Rozvoj DrD

Problematika blesků a jiných útočných kouzel Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 19

1. Úspěch kouzel

Kouzelník má u kouzel napsánu pravděpodobnost ÚSPĚCHU kouzla - to je šance jestli se mu vůbec podaří kouzlo vyvolat. Pokud uspěje, tak kouzlo je vyvoláno a může je na někoho poslat - blesk na skřeta. Pokud neuspěje, tak kouzlo není vyvoláno.

Jenže, blesky mají navíc ještě jednu pravděpodobnost - Pravděpodobnost ZÁSAHU. Toto je podle pravidel šance kouzelníka TREFIT svého nepřítele. Tato pravděpodobnost vůbec neuvažuje o poloze protivníka, jeho vybavení, jeho obratnosti, štítu a tak podobně. Prostě ho to trefí a to není možné.

2. Opravdu zásah?

Co když protivníkovi kouká jen hlava zpoza hradeb? Já ho chci trefit Bílým bleskem a jako kouzelník s Inteligencí 20 mám pravděpodobnost 95%. Takže ho trefím do hlavy. Myslím, že ne. Nebo pokud se válečník zakryje pavézou, která je velká jako on sám. (Pro šťouraly: Vím, že v DrD je jen jeden štít, k tomu se vyjádřím v jiném příspěvku.) Co ale udělá ten blesk? Poletí po přímce, poté ovšem narazí do štítu a ne do postavy. Nebo snad před štítem zmizí a trefí až postavu. Nebo se štítu vyhne a trefí postavu, myslím, že ne, opět. A co takhle rytíř zakutý v oceli? Má pancíř úplně všude, úplně všude. Kouzelníkovy blesky nejsou elektrické, takže by měly narazit na zbroj a nezraní ho. Nebo obratný zloděj, který provádí záklony jako Neo nebo uskakuje jako opice. Kouzelník sešle blesk a zloděj uskakuje, zatočí snad blesk, ne. Sešle snad kouzelník blesk tak, aby zloděje trefil po tom, co uskočí? Ne, neví, že uskočí. Takže jak vyřešit tento problém?

3. Řešení

Co s tím? Zvyšovat a snižovat pravděpodobnost zásahu? To by bylo hrozně složité a navíc co kouzla, která nemají pravděpodobnost zásahu? Využít se dají existující systémy - tedy útočná a obranná čísla. Každému útočnému kouzlu, které není psychického charakteru, či u něj není past, se musí přiřadit útočné číslo, které musí být dostatečně vysoké, aby bylo těžké se kouzlům vyhnout, ale ne nepřekonatelné. Vše, co platí pro kouzelnická kouzla, platí též pro hraničářova kouzla.

4. Co se počítá?

Každé útočné kouzlo má své útočné číslo, k tomu se přičte hod 1k6+. K obrannému číslu se přičte obratnost, jeho zbroj, démon jeho zbroje, štít, démon štítu a případné další bonusy. Hod je stejný jako hod na útok střelnou zbraní se všemi bonusy, pravidly a podobně. Tyto hody vylučují hody na zásah kouzel.

5. Seznam útočných kouzel a jejich útočná čísla

Seznam není abecední, ale podle pořadí kouzel v pravidlech.

Název kouzlaÚČ
Modré blesky10
Zelené blesky12
Bílá střela16 (zde doporučuji ÚČ místo uvedené pasti)
Bílý blesk10
Černý blesk18
Fialový blesk14
Ohnivá koule15 (zde doporučuji ÚČ místo uvedené pasti)
Rudé blesky16
Žluté blesky13
Kulové bleskydle blesku
Průrazné bleskydle blesku
Bledý blesk23
Ledový blesk17
Lomený plamen20 (zde doporučuji ÚČ místo uvedené pasti)
Smrtící déšť20 (zde doporučuji ÚČ místo uvedené pasti)
Temný úder23
Zmrzlý blesk20
Úder varování10
Úder zloby12
Úder nenávisti15

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Inu, je to tu už dlouho mrtvé, takže můj plk zde je asi stejně passé, nicméně:
Kouzla typu blesky v mém systému také mají čísla na zásah, jako zbraně a kouzelník s nimi zachází defacto jako se zbraněmi. Cíl kouzla pak v případě blesků co měli podle pravidel DrD pravděpodobnost zásahu < 100% může kouzlu uhnout anebo jej blokovat štítem. Modrému blesku pak uhnout nelze, ale i ten lze štítem zablokovat (o důvod více mít pořádný štít :)) Zbroj blokuje poškození kouzel - kouzlo může zcela zastavit, anebo může kouzlo zbroj propálit/promrazit/whatever.
Na druhou stranu hraničářské údery nejsou kouzla působící jako střela letící po nějaké dráze, ale spíše zasahují tak, jako když cílí psychické kouzlo a tudíž se jim nelze nijak vyhnout ani před nimi nechrání zbroj či štít - ono to má opodstatnění - hraničářská magie, která zraňuje je velmi vzácná a v porovnání s kouzelnickou dosti neefektivní.


 Uživatel úrovně 0

V zásadě je rozdíl v tom, že v prvním případě jsou dveře připojeny ke zdi a v druhém ne, o držení ani nejde.
Blesky nejsou elektrické. Používám je jako příměr, protože žádné jiné v našem světě jaksi nemáme. Takže magické blesky a jejich chování si můžeme představit jen na základě těch elektrických, samozřejmě s úpravami. Ale že tu nějaká podobnost bude, je pravděpodobné. Tuším, že i někde v pravidlech je zmíněno, že když blesky nezasáhnou, neškodně se vybijí do země... Což by vysvětlovalo i problém s dveřmi, ty ve stěně by byly "uzemněné".

Některým začínajícím hráčům se líbí, když si mohou "vylepšit" postavu a mít jí silnější. V zásadě, je to jejich hra, hra pro ně. Takže ať si hrají, jak chtějí a umí. problémem je, že taková hra brzy omrzí.
Cílem doplňků na tomto serveru však není vytvářet silnější možnosti povolání, silnější předměty... Ale zajímavější možnosti povolání a zajímavější věci, které by mohli obohatit hru. A to neznamená nutně mít silnější postavu. Jde o to, aby hra bylapro hráče zajímavější. A taková bude dlouhodobě patrně jen tehdy, ktyž se úpravami nenabourá systém.
Schopnosti čehokoli tady by měly být vyvážené.

Předělávat systém je jistě možné. Ale je to strašně, strašně těžké. Je to dlouhodobá věc vyžadující spoustu přemýšlení, plánování, testování a času. Normální člověk ho tolik snad ani nemá.
Já hraju DrD už dvacet let, pamatuji ještě první historické verze ručně skládané a scvaknuté z boku kancelářskými svorkami prvními nadšenci. A od té doby jsem viděl nesčetně úprav a doplňků, vývoj pravidel a pokusy o úpravy systému... Málokterá byla povedená. Na to je zapotřebí tým nadšenců, nápady... a čas.
Obávám se, že pro jednoho člověka tudy cesta nevede.

Co se týče účinků blesku, svůj názor jsem psal. Blesk vezme životy a jestli dotyčného popálí, způsobí srdeční arytmii, vyvolá svalové křeče nebo bolest hlavy... to bych nechal zcela na PJ. Pravidlově jsou to životy, jak to PJ hráči popíše je jeho věc.
Blesk může a nemusí projít štítem, může jít i kolem a problém dveří je ten, že jsou součástí stěny. Ale to bych se už zase opakoval.
Takže přeji dobrou noc, případně pěkný den. :-)


 Uživatel úrovně 0

Není prakticky žádný rozdíl v tom, jestli skřet drží dveře za kliku a okraj a jde s nimi a to že je drřží za kliku a opírá se o ně, nebo se o ně jenom opírá. A blesky nejsou elektrické, i kdyby jen proto, že pravidla nedovolují je seslat na předměty- kovové, tak aby to někoho "šokovalo". Naštvanej nejsem, nemrzí mě to, ale chtěl jsem vám ukázat, že jsem měl opět pravdu, ale na tom nezáleží. Jste příliš konzervativní, ale ne v úplněm slova smyslu. Vám se líbí DrD tak jak je, ale máte rádi, když do něj přidáváte "udělátka", která vám posílí postavy, ale nezáleží vám na tom, že systém chátrá a jde do (pardon) sraček. Vám se tady líbí články, které naprosto podrobně popisují válečníkovu cestu, díky které je potom nezranitelný mečem a tak dále. Toto se vám líbí, ale to je pouze přidání nějakého malého pravidla, to nevadí, ale když někdo předělá systém (byť trochu) hned je to špatně, i když to je krátce a přehledně. Teď se vymlouváte na to, že to bylo krátké a podobný ptákoviny. Ne, prostě vám někdo šáhnul na "naprosto dokonalá" pravidla a to je špatně. Nad tímhle se zamyslete.

A jestli mi napíšete, že DrD hrát nemusím, tak už se stalo. Hraju GURPS.

A ještě maličkost. Dobrá kritika slouží k tomu, aby nezaujatě posoudila dílo. Jo, ale to tu nebylo.

Jo, ještě poznámka k těm nepoškozeným tělům, to byla narážka na kritika (už nevím, kterého), který psal, že magie prostě vezme životy. A navíc, když blesk projde štítem, tak proč ne dveřmi, když je to stejný materiál.


 Uživatel úrovně 0

LukesTheKing
Nu, zdá se, že tě pořád mrzí, jak bylo tvé dílo přijato. Dá se to pochopit. Ale věř mi, moc se nepovedlo. Je zbytečné se tím trápit, lépe je vymyslet něco lepšího.

Ke tvému příkladu:
Jako PJ by za prvé zvážil, zda je možné seslat blesk na někoho, koho nevidíš. Pokud by hráč viděl, že pavézu drží skřet (ten by tu a tam vykoukl), asi by nebyl problém. Pokud by pouze viděl, že se k němu blíží pohybující se pavéza... Nu, mohl by to zkusit. S rizikem, ža za ní třeba nikdo nebude (někdo jí např. levituje, je nějak posouvána...)

U dveří bych vůbec neváhal. Dveře NEJSOU součástí vybavení skřeta, který se o ně opírá. Jsou zasazené do stěny a dokonce (jak píšeš) v nich není ani škvírka. Kouzelník skřeta nevidí. NEMŮŽE proto kouzlo úspěšně seslat.
Respektive může, ale na dveře, nikoli na skřeta. Jako PJ bych sice mohl uvažovat o tom, jestli po seslání černého blesku do dveří to nějak neublížilo i skřetovi (asi jako jestli neublížil průchod silného elektrického proudu někomu , kdo se nalézal v blízkosti vodiče), ale rozhodně by to nebylo pravidlové a automatické. Jen a pouze nepovinná invence PJ.
Ber to třeba tak, že černý blesk by "projel" dveřmi a uzemnil by se skrze panty a zámek. Jo kdyby skřet dveře vysadil zvedl za kliku a klepadlo a šel by mi s nimi naproti... to by byla jiná. To bych ho takhle usmažit mohl.

No a příklad se skřetem pět sáhů za dveřmi je tudíž jasný. Blesk zasáhne dveře a také se zkrze ně "vybije".

Co se týče poškození materiálů, pravidla ho nijak neřeší. Jako PJ bych se ale asi uvažoval takhle:
Může úder elektrického blesku z našeho světa zabít člověka a při tom nepoškodit dřevěnou desku, kterou si dotyčný nese nad hlavou?
Může.
Může úder elektrického blesku zabít člověka a při tom rozštípnout a spálit dřevěnou desku, kterou si dotyčný nese nad hlavou?
Inu, může.
Bude tedy po zásahu černým bleskem pavéza nepoškozená? Bude ožehlá? Bude rozštíplá?

Nu... je to možné. Záleží na PJ.


A ještě maličkost. Dobrá kritika slouží k tomu, aby pokud možno nezaujatě zhodnotila dílo. Našla klady i chyby. Neměla by hodnotit autora.
Není rozumné si jí brát osobně, jako útok proti sobě. Je třeba se jí naučit přijímat. A pokud je špatná, je možné se proti ní ohradit. Pokud možno nezaujatě...
Pak se poučit z možných chyb a jít dál a lépe.

Přeji hezký den a hodně dalších a lepších příspěvků. :-)

Lišák


 Uživatel úrovně 0

Po dlouhé době přemýšlení, jestli sem napsat následující myšlenku z důvodu toho, že ji pošlete do háje jako téměř všechno, co jsem sem napsal, jsem se ale rozhodl to sem napsat:

Myšlenka:"Jsem kouzelník, umím kouzlo černý blesk, jsem dobrej, můžu ho použít třikrát denně. Vidím skřeta, ale ouha, on má pavézu a nevidím ani jeho malíček. No co, blesk má absolutní zásah, tak ho usmažím. (Usmažím ho. Blesk trefil pavézu a skřet je mrtvý.) Jdu dál podzemím, když narazím na dveře a co neslyším, za nimi je skřet, opírá se o ně (Řekl mi to mů ďáblík, třeba, není to důležité.) Sešlu další blesk, automatický zásah mluví za vše, v čem jsou dřevěnné dveře jiné než dřevěnná pavéza? Celkem v ničem, tak po krátké hádce s PJ to uhádám, i když sklidím pár poznámek o špatném hraní postavy. Co už, blesk trefil dveře, prošel nimi a zabil skřeta. (Co když blesk prolezl klíčovou dírkou? Ne, na těchto dveřích nebyla.) Když tom mi můj ďáblík dává novou zprávu, že je v místnosti ještě jeden skřet, který běží ke dveřím a je od nich zrovna 5 sáhů. Supr, pomyslím si a sešlu třetí černý blesk, projde dveřmi a trefí až skřeta, který rovněž padá k zemi. Otevřu si dveře, napakuju se pokladem atdatd.... Když postupně odcházím z jeskyně vidím tři těla skřetů, všichni mrtvi bez jedinné známky poškození a dveře, kterým nic není. Pavéza je rovněž v pořádku, tak ji vezmu kamarádovi válečníkovi."

Opravdu si myslíte, že to takhle má fungovat? Podle vašich přízpěvků to vypadá, že ano. Vždyť je to hloupé, dětinské a divné.

Jo a poslední věc, když jsem si teď znovu pročítal kritiku, tak jsem zjistil, že většina pisatelů neumí česky. Každý se obšas překlepne, ale psát BÝT ve smyslu mlátit a BÍT ve smyslu existovat, tak to nemůže být překlep.

A poslední věc, doufám, že vám tímhle dám ránu mezi oči, možná dokonce řetězový úder, no, ale vy to stejně nepřijmete, ale aspoň jsem si teďka udělal dobře.

Loučí se LukesTheKing.


 Uživatel úrovně 0

Hmm co na to říct, možná to nebude znít jako já ale hodnotím takto:

Veškerý text až po tabulku mi připadá jen jako snůška hloupých otázek, nedávající čtenáři nic kromě hromady textu k překousání.

Nyní si budu trochu odporovat v porovnání s první poznámkou ale musím poznamenat, že zpracování je dosti krátké a nevhodné z hlediska způsobu podání.

Samotnými čísly jsem se nezabýval, pro mne jako pro hráče nebo případného PJ není tento systém nijak atraktivní a pokud budu potřebovat na místě si vymyslím podobný. Skutečně zde hodnotím velmi subjektivně, ale pro mne je to bezvýznamné nahazování hodnot.

Celé to dovršila diskuse, kde autor projevil velmi nepříjemný přístup ke kritice a tím jeho dílo ještě více upadlo. Také jsem už plno věcí zbabral, možná jsem se je snažil hájit ale doufám, že sem se nikdy nechoval takhle nebo se dám smazat.

Celkově hodnotím za 0. Nepřínosné, špatně zpracované, velmi nepříjemně a neobratně podané.

s pozdravem Aritma


 Uživatel úrovně 0

LukesTheKing
Nu, když trváš na tom, že blesk není rychlý a vypadá jako proud energie pohybující se rychlostí šipky, asi nemá smysl v této diskuzi pokračovat.
(Ovšem věř mi, "blesk" skutečně NENÍ slovo mnohovýznamové.)

Přeji hezký den. :-)

Lišák


 Uživatel úrovně 0

Nedalo mi to, a kouknul jsem se na údery. Nikde tam neni psáno, jaký tip zranění způsobují, takže jsem se rozhodl kouknout se na drobnosti.
Vezmeme to postupně:

1, úderová kouzla prostě a jednoduše berou životy. Nikde není posán žádný efekt specický vnější efekt.

2, úder nenávisti dokáže rozdělit zranění mezi tři osoby bez jakéhokoli omezení.

3, údery sdílí třídu zranitelnosti s léčivou magií chodce (nicméně tato třída je nazvána hraničářskou )

4, hraničář nedokáže kouzlem (když pominu údery, které jsou nejasné) způsobit fyzické zranění (kouzla meče jsou de facto kouzla kouzelnická a provádí je démon, ne hraničář). Zato má poměrně dost kouzel působících na psychiku.

No a teď k mým spekulacím. Zdá se mi, že působení úderů neni nijak fyzicky ovlivněno. Kdyby bylo. pak by dle mého názoru úder nenávisti musel být omezen nějakou vzdáleností postav od sebe, či alespoň výsečí, ve které musí stát. Ovšem kouzla působící na psychiku žádnými fyzickými omezeními netrpí. Psychickost kouzel mi také mnohem lépe zapadá do portfolia ostatních hraničářských kouzel. Když se soustředím pouze na kouzla bojová, ovládá hraničář fyzická kouzla podpůrná. Nenalezl jsem jediné fyzické kouzlo, které by bylo určeno k napadení nepřítele. zato když se jedná o útok a ovlivňování, je tu na výběr poměrně hezká řádke psychických kouzel.

A ano... bod 3. údery zdílí kategorii zranění s fyzickými kouzly hraničáře, nicméně, dle mého názoru a dle toho, jak vypadají ostatní třídy zranění si myslím že jejich zařazení do stejné kategorie je pouze účelové, aby se nemíchala kouzla hraničářská s kouzelnickými.

A k té reputaci... někdo tu vyřkl otázku, zda tu chceme mít pouze klidné beránky. Já je tu mít rozhodně nechci, protože pak by tento server stratil na své atraktivitě, ale za svou reputací si stojím. Autorova odpověď na kritiku byla stejná jako dílo. Autor píše, jako by on měl absolutní pravdu a kdo říká něco jiného je, s prominutím, vůl.

Samozřejmě, autor má právo nesouhlaqsit s kritikou ale nesouhlasit se dá slušně, nebo, alespoň asertivně. Způsob jakým byla odpověď psána jako by naznačoval že kritici jsou blbci.

S pozdravem
Demonic - The Not-so-lonely Warrior


 Uživatel úrovně 8

Ono z části toto dílo trpí na to, že nahrazování nějakých pravidel je obecně přijímáno hůře, než přidávání nových (protože ta stará pravidla se někomu třeba líbí, a proto je bude hájit)...

Já osobně nejsem v tomhle případě příliš vyhraněn a připouštěl bych obě varianty, stejně jako asi všechny další - nevidím nutnost vysloveně útočná kouzla překopat od základů, když už, tak bych to asi prezentoval jako novou sadu kouzel...

Možná, že na špatném dojmu z díla se z části podílel právě i onen styl, jakým je dílo napsané... Kdyby dílo bylo prezentováno víc jako "Alternativní možnost" a míň jako "Ultimátní pravda" (alespoň takovým dojmem na mě působí), tak by ty kritiky taky mohly být o něčem jiném...

Takhle třeba strukturu příspěvku vidím já: V bodech 1 a 2 jsou celkem nevybíravou volbou slov převážně v podobě ironicko-šťouralských otázkek znevážena originální pravidla - jsou prezentována tak, že jsou prostě od základů špatně, "tón" textu jakoby nepřipouštěl možnost, že na těch původních pravidlech může něco být... Následně je ve zbývajících bodech prezentováno "Řešení", a tentokrát skoro tak, jakoby bylo prostě tak dobré, že je jeho zavedení povinné...

(když jsem si to takhle rozepsal, tak jsem si uvědomil, že mi to asi podvědomě připomenulo "proslulé" Zombieho kritiky... Brrr... :-D)


 Uživatel úrovně 0

Lišáku, tvůj dota jsem zčásti přehlídl a zčásti opomněl, takže ti odpovím nyní.
Nevím, ale když se řekne "magický blesk", tak se mi vybaví proud magické energie, který ničí na co přijde. Nevím jestli to vychází z nějaké počítačové hry, ale jak někdo psal, že je to z Diabla, tak není, nikdy jsem ho nehrál. Ale nikdy mě nenapadlo, že je magický blesk elektrický, tak nevidím důvod, proč by měl být tak rychlý. Je to prostě jedno slovo o více významech. Vezmi si třeba peklo nebo nebe, to si taky každý představuje jinak, nekteří tvrdí, že neexistují.
O hraničářových úderech si myslím, že způsobují fyzické zranění- tlaková vlna, "úder" vzduchem nebo tak něco.