www.Dracidoupe.cz



Krtkejle

Příprava pro tisk (tisknuto 1405x)
Autor:UnknowN
Přidáno: 20:41:02 31.07.2008
Hlasovalo: 11
Průměrné hodnocení: 1.82

O krtkejlích bychom mohli říci, že to jsou "podzemní rachejtle". Využívají hrabacího mechanismu a magického pohonu ke svému pohybu v hlobce jednoho až dvou sáhů pod zemským povrchem, čímž mohou svou nálož nepozorovaně dopravit ke svému cíli. Zeminu před sebou přemisťují za sebe, takže po nich nezůstává "chodbička" (pouze přemletá zemina).

Pro zjednodušení řekněme, že krtkejle vycházejí z pravidlových rachejtlí, jsou i stejně náročné na výrobu a je možné je stejným způsobem upravovat - tzn. že je možné je učinit vějířovými nebo naváděnými terčíkem/bílým bleskem.

Na rozdíl od rachejtlí nezasahují krtkejle svůj cíl okamžitě. Musí se k němu prohrabat a to nějakou chvíli trvá. Proto u nich neurčujeme dostřel, ale přiřazujeme jim "body pohybu (BP)", přičemž na každé kolo mají všechny krtkejle 10 BP, a pro různé typy zeminy určujeme "náročnost". Náročnost určuje, kolik bodů pohybu krtkejle spotřebuje na prohrabání deseti sáhy zeminy.

Úroveň krktejle / body pohybu

  • 1 / 90
  • 2 / 120
  • 3 / 150
  • 4 / 180
  • 5 / 210
  • 6 / 240
  • 7 / 270
  • 8 / 300

Povrch / náročnost

  • měkká, kyprá hlína / 10
  • udusaná zem / 12
  • vyprahlá zem / 9
  • kořeny prorostlá zem (stromový/keřový porost) / 16
  • promáčená zem / 11
  • jílovitá zem / 13
  • ztvrdlá jílovitá zem / 15
  • písek / 5
  • skála / 1000

Všechny krtkejle vybuchují, když vyčerpají všechny své body pohybu, to by ale mnohdy znamenalo "moc pozdě". Proto mají navíc krkejle ještě časový spínač. Vždy před tím, než krtkejli vypustí, pyrofor vytáhne speciální klíček, nakroutí jím počet kol, po jaké má krtkejle hrabat a až pak ji teprve vypustí.

Krtkejle jsou vypouštěny pomocí speciální, ve stojanu upevněné roury, jejíž spodní otvor je těsně nad zemí a která se zemí svírá úhel 45°. Roura se natočí tak, aby směřovala kýženým směrem, načež se do horního otvoru špičkou napřed vloží "natočená" krtkejle. Jakmile se dotkne země, začne hrabat, jakmile se prohrabe přibližně do sáhové hloubky, začne kopírovat terén tak, aby se udržovala stále přibližně v téže hloubce. Krátce předtím, než jí dojde "natočení" se začne stáčet k povrchu aby vybuchla co nejblíže k němu.

Jelikož u krkejlí nerozlišujeme rozptyl, může se zdát, že nenaváděné krtkejle jsou přesnější než srovnatelné rachejtle. To je ale vyváženo tím, že jim trvá mnohem déle, než se prohrabou k cíli a pokud narazí na zeminu, s níž se nepočítalo, tak se mohou prohrabat až za něj (když se skrz zeminu prohrabe snadněji, než se počítalo) nebo můžou vybuchnout daleko před ním (pokud narazí a nějakou tvrdší zem či dokonce na skálu...).

Pro naváděné krtkejle platí, že v jednom kole jsou schopny zatočit nejvíce o 10°. Stále jsou vybaveny natahovacím mechanismem, aby bylo možné je použít i v případě nedostupnosti terčíků či bílých blesků.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 10
Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     18:46:02 23.08.2008
Unknown:
Dle mého by měli být pravidla psány tak, aby pro jejich praktické použití nebylo potřeba zásahu PJ, když se tomu dá vyhnout. Jsou případy nečekané, které pravidlově řešené nejsou (vždy se družině občas podaří udělat něco, s čím se jednoduše nepočítalo), u těch je potřeba zásah PJ. Dle mého zásah PJ u takové věci jako odpálení podzemní krtkejtle je pro PJ zbytečné rozptýlení, které místo toho může využít pro promýšlení dalších okamžiků nebo plánování a uvažování za CP.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     14:03:41 22.08.2008
Krtejle jsou v jistém ohledu daleko schopnější než rachejtle (vykonávají větší práci, jsou schopny samy zatáčet během hrabání - to by mě zajímalo, jak se taková trubka prohne, mají navíc časový spínač - neomezený horní ani dolní hranicí) a přitom stojí stejně. Není tu ani žádný modifikátor zranění pro případ výbuchu pod zemí, ani popis mechanismu, jak že to vlastně funguje nebo alepoň trochu jak to vypadá. Takže jen nápad
Pravidlový mechanismus pohybu (dostřelu) je navržen chytře.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     22:29:22 05.08.2008
Samurai: ono suroviny a magenergie je stejná jako v pravidlech, jen je v díle plno matoucích slovíček (magický pohon), ze kterého nepoznáš, jak může mít rachejtle - krtkejle magický pohon, když pro výrobu není potřeba magenergie : )

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     19:14:56 05.08.2008
Zajímavé, ale ...

Jak se folcwine zmiňoval o té půdě. Já bych v tom problém neviděl, přecejen, vždy musí PJ říct, kde se nacházejí postavy a pokud řekne "jste na cestě a po stranach je zorané pole" tak se to rovná udusané zemine uprostřed a po stranach kypra puda. Právě tohle se mi v dile líbí.

jinak zase dávám za pravdu, že tu chybí popis onoho mechanismu a prakticky vzhled Krtkejle. UnknowN psal, že důležitější je to, že víme že to funguje, ale co ma PJ dělat kdy,ž se ho hrači zeptaji jak to funguje? Tohle je velka rana.

Postup výroby neni navíc vůbec naznačen, ani suroviny, nic ... 2*

Ikonka uživatele Gonzáles    [pošta] NEW     13:22:32 03.08.2008
áve!
Nápad se mi v první chvíli opravdu zamlouval a líbil, ale po přečtení jsem si řikal: vždyť to jenom místo letu vzduchem hrabe pod zemí... Abych pravdu řekl, čekal jsem něco víc - nějakou vychytávku, vyšší magenergickou náročnost...
Co mě na díle ale nejvíc dostalo, UnknowNe, je ten název - ten je opravdu špičkovej!!!
vale Gonzáles

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     1:18:36 02.08.2008
Folcwine:
1. Hodnocení "nadprůměr" mohu vyjádřit v tomto případě též slovy: "Nic extra dobře, nic extra špatně, slušně zpracované." To nehodlám psát pokaždé, když hlasuji.
2. Doufám, že nehodláte z psaní kritik udělat povinnost pro každého hodnotitele. Nejenže pak nebudou psát jen ti, kteří chtějí a mají co, ale možná tím přijdete o spoustu hodnotitelů, kterých je už tak málo.
3. Krom toho UnknowN by měl po mnoha desítkách pokusů už vědět, co mu jde a co ne. Obávám se, že spousta kritiků, včetně mě, už mu například ohledně alchymisty sotva poradí.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     21:09:05 01.08.2008
Technická: Prosím, všechny, kteří hlasovali, ale slovně nekritizovali, aby tak učinili. Autor pak nemí, co se vám na jeho díle nelíbilo a nemůže reagovat, ani se v budoáucnu zlepšit.

Předem děkuji
Folcwine

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     8:01:07 01.08.2008
Magický pohon znamená, že se do krtkejle přidává nějaká magenergie?

Kde bere takto složitý hrabací mechanismus energii na svoji činnost?

...
UnknowN nám nabídl krátký pravidlový příspěvek, tedy spíše dlouhý složitý mechanismus pohybové spouště jednoho typu rachejtlí, o kterých nevíme, jak a proč se pohybují.

Narozdíl od ostatních unknownových příspěvků tento dokonce postrádá jeho obvyklý humor, nějaká krtkejle Krtek II, která má 11 bodů pohybu protože blabla mi vážně chybí...

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     21:42:39 31.07.2008
PJ nemusí určovat rozložení půdy všude - stačí, když to určí při použití krtkejle (nejdřív 10 sáhů hlíny, pak 10 sáhů jílu a pak skála)

Mohl bych posat pohybový mechanismus, ale v čem by to pak bylo lepší? Není důležité vědět jak to funguje, stačí vědět že to vůbec funguje.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     20:41:02 31.07.2008
Ve hrách na hrdiny by se mělo zabývat jen tím, co je nezbytně nutné. PJ by se měl zabývat tvorbou příběhu a udržováním atmosféry, nikoli vymýšlením, kde je jaký typ půdy, aby pak mohl určit, kam krtkejtle za daný čas se stihne prokopat. Pokud už autor chce, aby byly rychlosti rozdílné, tak bych zvolil dva stavy – krtkejtle se zasekne (zeď, skála, atp.), nebo krtkejtle kope konstantní rychlostí dále (nejlépe rychlostí 10 sáhů/kolo, ať se to lépe počítá). U zranění se také neřeší, zda sek šel na nohu (snížená pohyblivost), na ruku (snížené ÚČ) nebo na hlavu (snížená inteligence) – síla zranění se pro zjednodušení řeší počtem ubraných životů.

Autor nijak nerozepsal onen záhadný hrabací mechanismus (to by asi byla nejzajímavější část díla). Z reality je známo, že přesunout něco vzduchem je mnohonásobně snazší, než něco přesunout zeminou (asi to bude tím, že vzduch neklade pohybu pevných objektů takový odpor). Pokud už chceš nějakou jednoduchou pohybující se bombu pod zemí, tak to řeš kouzlem nebo projevem magické bytosti. Pyrofor je zaměřen spíše na reálie (rachejtle, ohnivou hlínu, bomby, vzdušné torpéda), takže nové zraňující (demoliční) předměty pro pyrofora by měli být podobného rázu. Obecně ve fantasy moc techniky není, nejsložitějším mechanickým zařízením je zámek. Pokud už tvoříte dílo, jako mechanického krtka, tak prosím vás, pište do anotace skupinu hráčů, pro které je dílo určeno. Je dosti frustrující až v půli čtení díla zjistit, že dílo není vůbec určeno pro vás.

Protože samotný nápad (podzemní pohybující se bomba) není špatný ( když by se zpracoval jako kouzlo nebo jako magický tvor a vynechali rozdílné prostupnosti rozdílných terénů, tak by to bylo použitelné) dávám hodnocení *.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.09736704826355 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.