Alchymista

Zeiriel (22) - Moc nad mrtvými? Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 9

Úvod:

Jak jistě víte, sféry 22 až 27 v pravidlech nesou popisek "Neprozkoumána". V následujícím textu budu popisovat jednu z možných mocí sféry číslo 22: Moc nad mrtvými. Bude záležet jen na vás, jestli si zvolíte přijmout tuto možnost, nebo jestli dvaadvacátou sféru obdaříte nějakou jinou mocí...

Mluvení s mrtvými:

Theurg může pomocí této sféry kontaktovat mrtvé duše, se kterými je poté možno vést rozhovor, stejně jako například u kouzla "Mluv s mrtvými" - s tím rozdílem, že schopnosti této sféry nejsou omezeny tím, kdy daná bytost zemřela. Po celou dobu hovoru platí pro Theurga pravidla ohledně vyrušení během kontaktu se sférami. Rozhovor s mrtvým může trvat nejdéle jednu hodinu.

Navracení života mrtvým:

Pomocí této sféry je možné vrátit život nějaké zesnulé bytosti. Tato sféra nejprve zpřetrhá vazbu duše s původním tělem (takže původní tělo již nebude možné použít pro nekromantské praktiky, nebo pro kouzla typu "mluv s mrtvými" apod.), poté stvoří naprosto stejné tělo, jaké měla bytost v okamžiku smrti - s tím rozdílem, že ho oprostí od veškerých nemocí a zranění, pouze věk těla zůstane zachován. A nakonec sféra duši dané bytosti přesune do tohoto těla, čímž daná bytost znovu ožije, spolu se všemi svými vzpomínkami, které do své smrti stihla nasbírat.

Pro oživování mrtvých tímto způsobem platí určitá pravidla:

  1. Při běžném postupu zůstane oživený naživu pouze po omezenou dobu - bude živ přesně tak dlouho, jak dlouho by se v našem světe zdržel démon povolaný z této sféry daným theurgem. Po uplynutí této doby bytost zemře a její tělo se velmi rychle rozpadne v prach.
  2. Pokud by někdo chtěl danou bytost oživit na delší dobu, pak toto oživení bereme z hlediska herních mechanismů co se následků pro theurga týče jako stvoření artefaktu - s tím se pojí jak ztráta životů, tak navýšení této ztráty pro příští tvoření artefaktu nebo oživování mrtvého (jinak to ale s tvorbou artefaktu nemá nic společného). Takto oživená bytost už není vázána pravidlem číslo jedna a může v poklidu dožít svůj život. Dále je tělo dané bytosti uvedeno do ideálního stavu pro bytost jejího věku (dorostou ztracené končetiny, ztratí se nemoci, zmizí otrava...) - takto však nelze oddálit okamžik, kdy daná bytost zemře přirozenou smrtí.
  3. Tímto způsobem lze oživit toliko bytosti, které zemřely následkem nějaké nemoci či zranění apod. Bytosti, které zemřely přirozenou smrtí, nebo chcete-li "stářím", už natrvalo oživit nelze. Stále je ale možné je oživit dočasně.
  4. Oživení může být úspěšné pouze tehdy, pokud s tím zemřelý souhlasí (to se týká pouze bytostí s inteligencí 2 a vyšší - bytosti s inteligencí 0 a 1 proti oživení nikdy nic nenamítají).
  5. Není možné oživit někoho, jehož duše je poutána nějakými nekromantskými apod. praktikami.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Používat trvanlivost démonapro určení doby přetrvání oživeného mi přijde dost nelogické. Démon se navrací, protože se mu v reálném světě nelíbí, u oživeného se dá očekávat opak, a všichni víme, jak to je s "prcháním" démonů posedlosti, které jsou na tom co do pocitů asi podobně. Rozdíl by mohl být jedině, kdyby oživený dlouhodobě toužil po smrti.
"Uděláme ho jako artefakt" - jednak sis omezováním doby setrvání v našem světě zbytečně vyrobil tento problém, ale, jak jsme tedy pochopil, k faktické ztrátě duše nedochází... tak ČÍM je tedy způsobeno to zranění? Pochopil bych ještě tu ztrátu životů nějak, i když i to je bez vysvětlení... podivné... avšak dlouhodobost tohoto zranění je způsobena právě skutečností, že jde o zranění způsobené vyrváním části duše.
Použití již existujících mechanismů je fajn, ale musí k tomu použití být logické důvody.


 Uživatel úrovně 8

Oživování:

Helemese! Máme tady tabulku života démonů, která přehledně udává vztah mezi trvanlivosti démona a úrovní theurga. Takže když to trochu přemalujeme... Ano, dostaneme vztah, kterým určíme, jak dlouho vydrží oživený naživu.

Hmmm... Ale co kdybychom někoho chtěli oživit na dýl? Aha! Když chceme, aby v naší sféře démon zůstal napořád, uděláme ho jako artefakt. Takže my to uděláme trochu jako tvorbu artefaktu, ale nebude to tvorba artefaktu...

Prostě jsem použil mechanismy, které pravidla používají pro démony a použil jsem je pro oživování lidí. Démon v tom celém není vůbec potřeba.


 Uživatel úrovně 0

Silná kritika ze všech stran mě přiměla, abych se nad tím ještě jednou zamislel, nuže:
Nejdříve k tomu, co mě napadlo bez ní - chybí jméno příslušného démona, kterým je povolána mrtvá duše zpět do svého těla (neboť tato schopnost se chová přesně jako povolání démona)
Zadruhé k mé strhané kritice -
V ní jsem se snažil podpořit zde předložené dílo, hlavně tím, že jsem se snažil poukázat na to, že autor se v oněch sporných otázkách do žádných zásadních konfliktů s pravidly ani obecnýmy možnými světy nedostává.
Tedy k jednotlivým oponentůrám:
Firefanatic - s každou sférou lze provádět dvě věci:
1) Mě dílo po prvním přečtení kompletní přišlo, nevzpoměl jsem si na nic, co by mi chybělo, ani jsem nebyl schopen narychlo žádný takový případ vymyslet.
Sféru nelze zablokovat -
1. určitě ji nelze zablokovat, co se povolání duše zpět týče, to je s prominutím jako zablokovat 1. sféru aby přestala vydávat démony +1UČ. Kdyby to šlo, zablokoval už někdo dávno démony meče.
2. ji lze zablokovat, aby nepovolila rozhovor s tím kterým mrtvím, to máš jistě pravdu.
3. Nemožností zablokovat jsem měl na mysli, že pokud zakážu sféře 58. aby nevidávala informace typu vědění myšleného, vědění napsaného, vědění minulých slov, atd... o smrti krále Zakaryáše XIV., bude stále možno si krále Zakaryáše povolat a prostě se ho na to zeptat. Pokud někdo nezablokuje možnost povolat si krále Zakaryáše viz. předchozí bod.
- ano, formuloval jsem to zcela matoucím způsobem a špatně.
Sféry nemají moc nad materiálním světem - sféry nejsou schopny v tomto světě cokoliv zničit. Jsou schopny pouze dodávat démony a až hodně, hodně vysoko tvořit. Co se týče změny světa (Tvorby alternativních světů), zde je pouze jeden případ, kdy něco skutečně změní, mohou něco zničit. Tak jsem to myslel. Pokud me někdo vyvede z omilu, a uvede mi případ, kdy jsou sféry schopny přímo svým zásahem či produktem něco zničit (S vyjímkou 13. sféry, případů kdy se naštvou a fatálního neúspěchu, prosím) asi ho něčím odměním. Runou?
Sniper - viz. k Firefanaticovi. Jinak jsi pochopil, na co jsem narážel. Kromě toho se nejedná pouze o nekromantské praktiky. Druid je schopen vaši duši uvěznit do kusu kamene.
Nyní si znovu projdu dílo, jestli mu tedy něco neschází... ano
a) tvorba nového těla, tak jak na to narážel Firefanatic - omezení velikostně a pod.
b) jaké tělo stvoří sféra, pokud mrtvý:
i) zemřel na předávkování elixírem mládí, či jej za života používal
ii) zemřel v těle někoho či něčeho jiného (Podrobení, uvýznutí duše.)
c) nekromantské praktiky - zde může být místo sporu v jejich nepovolení, je to na diskuzi a pokud k tomu nemáme přesná pravidla, zda je potřeba duše toho kterého mrtvého k oživení jeho těla jako kostlivce/zombie, odmítám se o tom hádat. Jsou různé systémi a základním Asterionským nemrtvím by to třeba vůbec nevadilo.
d) Jak už jsem zmínil - takto napsáno to na první pohled vypadá, že sféra 22 má dvě schopnosti. Ve skutečnosti je to druhé (a ve všem se tak chová) povolávání démonů a mělo by to tak být popsáno.

Závěr: ukecali jste mne, hvězdičku za spracování bych asi měl strhnout, je tu pár drobností.


 Uživatel úrovně 8

Dílko se mi líbí, nenarušuje pravidla - argumentace některých že oživení zasahuje do hraničáře naprosto pokulhává, když si uvědomíme jak moc nahrazují útoční démoni zaměření na kouzlení kouzelníky, naopak zde se platí obrovskou cenou v podobě magenergie. Artefaktové oživení je pěkné a pochopitelné (tak jak alchymista vytváří z odštěpku své duše prostředí pro démona v artefaktu, tak zde vytváří prostředí a vazebnou energii pro duši).

To co sráží dílo je občasné nedovysvětlení a nutnost, aby čtenář byl soudný a zkušený (nekromantské praktiky, problematika řešení pekla a nebe, co přesně se děje u tvorby artefaktu a v čem se to zde může podobat).

Fafrin Vok atd.: "Nemrtvé vytrhnouz z jejich schránek nelze, protože sféry nemají nad naším materiálním světem žádnou moc. (S vyjímkou tvoření zcela jiné reality, že?)" - co jsi tím chtěl říct? Zaprvé to tvrzení neshledávám vzhledem k pravidlům pravdivým (skoro všechny schopnosti sfér manipulují se světem, jde jen o míru), zadruhé mi nesedí moc k příspěvku (Obhajuje snad ony "nekromantské praktiky"? Vždyť ani pořádně nevíme co to je.).


 Uživatel úrovně 8

1) Tohle jsi pochopil zcela špatně. V příspěvku totiž tvrdím jen tolik, že pokud je duše někde poutána nekromantskými praktikami, nelze ji oživit. Rozhodně netvrdím, že klasické vyvolání nemrtvého někde poutá nějakou duši. Jen jsem chtěl poukázat na fakt, že nekromanté mohou vládnout určitými schopnostmi, kterými mohou někde upoutat něčí duši.

4) Mluvení s mrtvými je bonus, který byl k dílu v dílně dodatečně přidán. Původně mělo jít pouze o oživování mrtvých.

5) Omlouvám se, níže jsem se dopustil mystifikace, když jsem řekl, že:

"Ztráta kousku duše a zranění podobné tvorbě artefaktu je v tomto případě jakousi obětí, kterou theurg oživovaného vykupuje."

Zde totiž nejde o ztrátu duše - pouze o ztrátu životů. O ztrátě kousku duše není v příspěvku ani slovo.


 Uživatel úrovně 0

- Dílo vychází z určitého předpokladu, totiž poutání duše u nekromantských (a dalších) praktik. V každém světě to může být jinak. Ještě hůř je na tom autor s oživováním nemrtvých. Jak se tím „spoutá“ duše ve sférách, že s ní nemůžeme nakládat? Či se snad duše vrací do těla (ne)mrtvého?
- Stálo by za zmínku, že sféra nemůže navrátit život bytostem (ani hovořit) s inteligencí 23 a vyšší, což mohou až vyšší sféry.
- Chybí mi něco jako maximální velikost těla. Sféru zjevně není možné použít pouze k navrácení života lidem a podobným bytostem, tudíž by se někdo mohl pokusit např. navrátit život drakovi... vzhledem k velmi omezující tabulce tvorby věcí u 19. a 20. sféry pochybuji, že by v tomto směru měla 22. sféra neomezenou moc.
- Účinky sféry se mi nezdají vyrovnané. Promluvit s někým a vrátit mu tělo a život je docela rozdíl.
- Zajímalo by mě, jakým způsobm kotví theurg živého v našem světě, že je to pro něj podobné, jako stvořit artefakt. Tam zranění způsobuje ztráta duše, což je zde poněkud nesmyslné, jelikož duše zde bude jiná a celá. Oběť sféře je magenergie, imho ten „obětovaný“ kousek duše by šel do sféry 1.
- Imho by myslím bylo lepší, kdyby sféra vrátila na tento svět duši. S tím, že tělo musí být obstaráno jinak - např. pomocí 19. sféry, či by mohla být duše zakleta do něčeho zcela jiného, než těla. V těchto souvislostech by se dalo dílo zajímavě rozšířit i jinými směry. Toť ale jen můj osobní názor.

Nápad: Vcelku normální, k zahození není, tak tedy... 55%.
Zpracování: Řada chyb, dílo není uděláno dobře, autor ho nedostatečně promyslel. Bohužel. 40%.
Dojem: Spíše špatný, domnívám se, že autor pojal téma hodně špatným způsobem. 40%.
Použitelnost: Zde je těžké se vyjádřit, co do magové náročnosti by se dalo říct, že nízká, avšak vzhledem k efektu... dávám neutrálních 50%.

Celkem: 45%, 2*. Jako námět s příkladem provedení dobré, ale takto bych to asi použil jen stěží. Dílo poskytovalo mnoho zajímavých možností, kterých se autor tak trochu „sucharským“ způsobem zřekl. I tak ale mohl zapracovat víc.

Fafrin Vok atd:
Tvou kritiku hodnotím jako velmi nepovedenou.
Jednak dílo není kompletní, ale to je až hodně druhořadé.
Hlavně, tebou zmiňovaná výhoda, že nelze sféru zablokovat - lze, stejně jako každou jinou. Proč by theurg nemohl 22. (nebo raději 23.) sféře říct, aby nepovolila mluvit (oživit...) daného mrtvého? imho i když ne takto, vždy můžeš informaci vyzvědět u vyšší sféry...
Jak to že sféry nemají moc nad materiálním světem?


 Uživatel úrovně 0

Jednoduché, prosté, kompletní -> geniální.
Problémy s nebem a peklem, ať si každý vyřeší dle svého světa. V mém svéra je jakýmsi nadobalem nad všemy příslušnými neby a pekly, takže proč né.
Mluvení s mrtvímy, může být velmi mocné, protože jednak kutáte přímo u zdroje a druhak nemůžete být zastaveni zákazem sfér.
Nemrtvé vytrhnouz z jejich schránek nelze, protože sféry nemají nad naším materiálním světem žádnou moc. (S vyjímkou tvoření zcela jiné reality, že?)


 Uživatel úrovně 8

V případě trvalého oživení:
- Ztráta kousku duše a zranění podobné tvorbě artefaktu je v tomto případě jakousi obětí, kterou theurg oživovaného vykupuje.
- Ty, co zemřeli sešlostí věkem trvale oživit nelze - viz 3. bod v příspěvku.


 Uživatel úrovně 0

V tomto diele ide o naozaj dobrý nápad spracovať niektorú z nepreskúmaných sfér. Teraz bližšie k dielu.

Mluvení s mrtvými: Táto schopnosť je podľa môjho názoru pomerne užitočná. Len by ma zaujímalo či by tento rozhovor mohol byť aj dlhší ( keby si theurg zaplatil pri kontakte s sférou dvojnásobok ceny, či by mohol hovorit aj dve hodiny, alebo či sa dá potom na tento rozhovor v nejkom ďalšom rozhovore naväzovať).

Oživenie mŕtvich: proti bežnému oživeniu námietky nemám. Snáď iba záležitost spojené s peklom. V tom to hlavne záleží na tom, ako sa kto na peklo pozerá. Či v jeho svete peklo existuje, ak áno tak ako diablovia zbierajú duše a či sa duša vôbec môže dostať z pekla von po určitej (nesmierne dlhej) odtrpenej dobe ( ak áno tak potom by mohlo peklo dušu na ten čas uvolniť, aby jej potom čo sa vráti predĺžili dobu utrpenia - ostatne princíp fungovania ako pri úrokoch, čím viac času duša získa, tak potom bude dlhšie trpieť. Alebo ak duše zostávajú v pekle natrvalo, tak by ich peklo asi nechcelo uvolniť - to by táto sféra musela byť peklu nadriadená, čo by sa samému pánovi diablov určite nepáčilo.).

Ďalej k oživeniu ako artefakt. Neviem si vysvetliť prečo by malo dôjisť k zraneniu ako pri výrobe artefaktu, ked to zranenie je spôsobené odtrhnutím jednej štvrtiny duše, a ty píšeš že to s výrobou artefaktu nemá nič spoločné. Teda pripúštam môže to mať podobný efekt ako tvorba artefaktu, ale potom by to nemalo mať žiadne dôsledky na tvorenie ďalších artefaktov. Iba by to malo podobné následky.

V celku považujem dielo použitelné hlavne od povahy sveta do ktorého je zasadené. S hlasovaním ešte počkám.

s úctou

Magnus


 Uživatel úrovně 8

Zpracovat některou z neprozkoumaných sfér se v této rubrice přímo nabízí a přesto se o to dosud nikdo nepokusil (nebo jsem si podobného pokusu alespoň nevšiml). Oceňuji tedy autorovu odvahu přijít s něčím, co na serveru opravdu není.

Mluvení s mrtvými je rozhodně dobrá schopnost a theurgovi se může hodit, i když v téhle sféře je už zatraceně drahá. Vlastně se vyplatí jen pokud je mtvý nějaký úžasný expert, jehož názor theurg potřebuje slyšet, protože jakoukoliv informaci lze získat levněji z nižších sfér.

S oživením je to horší, theurg tak zasahuje do působnosti hraničáře, navíc bez jeho omezení. Pravda, zaplatí za to velkým množstvím magie, ale stejně jde o velice mocnou schopnost, propůjčující faktickou nesmrtelnost (něco jako "dva mocní theurgové se navzájem drží naživu"). Na druhé straně, postava která dokáže pracovat s tak vysokou sférou už se stejně nemusí zajímat o nic jiného. A fatální neúspěch u této sféry mi přijde celkem zřejmý. Trochu mi chybí informace o tom, jak s oživeným nakládat - je skutečně živý, nebo jde jen o nějakou formu nemrtvého? Může třeba sbírat zkušenosti a postupovat po úrovních? Působí na něj bílá střela, svitky proti nemrtvým nebo něco podobného?

Horší je to s popisem samotného oživení. Oživení bytosti "jako artefaktu" je vlastně méně výhodné, než obyčejné oživení sférou. Oba způsoby vytvoří nové tělo, soudě podle popisu identickým způsobem (tělo zbavené všech zranění a nemocí je podle mě v ideálním stavu vzhledem ke svému věku). Nějakého mladíka by možná stálo za to oživit "jako artefakt", mnohem pravděpodobněji ale vidím snahy oživovat postavy mrtvé prostě sešlostí věkem, u kterých je "artefaktový" postup na nic.

poznámka (to není výtka k dílu, spíš malé zamyšlení nad tím, k čemu vede):
Vzhledem k působnosti sféry by si měl každý PJ dobře rozmyslet její povolení, zasahuje totiž výrazně do fungování světa. Pokud máte jen klasiku z pravidel (duše odcházejí do sfér), není problém. Jestli jste si ale dali práci s něčím jako je nebe a peklo, berte v úvahu že sféra je jim svým způsobem nadřazená - dokáže vyrvat duši z jejich působnosti (v tomto kontextu mě poněkud zaráží neschopnost sféry zpřetrhat nekromantská kouzla). Určitě berte v úvahu, že ani duše, ani mocnosti spravující posmrtný život se na to nemusí dívat zrovna shovívavě. Něco podobného platí i pokud používáte nějaké rozšíření pravidel pro nekromancii (typicky Asterionská) - ne ke všem kouzlům je potřeba duše mrtvého, takže se oživené postavě může stát, že potká své tělo coby bezduchého kostlivce nebo zombíka.

Uvažte také další dopady na svět, ve kterém je podobná sféra povolená a známá - po nějaké době povede k hromadění mocných postav, které se shromažďují kolem theurgů držících je na živu. To samozřejmě nemusí být na škodu a může to dodat svět velmi zajímavou atmosféru. Je ale třeba rozmyslet se předem, jestli to opravdu chcete