Alchymista

Hudební démon Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 11

Cíl zakletí: předmět schopen vyluzovat zvuky / křišťálová nebo skleněná koule

Nástroje s tímto démonem jsou unikátní tím, že není potřeba se na ně učit hrát. Díky mentální vazbě (viz níže) se totiž démon přímo napojí na mysl uživatele a on sám zahraje na daný nástroj hudbu, na kterou uživatel myslí - nepotřebuje k tomu jakoukoliv fyzickou aktivitu ze strany uživatele (tzn. do flétny není nutné foukat, do bubnu není nutné bubnovat), stačí se nástroje dotýkat. Díky tomu má uživatel při hraní na nástroj s tímto démonem dovednost "Hudba" na stupni dokonale.

Démon se poprvé vyskytuje v první sféře. Pokud je povoláván z této sféry, tak je třeba ho zaklít do samostatného hudebního nástroje, načež bude schopen vydávat všechny zvuky, jakých je schopen daný nástroj (samostatným nástrojem myslíme trumpetu, flétnu, buben, piáno, varhany... ale už ne bicí soustavu čtyř různých bubnů a činelů, protože ta je složená z nástrojů, na které jsou vydávány různé typy zvuků).

Démoni z druhé a vyšších sfér jsou trochu odlišní od toho v první sféře. Zatímco hudební démon z první sféry prakticky hraje na daný nástroj (rozechvívá struny, způsobuje vibrace kůže natažené na bubnu...), démoni z ostatních sfér pak k vydávání zvuků nepotřebují daný nástroj - místo toho potřebují skleněnou či křišťálovou kouli. Při vyluzování hudby pak po kouli přebíhají drobné vlnky. Hudební koule jsou schopny vydávat zvuky všech nástrojů, jaké ovládají, naráz. Při povolání z dostatečně vysoké sféry je tak možné vydávat zvuky celé kapely.

Mezi uživatelem a démonem je třeba utvořit mentální vazbu. Ta se vytvoří pouze pokud budoucí uživatel nástroje nástroj každý den po jedenáct dní uchopí alespoň na 10 minut (1 směnu). Démon i uživatel mohou mít v jednu chvíli toliko jednu vazbu (o jeden démonický nástroj se nemůže dělit více uživatelů a jeden uživatel nemůže mít více démonických nástrojů).

Démon v okamžiku zakletí obsahuje o jeden mag méně, než kolik jich bylo potřeba pro jeho zakletí. Za každé načaté dvě směny hraní se jeho magenergie snižuje o 1 mag. Jakmile svou magenergii vypotřebuje, odchází do své sféry.

Pozn.: Vycházím z pravidlové definice dovednosti "Hudba", která prý představuje toliko schopnost hrát na určitý nástroj a nejedná se tak o skladatelství nebo cokoliv jiného. Ve skutečnosti je však pro vyluzování hudby zapotřebí mít o hudbě určité povědomí. Nechávám tedy na vás, jestli se spokojíte toliko s jednoduchým řešením, které je zmíněno výše (dovednost "hudba" na stupni "dokonale"), či jestli budete vyžadovat i nějakou dovednost typu "znalost hudby" apod. kteroužto si můžete snadno v případě potřeby stvořit.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

To, že máte v rukou nástroj, který bude hrát přesně jak si představujete, ještě neznamená, že jste schopni vymíšle harmonické melodie, používat mezizvuky, harmonicky skládat akordy, jammovat či improvizovat. Neznamená to, že víte jakou hudbou správně podbarvovat jaká slova, jak vzbuzovat ty které příslušné pocity. Prosté vlastnictvý něčeho, co je schopno dokonale hrát z vás neudělá někoho kdo je schopen dokonale hrát. Zkušený šermíř s obyčejným mečem porazí hravě nováčka s magickou čepelý. Řekl bych, že uživatel spíše dokáže hrát na takto očarovaný nástroj o stupeň lépe, než hraje na nástroj na který to umí nejlépe. Hra na nástroj který sám umí ovládat je pak o dva stupňe lepší. Takovéto řešení navíc umožňuje širší pravidlové využití různých sfér tohoto démona (lepší bonus...)
Nápad ano, zpracování budiž, pravidla ne, použitelnost sporná, dojem špatný.
Stejně tak vypotřebovávání magů je nepravidlové a zde nevhodné, a nevím proč se v příspěvcích neustále oběvuje.


 Uživatel úrovně 0

No tak dílo není špatné, ale zrovna jsem se nedávno přehraboval ve starších deších draka a narazil tam na kouzlo pro kouzelníka tomuto démonovi veeelmi podobné. Takže ani nemohu uznat větší originalitu.
Spracování není špatné, nápad s křišťálovuo koulí je dobrý, ale klidně bych to rozšířil i na jiné věci... třeba na hrací skříňky a podobně...

Trochu ta omezenost počtem magů je zbytečná.. lépe by bylo omezit uživatele, že se musí na hudební nástroj soustředit zcela stejně jako by sám měl hrát, ale s tím že má garanci úspěchu i když hrát neumí...


 Uživatel úrovně 0

Velmi pěkné a povedené dílko. Ocenil bych jeho nápaditost a originalitu. Je pěkně zpracované. Souhlasím s UnknowNem v tom že varhany na rozdíl od bicí soustavy tvoří jeden nástroj na rozdíl od danho příkldu bicí soustavy. Snad jediné co bych tomuto dílu vytkl je ta použitá vyvolávací magenergie jak už bylo poznamenáno. Nechal bych klasickou dobu trvání (rozdíl theurgovz úrovně a úrovně sféry démona).


 Uživatel úrovně 8

U varhan jsou to nicméně pořád píšťaly, kdež to u bicích to jsou bubny, činely atd... Ale proč ne - není nic jednoduššího než takovéto omezení vypustit.


 Uživatel úrovně 8

Jednoduché, celkem jasné, použitelné. Udělat si takhle kapelu je sice trochu dražší, ale na druhé straně platit ty darmožrouty muzikantské také nevyjde nejlevněji.

Zase se tu vyskytuje oblíbené omezení vyvolávací magenergií a zase bych ho raději neviděl - pravidla takový koncept u démonu příliš nepoužívají a to ani když provádí mnohem náročnější kejkle než hraní na hudební nástroj. Když už to tady je, zajímalo by mě jak se autor dívá na možnost vyvolat démona z první sféry s vyšší magenergií, aby v nástroji déle vydržel. Normálně je výdrž dána rozdílem mezi theurgovou úrovní a sférou z jaké je démon povolán, ale tady se to trochu stírá.

Neodpustím si ještě poznámku o nástrojích a soustavách - rozhodně bych to vynechal. Na varhany lze vydávat spoustu různých typů zvuků, které mají společné jen to, že vznikají v píšťalách - stejně jako mají zvuky bicí soustavy společné to, že vznikají mlácením jedné věci o druhou. Jako soustava nástrojů funguje kde co, podobné omezení bych nekladl. Pokud na to hraje jeden hudebník, je to jeden nástroj.