Nehody I.
Autor: | Zombie |
---|---|
Přidáno: | |
Hlasovalo: | 63 |
Když mi truhla hoří …
Utíkám a na nic nehledím. Když se mi to stalo posledně, blesky švihaly do balvanů, až půl míle vzdálených. Má laboratoř s celým domkem pokropila širé okolí ohnivými troskami a kráterů tam bylo nepočítaně.
Jak dopadají nehody v laboratoři či jiném sídle alchymisty:
Vnitřní exploze (výbuch) - je způsobená hlavně vznícením surovin a předmětů, celkové zranění (v životech) odpovídá 1/2 zničených surovin. Následkem výbuchu dobře vybavené laboratoře může dojít i k vyvrácení, rozvalení a dokonce i k rozmetání blízkých hradeb a stavení. (zranění jsou do tisíců životů => zohlednit zranění materiálů).
Velké letící trosky (kráter) - úlomek či troska
váží 5-15 kg a dolétne až na 200 sáhů daleko (10*2k10). Obsahuje magenergii 25-30
magů a při dopadu nebo nárazu exploduje silou "68/62/55/45/31/13/5/2/1/1"
v jednosáhovém měřítku. Díky tomu vznikne pěkný kráter - hloubka půl
sáhu, průměr tři sáhy, uprostřed hoří oheň o průměru jednoho sáhu po dobu
jedné až tří hodin.
Těchto trosek z budov vylétne poměrně hodně, až 20 na každých načatých
1000 magů alchymistické magenergie.
Drobné letící úlomky - jen dřevo a podobně křehký materiál může nechat vzniknout tak malým kouskům, tvrdší materiály (kov, kámen) odlétnou ve formě velkých letících trosek. Úlomků vznikne až 18 (3k6) z každých 20ti mincí váhy zničené truhly, dřevěné stěny, dveří. Rozletí se rovnoměrně po okolí (počet zásahů úlomky v dané vzdálenosti odpovídá počtu úlomků dělených obvodem) a trefí vše co neuhne - útok cca 7/+3 každý. Minimální dolet je okolo 150 sáhů (150 + 5k10).
Požár - bývá silný (4-14; 2+2k6 životů za kolo) a dlouhotrvající. Lze říci, že ho přežije jen kámen, kov a artefakty. Často se rozšíří po svahu dolů o 1 sáh / 1 mag a 3 suroviny a po svahu nahoru o 1 sáh / 5 magů a 9 surovin.
Bleskový výboj - se chová jako průpalný blesk - kde zasáhne,
vznikne půl až sáhový kráter, pokud zasáhne strom, kmen či pařez, rozprskne ho po
okolí (drobné letící úlomky).
- blesky mají sílu okolo 20ti magů (10+3k6) a dostřel až 500 sáhů bez ohledu na
barvu blesku.
- na každých načatých 1000 magů vznikne 20-30 blesků různé barvy.
Jak dopadají nehody s truhlou, pytli surovin či zásobníky magenergie:
Končí to velice podobně jako zničení laboratoře, jen zničená množství pomůcek jsou menší, taktéž chybí velké letící trosky.
U pytlů se surovinami je asi nejdůležitější požár a pak hned vnitřní exploze, které mají za následek největší zranění i ohnivé a magické efekty.
U zásobníků s magenergií je tomu naopak, skoro žádný požár, intenzivní, ale ne příliš rozsáhlý výbuch (asi jako u kouzelného svitku) a správná magická smršť blesků s doprovodnými jevy.
Truhla spojuje toto vše (výbuch, požár, blesky) a navíc přidá pořádnou porci drobných letících úlomků.
Doprovodné jevy:
Nezpracované materiály na suroviny a magenergii je nutno redukovat v poměru 5:1 při výpočtech účinků této "nehody."
Zničením kouzelných předmětů se přivolá až poloviční počet jakýchkoli démonů podle sumy takto náhle uvolněné magenergie. Proto není problém mezi troskami najít například stříbrnou lžičku s útočným démonem +8, kahan s démonem, který jej zapaluje salvou modrých blesků …
ERRATA:
Doprovodné jevy 1) to znamená, že požár nezpracovaných (tj. vše to, co se ještě nedostalo na přepracování na anonymní "suroviny" patřící do truhly)
Doprovodné jevy 2) hmm, a odkud si asi myslíš že to Theurgové umí ? Po těch všech nehodách to raději dělají přez astron .... A navíc, jsou to náhodní démoni vytržení explozí ze svých domácích sfér, navíc explozí získáš JEDNOHO (a leckdy daleko méně) démona na každé DVA zničené předměty s démonem ...
J.S.
Ps: inspirace je to, o co tu běží ... A Altar pořád jen vyhrožoval, že se vám magenergie v truhle "vzbouří". Toto je jen nápad, jak bz to mohlo vypadat.
Diskuze
Folcwine: Dobrá, na to nemám co říct, to jest věc jenž jsem si neuvědomil... každopádně, má - li to fungovat jako inspirace, mohlo toho být i více... (například by na takovém místě mohla magie fungovat jiným způsobem, tzv. magická anomálie, místo by mohlo produkovat jakési záření - klidně podobné třeba radioaktivnímu, dalo by se toho vymyslet mnoho...) pak bych to hodnotil o mnoho kladněji... =)
Kelghor:
Dílo na svou dobu, kdy byly v oblibě díla na cca 1/2 A4 velmi obsáhlé.
I na dnešní dobu má dílo stále ještě co říci a dá se z něj brát inspirace - samovolně sesílaní démoni, bleskové výboje a všudypřítomné výbuchy a hoření. Dle mého to může dosti pomoci PJ představit si, co se asi tak při alchymistické (zde spíše theurgické) nehodě může stát.
Dnes by to na **** asi nebylo, ale ty *** si dílo dle mého zaslouží i teď po letech.
Rosoucí nároky na díla byl jedním z hlavních důvodů, proč je hlasování omezeno na 2 měsíce - protožr by najednou toto dílo na stupnici začalo klesat, a přitom na svou dobu to bylo špičkové dílo.
(koukám že píšu se spožděním.. ale to mi nevadí...)
Proč dal někdo 0? Hm... zřejmě měl na celou problematiku cyhořelé truhly úplně jiný názor... ale blbec to není Tomj-e
Ale toho člověka chápu...
Vlastně jsem ten text zkoumal třikrát a třikrát jsem zkoumal proč ho tak všichni kladně hodnotíte...
Zamýšlel jsem se nad tou otázkou, a jediné rozumné vysvětlení že ste si nikdo nedokázal představit, co se stane s truhlou když se naruší stabilita její náplně... čili, když začnou nekontrolovatelně suroviny a magenergie.
Mě ale text přišel strašně nedostačující... Vlastně je rozepsán pouz výbuch truhly... a rozepsán je poměrně detailně a i s čísly... OVšem.. nechat toto na Pánovi jeskyně, s tím že by se měl orientovar přibližně takovouto hodnotou je mnohem lepší... vysvětlím:
Pokud postavy nebudou vědět, jak moc destruktivní jejich činnost může být,ale PJ jim to dostatečně naznačí, že to není bezpečné, budou v nevědomosti a budou zvědavé...
Navíc, pro různé situace se PJovi budou ty čísla hodit trochu jinak...
Nehledě na to, že celá problematika je bohužel řešena jen z toho úhlu že "něco může hořet"
Problém je v tom, že něco taky může kvasit, neco se může slučovat, to něco může taky mizet a nebo rychle nabývat...
Takže nemusí tu být jen ohňostroj, ale můžeme tu mít i nepříjemnej hrnečku vař nebo já nevím co všechno.. přesně takovéhla problémy jsem si představoval v tomto díle. M2 osobně nezajímá, jak moc přitom začne hořet oheň a jak moc začnou sršet blezky... to si každej snad dokáže vymyslet... více by mě zajímalo, co všechno a z jakýxch různých důvodů se něco může stát, že z toho pak je nepříjemná minimálně lokální katastrofa.
Podle mě je tento článek opravdu velmi málo přínosný a divím se že dostal toliko bodů.. já bych hodnotil za 2* .. ale na to už je trošku pozdě že?
Je to výborné, kéž bych mohl hodnotit, ale je pozdě.
Super věc, akorát se asi taky budu bát(pyrofor hobitek 6. úroveň). Podle mě tos tačí, žádné prodlužování není potřebné. Škoda, že jsem nestihl hlasování-dal bych 5 néli víc
s pozdravem Globox
Opravdu velice zajímavé.Být alchymistou,už bych se strachoval o holý život.
Pro alchymistu je to velmi nepříjemné, na druhou stranu ale je víc možností, než jen ta, že vám to vybouchne...Pro Pj je to hezkz udělané, budu to používat...
Konečně vím jak to dopadne kdyš se něco stane struhlou fakt dík,dík
Jako vhodný doplněk pro hraní alchymistické postavy a dokořenění fantazie PJ dobré.
Ještě něco. Nechápu jak mohl Thror En Erin za to, že ti napsal kratičce jak je to užasný dostat reputaci.