Alchymista

Nehody II. Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 45

Když mi pod rukama hoří …

Snažím se to rychle uhasit. Pokud nestihnu, rozházím co se dá po okolí, než to za mne učiní výbuch. Je lepší přijít o kus aparatury než o celou, neřku li o truhlu, zásoby, laboratoř i s kusem krajiny.

Rychlost nehod a záchrana nehod:

Alchymisté nejsou pitomí, pitomci vymřeli za oslnivých efektů explodujících laboratoří a truhel. Proto poznají, když se jim dílo nedaří a dokáží včas zabránit opravdu vážným nehodám. Odhalí špatnou výrobu, mimo fatálních neúspěchů, a nepokračují v přidávání surovin a magenergie. Neúspěšná výroba je jen od jistého okamžiku (určí PJ, doporučuji střední třetinu procesu), kdy asi 1-2 směny vzrůstá teplota, mění se barva, vzniká dým, čpivý zápach, prská to a tak podobně. Většinou pomůže přestat zahřívat, rozdělit směs na více dílů, chladit. Pokud ani to nepomůže, neúspěšná výroba se zvrtne v požár a posléze i výbuch. Pokud z dosahu požáru odklidí sebe, truhlu a veškeré dostupné suroviny zabrání tak jeho rozšíření. No a výbuch většinou pochází z kombinace nestřežený požár - suroviny - magie.

Záchranný zákrok:

Úspěch takovéhoto zákroku: N12/9/5, obratnost, zastavení nehody/požár/výbuch. Nebezpečnost se zvyšuje o 2 za lehkou opilost, o 3 za střední a o 5 za těžkou. Také se zvyšuje o 1, pokud alchymista zachraňuje suroviny a magenergii, sice totiž sníží sílu nehody, ale díky tomu, že se spíše věnuje záchraně netknutých ingrediencí než aparatuře, nemůže tak dobře odhadnout, co se stane a co proti tomu podniknout.

Záchrana ingrediencí:

Alchymista od páté úrovně včetně dovede zachránit včasným zásahem několik magů (obr + 1k6 magů) a až desítky surovin (obr + 1+1k6 / kolo zásahu, nejvýše však 8*úroveň). Záchrana je jasná, vytažení z “rozjeté aparatury“ a odklizení připravených výrobních dávek.

Hašení:

Hašení se doporučuje vodou: 01-75% úspěch, 76-90 neúspěch - oheň plave, 91-100% (hod 00) - fatální neúspěch, nastane rovnou exploze, která bude popsána níže. Při použití písku exploze nehrozí, kdo ale má hned vedle stolu vědro s pískem ? Při hození lopaty do náčiní je 01-5% pravděpodobnost jejího poničení.

Jak dopadá nehoda při výrobě:

Požár - bývá silný 4-14 (2+2k6) životů za kolo a dlouhotrvající. Lze říci, že ho přežije jen kámen, kov a artefakty. Často hořlavá hmota teče po okolí. Za 1 kolo se rozteče o 1 sáh a celkem se rozšíří po svahu dolů a do stran o 1 sáh / 1 mag a 3 suroviny a po svahu nahoru o 1 sáh / 5 magů a 9 surovin. Pokud se hasí, použití vody vědro/1m3 ho jen zmírní o 2 životy/kolo na 1 směnu, lopata písku/1m3 o 3 životy/kolo na dobu 2 směn.

Exploze (výbuch) - výbuch je pokračováním nezmírněného požáru. Prsty v tom mají suroviny, zranění v životech odpovídá 1/3 zničených surovin. Magenergie výbuch jen zesílí, přibližně 1 život / 1 ztracený mag. Dosah výbuchu je asi 6 sáhů, dále doletí jen drobné úlomky. Pokud nehoda začne výbuchem, existuje asi 85% šance (100% - síla výbuchu v epicentru), že bude pokračovat požárem.

Drobné letící úlomky - střepy, kousky keramických misek, kov, se rozletí po okolí při výbuchu. Úlomků vznikne asi 10 (3+2k6) z každých 20ti mincí váhy zničené aparatury a vybavení. Rozletí se rovnoměrně po okolí a zasáhnou vše co neuhne - útok cca 8/+3 každý, pokud postava může použít úkryt (bonus za stůl …), počet úlomků které ji zasáhly je o 1/3 až 1/2 nižší. Největší dolet je okolo 15 sáhů (12 + 1k6).

Blesk - uvolněná a tím pádem pro alchymistu i zničená magenergie probleskne okolím ve formě Modrých blesků, 1 blesk na každých 6 ztracených magů. Vznikají jak při požáru, tak při výbuchu.

Dým - vzniká působením uvolněné energie na suroviny, na každé 3 magy a 3 suroviny připadne 1m3 dýmu.

Rozšíření a zjednodušení:

Pokud se někdo navrhne “A co rozlití kyseliny?“, zde mám jedno zjednodušení pro alchymisty a PJ, kteří se nechtějí zabývat jednotlivými flakónky kyselin, louhů, ingrediencí a lektvarů. Hodem 1k6 se zjistí, co se stane při nehodě:

 

hod 1k6

Co se stane:

1 , 2

rozlije se kyselina

3 , 4

rozlije se louh

5

rozlije se kyselina i louh, jejich smícháním dojde rovnou k výbuchu a následnému požáru, popsanému výše

6

normální průběh bez kyselin i louhů

Velikost kaluže je stejná u louhu i u kyseliny, průměr 2 sáhy + 1 sáh za každých načatých 8surovin nad 20 (například při 21-28 surovinách má 3 sáhy v průměry, při 29-36 již 4 atd). Kaluž se rozlévá tempem 1 sáh za kolo až do svého trojnásobného průměru (například průměr 3 sáhy se tedy rozlije až na 9 sáhů a bude mu to trvat 6 kol). Horká kapalina, nebo ta, která obsahuje alespoň 24 magů, se rozlévá 2x rychleji, 2 sáhy průměru za kolo

Kyselina:

Chování rozlitých kyselin se odhadne takto:

Kyselina leptá (poškozuje) tempem 3-8 (2+1k6) životů za každou načatou směnu vše živé, také ze dřeva, látky, kůže, papíru, neušlechtilých kovů - zinek, olovo, železo a podobně. U těchto kovů je po 3 směnách asi 50% šance vzniku ochranné vrstvičky, která brání dalšímu poškození. Na sklo a ušlechtilé kovy, jako je zlato, stříbro, měď a ocel, kyselina nemá žádný vliv. Síla kyseliny roste o 1život za směnu na každých načatých 25 surovin nad 30 (tj. při 1-30 poraní za 3-8/směna, 31-55 poraní za 4-9, 56-80 za 5-10) nebo za každých 6 magů.

Doba leptání je 12 směn, pokud je kyselina smyta, poraní ještě jednou následující směnu. Důvodem je zbytek, který je rozpuštěn v tkáních a proto ho nelze lehce odstranit.

Poranění se projevuje palčivou bolestí, s nebezpečností rovnou počtu ztracených životů, použitou vlastností je ODOLNOST a CHARISMA. Při úspěchu postava bolest překoná, pokud nikoli, tak se svíjí v bolestech a snaží se servat si potřísnění z těla.

Pro praktičnost: oblečení či zbroj jsou prožrány při ztrátě 5*Kvalita_Zbroje životů, pokud je kyselina dokáže prožrat, pokud ne, prosákne skrz oblečení během KZ kol.

Louh:

Chování rozlitých louhů se vypočte takto:

Louhy leptají tempem 2-7 (1+1k6) životů za každou načatou směnu vše živé, věci ze dřeva, látky, kůže, papíru jsou poškozeny za poloviční počet životů. Na sklo a kovy louh nemá žádný vliv. Síla louhu roste o 1život za směnu na každých načatých 30 surovin nad 40 (tj. při 1-40 poraní za 2-7/směna, 41-70 poraní za3-8, 71-100 za 4-9) nebo za každých 10 magů.

Doba leptání je 15 směn, pokud je louh smyt, poraní ještě jednou následující 3 směny. Důvodem je zbytek, který je rozpuštěn v tkáních a proto ho nelze lehce odstranit.

Poranění se projevuje palčivou bolestí, s nebezpečností rovnou 1/2 počtu ztracených životů, použitou vlastností je ODOLNOST a CHARISMA. Při úspěchu postava bolest překoná, pokud nikoli, tak se svíjí v bolestech a snaží se servat si potřísnění z těla. Na rozdíl od kyselin, poranění louhy nebolí, dokud neprosáknou hluboko do tkání, po první 3 směny se tedy na bolest nehází.

Pro praktičnost: oblečení či zbroj jsou prožrány při ztrátě 5*Kvalita_Zbroje životů, pokud je louh dokáže prožrat, pokud ne, prosákne skrz oblečení během KZ kol.

Druhá varianta (nepovinná):

Toto je jiná možnost, jak určit chování nehody. Vychází z nápadu, že vznikne pouze kyselina a louh, každý v jiném množství. Pokud se smíchají, síla jejich reakce způsobí explozi. Tento model neřeší možnost vzniku požáru, blesků a dýmu. Na každých 50 zničených surovin se hodí 1k6 co to bude (1-3 kyselina, 4-6 louh), a poté se určí hodem 1k6 na síla vzniklé kyseliny nebo louhu, jejíž účinky se pak najdou ve spodní tabulce. No a pokud vznikne kyselina a louh, dojde k neutralizaci, která je tak rychlá, že skončí výbuchem. Čeho je méně, to určí sílu výbuchu, neboť to zreaguje všechno. Zbytek toho silnějšího se rozlétne do okolí (například kyselina 10 a louh 6 dají vzniknout výbuchu 6 a do okolí se rozptýlí kyselina 4).

hod /součet hodů

výbuch

kyselina (síla/doba)

louh (síla/doba)

1

-

1-2/1 kolo

1/2 kola

2

-

1-3/2 kola

1-2/3 kola

3

3/2/2/1

2-4/3 kola

1-3/4 kola

4

5/4/3/2/1

2-7/4 kola

1-6/5 kola

5

6/5/4/4/2/1

2-12/4 kola

3-8/5 kola

6

8/7/6/6/6/4/3/1

3-18/3 kola

2-12/4 kola

Doprovodné jevy:

Pokud jsou zasaženy i nezpracované materiály na suroviny a magenergii, je nutno jejich účinky redukovat v poměru 5:1. Tj. je nutno je přepočítat na normální suroviny a pak zahrnout to následků nehody.

Takováto nehoda není schopná vážně poškodit jakýkoli kouzelný předmět.

Poznámka:

Pokud takováto nehoda zasáhne nějakou důležitou část alchymistického vybavení nebo pokud je naprosto ponechána svému soudu, nedej bože, pokud potrefí velké množství surovin či magenergie (truhly, magen. zásobníky), nastane tragédie popsaná v kapitole Nehody I.

KZ = Kvalita Zbroje

síla/doba = jak silné poranění udělí kyselina / louh a po jakou dobu.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

No, nejsem si jist, ale vzhledem k tomu, že louh je zásaditý a tělo je jako celek mírně kyselé, nebude louh zraňovat spíš víc než kyselina? ale jinak výborný příspěvek, opravdu něco nového, co tu chybělo...


 Uživatel úrovně 0

hoj....mno tak já jsem chtěl hlasovat ale jaksi taksi to už nejde, takže to je blbý.....kdybych ale moh hlasovat dal bych sedm hvězdiček :)....je to fakt supr a já nem,ám co bych dodoal


 Uživatel úrovně 0

Inu, to musia byť už nejaké kvantá tých reaktantov...ale príspevok je super, len jedna vec, čo mi trochu nevyhovuje, je to iba o výbuchoch, a magenergia sa môže uvoľniť aj inak (taká neznáma bytosť, ktora sa zrazu objaví v labáku dokáže potešiť), ale keby sa ešte hlasovalo, dal by som 5*


 Uživatel úrovně 5

Deeph: prudká neutralizace vede k ohřálí reagujících látek, ohřátí vede k zrychlení reakce ... pokud nemáš dostatečné chlazení, prudká expanze plynů se zove výbuch.


 Uživatel úrovně 0

Já bych jen podotknul, že smíchání kyseliny a louhu vede k neutralizaci obojího. Ne k výbuchu. Ale to platí pro chemii našeho světa. Bůhví, co nazývají alchymisti kyselinou či louhem ve světě DrD...


 Uživatel úrovně 0

to je alespoň konečně něco super, co usnadní těžký rozhodování a vymýšlení narychlo PJ... tisíckrát díky, škoda, že je uzavřené hlasování.


 Uživatel úrovně 0

Paráda koneščne se v laboratori muzou dit veci.


 Uživatel úrovně 0

OPravdu super! Alchymisti, těšte se. Se mnou přijde výbuch


 Uživatel úrovně 0

"Konečně! Spása!" Díky tobě chrabrý hrdino, záchrana přišla opravdu v pravou chvíli, už jsem myslel že ani nedorazí...
Ne, fakt. Zpět do minulosti: Naspočetkrát nastalo spousta alch. problému všeho drumu, pokaždý jsem musel vymýšlet nějaký fígle, který stejně nebyly nejvyších kvalit ( narychlo : ), už nemusím...


 Uživatel úrovně 5

Obzvlášť si cením vyrianty jednuduché/zložité pravidlá - každý si nájde, čo ho viac teší.

KTO je Temný Poutník?