Články&Eseje

Nová rasa - Barbar Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 25

Barbar

VÝŠKA: 175 - 220 coulů
VÁHA: 1500 - 2800 mn (75 - 140 kg)
TŘÍDA VELIKOSTI: B

Barbaři jsou v podstatě lidé, ale jejich po staletí trvající odloučení od skutečné lidské civilizace způsobilo, že barbar zpravidla není tak inteligentní jako člověk, avšak je silnější a mnohem odolnější. Tyto vlastnosti jej také předurčují k tomu, aby se stal dobrým válečníkem, i když v boji zpravidla není tak divoký a krutý jako kroll. Oproti krollovi má typický barbar tu výhodu (ale nemusí být pravidlem), že je chytřejší, obratnější a v neposlední řadě také pohlednější.

síla obratnost odolnost inteligence charisma
10 - 15 8 - 13 11 - 16 6 - 11 1 - 16
+1 -1 +1 0 -2

Přesvědčení vesměs neutrální a zmatené.




Hlasování

Jak kdo hlasoval:

Dagoth 0
Starojda
Jabarkas 0

Diskuze

Počet zobrazených příspěvků: 1-3 / 3
Dagoth 05:55:16 28.10.2002
Aha, a co vzhled, život, vzahy k oborům... dyt tu nic vlastne neni, jenom cisla!

Starojda 06:00:20 28.10.2002
To ma byt vtip? aspon 1* za snahu...

Jabarkas 16:21:03 28.10.2002
Tady neni co dodat, snad jen: slabota!



Nebojte se, toto není celý článek. Určitě jste poznali barbara z pravidel DrD. Všimněte si, jak silně se liší od ras, které získávají silné hodnocení. O to mi v této úvaze půjde. Tímto sugestivním úvodem otvírám pár mých myšlenek ohledně tvoření nových ras do Dračího doupěte.
Když jsem se poprvé na toto téma zamyslel, směr mých úvah vedl ke kritice a nespokojenosti, ale čím víc jsem se snažil své myšlenky zformulovat, tím víc jsem přicházel na to, že zde pro kritiku zase tolik místa není (uvidíte níže).

"Článek" o barbarovi jsem použil jako ukázku základních ras v DrD. Je zde vidět, že rasy v pravidlech jsou pouze jakési vytvoření "ideálních" ras pro jednotlivá povolání. Vlastně proč ne? Stejně jde v principu jen o tohle. Z krátkých popisů ras nic detailnějšího nezjistíme. Naštěstí jsou některé rasy převzaty z klasických ras ve fantasy (elf, hobit,...) a tak jejich způsob života (a podobně) si můžeme z tohoto odvodit. Stále ale rasy nejsou zdaleka tak rozepsány a nemají unikatní dovednosti jako ty, které jsou vysoce hodnoceny na tomto serveru...

Pokud někdo vytvoří rasu a chce s ní uspět mezi ostatními hráči, musí jí mnohem více oživit. Nestačí pouze nutná čísla, ale právě onen detailní rozpis dotvoří novou rasu do jímavé podoby. Proč ale to? Nestačí tím pádem základní rasy se svými čísly? Vytvoření rozsáhlé dokumetace o nové rase neslouží pouze k upoutání čtenáře a vytvoření důvěryhodného popisu, ale také (možná nevědomky) vytváří veliký prostor pro krásný role-playing. Každý detail rasy se zřejmě ve hře číselně neprojeví (to, že se rasa Blabla živí brouky asi ÚČ nepřidá...), ale dá tak možnost zasadit rasu do světa a dovolit hráči využít její unikátní potenciál.
Úspěšné nové rasy nemají pouze rozepsaný způsob života, historii a podobně. Každá nově vytvořená rasa se také může pyšnit některými vlastnostmi, které se přímo ve hře projeví (noční vidění, tichost, vyšší odolnost na magii,...). Problém ale nastává tehdy, když se autor nechá unést a rasu vytvoří nevyváženou - dá jí mírný bonus ve vztahu ke každému povolání a rasa se tak nenápadně stává silnější než ostatní. Zdá se mi, že se objevují nové a takto lepší a silnější rasy. Proto velmi ocením, když rasa se svými výhodami získá i postihy. Nejen že to vyváží ona vylepšení, ale dále rozšíří možnost výše zmíněného role-playingu.

Co sem tímto chtěl říci? Hlavně jsem chtěl dát do kupy své myšlenky ohledně nových ras. Po zamyšlení jsem dospěl k tomu, že rozsáhlé popisy ras (ač možná vznikající z daného trendu) vytvoří opravdu vynikající šablonu pro nové a nové postavy za tuto rasu hrající. Kritizovat jsem toto původně chtěl kvůli onomu stálemu vylepšování dovedností, ale zjišťuji, že vznikají nové vynikající nápady, které vyvážené a obohacující rasy tvoří. Tak tedy: jen tak dál (snad moje rasa, kterou připravuji, se bude alespoň trochu blížit tomu, co bych chtěl a co jsem zde nastínil).

Díky za pozornost.
Dagoth

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Jde ti o to, co se vyplati a co ne???

Daly by se rozpracovat aspon trochu....

drd ma v dnesni dobe mechanismy a popis takovy, ze s tim diru do sveta neudela... ba ani se nemuze rovnat jinym RPG ... cloveka, ktery se nauci jiny jazyk, treba anglictinu nedrzi nic u toho aby hral dale DrD, maximalne to, ze ostatni hraci neumi tak dobre treba anglicky tak chce-li hrat, musi hrat DrD s nimi

vcera jsem si treba cetl carodejovu hul.... no neni tam pul stranky o tom, jak se vyrabi??? podle Altaru onen zbytecny text, ktery tam byt nemusi.... schopnosti hole jsou v jednom sloupci, ale uplne zbytecna, lec hezka vyroba na pul stranky..... kdyz to slo tak u te hole, proc to neslo rozepsat jinde (btw nikdy jsem nezazil, ze by nekdo s PJ hral na to, ze si vyrabi hul a prochazel s nim celou vyrobu hole)


 Uživatel úrovně 5

Jasně je to zbytečná práce, ale mě to taky baví:o) Celé Drd je zbytečnost:o)

Neřikám trochu to v těch pravidlech nerozšířit, ale aby byla jedna kniho o elfech a druhá o hobitech a třetí o skřetech? Do základních pravidel se to nevejde a vydat to jako samostatný modul se to nevyplatí. Třeba i nestvůry by se daly více rozepsat, ale prostě nejsou.


 Uživatel úrovně 5

Což dost lidí asi nechce, ale taky dost lidi asi chce...

btw trochu mas pravdu s tim, zeby se sobe druziny podobaly... ale ja a jini (nekteri jini) piseme rasy tak, aby mel hrac i presto vsechno velmi volnou ruku a hlavne piseme rasy, ktere jsou v DrD tak trochu opomijene - jakoze tam jsou temer vsechny.

Kratky popis ma fakt tu vyhodu, ze si hrac muze vymyslet cokoliv... ale detailni popis rase vdechne nejakou osobnost a poznamky typu... nachazeji se individualove, kteri se chovaji jinak, vypadaji trochu jinak apod. jasne poukazuji na to, ze hrac se toho muze, ale nemusi drzet...

jestli ti jde o to, ze je to zbytecna prace psat takove rasy, tak ti muzu rict ze je.... protoze vsechno, co se tady napise je v podstate zbytecne.... ale me osobne to proste bavi, tak to psat budu i kdyby si to nikdo necet.


 Uživatel úrovně 5

zelgaris Jasně setkal jsem se s lidmi, kterým to nemyslelo nebo nechtěli, ale většinou jsem je neslyšel na tohle naříkat. Pokud budou v pravidlech popsané rasy jako je tomu u tebe v rubrice, tak se budou družiny docela hodně podobat, takhle si to aspoň někdo trochu rozpracuje a přidá k tomu něco své a zajímavého, což je dobře nebo ne?
Navíc v příručce pro hráče je jen několik ras a ostatní rasy by musely být rozpracované v příručce pro PJ. Teď si spočítejte kolik ras tam je a kdyby každá byla rozpracovaná na stránku tak je ta kniha o dost tlustší a tím by se zvedla i cena. Což dost lidí asi nechce.


 Uživatel úrovně 5

1.7 pravidla? Prece bude plusko a to bue lepsi, tak proc vydavat 1.7 :((((

Clanek je fajn, ale opravdu mi to pripada jako vykrik do tmy, protoze uz jsem toto slysel asi tisickrat.... proto jsem dal jenom **

ale mas pravdu v tom, ze detailni popis rasy prispiva i k RP, ale nesouhlasim s tebou v tom ze rasy by mely byt vyvazene.... jak bys treba udelal rasu uplne obycejne skrety... takovi ti fackovaci panaci... ti jsou proste mali, slabi, blbi, a pokud jich neni hodne, tak i mrtvi

Kdyby byly vsechny postavy vyvazene, byla by to strasna nuda, predstav sí, ze bys povazoval takove draky za rasu.... udelal bys je taky vyvazene??? Ne.

Proste hracke rasy by IMHO nemusely byt vyvazene, staci, kdyz jsou logicky a rozumne napsane - stejne si je kazdy zkusenejsi hrac vybira podle toho, jak se mu libi a ne podle toho, co umi a jak dobre to umi.

Jasne mame tady zacateniky, ale kdo v dnesni dobe hraje jenom se zacatecniky? A z tech se stejne po par hrach stavaji "pokrocili".

Bulba: S tim 6+6+6+6+6 je to fakt hnus, je to asi jeden z nejvetsich nedostatku DrD.... vim ze pri boji se stane, ze nekdo neco fakt posere a proto je nekdy ten vetsi utok rozumny, ale v DrD se to stava docela casto. kDyby byla aspon ta vrhcni hranice UC nejak omezena, treba urovni postavy, nebo tak nejak.

PardGalen: Jasne Parde, vymyslej si jak je libo... ale zkus se vzit do role lidi, kterym to proste nemysli, nebo kterym to nechce myslet. Tem se takove pakarny, ktere jsou v moji rubrice docela siknou.

Elánius: V pravidlech na to je misto a muzu ti rict, ze kdyby kazda vec v pravidlech byla trochu lepe popsana, tak bych si pravidla i koupil. Zase muism omyvat jeden spekulativni nedostatek pravidel.... jsou tak chabe napsana, zedva ruzni liid si jeden text mohou vylozit uplne jinak... to je z jisteho hlediska i vyhoda, ale vyhodou to prestava byt tehdy... kdyz ma z druziny pet lidi ruzne nazory a PJ svuj vlastni. A jeste vetsim probleme je to tehdy.... ma-li na to vsech 5 hracu stejny nazor, jen PJ ma jiny.

Armon: A taky... kdyz nekdo slysi slovo barbar... domysli si proste valecnika ^____^

Marat: Nerikam, ze se za trpaslika kouzelnnika hrat neda, ale tady fakt neni spoleh na magii... a jelikoz kouzzelnik nemuze podle pravidel pouzivat dobre zbrane, tak ani na zbrane..... za RolePlayovat ho muzes, ale pri prvnim kontaktu se silnejsi potvorou pojdes.

Stinny: Vono je strasne fajn, ze nas autori nabadaji... ale my za to nabadani platime prachy. Nabadat te muzu klidne i ja, Marat, Dagoth a proste kdokoliv jiny - kdyby tam aspon byl odkaz na literaturu prom inspiraci :(


 Uživatel úrovně 0

Mozna to tu uz nekdo rikal, ale myslim si ze v pravidlech na to neni misto, krome toho si myslim ze je dobre ze je to takhle prazdny-PJ si muze upravit ty rasy jak se mu to hodi do sveta. Stejne si kazdej kdo pise povidky upravuje tyhle zakladni rasy podle svyho, takze si myslim ze to akorad neomezuje predstavy PJ Ale presto je dobre ze to sem Dagoth dal a davam mu 5


 Uživatel úrovně 0

Ale všimněte si, že v pravidlech pro svět 1.6 v přiručce PJ v oddíle tvorba světa v kapitole rasy nás autoři nabádají, abychom si u ras vytvořili takové věci jako postoj k životu, vztah jedinec × společnost, způsob života atd.


 Uživatel úrovně 5

Bulba útok 120 k čemu?

Nevim co pořád proti tomu máte. Málo ras málo povolání. V bestiáři je ras jak máku, tak si je vytvořte, stejně tak povolání. Navíc, kdyby byl detailní popis ras, tak se to někomu třeba nebude líbit. Když se kouknete tady do Nových ras a podíváte co všechno tam je, tak vám to pak nedovolí hrát jinak. Jako PJ si vždy rasy upravuji a mohu vám říci, že ani jedna se nepodobá tomu co je pravidlech.


 Uživatel úrovně 0

Oceňuji ,že sis toho všiml a napsal o tom. Za pět, sednout :).


 Uživatel úrovně 0

Po pravdě řečeno pro mě to není žádná novinka, tím se nechci chlubit. Pravidla DrD jsou všeobecně nepropracovaná a nedetailní , větší bugy se v nich nevyskytují jen díky jednoduchosti jich samých. Například pět povolání je hodně málo , stejně tak rasy (absence skřeta je do očí bijící). Nemožnost zvyšování základních vlastností (Charisma,Síla,..). Systém útoků opírající se o malá čísla a malé bonusy i rozsahy (6ti stěnná kostka). Možnost hodit si na útočné i obranné číslo třeba 120 i více!!!(6+6+6+6+6+6+6+6+6+6...) .A to jsou jen chyby na které si teď vzpomenu. DrD je z hlediska game designera velice odbytá a oproti počítačovým hrám dneška takříkajíc odfláknutá.
Avšak já ji hraji hlavně z důvodu variability ,možnosti uplatnit svou fantazii a dobře se pobavit s přáteli, ne kvůli perfektnímu systému. Howgh.