|
Zbrojnoš- Válečníkův přítel
Příprava pro tisk (tisknuto 1238x)
Autor: | Aramir |
Přidáno: | 12:07:04 15.09.2011 |
Hlasovalo: | 11 |
Průměrné hodnocení: |
3 |
Hlasování
Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.
Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.
Diskuze
Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9 |
 |
Sniper [pošta]
|
reputace: 1
nedohledatelné: +1 | NEW 8:37:54 20.09.2011 |
Tohle dílo mi připomíná DrD II - hromada dobrých myšlenek, nápadů a obohacujících herních prvků, kterým ale chybí test na nezkušených hráčích a zapracování do jednoduché omantinelované podoby. Tedy, tento pomocník může s přísným PJem a nekreativním hráčem válečníka být prakticky zbytečnou kulisou a naopak s vlídným PJem a velmi kreativním a autoritativím hráčem může sílu válečníka klidně zdvojnásobit. Což je podle mne špatně, pokud toto má být pravidlové dílo, které přidá více zábavy než starostí a potenciálních problémů.
Rozhodně tedy Aramirovi děkuji za postřehy a nápady, pro mne je dílo přínosnější než některé zdejší pravidlově čisté perly, které ale nedávají hře nic nového. Jen mi příjde škoda neinvestovat i do zapracování těchto myšlenke do aktuálních pravidel a předat tak čtenářům hotové a snadno použitelné dílo. |
 |
Folcwine [pošta]
|
reputace: 1
nedohledatelné: +1 | NEW 14:11:26 18.09.2011 |
To že válečník se nudí v boji (oproti jiným povoláním většinou jen hází kostkou) a počínání mimo boj ani nemluvně je pro mě dávno známá věc. A není to problém jen DrD, ale i podobných hrdinských RGP.
Setkal jsem se se 3 řešeními, jak zabavit válečníka:
a) Dát válečníkovi do rukou "složitou" zbraň ve stylu chodcova meče. Příkladem budiž například zerafelův meč Krutomor, který poražené nepřátele nasál a sesílal kouzla (místo magnenergie spotřebovával životaschopnosti pohlcených)
b) Dát válečníkovi do rukou další postavu, klidně i dalšího válečníka nižší úrovně, který slouží jako podpora (něco na způsob tohoto díla). První použití jsem opět zažil se zerafelem - válečník bojoval nejen za sebe ale i za svého učedníka. Mimo boj kontrolu nad učedníkem přebíral PJ a předhazoval válečníkovi osobní dilemata (najít mu buchtu, motivovat jej k další cestě atd.)
c) Udělat válečníka jinak. Dát mu schopnosti i jiných povolání, podobný princip teď celkem úspěšně testujeme ve Sniperově DrD 2 edici. Válečník je využitelný nejen v boji ale i mimo něj. Válečník už od první úrovně může používat celou paletu jednoduchých "fint".
d) Válečníka nemít (což není řešení).
Toto dílko jasně spadá do kategorie b). Ale podle mého názoru je vzato místy za špatný konec. Válečníkův společník by dle mého měl sloužit k rozvinutí pole působnosti válečníka.
Bonusy poskytované zbrojnošem mi přijdou pro stolní hru ne úplně praktické a ideální. Léčba zranění, kovářství, brousek a provianťák a úprava zbroje jsou činnosti které umí každý válečník a každý válečník je provozuje ale v 99% případů se tyto činnosti ani nevzpomínají, protože se řadí do škatulky "samozdřejmosti". Někteřé válečníky nemusí mít čas nebo chuť tyto činnosti provozovat, proto na ně má picmocha, ale rozhodně bych netvrdil, že picmoch je zvládne mnohem lépe (tak aby dostal válečník bonusy).
Líbí se mi myšlenka aktivní pomoci v boji ať už s přezbrojením, hlídáním bojiště nebo asistování proti protivníkům.
Náramně dobrá myšlenka je nevýhody v podobě jedné z neřestí, kdy picmoch bude čas od času svou neřestí bostávat válečníka do prekérních situací. Válečník tak může místo toho aby sám dělal v družině problémy (tím že se nudí a mimo boj nemá co dělat), tak bude problémy řešit a eliminivat (bude žehlit co ztropí jeho poskok).
Protože picmoch je účastníkem souboje, je tím pádem legálním terčem, tedy by měl mít určeny statistiky podobně jako hraničářův pes nebo kouzelníkův přítelíček. Legálním řešením by mohlo být, že má například o 5-10 úrovní méně než válečník.
Picmoch také může být částečnou náhradou chybějícího povolání v družině.
Dílo mě přijde jako vývojářský deník, tedy je napsáno co všechno by mohl picmoch umět, ale nejsou tam žádné konkrétní zvýhodnění a není popsáno kdy daná dovednost je vhodná, aby ji picmoch uměl. Nejvíce to bije u schopnosti "vykryj útok" což by mělo být výslovně napsáno, že ji picmoch použije pouze pokud válečníkovi opravdu jde o život a picmoch sám od sebe použije (tedy tuto dovednost může aktivovat jen PJ - a byla by to další pěkná epická událost). Dovednosti picmocha jsou dobré pokud se dobře použijí, akorát tam chybí nějaký návod pro méně zdatné PJ, kteří neodhalí na první přečtení všechny úskalí.
3* |
 |
Dakeyras [pošta]
|
| NEW 21:18:32 17.09.2011 |
Přijde mi to trošku jako doplněk z PC her, kde takové možnosti pořídit si nějakýho takovýho pasivního přicvrndávače je. Není to špatný nápad, ale podle mě se do DrD světa blbě zapracovává. A ono "náhle si vzpomenu" mě nepřijde jako dobré. V posledních brůžech hraničáři na svého psa moc nezapomínají. Stejně jako se snažíme nezapomínat na koně, či kouzelník na svého havrana.
|
 |
Bonbón [pošta]
|
| NEW 16:34:14 15.09.2011 |
Myslím, že článek je dobrý, ale schopnost úprava zbroje mi připadá nedodělaná. O kolik může zbrojnoš zlepšit KZ? Vlastně v celém příspěvku chybí pravidlová část, což možná zkušenějším hráčům nevadí, ale drobné nastínění by neuškodilo. |
 |
Aramir [pošta]
|
reputace: 3
Dakeyras: +1 Kamerask: +1 Samurai: +1 | NEW 16:31:18 15.09.2011 |
Malé pravidlové doplnění
Válečníkova přítele lze rozdělit do tří kategorií:
Markytánka:
Šance na získání přítele (k%): 1-20%
Stará se o pohodlí a zázemí válečníka. Schopnosti:
Provianťák
Léčba zranění
Zbrojnoš:
Šance na získání přítele (k%): 21-40%
Stará se o technickou podporu válečníka. Schopnosti:
Kovářství
Brousek
Úprava zbroje
Harold:
Šance na získání přítele (k%): 41-60%
Stará se o psychiku válečníka a budování jeho pověsti. Schopnosti:
Motivátor
Věhlas
Zastrašování
Společné schopnosti:
Podavač
Kryju ti záda
Vykryj útok
Hráč si hodí 1k6, jakou bude mít jeho přítel negativní vlastnost:
1. Závislost
2. Kleptomanie
3. Nevymáchaná huba
4. Nešika
5. Zbabělost
6. Žádná špatná vlastnost (nebo třeba lenost)
|
 |
Aramir [pošta]
|
| NEW 15:52:34 15.09.2011 |
Agganist:Fungování schopnosti Úprava zbroje si představuji ve hře takto:
Válečník bojuje s orkem, který třímá v kukou těžké obouruční kladivo. Pj hodí na útok 12+4 a hráč válečníka na obranu např. 10. Pj zahlásí: „Ork se mocně napřáhl a ty jsi nestačil svým mečem odrazit jeho ránu, která udeřila plnou silou do tvé zbroje. Následuje zvuk, jakoby některá z tvých kostí praskla. Odečti si 6 životů.“
Hráč se zamyslí a řekne: „Používám schopnost svého Zbrojnoše Úprava zbroje. Rána mě zasáhla do oblasti levého boku, jelikož jsem se díky starému zranění kolene nedokázal rychleji zhoupnout v bocích. Ještěže můj Zbrojnoš s tím počítal a vyztužil levou stranu mé zbroje.“
Pj to vyhodnotí a upraví např. útočnost orkova kladiva pro daný útok na polovinu. A tak si válečník odečte 4 životy místo šesti.
|
 |
Kamerask [pošta]
|
| NEW 15:48:00 15.09.2011 |
Ako už viem, Aramir nemá v láske pravidlové ošetrenie, čo vlastne ani nieje až taká potreba, ale určite by to všelikomu uľahčilo hru so Zbrojnošom.
Takto je to veľmi pekné, zaujímavé CP, alebo jednoducho pomocník, ale ešte si to treba dorobiť.
Každopádne napdpriemerné :) |
 |
Agganist [pošta]
|
| NEW 15:26:18 15.09.2011 |
Mne sa to veľmi páči. Síce by sa mi k dielku hodila nejaká ukážka, ale dá sa cez jej absenciu preniesť. Podľa mňa sa sú tichí a nenápadní zbrojnoši príjemným spestrením hry bojovníka. Ale zastávam názor, že by sa mal viac rozvíjať, prípadne ho už klasifikovať ako CP, ktoré by bolo preňho azda vhodnejšie.
Schopnosti ma naozaj nadchli, mám len jediný problém a to konkrétne so schopnosťou Úprava zbroje:
Zbrojnoš se stará o válečníkovu zbroj, díky tomu např. zbroj nezrezne. Zbrojnoš ví, kde je válečníkova slabina a tak v místě, kde předpokládá, že bude prolomena válečníkova obrana, zbroj vyztuží. Válečník tak během boje, kdy na něho projde útok, může oznámit Pj, že byl veden do vyztuženého místa a zvýší si tak pro tento útok OČ.
- Myslím, že práve bojovník by mal byť ten, kto NEVIE kde ho zasiahli a kde mu bola zbroj vystužená. Preto by som toto rozhodovanie ponechal na PJ.
Negatívne vlastnosti sú tiež veľmi pekné. Zaujímalo by ma, ako by to dopadlo, keby zbrojnoš:
a) Oplýval závisťou
b) V priebehu dobrodružstva by "prebehol na druhú stranu"
c) Bol špión
d) Bol zatiahnutý do nejakej sekty
e) Atraktívna osoba opačného pohlavia ako hrdina
f) Atraktívna osoba rovnakého pohlavia ako hrdina
A pod.
Proste, myslím si, že niktorých ľudí (elfov, trpaslíkov atď.) určite napĺňa to, že môžu donekonečna slúžiť nejakému bojovníkovi, ale niektorým sa to nemusí páčiť. Aj zbrojnoši môžu mať vlastné ambície, potlačované túžby a nenaplnené sny.
Každopádne, chvála tým, ktorých síce siene slávy a oslavné piesne minuli, no napriek tomu sa na hrdinských činoch výrazne podieľali. Chvála zbrojnošom! |
 |
Aramir [pošta]
|
| NEW 13:05:26 15.09.2011 |
Zbrojnoš nebyl zamýšlen jako CP. Samozřejmě tak může být pjat, ale potom můžeme jako CP brát i kouzelníkovi přátele nebo hraničářovy psi.
Zbrojnoš je prostě takovým nenápadným společníkem, na kterého si hráč válečníka vzpomene ve chvíli, kdy se to hodí a Pj si na něj vzpomene ve chvílích, kdy to může být pro hru zajímavé. Hráč hraničáře si také na svého psa vzpomene když chce stopovat a přičte si patřičný bonus a nebo v boji. Nebo když chce kouzelník seslat kouzlo pomocí ďáblíka. Stejně tak zbrojnoš upravuje válečníkovi činnosti.
Máte-li zkušennost s hrami, kde se používají tzv. Aspekty (Fate, Příběhy impéria apod.), tak v tomhle případě je Zbrojnoš válečníkovým aspektem, který může hráč nebo Pj vyvolávat ať již pozitivně (Schopnosti) nebo negativně (Negativní vlastnsti). |
|
|