Alchymista

Nehody I. Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 63

Když mi truhla hoří …

Utíkám a na nic nehledím. Když se mi to stalo posledně, blesky švihaly do balvanů, až půl míle vzdálených. Má laboratoř s celým domkem pokropila širé okolí ohnivými troskami a kráterů tam bylo nepočítaně.

Jak dopadají nehody v laboratoři či jiném sídle alchymisty:

Vnitřní exploze (výbuch) - je způsobená hlavně vznícením surovin a předmětů, celkové zranění (v životech) odpovídá 1/2 zničených surovin. Následkem výbuchu dobře vybavené laboratoře může dojít i k vyvrácení, rozvalení a dokonce i k rozmetání blízkých hradeb a stavení. (zranění jsou do tisíců životů => zohlednit zranění materiálů).

Velké letící trosky (kráter) - úlomek či troska váží 5-15 kg a dolétne až na 200 sáhů daleko (10*2k10). Obsahuje magenergii 25-30 magů a při dopadu nebo nárazu exploduje silou "68/62/55/45/31/13/5/2/1/1" v jednosáhovém měřítku. Díky tomu vznikne pěkný kráter - hloubka půl sáhu, průměr tři sáhy, uprostřed hoří oheň o průměru jednoho sáhu po dobu jedné až tří hodin.
Těchto trosek z budov vylétne poměrně hodně, až 20 na každých načatých 1000 magů alchymistické magenergie.

Drobné letící úlomky - jen dřevo a podobně křehký materiál může nechat vzniknout tak malým kouskům, tvrdší materiály (kov, kámen) odlétnou ve formě velkých letících trosek. Úlomků vznikne až 18 (3k6) z každých 20ti mincí váhy zničené truhly, dřevěné stěny, dveří. Rozletí se rovnoměrně po okolí (počet zásahů úlomky v dané vzdálenosti odpovídá počtu úlomků dělených obvodem) a trefí vše co neuhne - útok cca 7/+3 každý. Minimální dolet je okolo 150 sáhů (150 + 5k10).

Požár - bývá silný (4-14; 2+2k6 životů za kolo) a dlouhotrvající. Lze říci, že ho přežije jen kámen, kov a artefakty. Často se rozšíří po svahu dolů o 1 sáh / 1 mag a 3 suroviny a po svahu nahoru o 1 sáh / 5 magů a 9 surovin.

Bleskový výboj - se chová jako průpalný blesk - kde zasáhne, vznikne půl až sáhový kráter, pokud zasáhne strom, kmen či pařez, rozprskne ho po okolí (drobné letící úlomky).
- blesky mají sílu okolo 20ti magů (10+3k6) a dostřel až 500 sáhů bez ohledu na barvu blesku.
- na každých načatých 1000 magů vznikne 20-30 blesků různé barvy.

Jak dopadají nehody s truhlou, pytli surovin či zásobníky magenergie:

Končí to velice podobně jako zničení laboratoře, jen zničená množství pomůcek jsou menší, taktéž chybí velké letící trosky.

U pytlů se surovinami je asi nejdůležitější požár a pak hned vnitřní exploze, které mají za následek největší zranění i ohnivé a magické efekty.

U zásobníků s magenergií je tomu naopak, skoro žádný požár, intenzivní, ale ne příliš rozsáhlý výbuch (asi jako u kouzelného svitku) a správná magická smršť blesků s doprovodnými jevy.

Truhla spojuje toto vše (výbuch, požár, blesky) a navíc přidá pořádnou porci drobných letících úlomků.

Doprovodné jevy:

Nezpracované materiály na suroviny a magenergii je nutno redukovat v poměru 5:1 při výpočtech účinků této "nehody."

Zničením kouzelných předmětů se přivolá až poloviční počet jakýchkoli démonů podle sumy takto náhle uvolněné magenergie. Proto není problém mezi troskami najít například stříbrnou lžičku s útočným démonem +8, kahan s démonem, který jej zapaluje salvou modrých blesků …

ERRATA:

Doprovodné jevy 1) to znamená, že požár nezpracovaných (tj. vše to, co se ještě nedostalo na přepracování na anonymní "suroviny" patřící do truhly)

Doprovodné jevy 2) hmm, a odkud si asi myslíš že to Theurgové umí ? Po těch všech nehodách to raději dělají přez astron .... A navíc, jsou to náhodní démoni vytržení explozí ze svých domácích sfér, navíc explozí získáš JEDNOHO (a leckdy daleko méně) démona na každé DVA zničené předměty s démonem ...

J.S.

Ps: inspirace je to, o co tu běží ... A Altar pořád jen vyhrožoval, že se vám magenergie v truhle "vzbouří". Toto je jen nápad, jak bz to mohlo vypadat.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Folcwine: Dobrá, na to nemám co říct, to jest věc jenž jsem si neuvědomil... každopádně, má - li to fungovat jako inspirace, mohlo toho být i více... (například by na takovém místě mohla magie fungovat jiným způsobem, tzv. magická anomálie, místo by mohlo produkovat jakési záření - klidně podobné třeba radioaktivnímu, dalo by se toho vymyslet mnoho...) pak bych to hodnotil o mnoho kladněji... =)


 Uživatel úrovně 5

Kelghor:
Dílo na svou dobu, kdy byly v oblibě díla na cca 1/2 A4 velmi obsáhlé.

I na dnešní dobu má dílo stále ještě co říci a dá se z něj brát inspirace - samovolně sesílaní démoni, bleskové výboje a všudypřítomné výbuchy a hoření. Dle mého to může dosti pomoci PJ představit si, co se asi tak při alchymistické (zde spíše theurgické) nehodě může stát.

Dnes by to na **** asi nebylo, ale ty *** si dílo dle mého zaslouží i teď po letech.

Rosoucí nároky na díla byl jedním z hlavních důvodů, proč je hlasování omezeno na 2 měsíce - protožr by najednou toto dílo na stupnici začalo klesat, a přitom na svou dobu to bylo špičkové dílo.


 Uživatel úrovně 0

(koukám že píšu se spožděním.. ale to mi nevadí...)

Proč dal někdo 0? Hm... zřejmě měl na celou problematiku cyhořelé truhly úplně jiný názor... ale blbec to není Tomj-e

Ale toho člověka chápu...

Vlastně jsem ten text zkoumal třikrát a třikrát jsem zkoumal proč ho tak všichni kladně hodnotíte...
Zamýšlel jsem se nad tou otázkou, a jediné rozumné vysvětlení že ste si nikdo nedokázal představit, co se stane s truhlou když se naruší stabilita její náplně... čili, když začnou nekontrolovatelně suroviny a magenergie.

Mě ale text přišel strašně nedostačující... Vlastně je rozepsán pouz výbuch truhly... a rozepsán je poměrně detailně a i s čísly... OVšem.. nechat toto na Pánovi jeskyně, s tím že by se měl orientovar přibližně takovouto hodnotou je mnohem lepší... vysvětlím:

Pokud postavy nebudou vědět, jak moc destruktivní jejich činnost může být,ale PJ jim to dostatečně naznačí, že to není bezpečné, budou v nevědomosti a budou zvědavé...
Navíc, pro různé situace se PJovi budou ty čísla hodit trochu jinak...

Nehledě na to, že celá problematika je bohužel řešena jen z toho úhlu že "něco může hořet"
Problém je v tom, že něco taky může kvasit, neco se může slučovat, to něco může taky mizet a nebo rychle nabývat...

Takže nemusí tu být jen ohňostroj, ale můžeme tu mít i nepříjemnej hrnečku vař nebo já nevím co všechno.. přesně takovéhla problémy jsem si představoval v tomto díle. M2 osobně nezajímá, jak moc přitom začne hořet oheň a jak moc začnou sršet blezky... to si každej snad dokáže vymyslet... více by mě zajímalo, co všechno a z jakýxch různých důvodů se něco může stát, že z toho pak je nepříjemná minimálně lokální katastrofa.

Podle mě je tento článek opravdu velmi málo přínosný a divím se že dostal toliko bodů.. já bych hodnotil za 2* .. ale na to už je trošku pozdě že?


 Uživatel úrovně 0

Je to výborné, kéž bych mohl hodnotit, ale je pozdě.


 Uživatel úrovně 0

Super věc, akorát se asi taky budu bát(pyrofor hobitek 6. úroveň). Podle mě tos tačí, žádné prodlužování není potřebné. Škoda, že jsem nestihl hlasování-dal bych 5 néli víc

s pozdravem Globox


 Uživatel úrovně 0

Opravdu velice zajímavé.Být alchymistou,už bych se strachoval o holý život.


 Uživatel úrovně 0

Pro alchymistu je to velmi nepříjemné, na druhou stranu ale je víc možností, než jen ta, že vám to vybouchne...Pro Pj je to hezkz udělané, budu to používat...


 Uživatel úrovně 0

Konečně vím jak to dopadne kdyš se něco stane struhlou fakt dík,dík


 Uživatel úrovně 0

Jako vhodný doplněk pro hraní alchymistické postavy a dokořenění fantazie PJ dobré.


 Uživatel úrovně 0

Ještě něco. Nechápu jak mohl Thror En Erin za to, že ti napsal kratičce jak je to užasný dostat reputaci.