Rachejtle I.
Autor: | Zombie |
---|---|
Přidáno: | |
Hlasovalo: | 38 |
Rachejtle
Rachejtle explozivní - plošné
Síla: na hexu dopadu / poškození na vedlejším hexu / na dalším / atd. / atd.
Dostřel: znamená dostřel v sázích min/krátký/střední/max
Rozptyl: postava si od prvního čísla odečte bonus (příp. postih) a číslo které dostaneme znamená počet vrhů kostkou. Postava si hodí k6 a za každou 1 která padne se vzdaluje hex dopadu o 1 směrem od zamýšleného cíle. Další pravidla viz nepřímá střelba.
Rachejtle je zbraň, která má tvar válce na jedné straně zašpičatěném. Na druhém konci má krátký doutnák po jehož zapálení rachejtle vypálí vpřed, kde po dopadu vybuchne. Odpálení trvá tři kola - v prvním se připravuje do palebné pozice (musí být opřena o truhlu, o kámen nebo o předloktí tvorů se silou min. 16), v druhém kole se míří a zapaluje doutnák a ve třetím rachejtle vyletí vpřed. Rachejtlí není možné střílet na letící cíle (resp. jde, ale rozptyl se zvyšuje o 1 za každé 2 body rychlosti letícího tvora, takže šance na zásah se limitně blíží nule).
Typy rachejtlí:
Obyčejné: na výrobu není potřeba žádné magenergie. Jinak ostatní údaje uvedené v tabulce platí v plné míře. Rachejtle se vyrábí tak dlouho (ve směnách), jaká je její úroveň.
Vějířovité: u těchto rachejtlí alchymista ovlivňuje území zasažené rachejtlí. Tato plocha má vějířový tvar. Výsečí pochopitelně může být 6 a počátek výseče je v místě dopadu rachejtle. Tvorové, kteří se nacházejí uvnitř vyjmutých výsečí nebudou výbuchem zraněni, zatímco ti co stojí ve výseči určené mají 50% šanci, že budou zasaženi za větší zranění - o tolik šestin, kolik bylo vyjmutých výsečí. Cenu udává tabulka rachejtlí, ale za každou vyjmutou výseč je do nich potřeba vložit tolik magů kolik je uvedeno v tabulce rachejtlí.
Mířené: alchymista může svoje rachejtle zpřesnit svými magickými prostředky. Za snížení rozptylu o 1 je potřeba vložit tolik magů, kolik uvádí tabulka. Výsledný rozptyl nemůže být nikdy menší než 5 - Zr.
Naváděné: tyto rachejtle se dělí na 2 podskupiny. Naváděné terčíkem nebo bílým bleskem. Terčík má v průměru asi 5 coulů, je průhledný a modře zbarvený. Přilne k jakémukoliv podkladu, včetně živých tvorů. Sejmout je dokáže alchymista nebo tvor s vlastní magenergií. Rachejtle navedená bílým bleskem se snaží zasáhnout tvora zasaženého v tomto kole bílým bleskem. Terčík je v ceně rachejtle. Magenergie je potřeba trojnásobné množství uvedené v tabulce. Zaměřovaný tvor se musí nacházet v doletu rachejtle a zásah je automatický.
Všechny tyto typy zde uvedené se mohou různě kombinovat. Záleží jen na libovůli alchymisty (případně na zlovůli PJ).
Rachejtle průbojné - mířené
Tyto střely patří mezi velký pokrok ve vývoji střelby od házení kamenů, střelbu z praku, luku či samostřílu. Jsou menší než rachejtle explozivní, ale s úrovní jejich váha roste. V kole po zapálení doutnáku rachejtle vylétne na cíl. Přesnost záleží na jejich útočném čísle (rychlosti) a na obratnosti alchymisty. Alchymista nehází na útok. Cíl se může pokusit uskočit - provede normální hod na hod na obranu. Tato varianta rachejtlí při dopadu nevybuchuje, nemá totiž výbušnou hlavici. Jen se rozpadne. Pokud zasáhne něčí štít, zranění se rovnoměrně dělí mezi štít a postavu. Často je takto štít zničen.
Rachejtle průbojné - naváděné
Navádění | ||
Teplem | ||
Teplokrevným živočichům | ||
Studenokrevným živočichům | ||
Lykantropům | ||
Nemrtvým | ||
Neviděným | ||
Bílým bleskem | ||
Modrým terčíkem |
Alchymista může upravit rachejtli tak, aby při odpálení jen přibližným směrem k cíli sama vyhledala druh tvora, který umí zasáhnout. V boji proto alchymista nehází ani na útok, ani nepřičítá obratnost. Oběť rachejtle na obranu hází normálně jen pokud o ní ví, ale protože střela se na ní navádí, nemůže uplatnit ani bonus za kryt, ani za případnou neviditelnost či nehmotnost.
Parametry se vychází z tabulky rachejtlí průbojných - přičítá se cena surovin a magenergie za naváděcí schopnost i za zvýšení ranivosti, neboť někteří tvorové jsou imunní vůči normálním útokům.
Diskuze
celkem zajímavě sepsané, ale většina z toho je už v knížkách
DRD-Pokročilé
Celkem zajímavé a dobré. Líbí se mi to.
hyperhobit
Jak to může být naváděné na určitou skupinu?
4 Jehuwa: Vycházel jsem z této teorie: čím lepší pohonná směs a větší množství, tím rychleji tato reaktivní střela letí. Proto má i vyší kinetickou energii při dopadu. A díky rychlejšímu letu má cíl (lépe řečeno oběť) kratší časový interval na reakci (uhnutí).
Rachejtle průbojná - mířená. úroveň 8 stojí minimálně: 194 + 8*23 magů = 378 zlatých! Tedy si myslím, že tato cena je přiměřená, odpovídá například ceně cca 3 zimních honosných oblečení!
Hmm, moc se mi nezdají průbojné mířené střely a jejich útoky. Tak třeba rozeberu tu nejbrutálnější. (8) 8. 30 25 7 34 120 45 194 23
Uč:29, při dostřelu na dejme tomu 100sáhů, při zásahu navíc zranění za 25 navíc, stojí 194 zL a 23 magů, váží 2.1 Kg Dokážu si představit, že s tím trefím draka, ale hobita? Bylo by to asi na delší rozbor třeba v dílně, tady se mi o tom nechce dále rozepisovat, nicméně nevím na jaké úrovni je v tvém světě kovářství a jestli maj pyroforové k dispozici aerodynamické komory a počítače. Snad jsem trošku nastínil problematiku trefení se neřízenou rachejtlí. Je to opravdu na větší rozpitvání. Tak se snad nebudeš zlobit, když napíšu, že se mi to jeví jako naprostá blbost.
Při čtení tady tohodle příspěvku jsem se sice Xkrát zamotal , že jsem ani nevěděl o čem vlastně čtu , ale i tak mi tento příspěvek přijde na 5* fakt dobrý...
Je to super. Časť je síce iba opis pravidiel, ale tie nové typy sú priam fenomenálne. Jasných 5*
Som pyrofor. nezapriem sa 5*
Tve - dobrý nápad... skúsim sa na to spýtať svojho PJ...
Inak je to dobré...
Je to super. Hned to tisknu a běžím za PJ pro schválení. Ty naváděné teplem se mi moc líbí. jenom dotaz, což takhle přidat nějakou spec. rachejtli kde by se do roztoku vložil vlas nebo část ochlupení oběti, a pokuď by byla oběť do 50 sáhů kolem rachejtle by letěla směrem na ni.