), k rozptylování soupeře, nebo dokonce i k provádění v celku jednoduchých triků v těch nejnečekanějších situacích.
Přesto se tento kudůk nedokáže vyhnout ráně o nic lépe, než kdyby tuto akrobacii neuměl.
 
Co ale kdyby všechen ten čas věnoval trénování úhybů, střelectví, protahování šlach, apod.? Nezlepšil by se v nich snad stejně výrazně? Podle níže uvedených pravidel 2a by mohl za stejný čas dosáhnout obratnosti 15 a získat tak bonusu +2, což se sice může zdát na první pohled hodně, ale zcela to odpovídá možnostem akrobacie, pokud by pravidla dokázala využít její skutečný potenciál.
 
Samozřejmě, každý PJ je jiný a i jeho světy a zahrnutá pravidla se mohou lišit tak moc, že na to vážně nelze použít nějaký univerzální systém.
Např. níže uvedená pravidla 1a jsou nejjednodušší, ale také současně nejvíce přesílená (zvlášť pro hráče, kteří své naučené dovednosti nijak zvlášť nepoužívají, a tudíž se pro ně bonus k vlastnostem stává vlastně bonusem za nic). Pro jiné hráče však mohou být tatáž pravidla dostačující, protože jsou zvyklí naplno využívat svých dovedností a dobře si rozmyslí, jestli se jim je vyplatí obětovat.
A pak jsou tu i hráči, kteří mají vlastní soudnost a sami se dokáží rozhodnout, kdy je čas růst vlastností omezit.
 
Přečtěte si tedy následující varianty a vyberte si tu, která je pro vás nebo pro vaši postavu nejlepší.
(V některých případech je dokonce možné, aby pro každou postavu platila i trochu jiná pravidla v závislosti na jejím celkovém talentu a zkušenostech hráče.)
 
Poslední slovo má samozřejmě PJ.
 

Pravidla 1a

Jak už bylo řečeno, tato pravidla jsou nejjednodušší, ale současně nejpřesílenější.
 
Při každém přestupu na sudou úroveň se hráč rozhoduje, zda jeho postava dostane do dané vlastnosti profibody, anebo zvýší její stupeň o 1.
 
(Hráč se rozhoduje u každé vlastnosti zvlášť, takže může např. současně zvednout svoji sílu, charismu a inteligenci, zatímco u obratnosti a odolnosti vylepšit dovednosti, kterých se týkají.)
 
Na 1. úrovni si může hráč vybrat, zda si do každé vlastnosti přidá pětinásobek obvyklého množství profibodů, anebo zvýší její stupeň o 5, anebo zvolit poměrovou kombinaci obojího.
 
U tohoto systému je zjevné, že volit si zvednutí jakékoli vlastnosti je o to výhodnější, čím je její stupeň nižší.
Nicméně, poměr cena/výkon je neuvěřitelně výhodný v každém případě, zvlášť, pokud se rozhodnete zlepšovat vlastnosti, které jste měli už v základě nadprůměrně vyvinuté.
 
Pro pravidla 1a platí, že žádný stupeň vlastnosti nesmí přesáhnout 21!
 

Pravidla 1b

V podstatě platí totéž, co u pravidel 1a, ale maximální stupeň vlastnosti pro danou rasu udává Tabulka maximální vlastnosti podle rasy (viz níže).
 
TABULKA MAXIMÁLNÍ VLASTNOSTI PODLE RASY
rasasílaobratnostodolnostinteligencecharisma
hobit1321181721
kudůk1520191718
trpaslík1917211616
elf1820142120
člověk1819181918
barbar1918191916
kroll2115211313
 

Pravidla 1c

Platí totéž, co u pravidel 1b, ale postava může na 1. úrovni dostat pouze profibody. Své vlastnosti může zlepšovat až od 2. úrovně.
 

Pravidla 2a

Tato pravidla vycházejí z předpokladu, že dále vyvinout jakoukoli vlastnost je o to náročnější, čím dál od průměru se v současné chvíli nachází (využívá tzv. Gaussovo rozdělení).
 
Tento systém se obecně se hodí k průměrným jedincům, kteří se vše učí obvyklými způsoby, a proto u nich dochází jen k malému zlepšení a jen v určitých oblastech.
Postava si zvýšení svých vlastností přímo "kupuje" za profibody, které má k dispozici, a každé zvýšení ji stojí jiné množství v závislosti na Tabulce ceny vylepšení vlastnosti (viz níže).
 
TABULKA CENY VYLEPŠENÍ VLASTNOSTI
stupeň23456789101112131415161718192021
profibody57888889910111316192533456596148
(* Gaussovo rozdělení není z tabulky příliš zřetelné, protože se rychlost získávání profibodů se stoupající vlastností zvyšuje. Podstatné je, že vylepšit vlastnost ze stupně 2 na stupeň 3 trvá 8 úrovní. Stejně tak vylepšit vlastnost ze stupně 18 na stupeň 19 zabere opět 8 úrovní. Ale k vylepšení ze stupně 9, 10 a 11 stačí vždy jen 2 úrovně.)
 
Pro pravidla 2a platí, že žádný stupeň vlastnosti nesmí přesáhnout 21!
 

Pravidla 2b

Jedná se o stejný princip jako u pravidel 2a, ale tentokrát se berou v potaz unikátní předpoklady každé rasy k té konkrétní vlastnosti. Blíže to udává Tabulka ceny vylepšení vlastnosti podle rasy (viz níže). Žádná vlastnost nesmí nikdy překročit uvedené maximum.
 
TABULKA CENY VYLEPŠENÍ VLASTNOSTI PODLE RASY
hobit
síla
stupeň45678910111213
profibody118767912214089
obratnost
stupeň12131415161718192021
profibody402518151517233768148
odolnost
stupeň9101112131415161718
profibody291814121214193158126
inteligence
stupeň11121314151617
profibody281613142042118
charisma
stupeň9101112131415161718192021
profibody332318151313141722304779148
kudůk
síla
stupeň6789101112131415
profibody1812109911152547103
obratnost
stupeň11121314151617181920
profibody362317141416223565140
odolnost
stupeň111213141516171819
profibody3420141314173057133
inteligence
stupeň1011121314151617
profibody28161212152342118
charisma
stupeň89101112131415161718
profibody27181412111215213461126
trpaslík
síla
stupeň8910111213141516171819
profibody2819151212121417263968133
obratnost
stupeň891011121314151617
profibody251612111113182954118
odolnost
stupeň131415161718192021
profibody4024161516193364148
inteligence
stupeň910111213141516
profibody25151111142143111
charisma
stupeň8910111213141516
profibody2315101011142447111
elf
síla
stupeň789101112131415161718
profibody2417131111111316233664126
obratnost
stupeň11121314151617181920
profibody362317141416223565140
odolnost
stupeň7891011121314
profibody18129911183796
inteligence
stupeň131415161718192021
profibody4024161516193364148
charisma
stupeň91011121314151617181920
profibody3222161413131519264172140
člověk
síla
stupeň789101112131415161718
profibody2417131111111316233664126
obratnost
stupeň10111213141516171819
profibody322115131315213361133
odolnost
stupeň101112131415161718
profibody3019121213162854126
inteligence
stupeň111213141516171819
profibody3420141314173057133
charisma
stupeň3456789101112131415161718
profibody9998888910121623314674126
barbar
síla
stupeň111213141516171819
profibody3420141314173057133
obratnost
stupeň9101112131415161718
profibody291814121214193158126
odolnost
stupeň1213141516171819
profibody34201514172652133
inteligence
stupeň78910111213141516171819
profibody251832121111121419274271133
charisma
stupeň2345678910111213141516
profibody46666678101217253963111
kroll
síla
stupeň12131415161718192021
profibody402518151517233768148
obratnost
stupeň6789101112131415
profibody1812109911152547103
odolnost
stupeň1415161718192021
profibody40231716193059148
inteligence
stupeň345678910111213
profibody876667914224289
charisma
stupeň2345678910111213
profibody45556671015244489
(* Tato varianta pravidel je na všeobecné užívání ta nejvyváženější a mohou ji beze strachu používat i hráči, kteří na profibody jinak vůbec nehrají. I když je budou automaticky všechny investovat do této alternativy, stejně se jejich vlastnosti během hry nijak zvlášť nezmění.)
 

Pravidla 3a

Krásou pravidel 3a je to, že lze pomocí nich u hráčů snadno odstranit nepříjemné postihy, aniž by to nějak zvlášť přidávalo přesílené bonusy.
(Použitá funkce: exponenciální)
 
Tento systém se hodí k postavám, které jsou schopni opravdu zabrat, když jim něco nejde, ale zároveň nemají potřebu příliš vynikat, což se projevuje jistými obtížemi při získávání vyšších stupňů vlastností.
"Kupování" vyššího stupně dovednosti funguje stejně jako u pravidel 2a. Ceny opět naleznete v tabulkách níže.
 
TABULKA CENY VYLEPŠENÍ VLASTNOSTI
stupeň23456789101112131415161718192021
profibody1123356912162230415676104142194264360
 

Pravidla 3b

 
TABULKA CENY VYLEPŠENÍ VLASTNOSTI PODLE RASY
hobit
síla
stupeň45678910111213
profibody3581321335385135216
obratnost
stupeň12131415161718192021
profibody142029426086123176252360
odolnost
stupeň9101112131415161718
profibody10152232466899144210306
inteligence
stupeň11121314151617
profibody15244065107176288
charisma
stupeň9101112131415161718192021
profibody913172432435879107145196266360
kudůk
síla
stupeň6789101112131415
profibody691421324873110167252
obratnost
stupeň11121314151617181920
profibody131927395580115165238342
odolnost
stupeň111213141516171819
profibody132030446698146218324
inteligence
stupeň1011121314151617
profibody1320314875118184288
charisma
stupeň89101112131415161718
profibody9121825365173105150214306
trpaslík
síla
stupeň8910111213141516171819
profibody81216233250446186120167232
obratnost
stupeň891011121314151617
profibody9131928426190133196288
odolnost
stupeň131415161718192021
profibody1624355276113166244360
inteligence
stupeň910111213141516
profibody1117284369108171270
charisma
stupeň8910111213141516
profibody91421335076116177270
elf
síla
stupeň789101112131415161718
profibody710142028395578109154217306
obratnost
stupeň11121314151617181920
profibody131927395580115165238342
odolnost
stupeň7891011121314
profibody81321345589145234
inteligence
stupeň131415161718192021
profibody1624355276113166244360
charisma
stupeň91011121314151617181920
profibody1013192635496894129179247342
člověk
síla
stupeň789101112131415161718
profibody710142028395578109154217306
obratnost
stupeň10111213141516171819
profibody121724355174107155224324
odolnost
stupeň101112131415161718
profibody121827406191136204306
inteligence
stupeň111213141516171819
profibody132029436494140207306
charisma
stupeň3456789101112131415161718
profibody123469121725365173105150214306
barbar
síla
stupeň111213141516171819
profibody132030446698146218324
obratnost
stupeň9101112131415161718
profibody10152232466899144210306
odolnost
stupeň1213141516171819
profibody1524375788136210324
inteligence
stupeň78910111213141516171819
profibody7913182534476590124171235324
charisma
stupeň2345678910111213141516
profibody112357111625375581121181270
kroll
síla
stupeň12131415161718192021
profibody142029426086123176252360
obratnost
stupeň6789101112131415
profibody691421324873110167252
odolnost
stupeň1415161718192021
profibody18284366101154235360
inteligence
stupeň345678910111213
profibody23471219315081133216
charisma
stupeň2345678910111213
profibody123471219315081132216
 

Společná pravidla

  • Zvýšením odolnosti se může postavě zvýšit i bonus k počtu životů. To se však týká pouze následujících hodů – předchozí hody se v žádném případě nedopočítávají.
  •  
    Pokud to není zřejmé z kontextu, pravidla 2a, 2b, 3a a 3b mají postavám pouze teoreticky umožnit své vlastnosti rozvíjet, pokud o to mají skutečný zájem. Přesto to zůstává ve většině případů nevýhodné až nemožné, a to záměrně.
    Pro jednoduché řešení jsou tu pravidla 1a, 1b a 1c.



    Hlasování

    Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

    Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

    Diskuze

    Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

    příspěvků. Řadit podle .
    Počet zobrazených příspěvků: 1-5 / 5
    Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     11:43:08 21.06.2018
    Přiznám se, že něco takového jsem plánoval u vlastní úpravy DrD, ale nikdy jsem se nedostal k tomu to řádně dosepsat...

    Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     11:41:42 21.06.2018
    No příjde mi to jako drbat se na pravém uchu levou rukou. Vzhledem k náročnosti práce s čísly, rozdělním gaussovou křivkou a spol, by bylo jednodušší udělat průměrnou hodnotu vlastností pro každou rasu a dát něco jako: Hráč dostane možnost upravit staty pomocí +3, +2, +1, 0, -1 které si rozdělí sám jak chce. Tím se předejde špatným hodům i extra dobrým... Pak se může vlastnost opravit třeba 2x o +1 do dvou vlastností, které jsou "cvičené" v rámci povolání.
    No a pak třeba říct na 3; 6 a 12. úrovni si postava může přidat 2 body do vlastnosti (aneb zvýšit bonus o 1) s tím, že nesmí jít přes 21, nebo nějakou hodnotu danou rasou...


    Ikonka uživatele Akiros    [pošta] reputace: 3
    Dakeyras: +1
    oukej: +1
    Sccion: +1
    NEW     10:11:03 17.04.2018
    Úplně nechápu rozdělení profibodu u jednotlivých variant, ale nezkoumal jsem je až tak dopodrobna. Protože jsem příznivcem systému profibodů (pokud beru že Drd 1.6 jsou ideální, což nejsou, tak systém profibodů umožňuje rozšiřovat možnosti postav).
    Dříve jsem na ně nehrál, ale několik let nazpět jsem pochopil, že je to vlastně jednoduchý systém s čímž tento komplexní příspěvek úplně nekoresponduje. Tak nějak se přikláním k variantě 3b a celkový nápad se mi líbí, ale zaráží mě, že tě nenapadla jednoduchá aplikace a sice konkrétní dovednost ma konkrétní vlastnost...zjednodušeně:
    Dovednost "Síla" obtížnost "těžká...."
    za každý stupeň by se zvýšil daný artibut o 1
    spotřeba profibodů je daná, náročnost je daná.... maximum by mělo být určeno maximem rasy/povolání

    eventuelně mě napadlo, že by náročnost odpovídala hodu kostkou
    př. Kroll Válečník si na sílu hodil 1 tedy má 15/+2 (menší mít nemůže pokud nebereme veverku nebo tak něco)
    zvýšení o 1 by byla obtížnost lehká (a dosáhl by tedy výsledku hodu 2 = 16/+2)
    zvýšení o další 1 by už ale byla střední (17/+3)
    zvýšení o další 1 by byla těžká (18/+3) atd.....

    jiný krol si hodil hned 4, má tedy 18/+3
    zvýšení na 19/+4 bude pro něho jako obtížnost velmi těžká

    chtělo by to ještě trochu promyslet, ale nepřijde mi to nereálné....

    Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     7:08:26 13.04.2018
    Siccon řekl jedinou věc která mě napadla že by šla zmínit. Dobrá práce.

    Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 2
    Dakeyras: +1
    Plž: +1
    NEW     16:58:57 12.04.2018

    Dílo dělá přesně to, co je v jeho názvu. Roubuje systém zvyšování vlastností na systém profibodů. Čili místo investice profibodů nabízí hráčům investici do vlastností a to mnoha způsoby. Tedy si každý může vybrat, co se mu líbí nejvíc.

    Není co kritizovat. Doslova. Příspěvek nabízí přesně to, co si předsevzal, nabízí to komplexně a nenabízí nic víc ani nic méně.

    Jediné, k čemu bych se mohl vyjádřit je tedy jen samotný princip toho, co je nám předkládáno. Rozumím totiž předpokladu, že aby bylo možné něco z pravidel získat, bylo hledáno místo, kde by pro zachování vyváženosti bylo možné ubrat. A profibody jsou velká čísla. Dostatečně velká na to, aby se s nimi dalo pracovat. Ale to je z mého pohledu přece jen určitá slabina. Totiž je to založeno na principu, "jsi omezen pravidly a proto tě omezíme v jiné oblasti, abychom původní omezení nahradili." Jakkoliv je chválihodné nesnažit se získat výhodu zadarmo, zároveň si myslím, že pokud někdo chce pracovat s nadpravidlovým zvyšováním čehokoliv, není podle mě důvod si to snažit nějak omlouvat. Protože i o tom je částečně příspěvek. Tedy o tom, že čísla jako taková by neměla bránit zábavě a té je lepší upravit hru. Proto se mi zdá daleko vhodnější "neukrajovat" z profibodů, ale zkrátka si jen přiznat, že zvyšování vlastností bychom chtěli a použít jednoduše mechaniku navíc - třeba zvýšení stupně každou druhou či třetí úroveň.

    Proto je pro mě otázka, jak pracovat z hodnocením. Nehodlám zastírat, že přínos díla se mi zdá spíše nižší, ale zároveň si myslím, že plně dostál tomu, čemu chtěl a to bych neměl opomíjet.




    Soutěže
    O Hlavu Zlatého Draka


    News
    Aktuality
    Novinky
    Bugfix


    Vzhled
    Family Silver
    Historic
    Simple Ancient Dark
    Simple Ancient Light
    Simple Evolved Dark
    Simple Evolved Light
    Timmothy Gold


    Komunikace
    0 přihlášených uživatelů
     
    Chat (0 online)
    Moudrá Sova
    Fórum
    Ankety


    Control
    Registrace
    Nick:
    Heslo:
     
    Zapomněl jsem heslo


    Doupě jinde
    Na PragoConu
    last.fm
    Facebook

    Vygenerováno za 1.0130319595337 sekund.
    © 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
    DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
    Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
    využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
    Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
    Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách