www.Dracidoupe.cz



Tygří pramen - cesta válečníka

Příprava pro tisk (tisknuto 2634x)
Autor: Ascella
Přidáno: 0:24:42 05.01.2013
Hlasovalo: 9
Průměrné hodnocení: 5


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Vedro    [pošta] NEW     11:29:23 01.02.2013
Dobrý den

Přijede takhle jednou Pán Tygrů do podhorské vesničky, zmožený dalekou cestou usedne v místním hostinci za stůl a poručí si Ohnivé tyří mléko. Nikdo ho tu sice nezná ale mezi prostými vesničany budí údiv a neskonalou úctu trojspřeží tygrů, kterým jejich pán hodil zbytky nějakých skřetů k večeři. Také zlatem vyšívané houně na jejich hřbetech (aby neprochladli) mají jistě mnohem větší cenu než celá vesnice. Slavný tygří lord si zavolá hostinského:

"Tak kde je to moje Tygří mlíko, nemůžu čekat věčně" A hodí na stůl drobný diamant.
"Promiňte pane takový nápoj neznáme"
"Tak mi dejte Burijskou kořalku, ale bez zázvoru"
"To taky neznáme"
"Hm tak víno. Kehltanské ročník 53 PVV (po velké válce)"
"Nezlobte se milorde, jsme jen venkovská hospoda"
"A co běžné Luntské víno?"
"Bohužel"
"víno z Podhůří?"
"Ne"
"Víno...jakékoliv?
"Máme pivo, taky jablečný mošt"
"Hmmm...ale já mám přece peníze, jsem slavný rek tohoto kontinentu, pán tygrů, vládce nad alabastrovou věží, pán západozemí a hrdina Kamenných válek. To mi chcete říct že se tu pro mě nenajde něco lepšího než pivo ?????"
"....no máme tu ten mošt"

Pán tygrů se zlostně postaví a vyjde z hospody. Někdy vám prostě není ani tygří síla, ani tygří rituál nic platný....

To ale neznamená že příspěvek není prostě dokonalý :-)
Napsal Vedro

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] NEW     10:58:08 15.01.2013
Ano, Sccion to napsal hezky. Děkuji za komentář, postřehy, nápady, pochvalu, čas, který jsi tomu věnoval.

Dakeyras: Ano, chtěla. Je to můj sen, sepsat svět a vydat ho. Neustále naráží na pár zádrhelů, především vlastní neschopnost dokončovat věci, období pasivity a nechuti a druhé období nápadového jiskření, které věnuji hře pro skupinu a nikoli psaní…možná v době až nebudu mít vůbec žádné hráče a mé tvůrčí potřeby budou nenaplněné, možná tehdy to dokončím :-) Párkrát už jsem i začala z různých konců. Historie, rasy, konflikty, pár takovýchto nápadů jako tygří prameny, ledaccos už v archívu je a je toho stále zoufale málo, daleko k ucelenosti.
Druhá věc je, kdo by takovou věc vydal a kupoval v dobu, kdy Altar již nepodporuje DrD1.x, mám minimálně 10 let zpoždění :-) (byť těžko říct jak to bude za dalších 10 let, dřív to asi nedokončím…).
Oproti Asterionu mám velkou výhodu v nápadové neroztříštěnosti danou tím, že jsem na to sama, nikoli tvůrčí tým, kdy se musí dělat kompromisy (pochopitelně s konzultacemi Ro´tina především co se pravidlových doplňků týče, co, některé jsou výhradně z jeho hlavy a osvědčily se, že je používáme oba). Mám výhodu v tom, že jsem ex-geograf a tedy mám dost široký (leč mělký) záběr, pro světotvorbu to stačí…
A protože si říkám, že své veledílo nemám moc nárok dokončit, pouštím jeho útržky na světlo světa. Není ta síla.

Nicméně každé takové vaše povzbuzení a kladný ohlas je velké nakopnutí, hned je větší chuť něco dělat (aneb jedu na pochvaly (-;)

Děkuji, vážím si toho a jsem moc ráda, že dílo zaujalo a přivedlo k zamyšlení.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     13:47:36 14.01.2013
Sccion to popsal hezky. Já snad ani nemám co dodat. Taky mi hlavou táhly myšlenky, že když je to přirozenou součástí bytosti, co se stane, když to v sobě objeví kouzelník, hraničář, alchymista, nebo i zloděj?
Do rozvoje by to pak jít mohlo, jen v kompletním rozboru ke všem povoláním a přiznejme si to, byla by to práce na menší knížku, kterou by nebyl každý ochoten číst.

PS: když vidím kolik změn a úprav a zajímavostí ve světě máš, chci se zeptat: nechtěla bys to sepsat jako kompletní modul, stejně jako je Asterion a spol?

PPS: i když jsi to herně netestovala, vím, že máš tolik zkušeností, že odborný odhad, který jsi do toho vložila, bude dost přesný.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     23:34:53 13.01.2013

Chápu, proč a jak by sis toto dílo lépe představovala v rozvoji. Já taky. :)
Občas přemýšlím, zda a jak by vypadala díla zpracovaná více esejisticky a méně herně. Postačí, vzpomenu-li Corwinovu Teorii magie. Říkám si, jak by tygří zóny byly zpracovány při naprostém oproštění od pravidlového základu. Ovšem vzhledem ke kvalitě díla nelze říct, že současné zpracování je nějak na škodu.

Celek je popsán od velice obecného principu až po konkrétní výčty důsledků pro tu kterou osobu - už jen to je třeba řádně ocenit. Nutno říct, že ti slouží ke cti kompletnost, s jakou jsi celé dílo zpracovala a neodradilo tě ani sklouznutí k "běžnosti" v podobě nutnosti dodat konkrétní bonusy. Ovšem nevnímal bych je jako nutné zlo, jsou konečně nedílnou součástí celého dračího doupěte. A pokud mám mluvit za sebe, nepůsobily na mne nějak disharmonicky, nebo že by tam byly vkládány na sílu "aby tam něco bylo".

To, co možná neoslovilo má očekávání zcela, je obecnost zón. Mám teď na mysli, že zóny samotné jsou velmi pěkným prostorem pro vysvětlení a odůvodnění jevů, které zasahují do oné sféry mystiky obecně, ale nějak mi chybí hlubší provázanost přímo s válečníkem a jeho vnímáním světa. Použiji-li příklad, pak existuje zóna, velice silná pro senzibilního jedince, například kráter vzniknuvší po pádu tzv. božího oka z nebeského ochozu. Zónu vytvořila kolize božského s pozemským a tygří válečník z ní může čerpat svou sílu. Tato zóna však není ve skutečnosti něčím, co podněcuje duchovní cestu člověka, který zasvětil svůj život souznění se zbraní. Na onom místě a s tím místem je svázaná určitá energie, kterou dokáží využít všichni, kdo o ni mají zájem, podobně jako nevysvětlitelná a záhadná pravidlová magenergie.
Ono ačkoliv by se snadno mohlo zdát, že je to něco, co mi vadí, nutno říct, že se jedná o silnou stránku celého příspěvku. Fakt, že určitá místa jsou významná určitou souvislostí zde dostává nový rozměr. Je dobře, že je to v příspěvku naznačeno a člověk si může klást otázky, kdo všechno může takovou sílu vycítit a jak je vlastně dané místo spjato s minulostí. Jak moc je možné se znovu ptát, proč byl vlastně postaven ten chrám v hlubokém lese a co se stalo, že právě tento hřbitov je zlověstnější než jiné, nebo proč jsou to právě hradby tohoto města, které vydržely nesporné útoky, které všechny předchozí pokusy o obranu rozmetaly. Právě ono zdůrazňování místa, ke kterému se váže nějaká minulost je aspekt, který hojně využíváme a ne vždy si to uvědomujeme. Toto dílo umožňuje si to znovu a silněji připomenout, že věci, které se dějí "jen tak", nebo nám nedávají smysl, jsou tu možná od toho, že nedostatečně dobře posloucháme, a dost možná ani slyšet nemůžeme.

Mírně jsem odbočil od tématu. Chtěl jsem říct, že jsem v tom širokém teoretickém rámci očekával víc specifikace pro válečníka a zdálo se mi, že tam není tak patrná, pořád jsem vnímal, že to budou spíš hraničáři, kouzelníci a alchymistové, kteří o daných zónách budou mít větší přehled. Těžko však vyžadovat konkrétní návody, jakou cestou vést hráčům duchovní životy jejich postav. A skutečně, jak už jsem víceméně zmínil, všechny tyto skupiny dokáží s drobným zamyšlením k myšlence zón skvěle přispět. Ovšem nedalo mi to a přemýšlel jsem, jakým způsobem se vydat, kdybych chtěl mít dílo zabývající se právě válečníkem tak, jak jsem naznačil. U válečnictví je zajímavé to, že jen těžko budou jeho principy, ať už mystické, či laické, kodifikovány nějakým textem. Přitom se však jedná o dlouhodobou tradici, umění boje v sobě ukrývá už prastarý lov, porážka silnější slabšími. Stejně tak je ale důležitý jiný druh boje, duel, technické dovednosti souboje a znalosti zbraní. Pro mystickou cestu bojovníka je proto daleko podstatnější sepjetí s určitým principem, dodržováním určitého kodexu či vedením proslulým mistrem. A kdovíproč se mi jako nejlepší možnost jevila patronace pod jistým znamením, nejlépe nějakým zvířetem. ;)

Věřím, že byly i chvíle, kdy ti, Ascello, dílo nedělalo zrovna potěšení, ale rozhodně stálo za to. :)


Ikonka uživatele Ascella    [pošta] reputace: 1
Plž: +1
NEW     23:09:42 09.01.2013
Děkuji za schválení, hodnocení a hlavně komentáře.

Dílo je trochu netradičního rázu a sama bych ho raději viděla v Rozvoji a zpracováno pro všechna povolání, ale jaksi na to není síla. Dotáhla jsem jen to, co léta bylo rozděláno pro válečníky a jen tu a tam se to použilo v aréně. Měla jsem pomocí tygřích zón vysvětleno povolávání odrazů válečníků v barbarské aréně, ale až nyní vyvstala nutnost to dotáhnout do detailu (a to přestože zatím nemám žádného hráčského následovníka této cesty, ráda mám vysvětleny věci v pozadí a funkční mytologii, metafyziku a vůbec ty věci vespod a za).

Tímto se zcela otevřeně hlásím k Nathakově Cestě Odai, která mě v době svého zveřejnění nakopla tímhle směrem a ráda bych na ni upozornila jako na dílo podobně netradiční a dávající některým válečníkům podobný (byť v jiném duchu) mystický aspekt. Odai mi sedí k různým indiánským rasám. Tygří pramen byl původně představen jako cesta lidí odvozených od směsice staré Číny a Říma - Urzemců, tedy překvapivě vrcholné civilizace mého světa, přestože se spíše hodí k přírodnějším národům. Inu každý to bude pojímat po svém…nejsou tu žádná národnostní omezení,snad jen v přístupu.

Největším oříškem byly popravdě statistiky. Jak nastavit „trapné bonusy“ aby byly použitelné, zajímavé, hratelné, hru obohacující a nebyla to jen pouhá +1 k něčemu (když herně a z hlediska jednoduchosti je ta +1 stejně nejefektivnější). Jak jsem si s tím poradila, posuďte sami. Bohužel musím přiznat, že ve své úplnosti je to netestováno, vyskytly se jen „základní bonusy“ v aréně od kterých jsem se odpíchla a vyladila představu. A to během pouhých několika hodin tvorby, takže to může být trochu hrr a časem to možná dozná i větších úprav, až nadejde doba testování. (kdybych na ni čekala, zase to nedokončím, jako obvykle, takže jsem tentokrát vypustila i já hrr nápad).

A k interní mytologii: UnknowNe, děkuji za nápady a pochvalu ;-) Některé věci odhaduješ správně (takže psst), rozmělněná prasíla zabitých/dřímajících prabytostí na mnoha takových místech vychází na povrch. Místa, kde se probouzí Nidábe, bitevní planina pod Sigorem, kde se svedl střet s Tachmou a nejsou to jen síly těchto pradraků, třeba i místa průsaků cizích světů, kde se cizí dravá síla probíjí na povrch - o tom jak na mysli lidí působí návštěva démony zničeného Uraku družina slyšela své již hodně hodně dávno…a následovníci tygřího pramene by na takových místech dokázali divy :-)
V díle jsem chtěla nabídnout PJům širší možnosti, možná tam plácám páté přes deváté jak mi to přišlo na mysl, něco z toho opravdu toho paladinského rázu, neb to tak nějak jde ze mě a tak nějak si představuji funkce „typických fantasy světů“, kde jsou božstva trochu božštější než ta barbarská Zvířata :-) Představa je, že podobných míst podobného rázu je spousta a válečník využívá právě ta divoká, živočišná, agresivní. Nespoutanou sílu. Ale když si zase představím třeba nějakého vznešeného elfa, ten klidně může využívat sílu již umírněnou…

Každopádně je tu prostor pro rozvoj a máte-li kdokoli zájem se toho ujmout, je to k dispozici, já pouze nějak pojala i v našem světě rozšířené teze o energiích různých míst.

Plž: Herní využitelnost a zápletkotvornost byla záměrem, pokud se mi to povedlo jak říkáš, jsem velmi ráda. Jen se nic nesmí přehánět, nerada bych, aby se mi dobrodružství zvrhlo, že hráči budou pátrat po historii každého bludného balvanu…byť od toho je PJ, aby tyto informace korigoval :-) (s mírou a citem pro hráčské potřeby)


Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     18:02:24 08.01.2013
Tohle dílo přímo vybízí k analogii s kruhy magie, jen v jakoby "přírodním" hávu. Dovedl bych si představit, že bych z toho dokázal odvodit přepracování například druida, aby nebyl omezen čistě na jedno jediné prostředí, ale aby se jeho síla odvozovala od síly lokálního proudu nějaké takové přírodí energie (přičemž hvozdy by mohly jedním typem ohnisek této síly - aneb proč tam všechno tak dobře roste, proč má hvozd vlastní vědomí, etc.).

Dále mi toto dílo evokuje myšlenku existence jakési "Predatoriální síly", jakéhosi surového amorfního ztělesnění živočišných instinktů, adrenalinové bouře, napnutých svalů a boje o přežití. Svým způsobem bych v této síle viděl jakýsi protipól k tradiční hraničářské energii na spektru "přírodní magie" (v tom smyslu, že tradiční hraničářská je spíše taková mírná, meditativní, harmonická a nenásilná...).

Nalezení spojitosti s berserkry bylo na tomto místě zcela logické, a tudíž i rozvoj válečníka v tom směru, že se jedná o povolání které má k bestální povaze tak nějak nejblíže.

(Osobně bych to pojal buď jako věc kterou mohou používat čistě válečníci se specifickým oborem, který by se na využívání této síly zaměřoval, nebo jakousi univerzální živočišnou sílu všeobecně ovlivňující prostě všechno živé v dané oblasti.)

Jen mě trochu mate, že popisy zón evokují spíše takovou božsko-kněžsko-paladinskou rovinu ;-)

Specielně pro Ascellu (s ohledem na interní mytologii):

Při pročítání příspěvku se mi pořád nějak drala do hlavy představa takové té rozbouřené krve, rozpumpovaného srdce, pocitu že "ve vzduchu je krev"... Něco jako "Tudy proudí krev Země", jakási hutná zvířecí síla bez vlastní formy, možná projevy nějakého spícího "praZvířete", draka, nebo nějakého prapůvodního prazdroje... Síla procházející do kompatibilních tvorů a burcující je k aktivitě, ničivá když není ovládnuta, prospěšná, když se jí tvorové naučí směřovat do těch správných kousků svých těl...

...snad si z toho taky něco vezmeš ;-)


Každopádně ale líbí, a asi teda jako když 5* ;-)

Ikonka uživatele Plž    [pošta] reputace: 1
Vedro: +1
NEW     11:09:12 08.01.2013
Vzhledem k tomu, že nehraji DrD ale podle jiných pravidel ak samotné pravidlové zpracování nehodnotím. Co ale hodnotím je nápad, myšlena a co vše mi dané dílo může přinést (přece jen hodnocení je vždy subjektivní).

Na tomhle díle se mi líbí hned několik věcí. První je rozšíření válečníka o mystickou část. tím se z válečníka z daného válečníká stavá postava s větší hloubkou a ne jen mlátička se zbraní v ruce. Zde je krásné i to že v mnoha ohledec schopnost nemá pravidlový bonus. Postavu je potřeba žít ne jen počítat čísla a tohle je krásné dílko které tuhle možnost rozšířuje.

Druhá věc která se mi na tomhle díle líbí je právě práce se zónama a jejich vysvětlení. Pro každého PJe je tohle možé rozšíření rozšíření světa, které může velmi pomoci v příběhu a při tvorbě dobrodružství. Každý takový tigří pramen má totiž svoji historii a důvod a pronikání hráči do historie takovýchto míst pokoušet se je ovlivnit nebo využití jejich sily je krásný prvek do hry. Pro hráče už nebude jedno kde svést bytvu s drakem jestli na tomhle kopci a nebo o kopec dále. V příbězích je potom moc pěkné vidět hráče jak přemýšlí na důvodem místa kde nic neroste nebo naopak jak vyhledávají palouček spojený s léčením aby se zde utábořili. Dle mého jsou tyto místa síly velkým příběhotvorným prvkem pro každou hru.

Už jen z těhle pohledů si dílo zaslouží plný počet hvězd.

Plž



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.086041927337646 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách