Alchymista

Trpasličí topaz Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 16

Vycházím z pravidel DrD 1.6 PPZ.

Cena: 25zl (0,1mn)

Vzhled: Tento karmínově červený kámen má čirost něco okolo 60% což znamená, že dívat se přes něj, je jako dívat se přes mýdlovou vodu.

Využití: Trpasličí topaz se nejčastěji používá na přípravu stopovacího lektvaru (viz. níže). Dají se z něj ovšem dělat také nádherné šperky a vylouhovat z něj magenergii také není žádný problém (15-20 magů).

Stopovací lektvar

magenergie 15 magů
suroviny 30 zl
základ červené víno, trpasličí topaz
trvání 6 směn
výroba 5 kol
použití hned po požití
barva/chuť/zápach 100/75/90

Příprava: Jedinou výhradou k přípravě tohoto lektvaru je nutnost připravovat ho za přítomnosti červeného světla, dopadajícího na povrch tekutiny (za západu slunce, u ohně, přes další trpasličí topaz), pokud není rudá záře přítomna, lektvar se nezformuje, tak jak by měl a automaticky se z něj stává lehký jed s pastí Odl~5~0/3 + lehká nevolnost po dobu 1-5 směn (barva/chuť/zápach: 80/100/130). Trpasličí topaz by se měl rozdrtit na prášek, ovšem postačí, když se do vína přidá už jako rozemletý (tzn. největší částečky o velikosti 0,3 coulů). Rozdrtit topaz se může zdát jako složitý úkol. V každé trpasličí vesnici, kde se tyto kameny těží, vám tuto službu poskytnou na speciálním hmoždíři zadarmo, přinejhorším za nějaký mírný poplatek. Dá se ovšem koupit i topaz namletý, záleží na vás.

Po vypití tohoto lektvaru je postava obdařena darem vidění stop. Stopy se v očích poživatele vyplní jasně rudou barvou (neplatí pro stopy starší 5 dní), za tmy nevyjímaje, i když z toho mohou bolet oči.

Příklad: Alchymista Harry si vyrobil lektvar na odkrývání stop, jelikož potřeboval vystopovat lupiče svého milovaného rubínového náhrdelníku. Stopy začínaly v jeho kuchyni a pokračovaly směrem přes jeho pozemek, takže pro Harryho nebyl problém je sledovat a nesplést si je se stopami ostatních kolemjdoucích. Harry pilně chvátal, co mu nohy stačili, ale co to? Stopy končili u jedné volně tekoucí říčky malý kousek za vesnickým borkem. (Zde lupiči zřejmě nastoupili na loďku a odpluli). Stopu může zanechat jakákoliv osoba pohybující se po zemi/zdi či cokoliv jako kůň, dostavník atd.

Pozor! Nejedná se o 100% šanci na stopování, pouze o její navýšení této schopnosti. I zde platí pravidlo, že za každých 24 hodin, co byla stopa zanechána, se šance na její nalezení, snižuje o 10%.

Nehraničářské postavy Volná příroda Lehký ternén (sníh, louka ...) 70%
Těžký terén (hustý les, džungle, skály, ...) 50%
Uazvřené prostory Lehký terén (místnost, chodba, ...) 95% *
Těžký terén (schody, dveře, ...) 95% *
Hraničářské postavy Volná příroda Lehký terén (sníh, louka, ...) 100%
Těžký terén (hustý les, džungle, skály, ...) 75%
Uzavřené prostory Lehký terén (místnost, chodba, ...) 100% *
Těžký terén (schody, dveře, ...) 100% *
*Zvýšená šance na stopování v uzavřených prostorách je odůvodněna tím, že za stopu se považuje i tepelný otisk, který je v místnostech za konstantních podmínek velmi značný, na rozdíl od otevřené přírody.

Výskyt: Trpasličí topazy jsou, jak už jistě název napovídá těženy a opracovávány trpaslíky. Těží se v dolech, které se táhnou pod nízkými, ale rozlehlými pohořími zároveň s mithrilem, jako vedlejší produkt. Jsou celkem časté a tak jejich cena není moc velká, pohybuje se něco okolo 25 zl za 0,1 mn.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

ty procenta se mi zdajá přehnaná, ale je to dobré dílo stručné a nápad se mi moc líbí... dal bych asi 4*


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora
1) Zpracování je velice dobré, a pochopitelné natolik že i já to chápu :-).
2) Nápad je dobrý, snad jen to zařazení je trochu nešťastné jak už řekli přede mnou.
3) Použitelnost je velice dobrá, a věřím že by tento lektvar neměl chybět v družině bez hraničáře.

Snad jen jedna věc kterou jsem plně nepochopil, z 0,1 mn tohoto topazu lze vydestilovat 15-20 magů? Jestli ano tak cena se mi nezdá být moc dobrá. To je vše. Do dokonalosti něco chybí takže hodnotím za 4. Hodně štěstí s další tvorbou.


 Uživatel úrovně 0

re Folcwine: Na tento příspěvek mě přivedla zápletka, jednoho z mnoha mých DrD příběhů, které jsem odehrál. Hráči totiž mají ten dar, že ať už se PJ štve s příběhem i několik dnů, hráči si najdou cestu, která není popsaná a totálně to překroutí celý děj. Má skupina tak byla nucena pronásledovat jednoho panovníka na útěku z paláce a jelikož takovou možnost jsem nezamýšlel, hodil jsem jim pod nohy (jelikož už jsem byl značně znaven improvizací a nechtělo se mi promýšlet následující děje) "jakýsi rudý lektvar" po jehož požití se jeden z hrdinů stal výborným stopařem, což jim dopomohlo k chycení uprchlíka.

Dakeyras, Ascella: Díky ;-) Určitě se budu nadále snažit tvořit podobná užitečná díla.


 Uživatel úrovně 5

Zajímavé, využitelné, zase jedno z těch dílek u kterých si říkám: proč mě to nenapadlo?
Škoda jen, že zapadne - pod jménem minerálu by mne nenapadlo hledat velice šikovný lektvar, který pomůže družinám bez hraničáře a to velmi zajímavým způsobem (tepelný otisk je věru dobrý nápad, osobně bych jej udělala spíše na způsob čarovné rtuti - nikoli ku požití, ale jako vnější detekci).

Co se magenergie v minerálech týče, v pravidlech o tom sice zmínek není, ale záleží na světě a jeho nastavení, tedy proč ne. Některé ji mohou obsahovat, když jsou v blízkostech nějakých magických zdrojů a nasáknou ji, jiné mohou mít vlastní. Ona taková tvorba minerálů je proces mající sílu i když se odehrává v nefantasy světě... Chválím, že autor se nebojí zveřejit i své vlastní modifikace jako právě obsah magenergie, ač si tím koleduje o zdrbnutí :-) a někomu třeba nabídne inspiraci.
Hodnotím jako dílko velmi dobré. 4*


 Uživatel úrovně 5

Folcwine to já zase ne a to hned z několika důvodů:
1) ne vždy se podaří složit skupinu se všemi povoláními a je někdy nutné některé povolání nějak nahradit
2) i v klasických pravidlech se to děje - démoni, kteří mají manu a dovolují nekouzelnickým povoláním sesílat kouzla skrze démona, chodit tišeji jako zloděj, hraničář díky meči může dočasně mít víc útoků jako kouzelník atd.

a zde to nesupluje přímo hraničářovo stopování, ale velice napomáhá, protože tohle využije i hraničář a lépe než ostatní, kteří jsou díky tomu schopni taky nějak stopovat.


 Uživatel úrovně 5

Osobně jsem proti lektvarům, které nekomu přidají schopnosti nepříslušející danému povolání.

Lektvar bych si představoval, že bude zpracován méně deus-ex-machina. Něco na způsob prášku, který po posypání je schopen změnou barvy detekovat i nejjemnější změny teploty a tím v rukou zkušeného stopaře se stává velmi důležitým stopovacím nástrojem. Tedy spíše než popis co to umí je dle mého důležitější, jak to dělá.

Destilace magů z drahokamu klidně může být, ale neštimuje tu poměr cena/výkon (hodně zásadní chyba).

Z mého pohledu je jedná o průměrný nápad, slabé zpracování a nadprůměrnou pouřžitelnost.


 Uživatel úrovně 0

re Andowero: V poušti je to celkem naprd. Už tak by bylo složité stopovat normálně, jelikož pouštní vítr pořád písek rozfoukává a stopy mizí. Ovšem za noci to už je jiná. Lektvar není všeuměl, nabízí omezené možnosti, jak se píše víše, nejdená se o 100% záruku, že se stopovat povede.


 Uživatel úrovně 0

Takže zásadní je tepelný otisk? Co tedy na poušti?
Vycházím ze stopování v podzemí.


 Uživatel úrovně 0

Topaz je drahý kámen s tvrdostí 8. Slouží v ohledu tvrdosti jako referenční.
Krystalická soustava je kosočtverečná. Nejčasteji se brousí do oválu či obdobných tvarů.
Barvy je různých odstínů rodé.

To je samozřejmě jen realita a dílo se může v mnohých ohledech odlišovat, aniž by to muselo čemukoliv vadit.

Štěpnost je samozřejmě do hry celkem nanic, uznávám, uvedl jsem ji jenom jako příklad chybějících vlastností a toho, že dílo je o kameni, ale není.


 Uživatel úrovně 0

Přečetl jsem si ještě Fafrinovu kritiku.
Nezdá se ti to trochu jako hnidopišství?Štěpnost, krystalická struktura?
Pro zajímavost, nebo fanatické mineralogy dobrý, ale k čemu mi budou
takovéhle detaily ve hře?(jo a prosímtě nevykládej si to špatně)
S úctou,
minister