www.Dracidoupe.cz



Retrokritika: Šavlozubá veverka č. 1

Příprava pro tisk (tisknuto 691x)
Autor:UnknowN
Přidáno: 1:02:04 26.10.2014
Hlasovalo: 4

Anotace: Staré doplňky k Dračímu Doupěti očima démona pravdivé minulosti...

Retrokritika: Šavlozubá veverka č. 1

Vážení a milí, sáhli jsme pro Vás do archivů, a podívali jsme se novým okem na to, co se k Dračím Doupěti dříve psalo a napsalo. Dnešního dne si bereme na paškál první číslo slavné Šavlozubé veverky (Š.v.). Jenom upozorním, že níže uvedená recenze nezohledňuje, pro jakou verzi pravidel byly doplňky v daném čísle Š.v. psány - komentáře osob znalých příslušného kontextu (a nejen jich) jsou v každém případě vítány.

Pozn.: Pro účely této recenze byl použit archivovaný text dostupný na stránkách Šavlozubé veverky.

1. O měně

V tomto krátkém odstavečku nacházíme pokus o úpravu měnového systému. "Těžištěm" problému, jenž má tato úprava umírnit, zdá se býti přílišná tíha oběživa a jeho nízká nominální hodnota. Tato úvaha je zcela správná - měnový systém, kde největším platidlem jsou kovové kroužky, kde dvacet kusů váží celé kilo, by se neobešel bez toho, aby si s sebou dobrodruh vozil svou peněženku na trakaři - pro srovnání, tam kde doupěcí mince váží jednu minci - tzn. dvacetinu kilogramu, tzn. 50g, váží současná největší česká mince, kovová padesátikoruna, 9,7g - zaokrouhleně řekněme 10g, aby se nám s tím případně lépe počítalo, a tedy zhruba pětkrát méně.

Vlastní obsah odstavečku je však značně chaotický a vycházející z podivných argumentů, a budí dojem nepochopení podstaty problému. Argumenty, použité autorem k ilustraci problému, jsou dva:



i. šedý diamant = 33000 zlatých = 1,65 tun zlata
ii. přestup na 9. úroveň = 5 tun zlata

První argument je v pořádku (pomineme-li, že operuje s čistým zlatem, zatímco pravidlové mince mají ryzost pouchých 10%), byť nám nesděluje nic o velikosti a opracovanosti daného kousku pokladu (je možné, že je to dáno tím, že měl autor k dispozici nyní již zastaralou verzi ceníku) - vyjdu-li však z toho, co najdu uvedeno v pravidlech verze 1.6eA, platilo by uvedené pro opracovaný šedý diamant o hmotnosti 0,8 mince (cena za 0,1 mince = 33 zlatých, cena x10 za každé zdvojnásobení hmotnosti), a ačkoliv by takový kámen byl jistě vzácný, lze si ho bez potíží představit jako součást nějakého pokladu.

Druhý argument je však zcela mimomísový - pět tun zlata za přestup na 9. úroveň by znamenalo 100000 zlatých, což je cifra, ke které nedojdeme, ani kdybychom zaměnili náklady peněžní a zkušenostní - je však možné, že vychází z údajů před některou z reforem, které během vývoje pravidel proběhly.

Řešení samotné, byť budí zdání elegance, nicméně řeší pouze příznaky, a jádru pudla se zdaleka vyhýbá - spočívá totiž toliko ve snížení veškerých pravidlových cen. Za výše uvedený šedý diamant bychom nyní dostali 330 (nových, stokrát hodnotnějších) zlatých - nicméně tyto mince pořád váží 50g na kus, a i když tak nyní s sebou vláčíme méně váhy, stále s sebou nosíme mince, jaké mají ekvivalent mezi pamětními stříbrnými mincemi vydanými u příležitosti 85tých narozenin T.G.Masaryka - tyto mince z čistého stříbra při váze 50g měly průměr 50mm.

...a přitom se alternativní řešení nabízí již v prvním argumentu - Místo toho, abychom tvrdohlavě lpěli na orientačním měnovém systému představeném v pravidlech, by přece stačilo akceptovat alternativní měnové systémy, používající platidlo o nižší hmotnosti a současně vyšší nominální hodnotě. Vždyť už jenom ten šedý diamant z prvního argumentu je krásným příkladem - Neváží ani tu jednu minci, a vesele nám nahradí půldruhé tuny orientačních zlatých mincí. A ve chvíli, kdy se postavám dostávají do rukou takovéto poklady, si lze celkem dobře představit, že i obchodníci, u kterých tou dobou nakupují, budou taky z pohodlnosti používat drahokamy (přepočítávají se snadněji, než tisíce a tisíce mincí), a mincemi mohou pouze cenu podle potřeby dorovnávat - kromě jiného tak mohou vzniknout četné příležitosti pro handrkování mezi obchodníkem a družinovým zlodějem ohledně toho, kdo lépe odhadnul cenu daného kamene, postavy se mohou pokusit obchodníky ošidit, a obochodníci mohou šidit postavy, a tím přispívat k všeobecné příběhotvornosti. Úplně další věci už jsou třeba dlužní úpisy, majetková práva, a další cenné listiny, které mohou mít v poměru ke své váze hodnotu mnohonásobně vyšší, než kdejaký drahokam, ale to už je otázkou toho, jak si každý PJ svůj lokální měnový systém nastaví...

2. Alchymie a ingredience

i. Plody Rymuše - Jednoduchý popis rostlinky k oživení alchymistické honby za magickými surovinami, leč bez informace, kolik magů/surovin lze z rostlinky získat.

ii. Utužník malilistý - Rostlina význačná svou vhodností pro výrobu oštěpů, holí a podobných zbraní, vzhledem k údajné nezlomitelnosti (pružnosti a tvrdosti), avšak chybí jakýkoliv náznak toho, jak se použití jejího dřeva projeví parametricky, nebo vzhledem k chodcově schopnosti poškozovat svým mečem zbraně nepřátel.

iii. Návratník obecný - Rostlina se zajímavým nápadem, bohužel však chybí náklady na výrobu transportního lektvaru, jakožto i nějaké bližší určení toho, jaká je maximální vzdálenost, na jakou se může lektvarem vyvolaný transport odehrát nebo případné omezení hmotnosti transportovaného, a z toho vyplývající potenciální velký dopad na svět (Jak dlouho by trvalo, než by vznikly dopravní gildy s přehršlí návratníkových květináčů na klíčových částech království zprostředkovávající instantní teleportace na vzdálenosti mnoha mil?)

iv. Časník velkokvětý - Kromě stručného popisu o této rostlině víme jen to, že má obrovskou magickou moc. Jak moc obrovskou? Kolik magů z ní vydestiluju? PJi, starej se.

v. Chudobník útrpný - Tato rostlinka je zajímavá především tím, že autor nabízí různá využití pro její podzemní a nadzemní část, což se tak často nevidí (mnohem častější bývají rostlinky jednoúčelové).

3. Něco o anatomii kostlivců

Tento textík má u mě čtyři hvězdičky z pěti možných - celkem originálním způsobem nahlíží na podstatu fungování kostlivců, jakožto uživených mrtvých - myšlenka kostí obalených neviditelným magickým tělem, které umožňuje pohyb, je v rámci mých zkušeností ojedinělá, stejně tak jako představa kostlivců coby tvorů zcela bezhlučných a na první pohled se při chůzi nedotýkajících podlahy. Některé technické záležitosti ohledně parametrických odlišností kostlivců různých velikostí by šlo probrat více dopodrobna, nicméně na zajímavosti to textu neubírá.

4. Opravy a novinky pro DrD, navazující na verze 1.2zač a 1.1pokr

Jedná se o soubor povětšinou jednoduchých dodatků k pravidlům, jaké bychom si snadno dovedli představit v putyce u stolu P.J.P. Stručně se vyjádřím pouze k tomuto:

i. Prsteny - Každá postava může mít maximálně 8 prstenů, a na palcích se nenosí? Chápu, proti čemu to směřuje, ale je to hloupost - jednak je celkem dobře možné na jednom prstu mít více prstenů, jednak se dají nosit i na palcích, a jednak to nijak nebrání munchkinům mít nespočet kouzelných náušnic, přezek, knoflíků, a kdoví čeho ještě. Klíčová je poznámka o tom, že postava může v jednu chvíli používat pouze jeden takový předmět - to bohatě stačí.

5. Noví démoni

Vtipné alternativy k pravidlovým démonům posedlosti - namísto těch, které mohou učinit postiženou postavu prakticky nepoužitelnou, dostáváme do rukou démony spíše otravné, zato s potenciálem alespoň drobet okořenit hru. Škoda jen, že je jich tak málo - při této jednoduchosti zpracování by jich mohlo být třeba i deset. Nebo jedenáct.

6. Nové nestvůry

i. Šavlozubá veverka - Vtipná drobná nestvůrka, maskot stejnojméno fanzinu, který právě recenzujeme.

ii. Oslnivka - Účelově podobná hadovi "zlatulka", avšak místo jedu používá to, co jí vysloužilo jméno "oslnivka".

iii. Lživec - Skvělý nápad, tato nestvůrka má u mě čtyři hvězdičky a malé bezvýznamné plus. Důsledky některých schopností by možná bylo vhodné domyslet. Ideální pro PJe, kteří ho dovedou použít tak, aby si zachoval své "kouzlo" i při druhém a každém dalším setkání s družinkou (tzn. postavy by občas z lživce měly dostat i nějakou tu užitečnou informaci, aby ho nezačaly používat prostě jenom jako občasný prostředek k vymítání démonů z prokletých předmětů).

iv. Pachoun - Masožravá houba s pachovým zvláštním útokem. Klasická nestvůrka epizodního charakteru.

v. Prskavec - Na první pohled se tváří jako nestvůra, ve skutečnosti se však jedná o past aktivovanou přiblížením tvorů na vzdálenost menší, než dva sáhy.

vi. Rotující koule - Na první pohled se tváří jako past, ve sktuečnosti je to ale "nestvůra" metající šipky/čepele a vybuchující v případě, že jí dojde munice. Kvůli technicko-magické podstatě se hodí pouze do určitých prostředí.

vii. Rudý drak - Alternativa k pravidlovému rudému drakovi, s kyselinovým dechem snižujícím charismu. Až na zvláštní dech se jedná o "prostě dalšího draka", se vším, co už by od toho PJ a jeho hráči měli očekávat.

viii. Smack - Tuto nestvůrku může PJ použít v situacích, kdy by se mu nechtělo nechat postavám přiletět na pomoc pravidlovou "moudrou sovu", která by jim přetlumočila PJovu radu, tzn. ideální pro méně významné situace typu PJ-ex-machina.

ix. Quasir - Tuto nestvůrku bych považoval za noční můru hráčů postav na nižší střední úrovni, zvláště pokud tito hráči nemají moc v lásce zdlouhavé souboje. Otravné zvláštní útoky (paralýzy a jedy) společně s faktem, že ze zabitého quasira vyleze další, o něco slabší quasir, slibuje dlouhé hodiny zábavy s hody na útok, na obranu a proti pastem na odolnost.

x. Hleny - Už pravidlový hlen zelený bývá považován za znak PJovy touhy pozabíjet postavy svých hráčů, a toto rozšíření přidává několik dalších hlenů, pokud si chce být PJ extra jistý. Zpestřením je "hlen červený" který se dle vyjádření autora může táhnout za družinou (byť bohužel chybí vysvětlení údaje "rychlost" v tabulkových hodnotách hlenů - možná se jedná o odkaz na dřívější verze pravidel) a "hlen růžový", s jehož pomocí můžeme hru trochu odlehčit změnami sexuální orientace postav a vtipnými způsoby léčby, pokud vám tedy tento druh humoru nevadí.

xi. Korálovec - Zajímavý efekt spočívající v dvojnásobné rychlosti útoků, jsou-li postavy zatížené na více než 1/2 nosnosti (hádám, že to znamená "střední naložení a více"). Jinak "prostě další prudce jednovatý had", který "vždy získává iniciativu" Těžko říci, co to znamená - v kontextu základního soubojového systému to možná smysl dává - tvorové, kteří "vždy získávají iniciativu" mají přednost před těmi ostatními, a mezi nimi navzájem se rozhodne klasickým hodem, avšak problém vyvstává při konverzi této poznámky do RSS... Je to ekvivalent výroku "tato zbraň vždy ztrácí iniciativu", a tím pádem se můžeme domyslet, že by to mělo být +2 k iniciativě? Těžko říct. I to útočení na více naložené postavy a s tím související RSS bonus +6 k iniciativě představuje trochu problém...

xii. Magen - Hlavním problémem této nestvůry je nejasná formulace toho, jakou magenergii pohlcuje, a nějaký bližší popis mechanismu tohoto pohlcování. Bez nějaké regulace by totiž jedna tato nestvůra dokázala plně zneutralizovat veškerý magický potenciál družiny. Vzhledem k četným magickým rezistencím by u této nestvůry speciálně prospělo doplnění informací o zranitelnosti dle systému v novějších pravidlech. V rukou chytrého PJe (který si provede potřebné úpravy) dobrý nástroj, jak vytrestat družinu, která se začala příliš spoléhat na magii.

xiii. Goorel - Tento tvor mi myšlenkově trochu připomíná pravidlového Zmara. Popis nenabízí příliš mnoho možností nějakého zajímavého zasazení do příběhu, a tak bych Goorela označil jako nestvůru pro "náhodná setkání" na určitých specifických lokacích, bez dlouhodobějšího významu, snad jen v případě zlých družin.

xiv. Scram - Klasická tříhvězdičková nestvůrka - neoslní, neurazí.

xv. Bzučilka - Jako scram, avšak tentokráte s přidanou hodnotou larviček snášených pod kůži obětí. Ideální, pokud z něčeho podobného mají vaši hráči husí kůži, stejně jako já.

xvi. Worm, Píďalka - Jako scram.

xvii. Vodní liány - vcelku obyčejná rostlino-nestvůra, jakási obdoba vodníka, která má sféru vlivu rozšířenou i na blízké břehy, mola a lávky.

xviii. Inteligentní bahno - Jak autor sám přiznává, jedná se vlastně o hlen. Ideální pro PJe, kteří se neštítí hráčům z ničehož nic oznámit, že se najednou probořili do podlahy, a něco je začíná leptat, ačkoliv je třeba přiznat, že krutosti hlenu zeleného inteligentní bahno rozhodně nedosahuje.

7. Alchymistické předměty

Povětšinou snad ani není co řešit - vesměs se jedná o záležitosti, jaké by opět bylo možné spatřit třeba u putykového stolu P.J.P. - Snad jen u jedu "čuně" bych viděl extra jiskřičku v podobě vedlejšího účinku takového druhu, jaké se u paralyticko-mdlobových jedů moc nevidí.

8. Teleporty a jejich využití ve světě Dračího Doupěte Tento článek představuje orientační pomůcku pro PJe, který se rozhodl do svého světa zasadit nějakou tu síť teleportačních bran. Nejedná se o záležitosti využívající pravidlových "démonů teleportace", nýbrž o čistě účelovou záležitost, jakou může PJ použít, chce-li svým cizopostavovským teleportačním branám dodat nějakou vnitřní logiku.

9. Povídka - "A pak přišla tma"

Nejsa kritikem literárním nýbrž pravidlovým, tento úsek prvního čísla šavlozubé veverky ponechávám nezhodnoceným.

Závěrem:

Retrokritika je z části činnost značně nevděčná - neboť jak si jistě mnozí pomyslí, trefovat se do autorů z dob dávno minulých jest věc náramně snadná. Snad mi však bude odpuštěno, neboť svou snahou netoužím než obrátit pozornost svých čtenářů ke stránkám šavlozubé veverky, zvláště pokud se s ní sami dosud nesetkali. Tak jako lze najít zapomenuté poklady mezi starými díly u nás na serveru DraciDoupe.cz, dají se najít i jinde.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 11
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     1:02:32 02.11.2014
Hmmm - tedy jsem alespoň narazil na zlatou žílu potenciální poptávky... Nějak se Veverkou proberu a zkusím pro vás vyzobat nějaké inspirativní drobečky ;-)

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     12:03:30 01.11.2014
Z příspěvku mám pocit dobrého nápadu, u kterého to bohužel skončilo. Ostatně, Unknown to přiznává, že uprostřed psaní vlastně nevěděl co ve výsledku chce. Sice mne to přimnělo se na veverku podívat, ale po zběžném "prolistování" jsem ji zase zaklapl. Ostatně, v dnešní době recenze na vevrku nemůže dopadnout dobře.

Vzít třeba víc dílů, vybrat co jde v dnešní době použít a sepsat to, to by byl mnohem zajímavější počn.

Za nápad 5*, ale zpracování jde podle mne proti nápadu, takže jak hodnotit, to opravdu nevím.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     21:45:45 30.10.2014

Inu, jak to hodnotit - nejlépe asi základním popisem.

Šavlozubá veverka je soupis rozsahem spíše menších rozšíření, doplňujících pravidel a příspěvků dračího doupěte. Zasahuje do většiny oblastí pravidel (bestiář, jednotlivá povolání, herní mechaniky) a vznikala jako současník prvních verzí příruček.

Hodnocení ve zdejším prostředí a pro zdejší díla má smysl jako zpětná vazba tvůrci, dává možnost diskuze pro další uživatele a umožňuje (relativně) aktuální řešení problémů. Hodnocení zde je možné klidně vnímat jako podružný tvůrčí proces, který dává stejnou měrou jak tvůrci, tak kritikovi. U archaické šavlozubé veverky má proto hodnocení jen poloviční účinek, je tvůrčím aktem bez reálného příjemce, protože původní autoři pravděpodobně o toto hodnocení nezavadí. A co si budeme namlouvat, tento experiment neříká, "tady je hodnocení Veverky, přečti si ji, nebo nečti, protože...", ale namísto toho oznamuje, "tady je hodnocení veverky, přečti si ji, aby sis mohl přečíst mě." :)


Ikonka uživatele Vedro    [pošta] NEW     0:52:34 27.10.2014
Dobrý den
Bohužel jsem to nepochopil, tedy nehodnotím...
Napsal Vedro

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     23:55:44 26.10.2014
UnknowN: To se hodnotí strašně obtížně, protože nepamatuju tehdejší dobu (aspoň ne jako aktivní hráč) a tím pádem přicházím o spoustu kontextu. Kultura byla úplně jiná, nároky byly nižší a změny se dělaly spíš ve smyslu "přidávat další a další obsah, ať máme co nejvíc šílených nápadů i vaty", zatímco později přišla doba záplat, zjednodušení a oprav. A dnes, dnes už mi přijde, že šanci mají jen velmi dobré nápady, anebo úplně revoluční změny a "kompletní předělávky systému".

V kontextu doby má ŠV docela slušnou úroveň - skoro bych řekl o dost větší než náš server ve svých začátcích. Ale pro dnešního hráče DrD toho nabídne minimum - všechny skutečně palčivé problémy byly od doby ŠV řešeny několikrát a nejspíš i lépe a co se týče nápadů, tak dnešní hráč bude asi vyžadovat nápady z trochu jiného soudku, "modernější".
I když kdoví, třeba by ŠV bodla jako zásobárna skutečně retro nápadů - pro ten "old school" feeling ze hry, proč ne.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     22:02:07 26.10.2014
Jen tak mimochodem by mě zajímalo i to, jak byste danou Veverku zhodnotili vy sami?

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     19:39:28 26.10.2014

UnknowN: Ach tak, samozřejmě, když to podáš takhle, tak spousta věcí dává smysl. Jen jsme opět u toho - pokud se dám na psaní nějakého žánru, který je pevně stanoven (kritika, recenze), tak při experimentování s ním není úplně žádoucí. Tohle je ale klasický problém, se kterým se potýká kdekdo. Na druhou stranu mě alespoň trochu těší, že v mém nařčení z chaotičnosti přece jen bylo něco pravdy. ;)

Skutečně, pokud jde o to přitáhnout pozornost k Šavlozubé veverce a to způsobem, že si ji skutečně musím přečíst, pak je splněno. Vnímám to jako nedostatek, protože coby čtenář bych daleko spíš ocenil situaci, kdy by někdo zkušeným okem zhodnotil a stručně shrnul obsah každé Veverky, abych potom mohl jen projet takový příspěvek a právě *aniž bych musel pročítat Veverku celou* si našel jen to, co mě zaujalo ze sepsaného exkurzu. Takto se jedná daleko spíš o jednorázový příspěvek, který je jako rachejtle - vzplane, vybuchne, ale po výbuchu nastane opět tma.


Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] reputace: 1
Sccion: +1
NEW     11:43:38 26.10.2014
Jak říká UnknowN, to, že si čtenář této retrokritiky musí nejprve přečíst samotnou ŠV, není až takový problém, a pokud to je dokonce UnkonwNův záměr, pak je vlastně dobře, že zvolil formu, která neobsahuje citace nebo shrnutí původního obsahu. (A vzhledem k tomu, že v úvodu díla je odkaz na původní text, tak se tady nad tím nemá smysl ani pozastavovat.)

Na druhou stranu si musíme uvědomit, že je to opravdu "jen" kritika jak vystřižená ze zdejších rubrik. A zároveň s tím si nejspíš uvědomíme, že zvyklosti pro psaní rubrikových kritik jsou přece jen jiné než zvyklosti pro psaní příspěvků do Článků a Esejí. Osobně si myslím, že UnknowN, jakmile si uvědomil, že nepíše recenzi, ale "hodnocení příspěvku v rubrice", neměl celé dílo přejmenovat a pokračovat, jako by se nechumelilo, ale změnit postup a zvýšit laťku. Jinými slovy, diskutérovi v rubrice bych možná odpustil, že jen tak nastřeluje argumenty, reaguje jednoduchými větami, spoustu věcí jen naznačuje a vypouští celé "bezvýznamné" části kritizovaného díla, ale když to pošleš jako dílo do literární rubriky, tak se prostě neubráním trochu vyšším očekáváním.
I když uznávám, že aplikovat přístup "kritika ze zdejší rubriky" pro recenzování časopisu může být i zajímavý experiment. :)

Jinými slovy...
Cíl č. 1: upozornit na starý časopis, který spousta lidí už nejspíš ani nezná: Splněno.
Cíl č. 2: mít konečně regulérní příspěvek do rubriky ČaE, protože všude jinde je už mám: Splněno.
Cíl č. 3: zhodnotit jednotlivá rozšíření, být konstruktivní, rozpoutat debatu: Odfláknuto.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
Sccion: +1
NEW     11:01:18 26.10.2014
Tak to bychom měli můj druhý příspěvek do ČaE - první, když budu počítat ty, u kterých jsem už při psaní zamýšlel odeslání sem do rubriky.

Nejprve tedy objasním, proč kritika? Tvůrčí záměr byl napsat spíš jakousi recenzi - ohlednutí za starou tvorbou a její zhodnocení z pohledu novějších pravidel. Ale při psaní jsem zjistil, že recenzuji recenzuji a najednou kritizuji kritizuji - přesněji rozpoznal jsem, že na přečtení ŠV reaguji stejně, jako na nový příspěvek v rubrice DracihoDoupete. Tedy jsem název změnil z "Retrorecenze" na "Retrokritika".

To, že se tolik neodkazuji na původní text, má potom původ v doměnce, že kdyby moje dílo bylo samostojné, tak bych nevytvořil takový tlak na čtenáře, aby si otevřeli příslušné číslo ŠV a sami si ho přečetli a udělali si na ní vlastní názor.

Také mi bylo jasné, že značná část obsahu ŠZ vycházela ze starších pravidel, a pokusil jsem se na to na příslušných místech upozornit. Zároveň jsem snad chtěl zachovat dojem generačního konfliktu a tak popíchnout k další diskusi a rozvířit pár myšlenek na to, jak se Dračí Doupě během let vyvíjelo, a pozastavit se nad tím, jak moc jiná to byla hra jen o pár verzí zpátky...

No, co vám mám povídat, když jsem to psal, tak mi to prostě připadalo jako dobrý nápad napsat to právě takhle - jak moc jsem se trefil, může být předmětem dlouhé a podnětné diskuse ;-)

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     1:08:59 26.10.2014

Ale né.... to jsem tomu zase dal. Samozřejmě mé hlasování nemělo být nulové. Velice se omlouvám a při nejbližší příležitosti se to pokusím napravit.


  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
11 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.073669910430908 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.