www.Dracidoupe.cz



Technický šermíř - mistři

Příprava pro tisk (tisknuto 2501x)
Autor: Samurai
Přidáno: 20:09:43 27.03.2013
Hlasovalo: 8
Průměrné hodnocení: 4.5


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-4 / 4
Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     13:11:16 25.04.2013
Nebudu se dnes tvářit, že šermu rozumím a hlavně nakousnu prvních 6 řádků.

Rozhodně nesouhlasím s tím, že válečník a povolání vycházející z válečníka nemohou mít nic jiného než "+1". Nesmí se na souboj pohlížet jako na několik navzájem oddělených duelů. O tom stolní RP hry nejsou (lépe řečeno neměly by být). 2 spolupracující družiníci by měli být silnější než kdyby bojovali sami za sebe jako jednotlivci. Potyčky, kdy válečník bojuje tváří v tvář právě s jedním protivkíkem beru spíše jako občasné zpestření než jako standard. V jiných systémech než DrD se válečník často objevuje jako bojová podpora, která nepřátelům škodí tím, že jiným dává možnost použít plný bojový potenciál (zloděj útočící z flanku ze zadu, kouzelník ušetří za osobní ochranná kozla atp.). Když se dá válečníkovi možnost plně zaštítit spolubojovníka (tj. přesměrovat útok ze spolubojovníka na sebe, nepočítám trapné finty, kdy zaštítěný obránce dostane +4 do OČ), tak najednou se dá za bojovníka hrát i jinka než tupé +1. Ze základní otázky "kolik hodím na kostce a co všechno si k tomu přičítám" se stává otázka "co mám udělat, abych co nejvíce prospěl družině"?

Tento příspěvek prosím neberte jako kritiku tohoto díla, ale spíše kritiku celkového směřování děl na serveru.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Samurai: +1
NEW     10:07:23 28.03.2013

Zapomněl jsi sice otřít kouzelnou lampu, ovšem i tak...

Staniž se! :)


Ikonka uživatele Vedro    [pošta] reputace: 2
Samurai: +1
zerafel: +1
NEW     8:37:21 28.03.2013
Dobrý den

Chápu, že je příspěvek stavěný hlavně pro "čepelové" zbraně. Myslím tím, že má čepelovou zbraň v ruce hráč. To je ostatně princip šermíře, takže celý soubor příspěvků beru jako jiný pohled na to jak hrát šermíře. To je v pořádku, je mi sice líto že nevznikl druh válečníka specializující se například na ratišťové zbraně jako třetí strana k bojovníkovi a šermířovi, ale jak jsem řekl chápu snahu zavést více z reálného světa do povolání šermíř.

Autor se nebrání uvádět příklady i z kategorie technik bez zbraní a seker. V tomto kontextu mi to ale přijde jako kdybych měl v ruce dvacet prostředních stránek z dokonale propracovaného scénáře filmové hry. Najednou mi chybí i ostatní zbraně. Doporučuji je tam buď vůbec nepsat, nebo napsat všechny. Pro inspiraci může být soubor fint ze hry DRD+. Já bych jednoduše napsal techniku boje mečem ke každé možné protivníkově zbrani, tedy neřadil bych techniky podle toho co má šermíř, ale podle toho co má protivník. To je přehlednější a ve hře rychleji uchopitelné. Hráč, který povolání ještě dobře nezná musí pak složitě při každém souboji pročítat znovu celý text a zdržuje.

- Povolání je příliš specializované na boj a neumoňuje se jindy hráči rozvinout. (Doporučuji: Heraldika, Etiketa, Dvoření, Vůdcovství, Výcvik jednotek, Turnaje....atd)

-Povolání je příliš specializované na boj proti šermířům.
(Doporučuji: objasnit boj se zvířaty, nestvůrami, s bojovníky např. s kyjem....atd)

-U technik by bylo nejlépe udělat diagram, neboli strom řetězení technik a protitechnik
(At je to přehledné a jasné, najednou zjistíte že to není tak jednoznačné a dost technik bude třeba domyslet.)

-Díky tak úzké specializaci tohoto šermíře bych u většiny technik zvedl smrtící účinek alespoň o stupeň. Chápu, že zde panuje určitá obava udělat z tohoto šermíře pojízdný masokombinát, ale zase když se na ty techniky podíváte v reálu, je to vždy jedna-dva-tři-SMRT. Tak proč mu nedat tuto výhodu. Jedinný kdo mu může účinně vzdorovat je stejně jen podobně vycvičený šermíř.

- trochu mi chybí omezení zbrojí (doufám že jsem nepřehlédl), tedy rytířskou a plátovou bych tomuto šermíři určitě vzal.

-Technika blok: Myslím že lze použít i proti ratišťovým zbraním, a to dokonce mnohem mnohem lépe než proti všem ostatním. Naopak bych vyloučil řemdih, biják, krátký cep a bič.

-Technika odebrání štítu: Rozšířil bych i pro palcát, válečné kladivo a krátký kropáč. Zvážil bych i nějakou past, zda se sekera o hranu štítu v toporu nepřerazí.

-Sloh: Super, jen přílišná koncentrace slova "Technika" :-)

Jeko celek mi toto povolání připomíná mého oblíbeného hrdinu Kvota z knihy "Strach moudrého muže" (3 a 4 díl série) kde byl přijat do rodové školy šermířů a válečníků. Stojí za přečtení, jako bych ho při čtení tohoto příspěvku měl před očima :-)¨

Jak to tak po sobě čtu, tak jsem prakticky nic nepochválil. To je ale omyl. Líbí se mi to jen mě mate, že nevidím povolání jako celek tedy až po velmistra. Jak to mám potom zodpovědně ohodnotit? Dávám 4* , myslím že chápu srdce šermíře a těším se na finále.

Napsal Vedro

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     20:09:43 27.03.2013

Jistě nemá valného smyslu zde držet dílo, které svým způsobem obsahuje to, na co jsme nějakou dobu mohli čekat.

V podstatě všechno, co bylo možné shlédnout už v dílech tomuto předcházejících, je zde rozvinuto do další roviny. Novinkou jsou speciální techniky nahrazující pravidlové finty. Po přečtení jsem došel k závěru, že pro někoho, kdo je obeznámen s fungováním původních fint nebude přijetí nového systému nijak složité. Stále je zapotřebí splnit určité požadavky pro to, aby technika byla úspěšně splněna, ale samotné využití už není rozloženo na víc kol (respektive lze získat bonus do dalšího kola) a systém je tak zjednodušen na otázku úspěchu/neúspěchu v útoku či obraně. Zabránit tak šermíři v použití techniky může v podstatě jen další šermíř, který zná adekvátní protitechniku, respektive dostatek protitechnik. Souboj dvou šermířů se může protáhnout, ale protože jsou techniky vázány na úspěšný útok či obranu, nebude tak snadné, aby se řetězily donekonečna, nicméně několik akcí si oba protivníci mohou užít technického přetahování.

Co se mi líbilo nejvíc? Obrana útokem - použít pro některé speciální techniky místo obranného čísla to útočné se mi jeví jako velice inovativní a i užitečné. Útok obecně bývá vyšší než obrana a tak tento přístup může vcelku zamíchat kartami souboje.

Z technik bych pak vyzdvihl klíč, který umožňuje určitou mobilitu v boji.

A to nejlepší - příklady. Velmi, velmi užitečné pro pochopení situací, ohromnou pochvalu za ně.

Kritický hlas pak zvednu opět proti některým detailům:

Někdy ne úplně kompletní popisy formalit - bonusy či postihy je zvykem rozepisovat, tedy bonus k útoku se nejlépe zapíše skutečně pokud možno jako bonus k útočnému číslu. Ne, že by to bylo nepochopitelné, ale přijde mi lepší, když jsou popisy pravidlově jednoznačné.

Technika, která snad jako jediná obsahuje možné nejasnosti je odsek. Samotná průběh je poměrně jasný, problém podle mě nastává až s přechodem do dalšího akce a několikrát zmíněným "bodnutím". Především jde o to, že protivník v další akci nemůže sice útočit, ani se bránit zbraní, ale všechny ostatní akce využít může, což by mohlo způsobit i jeho ústup (pokud by akce vycházela hned po soupeřově úspěšném odseku) a tím i zmaření dalšího útoku. Přiznám, že si tímto tvrzením nejsem úplně jistý, je to spíš takový pocit, ale protože je odsek spíše technikou obrannou, nejspíš to nehrozí. Osobně bych si ale i přesto popis schopnosti představoval spíš tak, že šermíř, který úspěšně použil techniku odseku může okamžitě využít další útočnou akci s daným bonusem s tím, že protivník se této akci nemůže bránit (zbraní), tedy že nemusí čekat, až na něj znovu přijde řada.

Obecně mi přišlo, že by technická část souboje měla spíš proběhnout jako v rámci jedné akce, ze které jednoduše vyjde jeden vítěz a jeden poražený tak, aby do jejího průběhu nemohli zasáhnout žádné další vlivy, ale to už je jen další představa ještě o něco většího zjednodušení.

Velice mě proto těší, že s vcelku klidným srdcem můžu znovu odsouhlasit hodnocení nejvyšší. :)




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.028076887130737 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách