Články&Eseje

DraciDoupe.cz: mate doma draka? Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 153

Úvod

Z malého serveru navštěvovaného převážně administrátory se vyklubal poněkud větší systém, dokonce i s relativně velkou návštěvností. DraciDoupe.cz se za tu dobu stalo poměrně komplexním (nebo komplikovaně nepřehledným, jak chcete) systémem. Tento článek si klade za úkol stát se jednak jakýmsi HELPem pro čerstvě příchozí (i když kompletní výpis funkcí se může hodit i ostatním :-)), obsahuje ovšem i důvody, proč jsou věci tak, jak jsou...kdo nemá rád filozofování, ať to prostě přeskočí, ti ostatní mohou svůj názor svobodně vyjádřit v diskuzi pod článkem. Chtěl bych všechny poprosit, aby v této diskuzi nehodnotili příspěvky reputačním systémem. Tentokrát mi nevadí ani nadávky...
K tomuto článku nebudou vycházet další pokračování, bude pouze updatován, na což budeme po různých míste upozorňovat - přesto doporučuji jednou za čas projít změny zde napsané a v Putyce sledovat stůl Bugfix.

Co se změnilo

  • 1. června 2002 - 2 nové skiny (SimpleDark, SimpleLight), doplnění manuálu o poštu.
  • 22. května 2002 - nahrána verze 1.0 a s ní i tento článek.

Obsah

Lehký průlet historií...

Historie serveru sahá k jedné volné přestávce na konci roku 2000, kdy si dva spolužáci - Almad a Tomash - kteří se do té doby prakticky neznali, začali povídat o počítačích. Řeč se stočila na to, co kdo už udělal a zjistil se společný zájem: Almadův Eriadmus a Tomashův hyperlink/dracidoupe. Hyperlink - klasická ukázka (spíše nižšího) průměru stránek o DrD - pár nestvůr, download a spousta slibů. O to víc nás ovšem překvapil pohled na počítadlo návštěvnosti, které ještě v březnu ukazovalo asi 50 uživatelů denně (!). A tehdy vznikl projekt, pracovně nazvaný DRD CZ.

Tehdy nastalo teprve skutečné seznámení s prostředím webu ("Hmmm...tak HTML asi stačit nebude"), po sérii několika různých experimentů s jinými jazyky, designy a pokusy s různými způsoby zpracování dat (zapisování do textových souborů :-)) se došlo ke kombinaci PHP+MySQL - a začalo se tvořit.

Na čem server stojí již od svého začátku, na čem jsme se dohodli již před vlastním programováním, je systém hvězdiček. Nikoli těch označujících level, ale hvězdičky ohodnocující kvalitu příspěvků. Tak nějak jsme již od začátku (hlavně po té, co jsme přemluvili některé weby k uvolnění příspěvků) počítali s větším množsvím příspěvků a hledali způsob, jak je rozlišovat - tak, aby se v tom uživatel vyznal. Přes různé hlasy si myslím, že hvězdičky se nakonec celkem osvědčily - uživatelé na ně nadávající nenabízejí žádnou (lepší) alternativu...

Chybou bylo, že se programovalo rychleji, než myslelo. Návrhy databází byly hotovy prakticky ihned, na což systém v některých ohledech dopláci doteď (i když myslím, že pro vás prakticky nepostřehnutelně). Přesto díky naší nezkušenosti práce pokračovali pomalu. Další překvapení na nás čekalo, když jsme konečně sehnali peníze na doménu - ta byla zabraná a nacházel se pod ní jiný web. Dlouho jsme přemýšleli, nemáme-li se připojit...ovšem nakonec díky zcela odlišné koncepci - nehodnocení příspěvků, malý prostor pro diskuze a koneckonců také malá flexibilita a pomalá práce na kódu (to bylo ještě bez redakčního systému) jsme se rozhodli pokračovat v rozložení Tomash na veřejné části stránek a Almad na Redakčním Systému.

Podařilo se nám dokonce sehnat velmi dobrý hosting (i když dnes bysme možná šli na jinak.cz)...a nastalo období psaní, přepisování, mazání a opětného psaní. To trvalo až do začátku školního roku 2001/2002 a bylo prokládáno příchody a odchody několika lidí (zdravím Odina a Lightangela), euforickými hláškami asi stům nebohých uživatelů zapsaných v maillistu...až, 3.9.2001 v 18.00 nastal Den D - přepsání souboru index.php a spuštění polovičaté verze serveru (s designem, který Lightbringer vymyslel 14 dní před tím :-)).

Na přelomu podzimu a zimy se k našemu programátorskému jádru přidal James Timqui, naproti tomu k začátku roku nového prakticky odešel Tomash. Společně jsme tedy začali tvořit Verzi 1.0, o které se poněkud déle mluvilo, ale web si vyžadoval kompletní přepsání (doteď je na památku prvního návrhu templatované verze prvním řádkem kódu souboru index.php komentář: /* starting time: 2001-01-12 23:27. Mod D/S/ale/ne/moc */ - kdo to psal ale říkat nebudu, nechci diskriminovat :-)). Po odjezdu Almada z České Republiky pak James Timqui převzal zodpovědnost za většinu rubrik...

Trocha filozofie aneb Quo Vadis, DraciDoupe.cz?

Přibližně po dvou měsících provozu se na serveru začali dít změny. Návštěvnost se hodně zvýšila (z 40 asi na 120 uživatelů/den), to ovšem s sebou neslo i jisté nevýhody. Nával uživatelů způsobil klesající úroveň příspěvků (což redaktoři, ať už vědomě nebo ne, schvalovali - jak správně podotkl Jeefes a po jehož kritice se to snad také zlepšilo), diskuze upadala. A tehdy se začali ozývat dva protichůdné hlasy. První říkal: "otevřít"! Žádné schvalování příspěvků, zrychlit chat, povolit více věcí bez registrace! Druhý naproti tomu volal: "uzavřít!" Omezit chat, vyhnat tapetující uživatele, přitvrdit cenzuru příspěvků, tohle nemáte zapotřebí! Vytáhnout proti všem těhle uživatelům!

To, co na serveru vzniklo je takový kompromis. Totiž přiznejme si - uživatel, jež příjde jednou za 14 dní a jednou za měsíc napíše pětihvězdičkový příspěvek nás sice potěší a velice si ho vážíme, nicméně ten nikdy nemůže tvořit jádro serveru, ať už hraje či píše o DrD sebelépe. Aby server fungoval, musí být živý, interaktivní, být schopný reflexe na nároky uživatelů - a to server s jemným sítem na propouštění příspěvků a cenzurovanými diskuzemi není. Na druhou stranu jsme stále server o Dračím Doupěti a fantasy, nikoli chat- nebo diskuzní server.

Jedno řešení, interakce, vykrystalizovalo v podobě možnosti hlasování u všech rubrik. Dilema 2 - podpora kvalitně přispívajících uživatelů vyzrála do podoby nového level systému, jehož popis naleznete níže. A diskuze? Diskuze se rozvětvily a roztáhly...jejich popis i s příklady, co dávat do jaké diskuze, naleznete níže.

Podstatou je, že DraciDoupe.cz je a bude otevřeným systémem, který je otevřen svým návštěvníkům a nepostihuje žádný názor. Level systém a registrace jsou ústupek z tohoto hesla, který se bohužel ukázal nutný po návalu uživatelů, kteří začali na server chodit pouze tapetovat...

Hlasování

Od verze 1.0 máte možnost ohodnocovat příspěvky ve všech rubrikách. Přesto zde ovšem zůstává hlas redaktora, který se počítá za 3 - to je ovšem hlavně kvůli kompatibilitě se starší verzí. Po zkušenostech se zhrzenými uživateli, kteří z pomsty nad nízkým ohodnocením svých příspěvků začali procházet ostatní příspěvky a hodnotit je nulou, se hlasování loguje a je veřejné - a v případě podobného chování mají redaktoři možnost smazat vaši registraci včetně odpočítání vašich hlasů. To ovšem neznamená, že byste se museli bát udělit nízká (- naopak; lepší, než 5* s odůvodněním "nechci kazit průměr") ohodnocení - jenom je slušnost napsat PROČ? Neb hlasování a diskuze jsou tu hlavně proto, aby autorovi řekli, co by se mělo zlepšit a toho neodůvodněným přidělováním nul nedosáhnete.

Možnosti vyjádření aneb Diskuze a spol.

Jak jsem již psal, alfou a omegou tohoto systému jsou diskuze. Vykrystalizovalo nám více míst k diskuzi, které si můžete níže přečíst. Aby jsem ovšem pořád nenadával na špatné zařazování příspěvků, je u každého "místa" zeleně uveden správný a červeně špatný příklad, jaký příspěvek patří do jaké diskuze.

Fórum čili Guestbook

Fórum je veřejně přístupné a slouží spíše jako dlouhodobější chat. Sem můžete psát své vzkazy, tady se může vyloženě "kecat".

Tyhle stránky za moc nestojej, je to tu strašně nepřehledný.
Moje družina: nepřišli byste prosím na chat?
Admini: nefunguje vám řazení u článků!

Je škoda sem dávat jakýkoli příspěvek z myšlenkou, protože zde pravděpodobně během dvou dnů zapadne.

Moudrá Sova Vám poradí

Moudrá Sova je určena k diskuzi k tématu. Máte-li tedy nějaké téma k DrD, problém, nápad...který je příliš obsáhlý, aby se jednoduše napsal do fóra, ale příliš mál obsažný, aby se pro něj zakládal stůl v putyce, jsme tu pro Vás! Moudrá sova má několik sekcí, a to:

Dílna

Dílna slouží k vylaďování nehotových příspěvků. Slouží hlavně k tomu, aby se po serveru neobjevovali různí Zaklínačové verze 4.0.7.5 a podobně. Prakticky vždy, pokud píšete do nějaké obsažnější rubrika (Články a Eseje, Nová Povolání...) a váš příspěvek je kratší než na stránku - nebo nejste-li si něčím jisti - dejte jej raději nejdříve sem. Pomůžete nám i sobě :-)

Nová rasa: skaragové Včera mě napadla nová rasa, zajímalo by mě, jak se vám líbí. Skaragové jsou humanoidé, kteří...žíjí....

Chyba Nezdá se vám, že alchymista ma docela nedodělaný systém bylinek??? [patří do pravidel (pokud se to trošku rozepíše i s návrhy) - takhle je to spíš do fóra]

DraciDoupe.cz

Sem můžete psát své návrhy a podobné věci k webu. Nezapomeňte ovšem, že jste stále v Moudré Sově, čili strukturované diskuzi...

Klient Napadlo mě, jestli by se k serveru nedal udělat klient, který by tahal údaje z databází přímo ke klientovi bez potřeby browseru. Udělal bych to takhle...
Dobrodružství - nešlo by udělat nějak chytřejc? Nikdo neví, jak se má přidávat, posílat atd...

Nefunguje filtr...u kouzel: háže mě to do bestiáře, nemohli byste s tim něco udělat? [patří do fóra]

Ostatní

Sem pište všechny možné diskuze a návrhy, které jsou akorát na threadovanou diskuzi; není to jen výkřik do fóra, ale zároveň to není téma do putyky

EuroCon 2002 - kdo jedete na tuto akci, co si o ní myslíte a přijdete na sraz?

Nový web na adrese http://www.server.cz/neco/nekde/nejak/dracidoupe/index.html - nápady, návrhy, shánim autory! [patří do linků a/nebo do fóra]

Pravidla

Fórum týkající se pravidel Dračího Doupěte - nápady a chyby aneb co je špatně a jako to změnit a vylepšit. Nedávejte sem ovšem své vlastní nápady - od toho je Dílna.

Systém kouzel Nelíbí se mi, že kouzelník se může na libovolné úrovni naučit libovolné kouzlo z pravidel, na které mu stačí magenergie...co si o tom myslíte?

Pravidla DrD Jsou naprd, je přejděte radši na DnD! [offtopic - proč tedy chodí na tenhle server? :-) Když už, tak do fóra...]

Pro PJ

Aneb vše, co se týče pořádného PJ-ování; tvorba jeskyní, dobrodružství, světů, problémy s hrou a hráči...

Zápletka Měl bych nápad na jednu zápletku pro dobrodružství: ..... jak se vám líbí?

Halelůja Kristus žije! [offtopic - no comment :-)]

Roleplaying

Rady, tipy a zážitky z roleplayingu (čili Role-Play, hodně volně přeloženo "hraní role"); vzniklé herní situace a jak je řešit.

Aktivní versus pasivní hráči Mám problém se spoluhráči. Snažím se hrát svoji postavu, ale ostatní si pak stěžují, že nedostávají prostor ke hře...

Problém s hráči Moji hráči nechápou, že DrD není jen o vybíjení nestvůr; ... [tady je to sporné, nicméně bych to radši dal do sekce "Pro PJ"]

*'s and author's ring

Protesty proti tomu, že vám nebyl schválen příspěvek. Uděláte nám radost, když sem celý příspěvek zkopířujete - nemáme kde ho zpětně vyhledat :-)

Diskuze - zlepšujeme a vylepšujeme

Zde můžete psát své komentáře ke článkům; nezapomeňte, že jej píšete hlavně od toho, abyste autorovi řekli, co dělá dobře nebo špatně.
Co patří do diskuzí je myslím jasné, nějaké info je ještě v popisu k reputačnímu systému.

Putyka čili Fantas(tick)y pokec

Další novinka ve verzi 1.0. Putyka slouží k diskuzi/pokecu na určité (fanasy - znovu upozorňuji, že nejsme všeobecně zaměřený diskuzní server a stoly typu "Pro příznivce Rammstein" budou mazána - od toho je HofyLand nebo Nyx) téma. Než založíte nový stůl, tak jednak zkontrolujte, jestli už stůl se stejným nebo podobným tématem neexistuje, jednak si rozmyslete, jestli téma stačí na rozstáhlou diskuzi a nestačí jej "jenom" napsat např. do Moudré Sovy. Máte následující volby:

  • Povolit vstup - můžete vyplnit nicky uživatelů, kteří jako jediní budou moci usednout ke stolu - nikomu jinému stůl nebude (pro čtení ani pro zápis) přístupný. Necháte-li toto pole prázdné, může vstoupit libovolný uživatel.
  • Zakázat vstup - je-li klub veřejně přístupný, můžete si nadefinovat jakýsi "blacklist" - uživatelé, kterým klub nebude přístupný ani pro čtení; všichni ostatní budou mít ke stolu přístup.
  • Povolit zápis - zde můžete nadefinovat nicky uživatelů, kteří budou moci do klubu zapisovat - všichni ostatní budou moci příspěvky pouze číst.
  • Povolit +- systém - zaškrtnete-li toto pole, budou se v klubu moci udělovat + a - body se stejnými pravidly, jako v diskuzi. Zaškrtnutím tohoto pole dáváte najevo, že klub je "na úrovni" a slouží k diskuzi; pro kluby "na pokec" (např. "Rhuargova družina: DrD on-line" nebo "Putyka u Nelidy") může být tato volba administrátory odebrána. Tato volba také nemůže být zaplá, je-li vstup do klubu omezen volbou "Povolit vstup".

Kam s tím: Moudrá Sova nebo Putyka?

Touto otázkou mě lidé po uvedení verze 1.0 bombardovali. Takže - zapřemýšlejte, o jaké reakce na svoje téma očekáváte. Jedná-li se o spíše o otázku, nebo úzké konkrétní téma ("Jak řešíte použití palných zbraní?"), pak to patří do Moudré Sovy. Jedná-li se naopak o spíše obecnější téma, na které se očekává dlouhodobější diskuze ("Tvorba světů v RPG"), pak jej založte jako samostatný stůl v putyce.

Pošta

Od verze 1.0 Vám nabízíme možnost posílat si navzájem interní zprávy; svými hádkami tedy již nemusíte tapetovat ve fóru. Poštou Vám budou zasílány i některé systémové zprávy; kde je odkaz záleží na skinu, vždy se však u něj objeví upozornění, máte-li nepřečtené došlé zprávy. Odchozí zprávy se automaticky archivují, archivy odešlé i došlo pošty lze mazat. Samozřejmě nelze udělovat + a - body.

Skiny

Pod tímto anglicky znějícím slovem se skrývá možnost změnit si design webu - některé weby také obsahují trošku jiné funkce a podobně. Přehled současných skinů najdete v nastavení, kde si jej taky můžete zvoli.

Samozřejmě se nebráníme dalším skinům. Máte-li vymyšlen nový, úžasný skin (jako) dělaný pro nás, budeme velmi rádi, zašlete-li jej na info@dracidoupe.cz, mějte však na paměti následující:

  • design nám poskytujete bez jakýchkoli nároků na jakoukoliv protislužbu. Zas tak bohatí nejsme :-)
  • vaše jméno (nick) a e-mail bude uveden na vámi zvoleném místě, ovšem přijatelně malým písmem (viz. defaultní skin historic)
  • nemusíte dodržovat umístění menu atd., můžete používat prakticky libovolné vychytávky (JavaScript, CSS2, DHTML), nicméně budeme rádi, pokud design vyzkoušíte pod různými prohlížeči a zašlete nám informace o kompatibilitě.
  • design zašlete v příloze jako HTML stránku, dále pak přiložte veškeré obrázkové soubory, které se budou na serveru vyskytovat - všechno to pak prosím zazipujte. Pokud mermomocí chcete použít Flash, můžete, ale budeme šťastní, pokud údaje, které generujeme z databáze, zůstanou jako HTML.
  • Hodláte-li posílat soubor větší než 750 kb., zašlete prosím nejprve upozornění...nebo spíš "osekaný" vzorek.
  • redakce si (samozřejmě :-)) ponechává právo rozhodnout, který design bude zařazen do systému.
  • pokud redakce bude design chtít pozměnit (některý text jinde, osekat skripty, atd.), napíše o dovolení na váš e-mail.
Těšíme se na vaše e-maily :-)

Zatím dostupné skiny jsou:
  • Historic (by Lightbringer) - původní design našich stránek s pěknými a barevnými tlačítky a horizontálním i vetrikálním menu (využívá externí CSS a VBScript pro "rotující" novinky).
  • Timmothy Light (by James Timqui) - původně měla být textová verze, ale nějak se to zvrtlo :-) Podobný historicu, ale bez grafického menu a se seskupenými odkazy (využívá externí CSS).
  • Simple Dark (by Almad) - skin vytvořený za účelem zpřehlednění navigace. Využívá jednoduchý JavaScript 1.1 (není podmínkou) a externí CSS, menu jsou tematicky seskupena.
  • Simple Light (by Almad) - stejné parametry jako Simple Dark, pouze CSS byla upravena pro návštěvníky stěžující si na špatnou čitelnost stránek :-)))

Filtry

Filtry jsou jednou ze základních možností pro zlepšení orientace v haldách příspěvků. Kde přesně se na stránkách vyskytují, záleží na skinu, nicméně umožňují řazení a filtrování příspěvků v dané rubrice. Chcete-li mít při vstupu do rubriky jiný styl výpisu (kompaktní nebo úplný), než je výchozí hodnota, můžete tak učinit v nastavení.

Maillisty

Zapsáním do maillistu se přihlašujete k přeposílání příspěvků z diskuzí či upozorňování na novinky v rubrikách. Do všech maillistů se můžete přihlásit z nastavení, chcete-li jen nějakou jeho část (např. odebírat diskuzi jen k jednomu konkrétnímu článku), musíte tak učinit přímo v této větvi (=u tohoto příspěvku). S verzí 1.0 prošly maillisty změnami, nyní mají následující vlastnosti:

  • Čeština - e-maily používají diakritiku; používají přitom kódování windows-1250
  • HTML vs. Plaintext - pro klienty, kteří podporují HTML by se měla zobrazovat HTML verze (hezčí design a více možností); pro ty ostatní (stejně jako webové rozhraní) by se měla zobrazovat čistě textová verze.
  • Časovaný maillist (novinky) - upozorňování na novinky v rubrikách se po špatných zkušenostech rozesílá "ve várkách" (více příspěvků v jednom e-mailu) - ty určuje redaktor, u některých příspěvků proto může dojít k malým zpožděním.
  • Aktuální maillist (diskuze) - příspěvky jsou rozesílány ihned a platí, že 1 příspěvek = 1 e-mail.

+- aneb Reputační systém

Reputační systém je zaveden s verzí 1.0 a naivně si od něj slibujeme zvýšení kvality diskuzí - to je ovšem podmíněno chováním Vás, uživatelů. Co to tedy je?

Od úrovně 1 získáváte určitý počet hlasů, které můžete použít na ohodnocení příspěvků v diskuzi, a to + (palec nahoru) nebo - (palec dolů) bodem - podle toho se také příčte nebo odečte jeden bod od reputace uživatele, který napsal příspěvek. Reputace má vliv na postup v level systému a příspěvky s reputací -10 se budou mazat. Co je však důležité: podle čeho hodnotit?

Nejdůležitější věcí je, že nehodnotíte uživatele, který napsal příspěvek, nýbrž pouze a jen vlastní příspěvek. Relativně malý počet hlasů (které se nekumulují) je dán myšlenkou, že se budou ohodnocovat pouze příspěvky vybočující z průměru, čili:

Asi takhle,čet sem horší věci. Vezmu to popořadě:
1) Hbitost a přesnost a vícenásobné útoky jsou fajn,ale mam výhradu k útoku na zbraně:Do háje proč jenom krátkej meč a širokej?Myslíš že dlouhym mečem,nebo bastardem by to nešlo?Nebo když sekne třeba valškou do hole,taky jí moc nepřidá.Opravil bych to.
2) Chyt šípů.Zajmavě připravený a vymyšlený,už sem o tom taky přemejšlel...ale...dal bych mu nějakej GIGA postih za to pokud ho nechytí. Protože se asi nekryje, ne?
3) nemusel si rozepisovat boj beze zbraně...
4) Proč zrovna s Lupičem??? Ale to uže je tvoje tvůrčí možnost.
5) Vyzývavý pohled...no, nevim. Takhle jednoduše?
6) Přemejšlim o tom,jakto že štít má lepší útok než širokej meč...
// +3 - +5

Tahle rasa se mi doopravdy líbí. Jenom bych vylepšil dýchání (ty žábry se mi nelíbí) - a co ten věk (určitě u 500 leté rasy platí, že 50 letého budou brát za dospělého, když je to něco, jako pro nás 6-letý? )...nechávám si rezervu, **** // +1


Jednoduše prima. Tohle se mi moc líbí, pokračuj. // nehodnotit
Nevyhovuje mi styl, jakým je to psaný...ale obsah se mi líbí - 3 * // nehodnotit


Seš debil, nedal jsi tam tabulky. // -1
Ahoj magořiíí!!! // -3

Level systém

A máme tu nejcitlivější část systému. Třídění uživatelů. Nerovnoprávnost. Napodobování chat-serverů. Zvýhodňování kamarádů.

Level systém vznikl poté, co se na server navalili hromady _nekvalitně_přispívajících_a_pouze_nadávajících_uživatelů_...a jeho nynější podoba má zvýhodňovat i ty, kteří nemají čas navštěvovat server pravidelně - ovšem kteří píší (velmi) kvalitně - proto pro získání jakéhokoli levelu je potřeba nezáporná reputace. Jak to tedy vypadá? ["Průměrem příspěvků" je míněn průměr VŠECH příspěvků přidaných na serveru]


Úroveň 0 Tuto úroveň získáváte automaticky po schválení registrace. Můľete diskutovat, přispívat, hlasovat, měnit si nastavení.
Úroveň 1 Level, jeľ získají aktivní uľivatelé. To znamená smysluplné diskutování u příspěvků a u stolů v Putyce. Uľivatel si smí nahrát ikonku, získává moľnost udělovat reputaci (kladnou i zápornou), můľe hlasovat v soutěľi O Hlavu Zlatého Draka.
Level pro kvalitně tvořící uľivatele. To obnáąí alespoň 3 nadprůměrná díla v hodnocených rubrikách (Bestiář, Nová povolání atd.).
Úroveň 2 Úroveň pro velmi kvalitně tvořící uľivatele. To obnáąí alespoň 5 děl s nadprůměrným hodnocením. Kromě ikonky a moľnosti hlasovat v OHZD má denně 5 bodů v reputačním systému.
Úroveň 3 Zaslouľilí uľivatelé. Tento level nelze získat automaticky, uděluje jej redakční rada těm uľivatelům, kteří se výrazně zaslouľili a zasluhují o chod serveru. 10 bodů v reputačním systému denně.
Úroveň 4 Redaktoři a programátoři. Mají na starosti určité rubriky nebo chod serveru. 10 bodů v reputačním systému denně, přístup do redakčního systému.

Závěr

Účelem tohoto webu je vytvořit portál pro všechny příznivce Dračího Doupěte. Chtěli bychom, aby se - často VELMI kvalitní - práce všech lidí, které jsou nyní roztroušené na celém internetu, daly najít na jednom místě. Zároveň však chceme být jakýmsi "hráči sobě" - čili prostor pro návštěvníky, diskuze, názory - a to s co největší možnou dávkou svobody.

Proto také hodláme podporovat kvalitní přispivatele, stejně jako jiné projekty. Cena O Hlavu Zlatého Draka by se měla postarat o to první; to druhé zatím činíme rozdáváním bannerových impresí zdarma pro velmi kvalitní stránky, které určitě stojí na návštěvu. Stejně tak chceme podporovat i "postranní" projekty: tvorbu světa Raltanu, databázi hráčů, on-line DrD.

Doufáme, že se díky provedeným změnám a s vaší pomocí podaří tento cíl splnit. Pokud jste dočetli tento článek až jsem, pak Vám děkuji za pozornost (zřejmě skutečně někoho zajímal :-)), jste opravdoví dobrodruzi - a ať vás na vašich cestách provází Štěstěna.

Doporučená četba

Features

Co připravujeme za vylepšení a co Vás (snad) nemine?

  • V diskuzích nevede odkaz nicku na e-mail, ale do statistik uživatele
  • Změna konepce rubriky Linky [mělo již být hotovo...ale bohužel jsme to nějak nestihli :-(]
  • Sjednocení registrace na stránkách s Moudrou Sovou
  • Reputační systém v Moudré Sově
  • Hledání
  • Chat: barva nicků v barvě vaší hvězdičky

Diskuze

 Uživatel úrovně 3

Nová verze FAQ je hotová.

Výše uvedený text je zastaralý.


 Uživatel úrovně 0

Jentak naokraj- i tady je limit? To se mi nezdá protože ti co sou tu na serweru déle to již hodnotit nebudou.....


 Uživatel úrovně 5

Teuricias: nic proti ale v úvodu bylo napsáno že se BUDE upgradovat


 Uživatel úrovně 3

Pozor!

Pracuje se na nové verzi ČKD. Doufám, že se nám podaří ji zpřístupnit za necelý měsíc.


 Uživatel úrovně 0

Pozn. V úvodu jsi psal, že to nebudeš upgrdovat, ale všimnul jsem si, že se změnila minimálně tabulka level-systému.


 Uživatel úrovně 0

Vytisknul jsem si to, a myslím, že to docela pomůže.
Teuricias.


 Uživatel úrovně 0

No, je to bez chyby, ale do OHZD se to moc nehodí. IMHO.


 Uživatel úrovně 0

Co tole nominovat na OHZD je to snad nejlépe hodnocené... 8-)


 Uživatel úrovně 0

Kvalitně urobené. Až na pár drobných gramatických..ale to bych byl puntičkář. Člověk se zorientuje a neudělá ze sebe blbce hned na začátku :-)


 Uživatel úrovně 0

Fakt docela dobrej help! Hodí se to.