www.Dracidoupe.cz



Technický šermíř - úvod a učňové

Příprava pro tisk (tisknuto 2822x)
Autor: Samurai
Přidáno: 16:13:50 26.02.2013
Hlasovalo: 6
Průměrné hodnocení: 4.5


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] reputace: 1
Samurai: +1
NEW     20:55:50 08.03.2013
Samurai: Ano, kvůli démonům, a jasnosti - SZ je vlastnost zbraně, ǓČ je vlastnost postavy, hod na útok je jeden úkon v souboji. A já jsem perfekcionista. A např platí, že ÚČ resp. OČ. namůže být záporné, hod na útok třeba ano, a při různém vrstvení a počítání a kumulování postihů a bonusů to může něco ovlivnit.
Protože je to +1 tak asi nic moc, ale stejně.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] reputace: 2
Fafrin: +1
Samurai: +1
NEW     10:47:32 04.03.2013
Dílo evidentně vychází z autorova studia nějaké školy šermu(trochu mi to připomíná postupy dle manuskriptu od J.M. a možná některého z následovníků Otta) a řekl bych, že celkem šikovně aplikuje realističtější pojetí válečníka.
To už neplatí pokud bych to kombinoval se zmíněnými "Postoje a střehy", protože postoje a střehy jsou základem toho, co se válečník naučí na první úrovni. To souvisí s mou druhou výtkou - proč až na 3. úrovni. Pokud porovnám množství látky, která je tématem základních postojů a střehů a také seků (což je to, co činí hranici mezi "vidlákem" a pravidlovým "válečníkem", tak "jsem" rozhodně stále na 1. úrovni. Zvlášť pokud si vezmu pro porovnání kouzelníka, který už umí 3 kouzla. Nebo alchymistu, který dokáže vyrobit nemálo magických udělátek.

Jinak to video s těmi rádoby bojovníky (Bitva národů) je právě ukázkou toho, jak to vypadá, když si parta vidláků bez "pravidlové 1. úrovně" udělá seanci.

Zvýšení SZ/OZ namísto ÚČ/OČ považuji z hlediska soudržnosti pravidel za neoddiskutovatelnou chybku.

Myslím, že přespříliš úprav pravidel pro válečníky, které se nejen zde obecně vyskytují, je založeno na osobní zkušenosti autorů těchto článků s daným tématem. Na co už ale autoři zapomínají je podstatný fakt - dračí doupě je hra na hrdiny.
To znamená že už hrdina(válečník) na 1. úrovni je dost dobrej bouchač(sám vyhází půl hospody) a tedy to, co se dnešní člověk učí několik let v šermířských/úpolových školách se hrdina/nebo šlechtic ve středověku naučil již dávno před 15. rokem života. Tedy ještě jednou...málokdo z dnešních lidí se vůbec dostane na pravidlovou 1. úroveň, byť chodí 2x týdně 3 roky trénovat - to je prostě málo.

Pro srovnání - mnoho lidí také chodí na různé meditační seance, věnují se tomu mnoho let a pouze malé procento z nich dokáže vůlí zažehnout svíčku, ohnout lžíci, nebo pomáhat lidem jako léčitel. Pokud někdo z nich něco takového dokáže, tak jsou jeho činy z dnešního pohledu opravdu výjimečné a to natolik, že jim ani většina populace toto nevěří(samozřejmě že možná víc jak polovina z nich jsou šarlatáni). Pokud to pak srovnám s pravidlovým kouzelníkem na 1. úrovni, který dokáže neviditelnost, hyperprostor a zelené blesky, tak jsme úplně jinde.

Jinak koncept tohoto díla by dle mého názoru mohl být velmi kvalitní náhradou pravidlového válečníka, ale musel by se vyvarovat přílišnému porovnávání s vlastní zkušeností. Také je otázkou, zda by to už nebyla spíš otázka typově jiných pravidel, než jakými jsou stávající 1.6-E.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     18:35:31 01.03.2013
Nemám válečníka, abych to porovnal, ale rozhodně to vypadá lépe (žádné sledování zkušeností se zbraní, odhad bez tajných čísel, tabulky a hodu na procenta).
Ale nejsem si úplně jist, jak se to spojuje se současnými pravidly. Má tento válečník stále "zastrašení?"
Bonusy trvající jen první kolo jsou poněkud, možná nešťastné (zvláště pokud jsou +1 v situaci, kdy UČ se pohybuje kolem 10 a výše a hod je blázniví a umí všechno v cca 1/36 případů smazat, ale to je jiná pohádka.)
Trochu mě zarazil bonus k SZ a OZ, protože to de jure znamená možnost zakování lepšího démona.
U věcí, co se projevují jen v 1 kole souboje by se hodilo vrazit to do tabulky. Zdrženlivost bych asi řešil postihem k inc (popisu odpovídá -2, nebo povinnou 1. akcí čekání).
Předpokládá dílo používání postojů a střehů? (Od 7.) Když si je čtu, přijdou mi občas přesílené.
Nicméně díky za to.

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     0:05:46 28.02.2013
Mně se to líbí.

OT:Sccion: Wihodova Morava je imho vše možné, ale user-friendly rozhodně ne :D Zlatá bula se mi četla o dost lépe. Jasně, že vědecká práce s vysokými ambicemi musí být v citacích co nejpřesnější a v návaznosti na dosavadní výzkum co nejpodrobněšjí, ale méně je někdy více :-)

Ikonka uživatele Fox666111    [pošta] NEW     20:28:20 27.02.2013
Sccione, myslel jsem komplexní, ale i náročné, protože předpokládám, že se k tomu budou vázat i další články a tak to bude poměrně hodně textu a pravidel.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     14:34:34 27.02.2013
Samuraiova smršť děl pokračuje :D a opět na špičkové úrovni. Možná to vypadá složitě, ale když válečník postupuje pěkně úroveň po úrovni tak si to osvojí snadno.


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     10:40:34 27.02.2013

Tipnu si, že Fox měl na mysli spíše slovo "komplexní". :)
Mě to jinak připadá vcelku user-friendly. (pozn. pro Samuraie: není to to úsloví, které tehdy použil Wihoda pro tu svoji publikaci?) ;)


Ikonka uživatele Fox666111    [pošta] NEW     21:11:48 26.02.2013
Konečně něco, co se k válečníkovi hodí. Ty "finty" byly sice pěkné, ale 16 úroveň nemá jen tak ledaskdo a jednoduchost pravidel mě prostě štve. Samurai to podle mého názoru nahradil velmi pěknými pravidly, které ale bohužel budou pro některé hráče příliš náročné. Podle mě ale každý, kdo se bude zajímat o hru se s těmito pravidly sžije a budou se mu líbit mnohem více, než původní pravidla.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.014736890792847 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách