www.Dracidoupe.cz



Rozšířená sehranost

Příprava pro tisk (tisknuto 638x)
Autor: Fafrin
Přidáno: 19:14:37 02.12.2009
Hlasovalo: 7
Průměrné hodnocení: 3.43


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     12:00:00 02.12.2014
Nevím proč NeznámÝ vytahuje starší dílka ale proč ne.

Je vidět že sám autor který se následně přidal i do klubu Krátkých a Kvalitních příspěvků našel postupně cestu ke kratším dílků. Dílo tak jak je tady popsané odpovídá plně své době a jako takové musí být hodnoceno. Co se mi ale na díle líbí není samotné dílo ale Sniperova kritika která již v roce 2009 poukazuje na možnost psát dílka kratší a obecněji použitelná.

Plž

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     13:05:02 25.12.2009
Sehranost beru a vždyvjsem bral spíše jako RP zpestření než bonus, na kterém by mohl válečník stavět (podobně např. hraničářův pes).

Dílo posouvá společné zlepšování více směrem, jak bych si to předstaoval já - zahrnuje v úvahu nejen společné přestupy, ale i jiné tréninky a i boje s haldami nepřátel.

Pakliže se nepletu, tak pravidlová sehranost v obraně je možná pouze proti společnému nepříteli (proti kterému útočí oba válečníci). Přijde mi to tak logičtější, než že ten bonus je i když jsou válečníci zády k sobě (ano, i v takovém případě je bonus, ale ten je již vyjádřen tím, že z méně hexů se dá na každého válečníka útočit zezadu).

S čím bytostně nesohlasím je to, že mistr má proti svému žákovi menší bonusy, přičemž z logiky věci by to mělo být přesně naopak. Mistr prostě zná X taktik, fint, bojových postojů a svého žáka, který má nižší úroveň, nenaučil všechny. Takže mistr zná všechny finty žáka, ale žák ani zdaleka nezná všechny finty svého mistra. Pravidlový princip dle mého v tomto případě je zcela špatný.

Dílo je po právnické stránce dokonalé, dílo myslí na všechno na co myslet mohlo.
Já osobně bych byl raději za kratší dílo, které by se lépe četlo a snáze by se dalo vytisknout a použít bez úprav.

Číselně hodnotit nebudu, neb válečníka jsem nikdy nehrál a pořádně nerozumím, jak si někdo s takovým málem může vystačit, takže jsem rád, za každé oživení válečníka. Kdybych hodnotit měl, asi bych se pohyboval někde mezi *** až ****.

Dílo je má rozhodně pěknou myšlenku a i když bych některé věci řešil jinak, tak dílo celkově hodnotím kladně.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     11:52:11 07.12.2009
Rozšíření na vřechna povolání by asi šlo, ale obávám se, že
1) jedinný vhodný efekt pro takové kouzelníky je obranný, kterého by se pak dosáhlo někde na úrovni 13. nebo výš. Stojí o ubohé +1 na této úrovni vůbec někdo (šermíř brzy získá kryt, kterým může kouzelníka krýt daleko účinněji)
2) v takové mé osmi-členné družině, kde mám dva válečníky to stejně nikdo nepotřebuje. Navíc vedení 7mi údajů o PSV pro každého je už trošku otrava.
3) délka mi také vadila, do MS jsem šel hlavně s tím, aby mi to lidé pomohly přeformulovat na kratší (protože trpím autorskou slepotou a nevím jak na to), žel bohu, nestalo se.

4) zneužití sehranosti - snažil jsem se zachytit bod 1) Markus zná slabiny svého mistra lépe než on jeho (proto se používají obrácenné bonusy). Markus postoupil u mistra o 11 úrovní. Arathlin za tu domu jen o 6. Ve výsledku má Markus jen +1/+1, zatímco Arathlin má k dispozici finty a jiné výhody vyšší úrovně(životy...). Takže nakonec spíš rozhodl PJ (příběh), nebo kostky(Náhoda či Osud, jak kdo chce.), čímž se dostáváme k bonu 3. :)

Nicméně po kritikách si pro osobní potřebu zkusím vyrobit menší a skladnější verzi.

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     12:58:24 03.12.2009
Pozn: jako spoluredaktor jsem upravil tabulku v díle. Bylo tam moc prázdných buněk na nevhodných místech.

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     12:12:54 03.12.2009
Lituji toho, že jsem se v MS dostal k dílu až včera a tak moje rady byly marné. Vidím v něm potenciál, ale špatně uchopený.

Rozhodně oceňuji snahu zobecnit konkrétní přílepkové pravidlo DrD*. Stále zůstalo válečníkovi, ale svůj potenciál značně rozšířilo a zpoužitelnilo pro většinu družin. Co se týče tabulky, tu bych dal hned na začátek, neboť vše ostatní je jen jejím vysvětlováním. Vůbec bych ji nedělil na povolání, jen bych dal konstantu Sehranost. Tato konstanta přirůstá podle počtu společných výcviků - u stejného subpovolání 1:1, u různého 2:3, u bojového povolání (kterému se zvyšuje počet útoků za kolo s úrovněmi, nicméně jen na omezený počet zbraní, jako třeba zloděj) 1:2 a u nebojových 1:3. Teorii proč nedávat sehranost s nebojovými povolání neberu, sehranost je nejen o schopnosti, ale i o znalosti neschopnosti (chyb) a snaha využít je ve svůj prospěch (chyba může být silnou zbraní, pokud se s ní počítá**). Navíc při třetinové síle co navrhuji získá kouzelník pouze bonus +1, a to na nějaké +-20 úrovni. 20 úrovní spolupráce se IMHO podepíše na stylu :-)

Byť je můj návrh jiný, je v důsledku stejný, jen se díky němu dílo zkrátí. Což je asi hlavní výtka. Při zamyšlení co dílo předává je na mě délka tak dvojnásobná vůči nutné. A s tím by se mělo IMHO něco udělat.

Co naopak chválím je příchod s myšlenkou využití společných výcviků. Myšlenka něco takové zavést se mi velmi líbí. Zpracování je pravidlově jednoduché. Jen mě vadí výsledek. Principielně totiž čím neschopnější učeň, tím větší šance porazit mistra a to by IMHO nemělo být. Učeň by měl porazit mistra buď
1) příběhově, znalostí slabiny a jejím využití
2) tím že se naučí víc než on, tudíž bude mít vyšší úroveň
3) náhodou, tedy přes kostky, což ale jde dosti proti klišé
Aktuální návrh pravidla dává opak bodu dva - čím déle se válečník drží na nižší úrovni a má víc postupů s mistrem, tím je efektivnější. Možná bych ten bonus v případě použití proti sehranému společníkovi převrátil, Tedy bych vytvořil postih - a dal tak motivaci k tomu udělat změnu, přijít na mistra s překvapením. Když žák přijde za mistrem a použije na něm to co se sám od něj naučil, měl by prohrát. Na tom je založeno mnoho filmů / knih a myslím že je to tak i lépe přijímáno.

I přes nesouhlas s výsledkem pravidla ale velmi oceňuji odvahu a nápad, neboť je teď možné o dané situaci debatovat :-) První impulz je důležitý.

Kritika tak zaznívá negativně, což je i plánované - snažím se dát návod jak věc zlepšit a dotáhnout k lepší použitelnosti. Přesto ale chci zdůraznit, že si cením nápadů, příkladový "příběh" je také pěkný. Takže se nenech svazovat a tvoř dál ;-)

-----------
*) Přílepkové pravidlo v DrD je takové pravidlo, které se do DrD nehodí a je vidět že bylo vymyšleno jen pro dané povolání / bestii / jev bez ekvivalence v efektu a / nebo mechanikách u ostatních povolání / bestií / jevů.

**) Řekněme že bojovník získá sehranost s kouzelníkem, který vedle něj sesílá kouzlo. To jej plně vystavuje útoku nepřítele, s čímž se bojovník naučí počítat a využívat zaměření nepřítele ve svůjprospěch - a z toho plyne bonus.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     0:37:14 03.12.2009
Chtěl bych se omluvit za ono množtví překlepů. Je to skutečně tristní. Vloudili se zřejmě když jsem překopírovával dílo ze sovy do formuláře pro odevzdání. Přehození PSV a PVS je vskutku špatně.

Zajímalo by mě vskutku místo, kde zaměňuji bojovníka(obor) s válečníkem(povolání). V textu často používám výrazu "spolubojovník", který mi slouží k označení libovolné bojující postavy. Jinak by měl být bojovník vždy bojovník(obor). - Bojovník nemůže poskytnout bonus šermíři, provádějícímu fintu, ale šermíř šermíři ano.

Samurai add. - válečník skutečně "poskytuje" bonus. On sám žádnou výhodu nemá. Není to jako v pravidlech, kde po čtyřech společných vícvicích oba válečníci získají +1 do útoku, pokud bojují proti stejnému nepřítely. Válečník poskytuje bonus ostatním přátelům okolo. Čili: Ostatní spolubojovníci(třeba i válečníci) mají bonus z toho, že JÁ válečník znám jejich styl. Vůbec nezáleží na tom jestli oni znají můj.
(Je vidět, že srozumitelnost je opravdu špatná - příště něco jednodušího)

add3) Ano jedná, ale asi se neumím dost přímo a přitom úplně vyadřovat. Chtěl jsem postihnout všechny možnosti a přitom pořád dokola nepsat "počet společných výcviků".
Nedostatky:
add1) Jak jsem mohl takovou chybu přehlédnout(v tabulce) 8-0 (A jaktože si toho nikdo nevšiml) Rvu si vlasy.
add2) odečíst neznamená jen odečíst(matematicky), ale i odečíst(číst). občas zapomínám na první čarodějnické pravidlo.
add3) nemluví o nich proto, že se na ně nevztahuje.

Ikonka uživatele Fenqel    [pošta] NEW     21:13:53 02.12.2009
Nebudu dílo nějak příliš rozpitvávat, jelikož jsem své návrhy prezentoval v Dílně a jak vidím, Fafrin se dle nich zařídil. Byly to spíše postřehy na zjednodušení popisů a výčet pár chyb.

Bohužel, nevím, jestli to autor prohnal aspoň opravou ve Wordu, jelikož tam má několik překlepů (PVS za PSV), pár chybně užitých i,y (Arathlinovy) a chybějící písmenka ve slovech. To se stane, nijak mě to neomezuje ve čtení. Chybně užitých pojmů Válečník a Bojovník je v díle taky několik, rozumím, že se lépe využívá více pojmů a ne jen pořád Válečník, válečník. Důležité je, že mě to nemátlo v popisu a stále jsem věděl, o čem se jedná.

Ovšem nepovedlo se úplně zjednodušit popis jednotlivých částí díla (bez příkladů bych tomu nerozuměl), ale rozumím, že to není jen tak popsat jednoduše složitý děj. Mimochodem, díky za doplnění toho příkladu u Sehranosti v útoku a obraně.

Dílo považuji za využitelné (což je hlavní), rozšiřující zkrácený článek v pravidlech a využívající možnosti použití i s jinými povoláními než jen válečnické. Za mínus považuji trochu horší srozumitelnost. Připomínky jsem vyplýtval už v dílně. Kvalitní.

Samurai: Nesouhlasil bych s tím, že dílo nepopisuje příliš rozšíření sehranosti s jinými povoláními, víceméně jsou dány podmínky, se kterými povoláními nelze sehranost využít a k ostatním je několik případů upřesňující ještě případy, kdy lze Sehranosti využít a bonusy jsou přehledně popsány v tabulce. Neměl bych ani žádný problém s čtvrtým postřehem, dle mě je to i takto zformulováno vcelku vhodně, jelikož ostatní mají bonus ze znalosti navzájem. A ještě jedna připomínka - dílo bylo v Dílně ve dvou verzích pokud vím a k té druhé už příliš kritik nebylo.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10312509536743 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách