Články&Eseje

Postoj krollů ke kouzlům i kouzlení obecně Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 11

Úvod pro krolly kouzelníky

Předem bych chtěl říct, že nikomu nechci brát jeho názory ani se vrtat v jeho stylu hraní. Tohle je pouze můj názor na věc, který některé pobouří, některé pobaví a někteří třeba budou souhlasit.

Gagarinova teorie

Takže, pusťme se do toho(nich). Jednou mě napadlo hezké přirovnání k pravděpodobnosti že se kroll stane kouzelníkem a od té doby ho používám při svých "jemných" konverzacích na toto téma. A tedy: Šance že by se kroll dostal ke kouzleníje asi taková, že se stanete kosmonautem. Kousmonauti se dají považovat tak trošku za "superlidi". Musí být dokonale psychicky i fyzicky zdatní, musí zvládat stresové situace atd, atd. Kroll, aby se stal kouzelníkem, sice nepotřebuje tu fyzickou zdatnost, ale hromady jiných věcí...

Inteligence

Podle tabulek může mít kroll kouzelník inteligenci nejvíc 13, což je dost málo na kouzelníka, to je inteligence asi tak rolníka (lidského). A nesmíme zapomenout že těch 13 je úplné maximum, kterého se těžko dosahuje, jak ale víte všichni, že: "To není fér já mám blbou kostku na ní nikdy nepadne 6!!!". Takže průměrný krollý kouzelník může mít inteligenci 11, což je dost bídné a bonus 0. Jediná možnost je helpnutí od PJ. Maximální inteligence se dá dosáhnout u postav co mají propracovaný rodokmen a svou historii, čili mají podklad pro tak "vysokou inteligenci". Ovšem ohánět se tím, že už 15 generací rodu jsou kouzelníci je sice jednoduché, ale šance je málá i pro jednoho krolla, natož rod.

A teď praxe

Dejme tomu, že jsme někde vyhrabali krolla s inteligencí 13. Ještě jsem zapomněl dodat, že normální kroll má inteligenci 2-7. Takže máme "superkrolla" skoro 2* inteligentnějšího než nejchytřejší vojevůdci. A tenhle "superkroll" má trošku jiné zájmy než všichni ostatní. Zajímá se o kouzla. S tím souvisí postoj krollů ke kouzlům obecně. Myslíte že krollové vnímají kouzla jako lidé? Že jsou prostě kouzelníci a ti vládnou magií a nebo se na kouzelníky dívají v podstatě jako na polobohy? Protože pochopit magii s inteligencí 2-7... no nic moc. Vždyť lidé kdysi považovali i bouře a blesky za hněv bohů a hle obyčejný kouzelník šlehá z ruk blesky hned v několika odstínech. Pro dnešního člověka je těžké si představit jak se myslí s inteligencí 2-7, protože: Kam byste se zařadili vy? 15? 20? Spíš tak kolem 18, že? No a teď asi tak 3* zblbněte a přemýšlejte o bouři a kouzlech...

Čili postoj krollů obecně ke kouzlům příliš pozitivní asi nebude. Teď se vraťme k našemu "superkrollovi". Dejme tomu, že záhadným způsobem pochopil magii a kouzla a chtěl by se jim věnovat. Je mu nějakých 15 plusmínus. První krok do jeho dobrodružného života kouzelníka potřebuje mistra a asi i povolení rodičů. Zajde za otcem a řekne mu o svém problému a otec ho asi málem zabije. Otec, jak jinak válečník a ze syna by asi chtěl mít také velkého a uznávaného bojovníka a už se chystá že jednou zdědí jeho kyj. Kdyby čirou náhodou náš "superkroll" ukecal otce tak by stejně asi musel pryč z osady, protože by na něj všichni koukali skrz prsty. Když už je za branami osady musí najít nějakého mistra. Ale kde ho vzít? U elfů nepochodí, protože krollové bývají spíše do zla než dobra (všeobecně). U trpaslíků si taky neškrtne, protože krolla vecpat do domu trpaslíka není nic lehkého, leda do stodoly...ale i tak trpaslíkům by to asi pod vousy taky moc nešlo. Hobiti a kudůci také nejsou zrovna moc kouzelníci a takový hobit kdyby se krolla ujal tak by musel výborně ovládat levitaci, jednak aby se nenechal zašlápnout a taky aby vůbec při mluvení viděl krollovi do očí. Barbarů kouzelníků také asi není mnoho, no akorát lidi. Lidi jsou totiž schopni všeho, že?

Najít mistra je ale asi nejmenší problém, vždyť stačí zapřemýšlět a vymyslet se sice nepravděpodobné, ale účinné výmluvy. Např. pološílený člověk čaroděj usazený v osamělé věži kdesi pryč od civilizace apod. Pokud náš "superkroll" překonal všechny tyto úskalí a možná i více tak OK. Jenže to opravdu bude jaden z milionu nebo miliardy jako ti kosmonaouti.

A co šaman?

Tímto slovíčkem se ohánějí skoro všichni s kterými jsem o tom mluvil. Má to ale dva háčky.

Za prvé, šaman má ke kouzelníkovi hodně daleko. Šaman má kouzla spíše hraničářského ražení. Namedituje si manu a pak "čaruje" nějaké ozdravné kouzla apod. Pak by měl umět dělat lektvary,jenže kroll asi obratnosti moc nenabral. Tak jako tak šaman a kouzelník je rozdíl jako hrom.

Za druhé, šaman své umění předává zpravidla svému(některému) potomku a těžko pustí z vesnice budoucího šamana (natrvalo) a nebo už současného vůbec ne.

Výhody?

A co nakonec získá náš "superkroll"? Vznikne z něj spíše podprůměrný kouzelník. Nejčastější uváděná výhoda (ne mnou) je, že kroll má velkou sílu. Dejme tomu že náš "superkroll" je fakt super a má i sílu na max, čili 16, což je bonus +2. To není zlé, ale když máte arzenál jen a pouze lehkých zbraní tak vám ta síla +2 až tak nepomůže. S holí získáte 7/-1, nejlépe se ta síla upltaní asi s palcátem 5/+1. To je hezké číslo, ale kouzelník s palcátem??? To je hnus.

Takže:málo magů + malá šance na seslání kouzla (při Int 13=61%) vs. bonus k lehkým zbraním +2

BACHA: A to jsem tady předvedl "superkrolla" s maximální inteligencí a maximální silou.

Pokud si normálně hodíme, tak nám může zmizet ten bonus +2 i těch 61% na seslání a místo toho třeba i 47%(Int 10-12), to už může vadit. Každé druhé kouzlo...

Kroll mág

Ani náhodou!!! Pro mágy je důležité charisma. Kroll a charisma? Dobrý vtip. A mágové také mají schopnost vnímat širokoúhle dění světa atd. A to tedy s krollem nejde dohromady.

Shrnutí a konec

Myslím, že by se důvodů proti (možná i pro) dalo najít o dost víc a tak jestli se chcete vyjádřit, skočte do "moudrý sovy" (http://moudrasova.dracidoupe.cz) do dílny, téma "Já kroll kouzelník, já s palice neumět"

Konec

Doufám, že se vám tento článek alespoň trošku líbil a proto mě nakamentujte pokud máte jiný názor, ale vyjádřete se (akorát ne ve formě * :-) Zkuste ocenit článek). A pokud si mýslíte že jsem zaměrenej proti krollům kouzelníkům tak máte pravdu. Nelíbí se mi to (ale s dobrým důvodem bych to jako PJ povolil).

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Tyr: Přesně takhle je celý ten článek myšlen, jen jako úvaha nad "reálným fantazy", aneb jak by to asi mělo být.


 Uživatel úrovně 0

Dobra uvaha. Tvoje argumenty jsou opravdu dobry, ale.... no proste kroll kouzelnik se vetsinou vybira pro srandu. Kdyby nekdo chtel hrat "vaznej" dracak, tak ty tvy argumenty jsou opravdu k zamysleni.
Jinak s Krolem kouzelnikem je fakt sranda :-) (ikdyz nekdy staci i valecnik :-)))


 Uživatel úrovně 0

Dobrý, ale stejně si krola kouzelníka nezahraju protože mám elfo-lidskou družinu a nehodlám to měnit


 Uživatel úrovně 5

Tož, kamarád hrával krolla kouzelníka a byly tažení, kdy si nezakouzlil :o))) Ale zato všechno umlátil holí :o)
J.S.


 Uživatel úrovně 0

Ja uz dlhsiu dobu uvazujem o krollovi kuzelnikovi. Ved to by nemuselo byt az take zle. :) UZ len kvoli srande. Pri troche stastia na 16.U bude mat ako carodej palicu (+10%). No a kroll kuzelnik moze nepriatelov fackovat (UC ruk +5) celkom vpohode. Jasne, ze kto chce mat drsneho kuzelnika, ktory len lusknutim prsta zlikviduje hordu skretov, tak si vyberie elfaka. Ale taky kroll kuzelnik, ktoremu vyjde kazde druhe kuzlo a skretov zazenie pouhym pohledem: "Ja som mocny saman, a ak ta neuspi blesk z ruky, tak ta uspi ruka!" moze byt celkom zaujimava postava.
Ale skor v tlupe, ktora je aj bez neho dost silna... :) Ved, ked panboh da a aj ja si niekedy zahram DrD ako postava, tak si mozno vezmem krollieho samana. :)


 Uživatel úrovně 0

Maglor: DrD je jeden obrovský soubor problémů, bohužel každý ma jiné a každý je jinak řeší. Každý člověk je jiný a proto největší problém v DrD je sladit hráče mezi sebou, jejich postavy mezi sebou, jejich postavy se světem, svět s PJ a PJ s hráči.


 Uživatel úrovně 0

Erkenel: Dobra skupina je obrovsky problem, protoze at je hrac sebelepsi a nema dobrou skupinu tak je mu to stejne na nic protoze nemuze rozvijet osobnost sve postavy. :o((


 Uživatel úrovně 0

KILLMAN: Ani nevíš s kolika lidmi už jsem se na toto téma hádal, a kolik zaplatil za chatový hádky.
Maglor:Máš pravdu, že když hráči umění hrát, PJ jim může svěřit cokoli a bude s toho sranda vždycky. Jenže v mí družině hraju asi nejlíp já a většinou dělám PJ.

Afeir: Na toto téma je založený fórum v Modrý sově (Moudrý) v dílně.


 Uživatel úrovně 0

Založil jsem stůl v putice pokud by měl někdo zájem?


 Uživatel úrovně 0

Hmm mel jsem tu cest hrat s Krollem kouzelnikem, a nebylo to az tak tragicky. Pravdou je, ze v jeskyni az tak moc uzitecnej nebyl (dobrovolne se od nej nido napr. teleportovat nenechal), ale byla s nim sranda. Obcas pomohl vyresit i tezke situace, napr kdyz jsme byly prepadeni tlupou neznamych lesnich tvoru, nas kroll kouzelnik chtel na ne seslat mensi salvu blesku a misto toho vylitla sprska berevnych kvetin (pouzivame profesnicek apod. kravonky) a s tvory jsme se skamaradili :o)
A ve meste to je uplna sranda, kazdej si myslel ze je to trouba a z toho slo hodne vytezit. Popripade v bitce kdyz se mu nepovedlo kouzlo tak proste dotycneho pretahl kyjem po hlave :o) (nebot kyj mel povolen, jako rodinou tradici)
Byl to takovej milej, hodnej, jednoduchej prostacek :o) (Inteligentni byl dost onech max 13-nact, ale ta moudrost....)
Takze s kazdym byl hned kamarad :o) a pro kazdeho udelal co mu na ocich videl.
Ja bych to svemu hracovi klidne dovolil pokud bych si myslel, ze ho dokaze dobre zahrat.