Články&Eseje

Základní principy světa Erinelu Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 13

Řád světa

Při popisování řádu světa je nutné začít trochu ze široka. Každá žijící bytost se "skládá" ze dvou částí. Tu první tvoří hmotné tělo a druhou nehmotná duše. Co je hmotné tělo snad není potřeba podrobně popisovat. Avšak co je duše, to je otázka mnohem složitější, než se na první pohled zdá, spíše filozofická. Pod pojmem duše si těžko někdo z nás dokáže něco představit, to nejde. Neexistuje žádná definice, která by pojem duše vymezovala. Je to něco nad náš rozum, něco záhadného a mystického.

Aby organismus mohl být nazván žijícím, musí "mít" obě tyto části, tj. duši a tělo. Všechno živé ve světě Erinelu musí tuto podmínku splňovat. Ať je to třeba elf, jelen, drak nebo dub (pozor!: nepatří sem přízraky, duchové, bohové a pod). Označujeme je souhrnným pojmem živé organismy. Nový živý organismus vzniká početím (u rostlin oplozením apod.) a v ten samý okamžik v nulovém čase "přichází" i nová duše z Dvorany života (o Dvoraně života ale až níže). Vzniká tak nový život. Duše v těle přetrvává vždy jen určitou dobu. Tato doba je různá pro každý organismus. Např.: u lidí je průměrně 80 let, u elfů 600 let, u jelenů 30 let, u draků několik tisíc let a může být "uměle" prodlužována např.: lektvarem mládí apod. Po uplynutí této doby již není duše schopná se v hmotném těle "udržet" a "odchází" zpět do Dvorany života, nastává přirozená smrt. Délka "pobytu duše v těle" ale může být i uměle "zkrácena", např.: vraždou, zabitím nebo zpopelněním těla apod. I v těchto případech se duše od těla odpoutá a vydává se na svou Cestu (o Cestě ale až níže).

Nyní si povíme něco o tom, co se děje s tělem a duší po smrti. S tělem je to poměrně jednoduché, to se většinou přirozeně rozkládá (nebo je spáleno a pod) a navrací se zpět zemi (tento proces vystihuje snad nejlépe následující fráze, která zní asi takto: "Z prachu jsi vzešel a v prach se také proměníš."). Duše to má podstatně složitější. Po smrti duše přestává existovat v realitě (= reálném světě) a podstupuje proces, který se nazývá Cesta. Je známo, že pokud někdo ve fantazy světě zemře (= má 0 životů), je možné ho do jisté doby ještě oživit. Oživení je ale možné pouze v případě, že duše je stále na Cestě a není ještě za Branou. Cesta má určitou délku, pro různé organismy různě dlouhou. Čím déle je duše mimo tělo (= čím delší je doba od uplynutí smrti), tím těžší je organismus oživit, duše se přibližuje k Bráně. Tak např.: chvíli po smrti je možné duši povolat zpět (= oživit mrtvého) pomocí ranhojičství, hodinu po smrti slabším kouzlem, den po smrti klerikem, měsíc sborem kleriků, rok po smrti bohem, 5 let po smrti sborem bohů (těmito dobami se budeme podrobněji zabývat později). Pokud duše "ujde" svou Cestu (= uplyne maximální doba pro oživení), dochází k Bráně. Jakmile "projde" Branou, není již možné oživení, vstoupila do Nadreality (respektive možné je, ale téměř se neděje, tu moc má Dvorana života, o ní ale až níže).

Za Branou jsou "posouzeny" její činy. Pokud se chovala dobře (= měla zákonně dobré, zmateně dobré, neutrálně dobré a pod přesvědčení), vstupuje do Nadreality dobra. Pokud byla zlá (= měla zákonně zlé, zmateně zle, neutrálně zlé přesvědčení), vstupuje do Nadreality zla. Čistě neutrální duše "vyrovnávají" stavy, tzn., že pokud má Nadrealita zla více duší než Nadrealita dobra, vstupuje do Nadreality dobra. Tyto dvě nadreality se střetávají (= "bojují spolu") a duše se tak "očišťují od svých hříchů", to má za následek dva důležité dopady. Za prvé: uvolňuje se magenergie, která přechází do pěti živlů a stává se jejich součástí (odtud ji může například alchymista čerpat - podrobněji v kapitolce Elementy). Druhý dopad je podstatnější. Duše, které zde "bojují", "umírají" (řečeno pouze obrazně, pro dobré pochopení) a "mění" se v naprosto čistou Životní energii (= "je očištěna od svých činů, ať dobrých či špatných"), která "putuje" do Dvorany života.

Nyní si povíme ještě něco málo k samotné Dvoraně života. Jak jsem již výše uvedl, shromažďuje se zde Životní energie z celého vesmíru, všech světů. Dvorana života by se dala tedy přirovnat k jakési nepředstavitelně mocné "žijící" bytosti. Různé národy ji nazývají různě, někdo ji nazývá Stvořitelem, jiný Rájem nebo Gaiou a další dalšími podivnými názvy. Důležité je však to, že se vždy jedná o Dvoranu života, která stvořila život v naprosto celém vesmíru. Dvorana života má dvě základní velmi důležité funkce. Ta první je, že "poskytuje nové" duše. Odtud život vychází (respektive jen jedna jeho "část", tj. duše) a také se sem po smrti vrací. Druhá funkce této "bytosti" je, že si uchovává ve své paměti vše, čemu dala život. Sem přecházejí vzpomínky a vědomosti mrtvých, ale i jejich vzhled a povaha. Toto je velmi důležité vědět, jinak by jsi nepochopil následující podkapitolu. Z toho všeho vyplývá, že Dvorana života si může, čistě hypoteticky, život i vzít, tzn., že žijícímu tělu odejme duši, nastane tedy smrt. To však nikdy, opakuji nikdy neudělá, neboť jejím posláním je život dávat a né ho brát. Může se však rozhodnout, že život vrátí, tzn., že již mrtvému tělu navrátí duši, dojde ke vzkříšení mrtvého (může tak učinit, jako jediná "bytost" v celém vesmíru, i když duše dokončí Cestu a projde Bránou). Učiní tak však pouze v případě, že tak odvrátí určitou katastrofu (např.: rozpoutání apokalypsy). Činí tak ale opravdu velmi zřídka (málokdy má totiž pádný důvod se tak zachovat) a mrtvému dobrodruhovi ve tvém dobrodružství zcela jistě nepomůže. Krátce řečeno, tuto "schopnost" téměř nevyužívá.

Úzce spjat s Dvoranou života je Správce - ten "řídí" správnou funkci Řádu a zajišťuje jeho "komunikaci" s Realitou - viz Enwina Alda.

Nejvýstižněji to ukazuje následující schéma: (bude v Galerii)

Tento odstavec je pouze pro doplnění a bystrým čtenářům se bude zdát zbytečné ho číst, neboť jeho obsah je již vlastně vyjádřen v předcházejících odstavcích. Budeme se krátce zabývat vznikem nového života. Aby mohl vzniknout nový život, musí být splněny dvě základní podmínky. Za prvé: musí existovat hmotné tělo. O to se "postarají" rodiče. Za druhé: do tohoto vznikajícího hmotného těla musí být přesunuta nová duše z Dvorany života, stane se tak v nulovém čase současně s početím. Propojení duše a hmotného těla zajišťuje Síla - ta je však u běžného smrtelníka "zakrnělá" a rozvinout se dokáže pouze u hraničářů, druidů a draků (viz. Podstata magie).

Tak, to bychom měli. Nepopsal jsem vlastně pouze řád světa, nýbrž Řád celého vesmíru. Je společný pro všechny světy v tomto vesmíru se vyskytujících. Pokud jsi tedy pochopil popis řádu světa, jsi schopen pokračovat v četbě dál. Nyní se podrobněji zaměříme na postatu nehmotných bytostí.

Enwina Alda

Enwina Alda má ve světě zcela zásadní a specifické postavení - je to Správce světa. V našem světě má tato "bytost" podobu překrásného stromu - "roste" v Bakovském lese v "říši" lesních elfů Velké Bukovině - a obrazně by o ní šlo říci, že je "prodlouženou rukou Dvorany života" v reálně rovině existence. Nyní byste již měli mít alespoň trochu představu, o čem bude řeč. Že nemáte? Tak čtěte dál.

Nejprve si řekneme pár slov o jejím původu - bude to trochu opakování, ale to je jak známo, "matka moudrosti" :-). Jistě již víte, že náš svět, a potažmo i celý vesmír, stvořil Stvořitel. Ten nastolil jeho Řád, dle kterého funguje. Stvořil Cestu, Bránu, Realitu, Nadreality a co je nejdůležitější, stvořil Dvoranu života. Stvořitel měl tři děti, Rayena, Erka a Imay, pro které jako dárek stvořil Erinel - ten měl být jejich domovem a hřištěm pro jejich fantazii zároveň. Předal Erinel dětem a na dlouhá léta odešel - tvořil další světy. Pak si však uvědomil, že zapomněl ustanovit Správce světa, který by dohlížel na dodržování Řádu. Přemýšlel, koho ustanovit Správci, na nikoho však nepřišel - došel tedy k závěru, že nejlepším Správcem bude on sám. Vrátil se na Erinel (a pak i na jiné světy, které stvořil) a vynutil si od svých dětí Velký slib. Poté, co Slib dostal, rozdělil svoji moc na tolik dílů, kolik stvořil světů. Každou "část" této síly, defakto sama sebe, "poslal" na každý svět. Byl tak tedy na všech světech vesmíru najednou a mohl tak dohlížet na dodržování každého Řádu světa a vlastně i na Řád vesmíru. V každém světě vzal na sebe jinou podobu, na Erinelu se "převtělil" do Enwina Alda. Stal se všemi Správci najednou, ale ve skutečnosti byl jedním, jedním "rozděleným" na všech světech.

To, co je řečeno na úvodu této podkapitolky, že je: "prodlouženou rukou Dvorany života" v reálně rovině existence není zas až tak daleko od pravdy. Je to vlastně úplná pravda. Každý Správce, u nás Enwina Alda, je přímo spojen s Dvoranou - ta mu mimo jiné zajišťuje nesmrtelnost a sílu. A právě ono pomyslné "spojení" nazýváme Cestou. Zajišťuje tedy správnou funkci a "komunikaci" celého Řádu s Erinelem, "jeho" životem. Pokud by tedy Enwina Alda byla zničena, a to zas tak "moc obtížné" není, nastal by absolutní konec světa, totální apokalypsa. Krátce řečeno, světy by byl zničen. Vidíte tedy, že Správce světa je pro jeho život zcela nenahraditelný.

A jakže tedy Enwina Alda vypadá? Tato "bytost" vypadá jako překrásný mohutný strom vyvolávající až zbožnou úctu a bázeň. Kmen měří v průměru asi 5,5 sáhu a pne se do výše přes 280 sáhů. Nejnápadnější je jeho stříbrně zvrásněná kůra a stříbrno-zlatavé ze spodu rudě červené cípaté listy. Snad nejkrásněji vypadá při východu slunce - ranním sluncem osvětlované kapky rosy na krajích listů vypadají jako překrásné drahé kameny všech barev (vezměte v úvahu lom světla). Vidět Enwinu Aldu je vskutku nezapomenutelný zážitek! Elfové v Bakovském lese by vám mohli vyprávět (i lépe než já :-).

Enwina Alda má řadu mocných schopností. Zaprvé je to magie, poměrně silná magie, rozhodně silnější, než magie mladého boha (nechávám na úvaze PJ, zachovej se podle pravidel). Druhou životně důležitou schopností je "maskování" - v případě ohrožení se změní v řadový strom. Svoji existenci dokáže maskovat i po stránce magické - nikdo (!) její magii "nevycítí". Nikdo ji tedy nemůže objevit jinak, než vlastním zrakem. Téměř nikdo (ani Mladí bohové) o její existenci neví: jen bakovští elfové a několik vyvolených šťastlivců a (bohyně Imay). Třetí schopností je možnost jakékoli živé bytosti "nahlédnout" do duše, a tak zjistit její úmysly a přesvědčení. Může tak odhalit (a taky odhalí!) zlé úmysly příchozí osoby nebo nepevnost zmíněné přísahy. Pokud je však "zkoumaná" bytost dobrá, vyvolá v ní Enwina Alda (to je vedlejší účinek) pocit sounáležitosti, harmonie a euforie z života. Enwina. A poslední je telepatická komunikace. Enwina Alda je vševědoucí (s dobrodruhy však pravděpodobně o pokladu rozmlouvat nebude!) a nesmrtelná.

Jak jste se určitě v historických osách dočetli, Enwina Alda bakovské elfy zachránila. Když v Jižní džungli zuřila krvavá válka, Enwina Alda k sobě myšlenkově povolala přeživší zákonědobré elfy, aby o ní pečovali. Vytvořil se tedy mezi nimi zvláštní vztah. Elfové budou Enwinu Aldu bránit do polední kapky krve a Enwina Alda stejně tak (ačkoli žádnou krev nemá).

Podaří-li se někomu zahlédnout Enwinu Aldu může mluvit o obrovském štěstí nebo obrovské důvěře projevené k němu ze strany elfů, neboť elfové tuto bytost ukazují jen málokomu. A pokud tak učiní, musí si být naprosto jisti jeho důvěryhodností - takový člověk musí před samotnou královnou či králem odpřísáhnout, že o ni nikomu nikdy neřekne. "Pevnost" takové přísahy následně "prověřuje" Enwina Alda a pokud shledá, že přísaha není "od srdce", "vymaže" dotyčnému vzpomínky na tuto událost.

Co je důležité na závěr? Jen taková drobnost - pokud Enwina Alda bude zničena, nastane konec světa. A to bez legrace.

Podstata magie

V této kapitolce vás seznámím se základní podstatou magie ve světě Erinelu - kde se bere, kdo ji používá a jak. Abys tuto kapitolku pochopil(a), je nutné být obeznámen s Řádem světa.

V zásadě dělíme magii do 4 skupin: kouzelnická, alchymistická, hraničářská a kněžská magie + božská. Každá z nich je trochu jiná a ti, kdo ji využívají musí splňovat určité podmínky. Teď si probereme jednotlivé kategorie trochu podrobněji. Je snad jasné, že tuto kapitolku budete muset "konzultovat" s vašimi pravidly, dle kterých hrajete.

Kouzelnická magie je "nejslabším" druhem magie, neboť kouzelník (myslím jím kouzelníka z pravidel DrD) ji čerpá se své podstaty, ze sebe sama. Síla a množství jeho magie je závislá na jeho schopnostech - inteligence, zkušenost, … . Není tedy "odkázán" na samotnou činnost Řádu světa. Získává ji meditací, "zdrojem" je napětí mezi dobrem a zlem (= okamžik před samotným Střetem nadrealit).

Dalším druhem magie je magie alchymistická (myslím tedy alchymistu z pravidel DrD). Ten ji čerpá ze čtyř, respektive pěti, živlů - tj. oheň, vzduch, voda, země + "prázdno". Jelikož se nám systém alchymie v DrD nelíbí, preferujeme systém z jiných pravidel (naleznete je na této adrese), kde je popisováno pět živlů. Výsledkem samotného Střetávání nadrealit je "produkce" Životní energie, kde "vedlejším produktem" je uvolňování dalšího "druhu" magenergie, která sama o sobě přechází do zmiňovaných živlů - a alchymista ji odtud svými postupy čerpá. Množství magenergie, které je schopen čerpat je samozřejmě závislé na jeho atributech, zkušenosti, … .

Třetím druhem magie je magie kněžská (někdy nazývaná mnišská). Je důležité si uvědomit, že kněz je poslem bohů. Kněz se defakto snaží získat nové věřící pro svého boha. A bůh mu na oplátku za jeho služby přenechává část své síly - dává mu schopnost používat magii a také mu magenergii "dodává". Z toho tedy vyplývá, že pokud kněz přestane sloužit nějakému bohovi, bůh mu na oplátku sebere schopnosti, které mu dal. Prostě ho opustí, a mnohdy i kněze řádně potrestá. Ve spojením s tímto odstavcem vás jistě napadá otázka, kde bere bůh magenergii. Na to si odpovíme v dalším odstavci.

Dalším důležitým druhem, ani ne tak pro hráče, ale spíše pro PJ, magie je magie božská. Již jsem si řekli, že síla boha je závislá na počtu věřících. Čím má více věřících, tím je silnější. A podobně je to i s jeho magií. Čím je bůh silnější, tím samozřejmě ovládá "vyšší" magii. Čerpá ji okamžitě po Střetávání nadrealit ještě dříve, než se uvolněná magie "přelije" do základních živlů. A opět, čím je silnější (= má více věřících), tím více je schopen jí "pojmout". Část své magické síly a magických schopností přenechává právě svým poslům, tedy knězům.

Poslední je magie přírodní - tj. magie hraničářská a druidská. Svým způsobem sem patří i dračí magie. Hraničářská a druidská magie (včetně magie hvozdů - ale o hvozdu až v samostatné kapitole) je určitá forma "živé" síly. Ta je dodávána na Erinel přímo z Dvorany života. Dvorana života (viz. Řád světa) uvolňuje tuto "živou" sílu skrz Enwina Alda společně s příchodem nové duše pro nový živý organismus (proto nemůže život bez Enwina Alda existovat). Avšak některým je dáno více této "síly" (z toho vyplývá i zdravotní stav jedince) a právě ti mají dokonce omezené možnosti z tohoto proudu "živé" síly čerpat (z toho plyne síla druidů a hraničářů v podobě přírodní magie). U draků je vysvětlení trochu materialističtější. Každý drak (dle typu např.: zlatý či černý) má schopnost pojmout jen určité větší množství této síly (proto jsou nejspíš tak obrovití) a tu také jednou za čas načerpají delším odpočinkem.

Tak to bychom měli, charakterizovali jsem se defakto pět základních druhů magie. Ve vašich pravidlech by se jiné objevit neměly, ale pokud ano, neměl by pro vás být problém je zařadit do zmiňovaných kategorií. Tato kapitola zas až tak důležitá pro samotnou hru není, ale přehled by jsi mít měl - je to jeden ze Základních principů světa Erinel!

Božstvo

Tato kapitola bude popisovat celkem 20 bohů, kteří jsou v současné době uctíváni, a tři bohy téměř zapomenuté nebo mrtvé, tj. Rayena, Erka a Imay. Také tu popíši podstatu jejich existence ve světě Erinelu. U některých popisů bude uvedena i legenda, která se k danému bohu vztahuje.

Cílem a posláním všech bohů je naplňovat své představy o světě, to znamená, že někteří se snaží "škodit" a jiní naopak pomáhat. Proto rozlišujeme v základu bohy "dobré" a bohy "zlé". Důležité ale je, že svým konáním naplňují Řád světa. Bohové podporují rozvoj všech bytostí žijících na Erinelu, jak "dobrých", tak "zlých", přičemž každý působí trochu jinak, v závislosti na jejich vlastní povaze a přesvědčení. Za tímto účelem výjimečně vystupují sami osobně v materiálním světě, ale mnohem častěji využívají své kněží nebo jiné osoby ke splnění svých cílů a zájmů. Pokud se objeví osobně, ber je jako postavy na nejvyšší úrovni ve všech povoláních s mnoha dalšími schopnostmi, obzvláště v oblasti jejich zájmu. Rozsah těchto schopností je na PJ, tedy na Tobě. Musím Tě ale upozornit na jedno rčení: "Všeho s mírou!" Těm, kteří splnili jejich úkol, mohou pomoci různými způsoby. Dočasně, nebo i trvale jim mohou zvýšit některou schopnost, ale opět v závislosti na svém poli působnosti. Dále jim mohou poskytnout mocné magické předměty či artefakty. Své pomocníky si vybírají nejen mezi mocnými hrdiny, ale také mezi obyčejnými lidmi nebo začínajícími dobrodruhy. Svou pravou identitu ale většinou pečlivě skrývají. Někteří jsou ješitní, ale většina není, nemají to zapotřebí. "Zlí" bohové se snaží naplňovat své představy jak svým vlastním působením, tak i nabádáním ostatních nevinných bytostí k podobným věcem.

Nyní si povíme něco o postatě bohů žijících na Erinelu. Opět je důležité, abys již měl nastudovanou podkapitolu Řád světa, pokud ne, nastuduj si ji a pak se sem vrať. S bohy je trochu složitější než s živými organismy nebo nehmotnými bytostmi. Bohové totiž stojí někde uprostřed těchto dvou podstat. Kdy vznikli vlastně první bohové? Tak na tuto otázku si odpovíme v následujícím odstavci.

První bohové vznikli v západní části Erinelu, protože zde již tisíce let žili Artemidové a právě Artemidové začali jako první věřit na bohy. Sice i ostatní rasy již věřili v této době na bohy, ale bohové Artemidů jsou mnohem důležitější (jsou důležitější proto, že jsou silnější). A právě tyto artemidské bohy nazýváme Starými bohy, jsou to ti, kteří sehráli veledůležitou roli v dějinách Erinelu (o tom ale až později). Nyní se dostáváme k odpovědi na výše položenou otázku. Existovali (a existují) určité přírodní jevy, které si Artemidové (a další rasy) nedokázali vysvětlit (a mnohé stále ještě nedokáží). Začali proto tyto jevy připisovat nadpřirozeným silám, začali věřit na bohy. A právě ve chvíli, kdy začali na bohy věřit, bohové vznikli. Bohové vznikli (a noví stále vznikají) zhmotněním myšlenek a představ bytostí, které v ně věří. Dostali tedy hmotou podobu, kterou však mohou dle potřeby a schopností měnit (na rozdíl od živých organismů, i když i živé organismy dokážou do jisté míry svou podobu měnit pomocí magie). Neřadí se mezi živé organismy také proto, protože nemají stejnou duši jako živé organismy. Jejich duše (a také hmotné tělo) vzniká z myšlenek bytostí, které v ně věří. Není tedy přímo podroben Řádu světa (on ho tvoří), ale co je důležitější, není podroben ani Dvoraně života. Z toho vyplývá, že bůh je tím silnější a mocnější, čím má více věřících. Bůh tedy žije do té doby, dokud se najde alespoň jedna hmotná bytost, která v něj věří. Pokud nemá bůh ani jednoho věřícího, zaniká. Bůh je bezvěký, ale i smrtelný. Ano, boha lze zabít. Zabít boha však dokáže málokdo, logicky musí být mocnější než on a takové schopnosti má málokdo (ale někdo přeci). Na místo mrtvého boha ale poměrně rychle (v řádu desítek let) nastoupí další, noví, protože lidé stále věří a dají tak vzniknout bohu novému. Během doby, kdy je "jejich" bůh mrtev a noví ještě "nevznikl", jsou jeho původní věřící snadněji ovlivnitelní (= mohou se přiklonit na stranu jiného boha, a tak toho vznikajícího nevědomě oslabit).

V zásadě dělíme bohy na Staré a Mladé. Mezi Staré bohy patří tito tři: Rayen, Erk a Imay. S Novými bohy je to složitější, těch existuje nepřeberné množství, protože bytosti na Erinelu věří na různé věci, vznikají tak rozliční bohové s různými schopnostmi. My tu popíšeme 20 poměrně silných bohů, kteří jistým způsobem ovlivňují svět Erinelu ve větším měřítku. Zbytek "slabých" bohů ani nebudeme popisovat, těch je opravdu strašná spousta, někteří jsou silnější (= mají více věřících), někteří slabší (= mají méně věřících). Proto, pokud by ti některý bůh ve tvém dobrodružství chyběl, můžeš si ho vytvořit sám s tím, že bude právě z těch slabších bohů (ti totiž neovlivňují zásadním způsobem dění na Erinelu). A nyní se již podívejme na naše zmiňované bohy důkladněji!

Elementy

Nejdříve si musíme říci co to vlastně element je. Element, neboli živel, je látka o určitých vlastnostech a schopnostech. Avšak elementy jsou i vlastně děje (např.: oheň je v dnešním světě považován za chemický děj) neboť plynutím času něco či někoho ovlivňují. Jednotlivé elementy se dají využít ke vzniku elementálů a bhůtů (viz. pravidla, dle kterých hrajete) a navíc spojováním elementů mohou vznikat rozličné věci zajímavých účinků a vlastností.

První čtyři popisované živly mohou ovlivňovat bohové - bohové mohou přivolat povodně, sucha, zemětřesení, větrné smrště, lesní požáry, … . Mohou se však také "projevovat samovolně" - např.: pokud dlouho vydatně prší v odlesněných oblastech, přijdou povodně. Důležité ale je, že se mohou "projevovat" společně - např.: deště mohou být doprovázeny větrem nebo zemětřesení ohněm - nebo "stát proti sobě" - např.: oheň X voda. Dále do živlů přechází magenergie (výsledek Střetávání nadrealit), z živlů tato energie přechází do objektů daného elementu odkud ji může např. alchymista čerpat.

Rozeznáváme pět základních typů elementů:

Voda je takový živel, jaký ho všichni známe z řek, moří, jezer…atd. (nerozlišujeme tedy vodu sladkou a slanou). Jeho podstatnou část tedy tvoří zejména kapalina (dále může být voda v podobě ledu - pevné látky - a páry - plyn). Do sféry vlivu vody patří různé katastrofy jako jsou bouře (společně se vzduchem) a povodně. Tento živel je velmi důležitý, neboť bez vody by nemohl existovat život existovat tak, jak jej známe. Alchymisté získávají tento živel z např.:

Oheň je též velmi známý živel (platí pro něj pořekadlo: "Oheň je dobrý sluha, ale zlý pán."). Podstatou ohně je ve skutečnosti děj, tedy jakási přeměna. Oheň dokáže být velmi užitečný svým teplem a světem, avšak i krutý svými požáry a výbuchy sopek. Alchymisté získávají tento živel např.:

Vzduch již není tak známý jako předešlé dva elementy, přesto je i tento živel pro existenci života na Erinelu důležitý. Prakticky celou část tohoto elementu tvoří plyny. Primární účinky tohoto elementu jsou známy jako např. příjemný vánek či větrná smršť. Alchymisté získávají tento živel např.:

Země je snad nejznámější ze všech elementů a pokud je některý z nich uctíván smrtelníky, pak právě tento. Neboť země jim dává obživu a místo kde mohou prožít své životy. Avšak i tento živel dovede být krutý svými zemětřeseními a často i zrádností terénu. Alchymisté získávají tento živel např.:

Nakonec nám zbývá pro obyčejné lidi skrytý (a "zbytečný") živel. Tento živel je velmi záhadný a pořád není dostatečně probádán, neboť on vzniká současně s povoláním nemrtvého do reálného světa. Prakticky se dá říct, že daná věc pochází z reálného světa pouze fyzicky, ale psychicky ne. Prázdno lze získat např. ze srdce upíra, protože on je pouze neexistující fyzická bytost - vysvětluje se to tím, že jeho obraz není vidět z zrcadle i když před ním stojí! Navíc, jeho psychická složka pochází ze zlé nadreality. Alchymisté získávají tento živel např.:

Tuto kapitolu musíte důkladně "konzultovat" s pravidly, dle kterých hrajete. Může se stát, že budeme s pravidly v rozporu - v takovém případě doporučujeme používat náš popis. V oblasti alchymie jsme totiž preferovali systém v těchto pravidlech.

Nemrtví

V této kapitole se budeme zabývat otázkou umístění nemrtvých v Řádu světa (Erinelu). Předem bych rád rozdělil nemrtvé na dvě skupiny: na ty, kteří se sami "reprodukují" (to jsou pouze upíři) a ti, co se "nereprodukují" (např.: kostlivci, zombie, mumie, ghůlové a jiné "oživlé" mrtvoly).

Pro dobré pochopení této kapitoly je nutné, abys již byl seznámen s funkcí Dvorany života, vlastně s celým řádem světa a jeho základními principy. Pokud nevíš, o čem je právě teď řeč, vrať se do předchozí kapitolky a znovu si ji nastuduj :-).

Nejprve bychom si měli vyřešit základní problém: co to vlastně nemrtvý je? Snad každému člověku, jenž o dané problematice alespoň něco slyšel, se vybaví asociace: nemrtví = pochodující mrtvola. Ona samotná tato představa vlastně není až tak vzdálena od pravdy, neboť když naše postava v jakémkoli herním systému potká např. zombii, téměř každý Pán hry (jeskyně či Pán osudu a pod) hráči oznámí, že postava vidí pochodujícího umrlence. Nemrtví vznikají spojením těla humanoida a démona, který si většinou dokáže uchovat vzpomínky ze svého již zemřelého hostitele. Démoni pocházejí ze Zlé nadreality a také s sem, v případě, že "hostitelské" tělo je zničeno, vracejí. Všichni nemrtví mohou vzniknout jen v případě, že mají k dispozici tělo humanoida. To jakého "druhu" nemrtví bude, rozhodují síla a vlastnosti démona, v některých případech záleží i na stavu hostitelského těla (např.:pokud má vzniknout kostlivec, musí být hostitelské tělo již bez svalové hmoty).

Možnosti vzniku nemrtvého jsou různé. Mohou je vyvolávat nekromanti či temní mágové, ale mohou vznikat i samovolně. Koneckonců, to záleží i na druhu pravidel s jakými hrajete (např.: na tom, kdo a jak bude umět nemrtvé tvořit a ovládat). Nemrtví však mají oproti například nehmotným bytostem zajímavou vlastnost a tou je jejich neomezená doba působnosti v Realitě. Ovšem nemrtví mají mnoho jiných omezení, např.: upíři se nasmějí dostat ne sluneční světlo, jinak ihned "zemřou".

Teď se konečně dostáváme k samotnému vzniku nemrtvých. Jak jsme si již řekli, nemrtví mohou vznikat cíleně a samovolně (to se ale stává velmi zřídka). Teď si popíšeme cílené stvoření nemrtvého. Aby například nekromant mohl povolat zombii, potřebuje k tomu jedno tělo humanoida (zde by určitě stálo za zmínku, že k tomu stačí i jiné tělo, ovšem za života patřící inteligentnímu jedinci). Pokud se démon do takovéhoto těla usídlí, "automaticky přesune" původní duši až za Bránu, tj. pak již nelze oživovat a "povolávat" původní duši, tento stav je již nevratný (změnit to může pouze Dvorana života, ale jak je známo, ta to činí pouze v ojedinělých případech a tvému dobrodruhovi zcela jistě (na 99,9 %) nepomůže). Nekromanti povolávají na svět nemrtvé pomocí nejrozmanitějších rituálů a kouzel, při kterých se uvolní dostatek síly k povolání démona ze Zlé nadreality. Pokud k tomuto všemu dojde, nemá nekromant stále ještě zdaleka vyhráno, musí totiž ještě dostat vzniklou zombii pod svou kontrolu (to většinou vyjadřuje určitá past a pod). Pokud se mu i toto poved, může nekromant vzniklou zombii využívat ke svým potřebám. Další, tentokrát samovolné vzniknutí nemrtvého, je o mnoho složitější. K tomu, aby došlo k samovolnému vzniku nemrtvého, je zapotřebí určitá energie. Tato energie umožní démonovi se dostat do Reality. Může se uvolnit např.: při velkém koncentraci negativních emocí (chuť zabíjet, marnost, krutost a jiné). Pokud bude dané emotivní energie dostatek, umožní se démonovi dostat do Reality světa. Není-li však nablízku jeho příchodu nějaká schránka, do které by se démon "uchýlil", zaniká a vrací se do domovské Zlé nadreality (jak a proč zaniká viz níže).

Nyní je na místě otázka, jak je možné zabít nemrtvého. No, to je v celku jednoduché, dá se to udělat dvěma způsoby. Ten první a jednodušší způsob je zabít nemrtvého již při jeho vzniku (to se většinou praktikuje při samovolném vzniku nemrtvého), tj. v době, kdy se démon v těle zcela dokonale "nezabydlel" a je tedy nejzranitelnější. Tento způsob lze ale v praxi využít pouze ojediněle, neboť možnosti zabít nemrtvého již při jeho vzniku se dostane málokomu. Druhý způsob, obvyklejší, je těžší, neboť za svůj "život" již může nemrtvý bojovat. Každopádně v obou případech lze nemrtvého zabít jedině tak, že je zničena jeho schránka (tedy tělo bude např. spáleno). Protože sám démon se v Realitě světa není schopen existovat, zaniká a vrací se do domovské Nadreality zla. To, jak by měla být zničena schránka nemrtvého, záleží na typu nemrtvého (jestli se tedy jedná o zombii, upíra či mumii). Například upír se dá zabít vbodnutím osikového kůlu do srdce. Může se stát, že schránka nemrtvého je jen částečně zničena (tj. část těla spálena a pod), a přirozeně se nabízí otázka: zda je "poškození" schránky natolik vážné, že se démon již v ní nemůže udržet a musí se vrátit do Nadreality. Tady záleží opět na typu a síle nemrtvého, ale pamatuj, že rozhodující slova máš Ty, Pán jeskyně!

Toto vše výše uvedené se v podstatě týkalo obou typů nemrtvých ("reprodukujících se i nereprodukujících se"). Další řádky se však již budou týkat pouze reprodukujících se nemrtvých, tedy upírů.

Upír je tedy bytost, která má v sobě místo duše zlého démona. Stejně jako ostatní nemrtví je i upír bezvěký (= nesmrtelný), ale on s postupem doby sílí (to záleží na typu upíra a pravidel, podle kterých hrajete, obecně platí: čím starší, tím silnější). Upír může vzniknout třemi způsoby, ale pouze jediným z těchto třech způsobů se na svět dostane nejvíce upírů. První dva způsoby jsou výše popsané, tj. samovolně (ovšem takové množství energie, aby to stačilo k vytvoření upíra se vyskytne jen velmi vzácně) a další, tedy cílený způsob vzniku (např.: nekromantem), se prakticky nevyskytuje, protože i když se podaří nekromantovi (a to se stává také velmi zřídka) vyvolat upíra, nezbývá mu již většinou dost sil k ovládnutí upíra. Proto se z nekromanta většinou stane první obět nového upíra. Třetí, nejčastější způsob vzniku upíra, je, že upír vysaje člověku krev a ihned po tomto vysátí mu dá napít své vlastní krve. Tak upír poskytne část své síly k "povolání" svého druha z Nadreality a ten se ihned usídlí v novém (v tomto případě čerstvě zabitém) těle. Proto se upír řadí mezi "reproduktivní" nemrtví.

Duchové, nevidění a podobná havěť

V této kapitolce se budu zabývat popisem výše jmenované "havěti". Souhrnně je budeme označovat pracovním názvem "nehmotné bytosti" a patří mezi ně např.: nevidění, duchové dobří i zlí, přízraci, zjevení atd. Mají jedno společné, nemají hmotnou podstatu a nepatří mezi živé organismy. Pozor! I bohové jsou ve své podstatě také nehmotní, ale těmi se budeme zabývat později ve speciální podkapitolce. Pro přípravu tvé jeskyně jistě budeš potřebovat následující informace o jejich původu, neboť se pravděpodobně budou vyskytovat i ve tvém dobrodružství. A právě tyto důležité informace nalezneš v následujícím textu.

Pro dobré pochopení této kapitoly je nutné, abys již byl seznámen s funkcí Dvorany života, vlastně s celým řádem světa a jeho základními principy. Pokud nevíš, o čem je právě teď řeč, vrať se do předchozí kapitolky a znovu si ji nastuduj :-).

Jak již ze samotného pojmenování "nehmotné bytosti" vyplývá, nemají tyto bytosti hmotnou podstatu. Tyto bytosti vznikají zcela zvláštními způsoby. Nehmotná bytost je ve své podstatě pouze duše bez těla, i když duše není zcela vhodné slovo (ale jiné vhodné mě nenapadá). Aby nehmotná bytost mohla vzniknout a dostat se do Reality světa, musí být někdo, kdo ji do Reality přivolá. Kdo všechno a za jakých podmínek tak může učinit si povíme až níže. Tyto nehmotné bytosti "přicházejí" z Dvorany života nejčastěji proto, aby škodili živým organismům. Existují však samozřejmě nehmotné bytosti, které chtějí naopak pomáhat, těch je ale podstatně méně.

Schopnost povolat nehmotnou bytost mají rozličná povolání, začínaje knězi, theurgy a kouzelníky konče. Jsou to tedy povolání využívající magii. Kdo přesně tuto schopnost bude ovládat záleží na pravidlech, podle kterých hraješ. Postupem povolávání nehmotných bytostí se také nebudeme zabývat, protože je opět závislý na pravidlech, podle kterých hraješ. Důležité je ale jedno: bytosti takto povolané mají pouze omezenou dobu existence v Realitě, a když tato doba vyprchá, vrací se nehmotná bytost podobě Životní energie zpět do Dvorany života. Tato doba je různá a je závislá na zkušenosti a síle povolávače a také na bytosti, kterou chce povolávat. Tyto doby si musíš určit Ty sám, protože mi nemáme Tvůj bestiář. Při určování těchto dob používej zdravý selský rozum a vezmi v úvahu také funkci povolané nehmotné bytosti. V zásadě platí to, že čím je tato bytost silnější, tím je její doba existence v Realitě delší a její vyvolání obtížnější, a naopak, čím je slabší tím je její doba existence v Realitě kratší a vyvolání snazší. Poslední důležitou informací vztahující se k nehmotným bytostem je, že je nelze oživovat, to vplývá z jejich nehmotné stránky existence.

Nehmotných bytostí je však ve světě Erinelu tolik, že by je někdo těžko dokázal všechny povolat. Může se totiž stát, že nehmotná bytost si najde cestu do Reality sama. Toto se však děje poměrně zřídka, většinou jako nějaký vedlejší dopad experimentů s magií. Avšak za přibližně dvoutisícovou historii civilizace na Erinelu jich již pěkná řádka vznikla. Čím se však odlišují od nehmotných bytostí záměrně povolaných je, že jejich existence není časově omezena. Jsou však většinou slabší než jejich záměrně povolaní příbuzní. Pokud jsou zabity, vracejí se zpět do Dvorany života opět v podobě Životní energie. Ze stejného důvodu je nelze oživovat, nejsou to živé organismy.

Může se Ti stát, že tvůj hráč bude chtít povolat určitou nehmotnou bytost (většinou humanoida), která již prošla Branou. Například si bude chtít pohovořit s již dlouho mrtvým dědou (prošel Branou a není ho již možné oživit). V takovém případě rozhodni obtížnost tohoto povolávání, platí, že čím déle je bytost mrtvá, tím obtížnější je ji povolat. Pokud postava v povolávání uspěje, zjevil se před ním (a pokud si bude přát i před celou družinou) přelud například zmiňovaného dědy a může s nim určitou dobu komunikovat. Po uplynutí této doby se přelud vrací zpět do Dvorany života. Pozor! Nezaměňuj tuto dobu trvání s dobou existence záměrně vyvolaných nehmotných bytostí, ta (= doba existence záměrně povolaných bytostí) je podstatně a mnohonásobně delší. Důležité ale je, že postava vždy musí přesně vědět, koho chce povolat.

Na závěr uvedu pár příkladů nehmotných bytostí. Patří sem již zmiňovaní nevidění, duchové dobří i zlí, přízraci, zjevení, hrůzy, děsové a mnoho dalších. Důležité je, že to jsou nehmotné bytosti. Nepatří sem ale bohové a bludičky.

Magické bytosti

V této kapitole se budeme zabývat otázkou umístění magických bytostí v Řádu světa a samozřejmě jejich původem. Nejdříve si však musíme magické bytosti rozdělit na několik skupin, přesněji tři. Do první skupiny patří magické bytosti stvořené bohy. Do druhé skupiny náleží magické bytosti, které se vyskytují "stále" během plynutí času (stvořené mágy a alchymisty) a nakonec třetí skupinu tvoří magické bytosti stvořené již na počátku věků (např.: draci).

Pro dobré pochopení této kapitoly je nutné, abys již byl seznámen s funkcí Dvorany života, vlastně s celým řádem světa a jeho základními principy. Pokud nevíš, o čem je právě teď řeč, vrať se do předchozí kapitolky a znovu si ji nastuduj :-).

Již první problém je ten, co to vlastně magická bytost je. Zřejmě každého člověka hned napadne, že to bude bytost o určitých vlastnostech a magických schopnostech - ale to je pravda jen z části. Tak tedy, magická bytost je živý organismus (samozřejmě se sem neřadí bytosti vytvořené mágy jako jsou sochy různých materiálů) se svými schopnostmi, ale i potřebami. Většinou bývají magické bytosti bezvěké (tj. po dospění již nestárnou).

Vznik magických bytostí je velmi komplikovaný a pro každou skupinu je trochu jiný. Např. magické bytosti mohou tvořit bohové, mágové, alchymisti, ale část z nich je schopna se sama reprodukovat. Takže konečně se dostáváme k samotnému aktu vzniku magických bytostí.

Pro první skupinu, tj. bytosti stvořené bohy platí, že bůh si vybere objekt (záměrně uvádím objekt, jelikož bůh může propůjčit svou sílu nejen živému organismu, ale i např.: soše) a jemu dá část své síly - ale pozor (!): tuto sílu předává bůh bytosti jen do chvíle svého pádu (tj. okamžik, kdy nemá žádné věřící) a není to stejné jako přidělování síly (magenergie) svým kněžím (!). A právě tato přidělená síla objektu zaručuje většinou zvláštní magické schopnosti a již výše zmíněnou bezvěkost.

Druhou skupinu.tvoří bytosti "stále" se vyskytující. Tento druh je obvykle ze všech nejslabší, protože na jeho stvoření mají zásluhu mágové a alchymisté - a ti nedisponují takovými silami jako bohové. Jejich vznik je podobný jako při vzniku magické bytosti stvořené bohem, ale s tím rozdílem, že tyto bytosti nemají organickou podobu (tj. nevznikají ze živého organismu). Vznikají tedy tak, že mág (či skupina mágů nebo alchymistů) pomocí nějakého zaklínadla (alchymista pomocí "výrobního" postupu) použije svou sílu na oživení bytosti (např.: sochy). Pak většinou každý den musí odevzdávat část (již ale podstatně menší část) na udržování bytosti při "životě". Naopak alchymista do bytosti přelije tolik síly, kolik uzná za vhodné a tím určí její schopnosti a "životnost".

Třetí skupina zahrnuje draky, kteří byli stvořeni na počátku věků. Draci se od ostatních klasických ras (tj. hevrenů, lidí, elfů, …) liší v tom, že jsou určitým způsobem spřažení s magií - to jim zaručuje věkovou nesmrtelnost a spoustu dalších záhadných schopností. A draci se stejně jako živé organismy mohou rozmnožovat přirozeným způsobem - drak totiž patří do té skupiny živých magických bytostí, které mají své potřeby (např.: musí jíst, pít atd.).

Teď se dostáváme k problému, co se děje při zabití magické bytosti. Pokud totiž dojede k zabití magické bytosti hrozí to, že se do okolí uvolní značné množství energie a ta může vyvolat různé anomálie. Proto může nastat hned několik případů. Nejčastější jsou:

rozpadnutí (to se stává sochám vytvořeným mágy), výbuch (to se stává bytostem vyrobeným alchymistou), nic zvláštního (např.: klasická smrt živého organismu, atd.)

Samozřejmě, že zde zmiňované případy nemusí nastat vždy. Ovšem pak je zde ještě několik průvodních jevů při smrti (to se týká násilné smrti), které se projevují na okolí záhadněji. Např. ze smrti nějaké velmi silné magické bytosti může být vytvořena jiná magická bytost (bude ale slabší než původní) nebo to může být dokonce i popud ke vzniku nemrtvého (viz. kapitola Nemrtví). Dalším průvodním jevem může být nápadná změna krajiny (např. uzemí kolem ostatků magické bytosti začne zářit, …). Nejčastější se však stává, že uvolněná energie z těla magické bytosti se vstřebá do nějakého objetu, ze kterého ji později získají alchymisti.

A co závěrem? Snad jen to, že toto všechno není všechno – spousta věcí v těchto principech chybí, chybí ale jen zde. V našich hlavách je vše již promyšleno – jen to sepsat. Například tu chybí Hvozd, Trhliny.
Pravděpodobně v textu bude řada nesrovnatelností vzniklých v důsledku špatného formátování textu a chybějících souvislostí. Vše mnohem přehledněji nalezenete na našich stránkách.
Pokud se vám naše principy líbily, jsme jen rádi!
Jen bychom chtěli poprosit – nekopírujte to do vašich světů, vezměte naše principy jako předlohu a možnou radu.
A pamatujte – až bude hodnotit, že nehodnotíte jen MNE. Toto je výsledek dlouhé práce dvou lidí: Paskala a Tintina
PS: Oceníme veškeré připomínky a návrhy na zlepšení – proto jsme to sem také vyvěsili! Děkujeme.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Výjimečně dávám všech 5, protože Erinel je celkem propracovanej a to se na něj ještě dělá.


 Uživatel úrovně 0

Ano, ano - v něčem máš pravdu. Tu největší v tom, že něco je asi špatně vysvětleno.
1: živli: projevují se samovolně, ale bůh má tu moc ho ovlivnit, tzn např vyvolat bouři, přivolat sucho .... - a může bouři i "odvolat" - je tedy mocnější než sám živel
2: Enwina Alda - rozměry jsem po konzultaci se Setsanem upravil: výška 150s, průměr 7s. Je velmi vysoká magická bytost, velmi silná, o málo slabší než bohové, ale lze zničit ---- nastane konec světa, to bohové nechtějí, že
3: dtřetávání nadrealit: pouze obrazně vysvětleno: je o to, že s uvolňuje životní energie -a to je základ všeho živého
4: ze živlů je stvoženo VŠE - ten 5. je sporný (prázdno), záleží na pravidlech alchymie - nám se líbil jeden systém a z něj jsem tedy čerpali
5: bohové - v popisu bohů na stránkách je uvedeno jejich sídlo. Podobu mají jakouikoli - jsou to zhmotněné myšlenky lidí. Představují cokoli, ale mají svoji typickou podobu (viz též stránky)
6:ano, bůh je smrtelný, mohou se masakrovat navzájem;je však bezvěký - nemá na něj vliv čas, nestárne
7: pokud bytost projde branou, není již možné ji oživit. Její myšlenky přecházejí do Dvorany - odkud je možno vyvolat jejího "ducha" (přelud a pod, jen na chvilku takové zjhevení).
Nemrtví mají hmotnou schránku (proto zvlášť od duchů a pod
8: jak to působí na duši? už žádná není - jsou to pouze jeí vzpomínky. Dvorana to udělá na požádání .... nevadí jí to. Bohové stojí mimo, nemouhpu Dvoranu ovlivnit

Dík za připomínky a uznávám, že nad pár věcmi se budu muset ještě zamysůlt


 Uživatel úrovně 5

Pisete, ze bohove vznikli tim, ze Artemidove si nedokazali vysvetlit nektere jevy a zacali je pripisovat nadprirozenym silam. Zjednodusene - nekde zurila bourka, artemidove nevedeli, kdo to zpusobil, tak zacali verit v boha bouri. No a vznikl buh bouri. A zacal se starat o boure, vyvolaval je, tisil je a usmernoval. No jo, ale kdo je vyvolaval, tisil a usmernoval pred vznikem boha bouri? Fyzikalni zakony? Meteorologicke zakonitosti? Jestli ano, tak to potom mame dva kohouty na jednom smetisti a zda se, ze vira prevazuje nad fyzikalnimi zakony a muze je menit ci rusit. Jestli to tak opravdu je, chce to zduraznit a vysvetlit.

Jak je mozne znicit Enwina Alda? Jak se muze aktivne branit? nemela by mit mnohem silnejsi kmen? Jaky ma tvar koruny?

Neni dostatecne vysvetlen princip "stretavani nadrealit" a to, jak se pri nem uvolnuje megenergie. Mate zmatek v druzich magenergie - zivotni energie, energie zivlu, vedlejsi odpadni energie... Co to jsou zivly? Lze vydestilovat cisty ryzi zivel? Je vsechna hmota sveta slozena ze zivlu? Co treba zive bytosti a rostliny? Poradne jsem nepochopil princip pateho elementu, co je zac? jak se projevuje? Pisete, ze co obsahuje paty element, je v tomto svete jen materialne ale nikoliv dusevne, ale to preci nezivy kamen splnuje taky.

Kde prebyvaji bohove, z ceho jsou stvorena jejich tela? Pisete ze z viry, ale to je prilis abstraktni. Muze buh zabit boha? Deje se tak casto? V Erinelu se duchove a prizraky nepocitaji do nemrtvych, coz je ponekud neobvykle. Pisete, ze je mozne vyvolat nemhotnou bytost i pote, co prosla Branou - je ovsem mozne vyvolat nehmotnou bytost, ktera uz prosla stretem nadrovin a byla ocistena od hrichu a stala se zakladni energii? Jak takova vyvolavani na duse pusobi? Citi bolest? Je jim to prijemne? Jak se na to divaji bohove a jak Dvorana zivota?


 Uživatel úrovně 0

Tak k těm alchymistům - vím, je to na stránkách, nechtěl jsem to složitě přepisovat.
Bohové: je tam psáno něco jako: "na nejvyšíí úrovni v oblasti jejich zájmu", tzn, že bůh války bude výborný válečník a pod
S těma mrtvýma - je to komplikované, ale je potřeba pozorně číst - myslím, že tam rozpory nejsou ...

Ale jinak dík za rady, si jediný, kdo se obtěžoval ...


 Uživatel úrovně 5

Až z toho bolí oči..ale fajn shrnutí...


 Uživatel úrovně 5

Je to dost dobry ale:
1) podle me buch aby mel vsechny povolani na 36urovni je moc podle me by mel mit na 36urovni povolani, ktere ji je nejblize a pak jedno maximalne dve povolani na nizsi urovni.
2) podle me u nemrtviho je znicen(zabyt) kdyz je jeho telo rozsekano(zraneno) tak ze jeho zivoty jsou na 0 nemusi byt spaleny 3) podle me si protirecis jelikoz pises ze nemrtvi nemaj dusi( tim padem myslenky) a pises zesi vsechny informace pamatujou nemeloby tam byt ze jejich duse odejde a je misto toho nahrazena prazdnem a tim padem si nic nepamatujou a jednaji podle prikazu u inteligentnich je moznost ze si neco budou pamatovat ze neco z duse zustane a zbytek obsadi temnota.
4) u Elementu pises na konci Alchymisté získávají tento živel např.: a nic tam neni.
Jinak je to velmi dobre napsany a proto mas 5


 Uživatel úrovně 0

Na mě moc dlouhý


 Uživatel úrovně 0

Precetl...vsechno jsme resili pri chatu.


 Uživatel úrovně 0

Psal jsem tam, že schéma Řádu světa bude v galerii - nebude tam, akorát by to ran kazilo, najdete ho na stránkách. Už jste to někdo celé přečetl? :-)


 Uživatel úrovně 0

Na něco jsem zapomněl, toto je první část. :-)