www.Dracidoupe.cz



Švindl

Příprava pro tisk (tisknuto 1347x)
Autor: Nathaka
Přidáno: 12:57:42 31.08.2012
Hlasovalo: 12
Průměrné hodnocení: 3.75


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
 
Počet zobrazených příspěvků: 11-17 / 17
Ikonka uživatele Kibe    [pošta] reputace: 1
Ascella: +1
NEW     14:11:40 03.09.2012
Dobrá dovednost, podle mě i dobře vyčíslená tabulka. Chybí tu ale:

1. Popis výchozí obtížnosti, podle které může Pj upravovat nebezpečnost. Něco ve stylu: "Tyto hodnoty platí pro běžnou karetní hru 4 hráčů, kteří jsou střízliví a které můžeme označit jako průměrné vesničany/měštany bez pravidlového povolání.

2. Následné dvě rozdílné tabulky pro pokročilé/experty. (Lupič a Sicco mají stejné hodnoty pouze u Tichého pohybu). Lupič bude mít tendence používat více své rychlé prsty, kdežto Sicco se bude umět lépe přetvařovat a odvádět pozornost a také se lépe vyzná v lidech.

Celkově 3,5.

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     13:44:35 03.09.2012
Třeba když si chceš našvindlovat srdcovou královnu a nedojde ti, že ti je úplně k ničemu, protože máš v ruce kluka a spletl sis to. :))

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     1:42:49 03.09.2012
Dumám dumám, ale nenapadá mě jak si může někdo švindlováním uškodit - s vyjímkou prozrazení, což IMO kapitola sama pro sebe. Možná snad jen zbytečně navyšovat sázky a riskovat se spolehnutím se na švindl, kterej nemusí vždy vyjít. Ale to prostě znamená že danou hru prostě neumí, takže to lze také pominout.

Píši z vlastní zkušenosti - švindluju totiž často a rád :-D

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] reputace: 1
Nathaka: +1
NEW     18:13:47 31.08.2012
Šikovné a pěkné.
Nutno podotknout (podobně jako u jiných zlodějských dovedností), že i tato najde uplatnění i u morálních a čestných postav (aneb účel světí prostředky). Nemusím být mizera a lump abych to využila - švindl se hodí při vyšetřování pro získání důkazů, pro odstavení nějakého důležitého činitele třeba jeho zadlužením, nebo třeba i jako důkaz proti jinému zloději (strážným ukážeme,jak se to dělá, byť předpokládám, že stráže mezi sebou mají vlastní zloděje-kriminalisty a nejsou to úplní jelimánci).
Osobně bych zvyšovala šance na úspěch ve spojení s úspěšně použitým Získáním důvery.
V díle bych uvítala zmínku o protipoužití - použiji dovednost Švindl abych zkusila odhalit jiného švindlíře mezi hráči. Zde by se měly nejspíše srovnat jejich úrovně a hozená procenta. Pro jednoduchost však by stačilo osnížit šanci na úspěch provedení Švindlu prvnímu švindlujícímu o hodnotu jiného znalého Švindlu (případně ne o celou ale nějaký poměr, kdyby pak hrálo 5 zlodějů a sčítalo by se to, nezašvindloval by nikdo...). Každopádně tento aspekt to chce domyslet a doošetřit.
Uvítala bych základní návodnou tabulku, kterak nastavit šance v které situaci podobně jako je u Nenápadnosti tuším (taková tabulka by prospěla veškerým zlodějským dovednostem). Zkušený PJ si poradí, začátečníkovi se návod hodí. Takto to sice je v úrovni pravidel (či lehce nad), ale opakuje stejnou chybu kvůli které je zloděj nepochopen.
Co se důsledků týče, ona i společenská diskreditace může bolet víc než dostat pěstí. V některýc společnostech to, že nebyl dost dobrý a dal se odhalit je horší, než samo to, že švindloval. Když přistihnu švindlovat hráče, ztratí u mne jako člověk, přestanu si ho vážit, ale pěstí mu dávat nebudu :) Každopádně to tok myšlenek tímto dílem spuštěný mne přivádí k formulování dalšího tématu ke 14 denní diskuzi.

Ikonka uživatele Kamerask    [pošta] NEW     17:18:04 31.08.2012
Krásna dovednôstka pre zlodeja, ktorá sa určite hodí pred ťažením, keď sa postavy snažia zozbierať čo najviac peňazí. Nieje to nič veľké, ale za odcenenie to stojí a treba to využiť (čo aj chystám).


Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     13:11:13 31.08.2012
Sccion: Tak nemusí jít nutně o peníze, aby se dalo švindlovat, proto "společenské" hry. :-)

Neúspěch nutně neznamená odhalení a rvačku (zamýšlel jsem to pro fatální neúspěch), myšleno je to tedy jako nejhorší možný výsledek. Vyplývá to už z podstaty použitých slov, kdy "rvačka hrozí" a "neúspěch může uškodit". Pořád je možné při "obyčejném neúspěchu" jen přijít o peníze.
Ten náznak možné rvačky a jiných nepříjemností je hlavně odstrašující - bububu, hráči, klidně švindlujte, ale vězte, že občas to může vést k nepříjemnostem. Takže tak. :-)

Erlandilovo švindlování neznám (díval jsem se hlavně v rubrice Zloděj), ale vypadá to jako dobrá alternativa, pokud to někdo chce použít jako obecnou dovednost. Zvolil nicméně charisma... Hm, ano, já ho také zahrnuju (jako zástupnou hodnotu "odvedení pozornosti"), ale myslím, že hlavní je pořád obratnost - švindl si představuju například jako pokus prohodit určité karty, což je náročné především manuálně.
Každopádně v případě, že švindl je čistě o řeči, není problém nechat ho záviset jen na Char.

Zatraceně velké díky za schválení obratem (necelých 12 hodin, tak rychle neschvaluju ani já ^^) a za velmi milé hodnocení.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     12:57:42 31.08.2012

Velmi dobře. Nová schopnost do rubriky, která příliš příspěvky neoplývá, je vždy vítaná, pokud se navíc jedná o použitelnou dovednost, není třeba zastírat spokojenost.

Schopnost nevinně švindlovat za účelem získání drobného zisku ke zlodějovi vlastně patří takřka odpřirozena, závisí více na jeho přesvědčovacích dovednostech, než na zručnosti a délce prstů. Zčásti proto překvapí, že jsme dosud měli málo možností se s podobným počinem setkat, když už, tak spíše v oboru všeobecných dovedností.

Líbí se mi způsob zápisu. Švindl je popsán poměrně diplomaticky, nic hráči nenařizuje, nechává mu plnou volnost rozhodování a podporuje tím různé způsoby hraní.

Dovolím si jen několik nepříliš důležitých poznámek:

Jsem si skoro jistý, že ve společenských hrách švindlování příliš nepomůže. Vlastně bych spíš řekl, že už od prvopočátku jsou tím myšleny hry hazardní. ;)
Ale to jen tak pro zasmání. :)

Je tu jedna věc, která by dle mého stylu hraní mohla být změněna. Osobně většinu zlodějových neúspěchů nevykládám okamžitě jako absolutní prohru, která končí jeho odhalením a dost možná i veřejným lynčováním, ale neúspěch beru zkrátka jako možnou ztrátu zisku.
Stejně tak si myslím, že švindl v tomto případě by mohl bez potíží fungovat pouze na principu, nepovedený švindl = ztráta malého finančního obnosu, ne naznačovat, že by mohl rozpoutat rvačku. Z jedné strany je totiž přínosné, že schopnost podporuje takovéto nenásilné využití zlodějských schopností, ale z druhé ho ohrožuje malá pravděpodobnost úspěchu a s ní spojené potíže. Myslím, že taková varianta by měla nastat až při vyloženě fatálním neúspěchu, podobně jako u vybírání kapes by neúspěch měl znamenat nanejvýš půldenní penalizaci k dalšímu pokusu, ne okamžité odhalení.

Poučen britským seriálem "Podfukáři" jsem zjistil několik zajímavých pravidel švindlu, tak jak tam byly popisovány. Dle seriálové teorie je základem švindlu vložit do samotného podfuku vlastní finance, nechat soupeře několikrát vyhrát menší částku, aby získal sebevědomí a ztratil pocit, že o jeho vítězství rozhoduje i štěstí. Donutit ho tak, aby navýšil částku, o kterou se bude hrát a následně ho určeným trikem obrat. V tomto rámci by schopnost mohla fungovat poměrně dobře - hezky je v tomto směru popsána dovednost švindlování od uživatele Erlandil. Totální úspěch jeho dovednosti říká, že soupeř neztrácí chuť do hry, je do ní vtažen a klidně znovu vsadí, aby vyhrál obnos zpět.

Pro srovnání uvádím dva dříve publikované příspěvky:


Erlandilovo Švindlování

http://jdem.cz/v3nw4



Ravenovo Podvádění

http://jdem.cz/v3nx8


[Další]
 


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
7 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.051585912704468 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách