www.Dracidoupe.cz



Chronodémon

Příprava pro tisk (tisknuto 1313x)
Autor:Tuvy
Přidáno: 22:30:27 25.09.2007
Hlasovalo: 20
Průměrné hodnocení: 3.75

Anotace: Opomíjený, leč v podstatě velmi praktický démon - organizátor.


Chronodémon - démon času



Výskyt:

od 2. sféry

Historie:



Nikdo netuší, kdo první objevil chronodémony ve sférách, ale mnohé theurgické příručky již odpradávna hovoří o spoustě "neužitečných" démonů, schopných pouze hlásit čas, které sféry občas vyplivnou při neúspěšných pokusech o komunikaci.
Ale až Meredith R. McKay, ve své Knize Sfér popisuje chronodémony komplexněji, vč. jejich až úžasných variant z vyšších sfér.

Popis:



Chronodémoni (dle Meredithovy Knihy Sfér) vznikají z duší mnoha jedinců, kteří (jak oni sami věří) zemřeli v důsledku toho, že zapomněli na nějaké setkání či se spletli v čase (přišli na nevhodné místo v nevhodnou dobu). Jak již bylo zmíněno, sféry je často vyplivnou při FN v komunikaci, což ovšem pro jejich velmi rozličný vzhled většinou není zaznamenáno.
Chronodémony lze zaklít v podstatě do čehokoliv (do čeho lze zaklít nějakého démona), aniž by protestovali (theurg tedy nezjistí problém). Pochopitelně ale v daném předmětu plní pouze svou funkci.

Funkce:



Zakletý chronodémon je schopen (s ohledem na svou sféru původu - viz níže) určovat majiteli čas, připomínat mu nějaké věci a občas má i další (velmi užitečné) schopnosti. V případě, že v daném světě nejsou používány hodiny, směny a kola, dokáže používat jakékoliv jiné časové jednotky, kterým jeho majitel rozumí (poledne, rozbřesk, klekání atp.).
S majitelem komunikuje hlasem, který jde jakoby z předmětu, do kterého je zaklet.

Příklad: Alchymista Ubut se pokoušel pro svého kamaráda vytvořit brnění se zakletým obranným démonem. Protože měl ale hroznou opici, kontakt se sférou se trochu nevyvedl a jak mu bylo špatně, ani si toho nevšiml.
Tím hůř pro jeho kamaráda bojovníka, který až při boji zjistil, že jeho krásné naleštěné brnění, které mělo odolat útokům zběsilých Zombií, ho proti nim nechrání o nic víc, než předtím, ale zato mu je přesně schopné říct, že se za hodinu a půl má sejít s Ubutem na pivko.


Schopnosti dle sféry původu:



Stupeň inteligence démona odpovídá sféře jeho původu.

Z toho také vyplývá, že až do 5. sféry (včetně) komunikují démoni velmi jednoduše a nejsou schopni ničeho víc, než sledovat kolik je hodin (a na otázku "kolik je hodin" nahlas odpovědět). Pitomější verze démonů (int. max. 3) nahlas odpovídají na tuto otázku i jiným postavám, než jsou uživatelé jejich předmětů.

Od 6. sféry jsou démoni schopni zapamatovat si, co jim uživatel řekne, aby si zapamatovali a upozornit uživatele v zadaný čas zadaným způsobem. (V šest ráno mě vzbuď zakokrháním apod.)

Od 8. sféry jsou démoni schopni (pokud si to majitel přeje) s rozumnou dávkou inteligence automaticky zaznamenávat majitelovy dohodnuté schůzky a jejich časy a upozorňovat na ně.

Od 9. sféry jsou démoni schopni rozeznat, kdy není vhodná situace svého pána rušit upomínáním. (plížením vpřed!)

Od 10. sféry jsou démoni schopni komunikovat a sloužit podobně jako průměrně inteligentní člověk s fenomenální pamětí bez jakýchkoliv znalostí, ovšem pouze k účelům zapamatovávání si zadaných informací a upomínání na ně.

Od 12. sféry jsou démoni schopni rozetřást předmět do kterého jsou zakleti jako postava se silou 1 (lehké vibrace).

Od 14. sféry jsou démoni schopni jakkoliv změnit svůj hlas. Také jsou schopni automaticky rozeznat chyby majitele v dohodnutých časech (např. majitel si myslí, že má někde být v 8:00, ale oni ho tam čekají už v 6:00), jsou-li přítomni dohodě (nebo získají-li k takové informaci přístup později).

Od 15. sféry jsou někteří démoni schopni s uživatelem předmětu (a pouze s ním) komunikovat telepaticky až na vzdálenost 10ti sáhů. Zvykací doba je 7 dní. Theurg však o takového démona musí výslovně sféru požádat, jinak je jen 20% šance, že démon bude schopen telepatie. Při FN takového démona sféra nikdy nevydá.

Od 16. sféry jsou démoni schopni plně odolávat uspání.

Od 18. sféry jsou démoni schopni komunikovat telepaticky s kýmkoliv jako hraničář na 16. úrovni. Platí stejná omezení jako výše zmíněná.

Od 20. sféry mají démoni schopnost komunikovat s vědoucími sférami a pracovat s informacemi od nich. (Např. se změní čas či místo setkání, ale majiteli předmětu s démonem to nikdo neřekne - démon ho o tom přesto dokáže v příslušnou chvíli informovat.)

Od 25. sféry je démon schopen upozorňovat i na životně důležité události, které se stanou týden dopředu. Jde především o setkání se Smrťem a jinými antropomorfickými bytostmi. Zde je ovšem nutno zmínit, že budoucnost je velmi vrtkavá a démon není schopen ji předpovídat neustále. Upozorní uživatele v případě, že vidí, že současný stav věcí povede téměř jistě k takovéto události, což ovšem neznamená, že se událost 100% stane (což ale na druhou stranu postavy neví). Démon ovšem události podává jako jasnou věc.

Příklad 1:
Bojovník Heřman získal náramek s tímto démonem a velmi si ho pochvaloval. Jak si tak kráčel, nevěděl, že si ho našel najatý vrah a sleduje ho. Náramek, který měl démona z 27. sféry (onomu theurgovi Heřman zachránil několikrát jeho útlý krk), mu najednou zahlásil: "Zítra ve 3:20 máš schůzku se Smrtěm, ne že ji promeškáš."
Heřman se zhrozil, ale po chvíli si řekl: "No, když až zítra, tak zítra. Do té doby času dost, to se nějak ještě poddá," a šel se dál připravovat na výpravu za babičkou. Ve tři ráno v hospodě, zabarikádován ve svém pokoji, čekal Heřman na nějaké hrozné nebezpečí. Začalo mu být strašné horko, tak otevřel okno, aby neumřel z horka. Na protější střeše už jeho vrah natahoval luk se strašlivě otráveným šípem, když tu si najednou všimnul, že mu po ruce leze pavouk. Strašně se ho lekl, protože se jich moc bál a jak se začal ohánět, uklouzla mu noha, spadl ze střechy a zlomil si vaz.
Heřmanův náramek najednou svému napjatému pánovi zahlásil: "Tvoje schůzka ze Smrtěm byla právě přeložena na příští úterý za rozbřesku."
Heřman to začal brát skepticky (což démon předem věděl) a vydal se za babičkou skrz celkem známé menší bažiny. V úterý za rozbřesku ho sežrala hydra, která sešla před několika dny z hor, protože si nedal dost pozor.


Příklad 2: Heřmanovi se ještě předtím stala ještě jiná věc. Náramek mu zahlásil: "Zítra večer buď v hostinci u Orla u zplození tvého syna," a Heřman už se těšil, jak si pěkně užije. Šel se nechat ostříhat a šel se umýt, aby se té dané osobě víc líbil a večer směle vyrazil k Orlovi. Přišel tam a rozhlížel se po místních kráskách, kteráže ho to asi osloví a popíjel na kuráž. Jelikož ale Heřman stále jen popíjel a čekal, postupně se akroát ožral a usnul. To, že se tato schůzka odkládá v tom případě na neurčito mu démon nezahlásil.
Kdyby nešel do lázní, ale na trh vybrat si nový meč, jak měl původně v plánu, potkal by tam onu krásnou kovářovic dcerku, která by si mu postěžovala na hromotluka, který vydírá jejího otce (aby ji provdal), protože právě proto byla ve městě. Heřman by určitě šel milého hromotluka zpacifikovat a večer by na zábavě v hospodě u Orla s dcerkou vymetl nejprve parket a po několika korbílcích vína i podlahu salónku s krbem.


Závěr:



Tito démoni nejsou většinou využíváni a bývali považovaní za neužitečné. Až zmíněný Meredithův průzkum vyšších sfér prokázal mnohé užitečné vlastnosti, ale náklady na pořízení předmětu s takovým démonem jsou stále enormní.
Přesto se na trzích lze setkat s různými předměty s těmito démony i z vyšších sfér za poměrně slušné ceny. Většinou je ale neprodávají sami tvůrci, protože jde pochopitelně o jejich neúspěchy.

Rád bych poděkoval UnknowNovi za přínosný nápad s démonem 25. sféry.
T.



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 35
Ikonka uživatele tjcombo    [pošta] reputace: -1
Tuvy: -1
NEW     9:53:19 15.05.2008
Tak fajn tak si to vzmem od začátku čas jako pojem je zcela relativní jako takový neexistuje. Takže skuzečně nevím podle čeho by nějaká astrální bytost měla odhadovat něco ta zbytečného jako relativní čas kdo mi to nevěří at si přečte nějakou studii o fyzice Albert A. se k tomu kdysi vyjádřiol dost jasně. Další věc je tento démon moc drahý a zbytečně silný vž navíc zkutečně netuším jeho využití v bězném žívotě myslím že by skutečně stačilly sluneční hodiny a zápisník jak píše kolega níže. Je to ale pěkný nápad a budu nat tím ještě uvažovat třeba nějaké použítí najdu.

Ikonka uživatele tjcombo    [pošta] reputace: -1
Tuvy: -1
NEW     14:57:47 13.05.2008
Mě se to moc nelíbí a nejsem sám myslím že je to ale docela vtipné jen ale pro zasmání nic víc. Oceňuji tvojí snahu.

Ikonka uživatele Felix Jaeger    [pošta] reputace: -1
Tuvy: -1
NEW     16:56:13 09.03.2008
místo tohoto démona si můžu pořídit slueční hodiny a zápisník...schopnosti příliš silné...navíc je už v nízkých sférách nebývale inteligentní...

Ikonka uživatele Saul    [pošta] reputace: -2
Tuvy: -1
zerafel: -1
NEW     17:41:46 26.11.2007
SMRDITE TU VSICI

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     14:15:21 24.10.2007
Folci: Přesně tak, jak píšeš, jen s malou výjimkou - démon nenahrává "co se stalo" ale poznámky. Nezaznamenává tedy vše.

Varianty hraní jsou v podstatě dvě (za předpokladu, že démona bude v podstatě ztělesňovat psaní poznámek): Poznámky píše PJ a ten tedy vybírá co je důležité a co si hráči výslovně přejí. Výhoda je jasná - když se s nimi sejde po 14ti dnech, neztratí nit. Nevýhoda je taky jasná - zátěž na PJe a možnost zneužívání ze strany hráčů (v selektování "důležitých" info).
Ve druhé variantě si píše poznámky majitel předmětu s démonem. Výhody jsou zřejmé - PJ není zatěžován, hráč si sám zapisuje co považuje za důležité. Nevýhodou je, že to hráče nebude bavit i možnost zneužívání.
Každopádně takhle by se tenhle démon v podstatě neměl hrát! Ve skutečnosti jde opravdu jen o budíkoidní existenci a pokud to PJ a hráči dokáží dodržet, mají o užití postaráno a přesto je nebude nijak zatěžovat.
T.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     12:07:46 24.10.2007
Tuvy: Já teď už ti nehledám v díle chyby, já se snažím pochopit a představit si, jak takovýto démon by se dal zahrát a použít ve hře. Kdybych chtěl hledat v díle chyby, tak bych se ptal např. na to, jak může brnění bez úst mluvit; jakým jazykem mluví; čím slyší atp.

Třeba teď hraju s PJ, který by potřeboval přídavnou paměťovou kapacitu, méně významné osoby, místa a události zapomíná a tak když ústy postavy řeknu nějakou narážku na některé z dřívějších dobrodružství, tak nezřídka jediný kdo nechápe která bije, je PJ.

Démon může být nástrojem, jak družinkám, které si nevedou poznámky a zapomínají, připomenout co se dělo minule. Ale zas i tato možnost by se měla přehánět, protože by pak postava mohla říci: "Vše co se tento den stalo si nahraji do brnění."
Na první pohled to vypadá neškodně, ale pokud se nad tím zamyslíme hlouběji, tak si uvědomíme, že pak mohou hráči toho zneužívat, nesledovat pořádně děj a nedělat si poznámky, co se stalo a pak jen si to vybrat z démona.

Já jen jsem chtěl zjistit kolika a jakých situacích se dá prakticky dobře ve hře použít. Použitelnost během jednoho sezení je mi jasná, ale vznikají komplikace při více sezeních. Já jen, že autor se nad tím určitě zamýšlel již nějakou dobu a něco vymyslel, co s tím.

Tento příspěvek prosím neber jako buzeraci, jen jsem se snažil pro potenciální PJ, kteří by se to snažili použít napsat kratičkou úvahu o tom, jaké problémy může nesprávné zařazení do hry způsobit.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     3:09:22 24.10.2007
Denton:
Díky za komentář, zkusím nějak odpovědět.

Vznik démonů astrálních sfér z duší zemřelých osob přešlých do astrálu řeší PPE.
Odolnost vůči uspání - z principu tohoto démona vyplývá, že musí být vždy bdělý a hlídat (čas). Standardní past pak přestává mít smysl (stejně jako například zloděj nehází past na obratnost, ale procentuální šanci na úspěch své schopnosti).

Schopnost varovat před smrtí a podobnými událostmi je velmi silná - ano - co bys taky čekal od démona z 25. sféry!

Folci: Každý PJ vede hru jinak a taky hraje jinak často (frekvenci). Je nepodstatné, zda si poznámky povedou hráči nebo sám PJ - je to možnost, jak hráčům připomenout něco, na co zapomněli, ačkoliv by jejich postavy touto informací očividně měly být vybaveny. A taky to je předmět do "funky" hry. Přecijen brnění, které ti bude odpovídat na dotaz kolik je hodin jen tak někdo hned nemá...

T.


Ikonka uživatele Denton    [pošta] NEW     17:21:51 23.10.2007
Zdfavím Tuvy, tak jsem si zase jednoho klidného večera přečetl nové dílko a musím s některými věcmi nesouhlasit, nebo se spíše na ně optat.

Ehm, takže co se tyče vzniku démonů z duší, dle způsobu jejich smrti je...zajímavé, ale pak mi vysvětli, jakou smrtí zemřel nositel duše démona proměny věcí atd... je to skvělý nápad do rozvoje drd.

Odolnost proti uspání: Tak s tímto nesouhlasím:
a) není proč démona uspávat (není proč, nijak to uspávajícímu nepomůže)
b) (a to hlavně) Jak píšeš, že takovéto mocné duše se brání, seč můžou, je bohužel již zahrnuto v hodu proti pasti při uspání (rozdíl úrovní démonů) a bylo by divné, kdyby chronodémona z 16. sféry nebyl schopen uspat démon meče ze sféry 29.

Samozřejmě je silná i schopnost varovat před smrtí (dost inteligentní a předvídavá postava by se dokázala bez problémů odolávat násilným smrtím až do aleluja), ale to už bylo řečeno.

Celkově démon není špatný, ale nelíbí se mi ta plná imunita proti uspání.

3*


Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     11:05:46 23.10.2007
Gonzáles: Jsou velké chyby a malé chyby. Malé chybky se nezahrnují do hodnocení, ale to ještě neznamená, že přestávají být nedostatky.

Ikonka uživatele Gonzáles    [pošta] NEW     17:30:26 22.10.2007
Áve lidi!
Podle mého názoru je to velice pěký démon... Vzhledem k tomu, že Tuvy píše o tom, že je to (obvykle) zmetek vyvolaný při fatálním neúspěchu si myslim, že klidně bejt trochu "mimo" (psychicky) může :-)

Folcwine vůbec nechápu proč se zabejváš řešením takovejch pitomostí jako je řešení zkratky FN?! Pokud vim, tak všichni chápou co má znamenat (patrně budou vyjímky). A pokud mě paměť nešálí tak sem jí viděl i někde v pravidlech, byť nevysvětlenou...
Gonzáles

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
3 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.78050994873047 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách