www.Dracidoupe.cz



Bojový démon

Příprava pro tisk (tisknuto 1333x)
Autor:UnknowN
Přidáno: 18:18:03 23.08.2008
Hlasovalo: 6

  • Bojovým démonem nahrazuji démona útočného a obranného a navíc jejich působení trochu rozšiřuji. Stále platí pravidlo o maximálních hodnotách, na jaké může démon hodnoty předmětu navýšit a pravidlo o počtu kouzel, jaká může démon ovládat.
  • Za každou sféru může bojový démon zvyšovat SZ zbraně, do jaké je zakletý o +1.
  • Místo +1 k SZ může zbrani dodávat +2 k ÚT nebo může generovat dva magy denně pro použití na svá vlastní kouzla, případně může dodávat +1 k ÚT a zároveň generovat jeden mag denně.
  • Místo +2 k SZ může démon předmětu dodávat +1 k OZ (KZ) nebo může uživateli předmětu dodávat bonus +1 k iniciativě.
  • Místo +9 k SZ může dodat bonus k útočnosti ×2 (místo +18 bonus ×3, místo +27 bonus ×4). Postup: Nejprve hod na útok, v případě úspěšného zranění se připočítá +X životů zranění z klasické útočnosti a takto zjištěné zranění se následně znásobí dle schopností démona.
  • Pokud by bojový démon s násobícím bonusem k útočnosti byl zakletý ve střelné zbrani a další takový démon v jejím projektilu, pak se jejich násobící útočnostní bonusy mezi sebou nenásobí, ale sčítají se (×2 + ×3 = ×5).
  • Parametry zbraně s násobícím útočnostním démonem se zapisují následovně: SZ / +X / ×Y / OZ (případně SZ / +X / ×Y / krátký / střední / dlouhý dostřel) - kde X je běžná útočnost a Y násobící bonus.

Př.1: Šavle 4/+2/+1 s démonem +4/+2/×2/+1 = zbraň s parametry 8/+4/×2/+2 (démon z 16. sféry)

Př.2: Krátký luk 4/0 s démonem +4/+0/×2 + šíp s démonem +4/+0/×2 = výstřel s parametry 12/0/×4 (démoni ze 13. sféry)

Pozn.: Účelem tohoto démona je nahrazení démonů útočných a obranných a umožnit tak zbraně vylepšovat zároveň bonusy k útočným i k obraným parametrům, což za současného stavu není možné (v každém předmětu může být jen jeden démon, takže je možné vylepšovat buď obranu, NEBO útočné parametry, ale nikoliv zároveň). Pokud se vám tento démon zdá příliš univerzální, můžete použít některou z redukovaných možností:

Redukce 1:

Vylepšení útočného démona: U útočného démona je možnost proměnit +9 k SZ na ÚT ×2 (+18 na ×3 a +27 na ×4) a +2 k SZ za bonus +1 k iniciativě.

Redukce 2:

Vylepšení útočného démona A: Redukce 1 bez možnosti vylepšovat démona násobícím bonusem k útočnosti.

Vylepšení útočného démona B: Redukce 1 bez možnosti dodávat uživateli předmětu bonus k iniciativě.

Redukce 3:

Násobící útočnostní démon: Vyskytuje se v deváté, osmnácté a dvacáté sedmé sféře. Při povolání z deváté sféry dodá zbrani útočnost ×2, při povolání z osmnácté ×3 a při povolání z dvacáté sedmé ×4.

Zrychlující démon: Vyskytuje se v každé druhé sféře (jako obranní démoni). Za každé dvě sféry dodává uživateli předmětu bonus +1 k iniciativě.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
 
Počet zobrazených příspěvků: 11-13 / 13
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     12:38:42 24.08.2008
- ve třetím odstavci skutečně chyba je - má tam být "+1 ÚT a 1 mag" (pokud by to bylo možné, prosím redaktora o opravení překlepu)
- iniciativa: Uvažoval jsem takhle - v případě +1 k SZ = +1 k iniciativě by stačil démon z šesté sféry, aby uživatel předmětu získal 2 útoky za kolo a výhody z toho vyplývající. V extrémním případě povolání démona za 27. sféry, který by dodával + 27 k iniciativě, by pak uživatel měl 11 útoků za dvě kola - za předpokladu, že se ovšem nejedná o nějakou postavu, z jejíhož povolání nevyplývají nějaké bonusy k iniciativě - například šermíř na vysokých úrovních, který sám o sobě dosahuje 7 útoků za dvě kola (ini +15) by se vyhoupnul na neskutečných osm útoků za kolo (ini +42)...

Ikonka uživatele Firefanatic    [pošta] NEW     22:39:17 23.08.2008
- Chyba ve 3. odstavci "místo +1 k Sz +1 k Sz a 1 mag"...
- násobící zranění střelnou zbraní mi přijde logicky podivné, u projektilů je to něco jiného...
- "Redukce 1 bez možnosti..." je myslím špatný typ zápisu, výčet možností by byl přehlednější.
- Zajímalo by mě, jak autor dospěl k bilanci +1 k iniciativě=+2k SZ. Osobně se odmnívám, že bonus k iniciativě je takto předražený...

Nápad: Dobrá záplata na "díru" v pravidlech, 70%.
Zpracování: Mám zde své výhrady, avšak zdá se bez vážných chyb, škoda, že autor nevyznává obšírnější zpracování více lahodící oku svým stylem, dávám 60%.
Dojem: Dobrý. 60%.
Použitelnost: Z části omezená, jelikož si danou věc umí vymyslet každý PJ asi tak během půl vteřiny, avšak násobení útočnosti, bonusy k iniciativě... zde by se dalo o využití uvažovat, 30%.

Celkem: 56%, 3*. Dílo se nebojím označit za nadprůměrné, domnívám se, že je to přesně to, co ho charakterizuje. Zastávám ovšem názor, že vzhledem k prostorům serveru je škoda tohoto prostoru nevyužít a kvalitní dílo má být víc, než jen pár řádek jako by vypadlých z knihy od Altarů...

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     18:18:03 23.08.2008
Pro tuto rubriku je to neobvyklé dílo – alternativní démon nahrazující obranného a útočného démona, jsem zvědavý, jak se k dílu ostatní kritici postaví.

Pro hru, na kterou jsem zvyklý, jsou alternativní pravidla bojového démona nevyužitelné, protože za normálního stavu jsme měli předměty z první až čtvrté sféry, pokud se dařilo, tak nejvýše jsme měli démona nejvýše z desáté sféry. Avšak podívám se na dílo z pohledu hráčů navyklých a styl hry, kdy zdroje družiny nejsou tak omezené.

Myšlenka spojit obranného a útočného démona – dle mého je správná, protože obraný démon ve zbrani je nevýhodný, takže nikdo, kdo si hraje s čísly (powergamer) by si obranného démona do zbraně nedal. Zase se stanou něteré zbraně výhodnější než jiné, ale to je problém už základních pravidel. Když jsem se díval na tabulku zbraní, tak by se pak do hry dostalo více zbraní, které mají zápornou OZ.

Násobitel útočnosti (jakou má například balista) x2 místo 9 k SZ také není úplně nejhorší nápad. Vyvážené to také je, protože se začátku se stejně zase bude zvyšovat SZ a útočnost a až budou sféry navíc (nad limit zvýšení SZ a přičítací útočnosti), tak se vloží do násobitele zranění.

Zvyšování iniciativy je neomezené (nenašel jsem nikde zmínku o opaku). Pro postavy s vícenásobnými útoky je výhodnější primárně zvyšovat SZ než iniciativu. I pro postavy bez vícenásobných útoků dle mých letmých matematických propočtů většinou vyjde výhodnější zvýšení SZ, než obětovat 6 úrovní démona ve prospěch zisku jednoho útoku za dvě kola.Takže se vyplatí zvýšení iniciativy jen ve specifických případech (jako např. pro alchymistu, který zahlásí střelbu z kuše, získá za to 4 akce, v prvních dvou střelí z kuše a další dvě akce použije např. pro hod ohnivou hlínou).

V příkladu (citace: „×2 + ×3 = ×5“) je chyba. Správně by to mělo být „×2 + ×3 = ×4“ (objasňovat snad nemusím). Stejně tak v PŘ 2 by měl být výsledný násobitel z 2x a 2x => 3x (nikoli 4x).

Dílo je určeno hlavně pro družinky holdující boji (ať powergamery nebo taktiky), které mají dostatek zdrojů a pro družiny na vysokých úrovních, které již mají takřka neomezené zdroje a mohou si lepší démony dovolit. Pokud dílo použije ve světě, kde démoni z páté sféry jsou vzácností, také nic nezkazíte – umožníte kombinovat bonusy k SZ a OZ a také možnost znegovat automatickou ztrátu iniciativy některých zbraní v základním soubojovém systému.

Dílo alteruje pravidla u jednoho konkrétního povolání (theurga), proto jsem jej neřeřadil do Rozvoje DrD.

Dle mého dílo je vyvážené a nenabourá pravidla, lehce posílí bojová povolání (hlavně válečník a zloděj), ale ostatní zase mají rachejtle úrovně 8, bledé blesky nebo schopnost zaklít démony (což jsou veskrze také velmi smrtící hračičky), takže ke kdovíjakému nevyvážení nedojde.
Dílo je krátké, výstižné a jednoznačné. Snad jen trocha teorie na závěr, pro koho je dílo určené, na co si dát při používaní pozor, by mohla být součástí díla (trochu to nahrazují trochu chaoticky napsané „redukce“, ale není to úplně ono.

Bez větších připomínek z mojí strany dílo ode mne získává:

****

P.S.: Zdá se, že se mi podařilo napsat kritiku delší než samotné dílo…

[Další]
 


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
6 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.40134787559509 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách