www.Dracidoupe.cz



Technický šermíř - mladší mistři

Příprava pro tisk (tisknuto 2609x)
Autor: Samurai
Přidáno: 10:47:52 23.03.2013
Hlasovalo: 8
Průměrné hodnocení: 4.38


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-5 / 5
Ikonka uživatele Fox666111    [pošta] NEW     7:59:50 10.04.2013
Velmi povedené dílo. Myslím, že kdyby se všechny tyhle pravidla daly dohromady, utvořili by nového válečníka, který by byl o dost použitelnější, než ten, který je v pravidlech.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     6:05:53 07.04.2013
Technika příležitosti se mi jeví velmi silná. Silnější než původní útok z obrany. Z textu se navíc jeví, že protivník takto snad nějak ztrácí akce, což tak doufám nebylo myšleno.

Jak návyk z příležitosti tak technika z příležitosti by IMHO měli fungovat jen, pokud šermíř použije obranu zbraně (akci obrana).

K nojovým technikám - Zesílený útok je v zásadě nevýhodný, protože +2 k ÚČ je vždy víc, než +2 k útoč.
Vyhlídnutá obrana - postih je uveden, jako by se měl týkat jediné akce ("na co výjde řada"), je to tak, nebo se týká celého kola, jak je uvedeno? (je pravděpodobné, že v jednom kole člověku výjdou útoky i obrany)
Postřehová obrana - jediný kdo se brání vrženým projektilům zbraní je chodec, ostatní se v pravidlech při střeleckém souboji prostě nebrání.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     11:45:20 02.04.2013
Já už můžu jen hvězdičkovat :D díla jsme viděl četl a docela pochopil ,ale musel bych si je pořádně odehrát, abych si je dostal pod kůži.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     15:00:00 25.03.2013

Jsem poctěn. :)

Díky za odpovědi, ve většině případů jsem si jen nebyl jistý, zda je daný popis skutečně záměrem.

Co se týče techniky příležitosti - jsem určitě ochoten uvěřit tomu, že v praxi zase tak dechberoucí nebude. To, co mě na ní zarazilo byla ta zjednodušující představa ve smyslu: U návyku příležitosti, pokud soupeř nezvládne útok, mám bonus ke zranění do dalšího kola. Pokud to samé nezvládne u techniky, tak je 1) okamžitě zraněn, 2) ztrácí všechny akce, čili až do konce kola je mi vydán na milost a ani bránit se nemůže, 3) získám o útok navíc zdrama. I pokud bych proti schopnosti s takovými výsledky nic neměl, přijde mi, že ten skok z původního návyku je zkrátka až příliš velký, což mi přijde jako hlavní problém (mohla to klidně být technika příležitosti I a II). Ono všechno nahrává té rovnici, že důsledkem dobře provedené obrany je smrt soupeře. Tady je zajímavé všimnout si toho rozdílného pojetí, že zatímco já úspěšnou obranu chápu jako dobrý počin obránce, ty to vnímáš jako chybu útočníka - čili ano, rozumím, že za chybu v souboji se platí daň nejvyšší, ale vždycky jsem brojil proti přílišné realističnosti. ;)

Aha, pro sudé/liché platí, že si musím vybrat, které kolo začnu bonus používat. To bude hlavní problém. Myslel jsem, že to má být nastaveno tak, že zesílený útok I a II se nikdy nesmí potkat. Jinak nevím, jestli je to nejšťastnější řešení, protože za předpokladu, že začnu obě techniky používat první kolo, pak:
• 1. kolo +3
• 2. kolo +0
• 3. kolo +1
• 4. kolo +2
• 5. kolo +1

A tak se mi zdá, že takovou nesourodost bych zkrátka neklasifikoval úplně jako klad. ;)


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 2
Samurai: +2
NEW     10:47:52 23.03.2013

Další, jistě již netrpělivě očekávané Samuraiovo dílo navazuje tak, kde skončilo to předešlé a třebaže na proklamované nahrazení pravidlových fint je zapotřebí si ještě jeden příspěvek počkat, přináší technický šermíř množství nových prvků.

Možností, jakým způsobem rozvíjet svého šermíře je nabídnuto skutečně velké množství. Možnost každou úroveň rozvinout určitou vlastnost je něco, co pravidlový bojovník ani šermíř v podstatě nezná. Samurai se přitom drží konceptu, který uvedl už na počátku - udělat z prostých bonusů zajímavější počin a tak je možné se setkat s rozličnými způsoby jejich využití, ať už při konkrétních akcích vyžadujících určitou situaci, nebo jednorázové přilepšení jednou za souboj či v pouze v určitých kolech. Díky tomu, že si Samurai dal tu práci, aby skutečně nabídl velice širokou škálu bojových technik, je ale zároveň možné vyjádřit určitou skepsi nad tím, zda to nebude příčinou nepříliš dobré orientace v souboji, kdy je zapotřebí sledovat daleko více proměnných - tento problém však bude spíš otázkou vyšších úrovní. Konečně, jedná se o technického šermíře, lze nejspíš očekávat, že i hráč se bude muset stát "techničtějším" vrhačem kostek.

Nic to však nemění na faktu, že v mnoha ohledech je šermířovo povolání dovedeno k daleko větší jednoduchosti a volnosti, za což vyjadřuji jednoznačnou spokojenost. Ostatně, ještě aby ne, každé dílo, které je možné snadno napasovat na pravidla, přináší nové myšlenky a je na něm vidět kus práce, si zaslouží minimálně pochvalu.

Nejslabším místem příspěvku se, jak už to u rozsáhlých počinů bývá, staly opět detaily. Mnoho technik ne úplně dobře pracuje mezi sebou, není použita stejná terminologie pro na sebe navazující dovednosti a na několika místech se vyskytují formální chyby.

Přemýšlel jsem proto, jestli do toho mám nějak víc vrtat a nakonec se rozhodl sepsat vše, co mě u jednotlivých částí napadlo. Ne proto, že bych měl zájem o nějaké převratné hnidopišství, ale spíš tak nějak naznačit, na co si případně dát pozor, protože naprostou většinu těch detailů lze bez potíží po krátkém zamyšlení vyřešit, ale asi by nebylo nejvhodnější činit tak až v průběhu hry. Poněkud mě to mrzí, protože k většině právě takových detailů jsem měl možnost se vyjádřit už v Moudré sově, což jsem sice neudělal, ale tak to nahradím alespoň teď.


Návyk příležitosti a Technika příležitost
Obě velmi zajímavě provedené, osobně se mi obzvlášť pojetí návyku, tj. zvyšování útočnosti do dalšího kola na základě nepovedeného soupeřova útoku, líbilo, nicméně:
• U návyku chybí jednoznačná informace o tom, vůči jakému typu protivníků je možné tuto techniku použít (narozdíl od techniky příležitosti, která jasně definuje, že je tak možné učinit pouze proti humanoidnímu protivníkovi s krátkou zbraní).
• Technika příležitosti mi z nějakého důvodu přijde velice silná (což je vcelku úsměvné, protože návyk vznikl podle všeho proto, aby oslabil pravidlovou dovednost), ale tak nějak to přičítám tomu, že jsem neměl možnost ji vidět v praxi. Obecně předpokládám, že vzhledem k tomu, že obranné číslo bývá obecně mnohem nižší než to útočné, nebude situace zas tak problematická z hlediska, že šermíř přeruší v každém kole akce všem svým protivníkům.
• Ovšem chybí zde důležitý údaj o tom, jak probíhá šermířův útok z této techniky, zda je k němu zapotřebí volné akce, nebo zda ji automaticky získá zdarma. S tím souvisí i absence popisu chování šermíře s touto technikou při boji s více protivníky.

Technika školy III
• Zde jen není jasně uvedeno, zda onen bonus +1 platí, stejně jako technika školy I, jen pro první kolo souboje.

Bojové techniky
• Mířený i zesílený útok II podle mě nejsou popsány zcela jednoznačně. Pokud totiž první variantu lze použít 1., 4., 7. kolo a druhou variantu každé sudé/liché kolo, znamená to, že druhý bonus bude použit 2., 5., 8., kolo?
• Mířený i zesílený útok I by podle mě měl mít pouze bonus +1, ale to je už jen poznámka, nikoliv výtka.

• V technice obrany I a II není sjednocený postih k ÚČ či útočnosti.

• Vyčkání je až příliš ovlivněné použitím soubojového systému - v základním by totiž znamenalo, že šermíř v prvním kole souboje získá bonus k OČ, ale stále může zaútočit, zatímco v rozšířeném systému ztráta iniciativy znamená zároveň ztrátu akcí.

• U statického postavení si nejsem jistý, jestli se někde v pravidlech, popřípadě v rámci celého technického šermíře vůbec řeší nějaké aktivní zatlačování protivníka, které by potom této schopnosti odpovídalo.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.091383934020996 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách