www.Dracidoupe.cz



Nové bojovnické praktiky

Příprava pro tisk (tisknuto 1139x)
Autor: zerafel
Přidáno: 23:19:51 06.05.2007
Hlasovalo: 25
Průměrné hodnocení: 3.52


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 33
Ikonka uživatele Hubert Drtikull    [pošta] NEW     19:41:46 18.09.2007
Teda, jako docela sem koukal. co dodat, je to prostě super ;)

Ikonka uživatele Karel Doleček    [pošta] NEW     6:58:37 05.06.2007
Můj válečník tančí a skotačí nad novými schopnostmi a já hodnotím za 5*

Ikonka uživatele zerafel    [pošta] NEW     16:38:09 28.05.2007
Shadowmage:

V postatě jsi vyjádřil mé myšlenky a názor na toto dílo. Proto ti dávám +1 rep.

Mám podobný epický svět, kde se hraje na hrdiny s velkým há. A tyto schopnosti se mi nijak nepříčili s pravidly a byly dost použitelné. Takže s tebou souhlasím.

Omráčení:
Ano, jde o pasivní schopnost - tedy berserk ano. Schopnost je dělaná na to, aby byl bojovník schopen někoho zvládnout jedinou pořádnou ranou - postava z toho omdlí. Přesílené to není, správně.

Rameno:
Díky za další hisorickou injekci - souhlasím, z tama to mám. Vikingové a jejich mytologie jsou mou velkou inspirací.

Povídečka:
Je hrozná, to klidně přiznej :o)

Příklady:
Ano, na stylu příkladů přece nezáleží. Nemáme nikde žádný vzorník, jak takové příklady psát, a tak je představa dobrého příkladu u každého někde jinde. Já beru příklady vtipné a zároveň takové, kde předvedu herní mechanismy.

Boj armád:
Nejsem v tom moc sběhlí, proto nechávám ladem :o)

Díky...

------------------

Všem:

Zkuste se na toto dílo podívat i jinak a říct si, co je na něm dobré. Co bych vytipoval, jelikož jsem s tímto hrál, je třeba použitelnost, nepřesílenost, aplikovatelnost na více světů, relativní jednoduchost (snadno se dají smazat některé pro vás zbytečné odrážky)... a teď do toho započtěte ty chyby. Zatím tu nepadla ani jedna tak strašně vážná. Zatím to byl vždy jen spor o názory, ne pravidlové nedostatky. Za svou edici pravidel nemůžu, tam není napsáno, kde nejde užít berserka, tam je to na Pj. A vy se hnedle i tohoto chytáte...

I tak vám všem ale děkuji za shlédnutí a kritiky - i když s nimi nesouhlasím, vůbec.

S p a ú...z

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] reputace: 1
zerafel: +1
NEW     16:02:17 27.05.2007
Zdravím autora.

Nejprve obecně k myšlence:

Schopností pro válečníky není v pravidlech příliš, i proto jsem se vrátil k tomuto dílu se svým názorem. Jako PJ družiny, ve které se vyskytuje bojovník na 25. úrovni, oceňuji právě možnost zařadit některé další bojové praktiky do jeho repertoáru. Hrajeme heroický svět, kde je navíc pro každou postavu od 16. úrovně možnost se specializovat, k čemuž slouží určité řády a spolky. Bojovník se např. může stát Drakobijcem nebo Paladinem. Hráč mého bojovníka, přestože člověk, se rozhodl pro dráhu Drtiče kostí, což jsou ti největší bijci, obvykle z řad krollů apod. Jsem proto rád, že mu můžu kromě vlastních nápadů nabídnout další možnosti ve výcviku, že se jeho bojový projev stává příznačným pro určitý styl. Stejně jako Paladin třeba soupeře před bojem vyzve nebo jej nechá zaútočit, Drtič kostí se vrhne doprostřed vřavy.
Na tomto drobném exkurzu do svého světa bych rád ukázal, že tyto schopnosti mohou hru skutečně obzvláštnit a PJ je nemusí nutit nutně postavám hráčů, ale nechat je pro CP. Navíc si myslím, že nejdou nijak zásadně proti reálnému pojetí boje.

Teď k jednotlivým schopnostem:

Omráčení
Častým argumentem je, že by toto mohla být stálá vlastnost všech účastníků souboje, proč z toho tedy dělat bojovníkovu schopnost? Ale ano, není problém to skutečně jako bojové pravidlo zavést, v každém případě by ale bojovník měl mít proti ostatním postavám výhodu, protože je to právě on, kdo uděluje obvykle ty nejničivější údery, navíc jeho styl představuje fyzickou likvidaci těla soupeře, která není pravidly příliš zohledněna. Je přece jen rozdíl, jestli někdo krvácí z mnoha lehčích ran nebo má proraženou lebku. A to může být součet zranění stejný.
Nejsem si jistý, zda to lze používat i v berserku. Pokud se to bere jako cílené útočení na citlivé místo, pak NE, pokud jde o pasivní vlastnost, pak bych to nechal. Moje představa berserkra jako někoho, kdo uděluje mimořádná zranění, mě ale vede k tomu, nechat schopnost i tam.
Ještě dodám, že tato schopnost může řešit takové ty situace, kdy i o mnoho slabší soupeř, pokud hraje chytře a připraví si pozici pro např. útok zezadu, může vyřadit protivníka, což JE realistické a vede to IMHO i k pozornější hře hráčů. Několikrát jsem se setkal s tím, že mocná postava prostě díky dostatku životů krásně ustojí co by neměla, otočí se proti vrahovi a sešrotuje ho. Takto by byla vrahem-bojovníkem omráčena apod., s tím že nemusí nutně umřít, právě její "hrdinskost" jí umožní se pak třeba sebrat.
S přesíleností tedy problém rozhodně nemám, v souboji se srovnatelným protivníkem k něčemu podobnému tak často docházet nebude a v případě speciální situace se negativní efekt pro postiženého více než hodí...

Náběh ramenem:
Nebudu se hrabat v kritice čísel a pasťových mechanizmů, jednak myslí, že jsou zvoleny vhodně, druhak jsou v případě potřeby snadno upravitelné. Vše ukáže stejně až hra samotná...
Zastavil bych se spíše u kritik, které mluví o nesmyslnosti tohoto útoku a historické nedoloženosti. Tento útok je velmi častý při střetu dvou armád, jejichž první řady využívají velkých štítů. Navíc, první řada pokud chce prorazit soupeřovu linii, takhle se jí to povede spíš, než obvyklým útokem. Připomenu: lze vidět např. ve filmech Mumie 2 (úvodní bitva) nebo 300.
Často rovněž využíváno vikingy, germány (např. proti formaci římských štítů), obecně tehdy, kdy útočí horda proti uspořádané skupině. Což by v bitvách v DrD nemuselo být právě zřídkakdy.

Úvodní povídka: ano, četl jsem lepší, ale vcelku to taková hrůza, jak mnozí naznačují, rozhodně není. Navíc mám moc rád severskou mytologii...

Příklady: podobné odlehčení ve formě např. jmen postav mi nevadí a mechanizmy schopností popsány jsou, takže nemám problém...

Co bych vytkl, je relativní množství pravopisných (zbytečných) chyb, nesouvisí sice s obsahem, ale kazí dojem ze čtení. Dále bych možná zvýšil zranění při nárazu do zdi u náběhu ramenem, ono těch pár životů bojovníkovi tolik neudělá, což trochu snižuje možné váhání, zda to zkusit nebo ne. Nejsem si jist, ale píšeš, že cíl naražení ramenem, pokud se ubrání, může útočit na běžícího, který má postih. Měl by ho ovšem mít proti všem, co na něj budou útočit. Např. kroll běží proti dvoum za sebou stojícím vojákům, oba uhnou a máchnou po něm, nemůže se bránit ani jednomu. Beru ale, že to tak nějak z popisu vyplývá...
U konkrétních pravopisných chyb a záměny jmen v příkladu se nebudu zastavovat, na hodnocení nemají vliv.

Dílo se mi tedy líbí, na nejvyšší hodnocení mu chybí možná popis nějaké exotičtější praktiky navíc, i když už takhle je to poměrně obsáhlé. Myslím, že by rovněž šlo popsat Náběh ramenem pro souboje armád.

S úctou, Shadowmage

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     11:29:29 17.05.2007
zerafel: Bez povídečky ano. Poslední příklad mi příjde zbytečně rozvláčný a nepřehledný.
Nesouhlasím s popisem útoku náběhem jako útoku zbraní, lepší by byla past, od níž by se odvozovalo zranění (nejlépe pak stínové, jako je u zápasu)... A další a další věci, se kterými nesouhlasím, ale spadají do autorské licence, takže IMHO se o nich nemá cenu přít.

Ikonka uživatele zerafel    [pošta] NEW     19:38:51 15.05.2007
Octo:
1) Tvů rozbor jsem slyšel. Tvrdíš, že na vyšších úrovních budou mít všichni lepší zbroje, tak to bude těžší - co to meleš? Vždyť jsou pak i lepší zbraně a proč to pleteš sem? Úder hlavicí je vázán také tak. Je to mimo, Octope.

2) Extrém typu 10 šestek je smrtelný i při nepoužití tohoto skillu. Je třeba na ně myslet? To si děláš srandu? To mám jako napsat, pokud někdo hodí 10 šestek, je jeho útok neplatný?!

3) A ty ses tak někdy srazil? Co to zase klebetíš? Jsi typický rejpal, co nic neví a řeší blbosti.

4) Já vím, ty jsi asi velký mistr. Já si to uznám, pokud tam chyba je. Co si uznáš ty je věc tvá...

Ikonka uživatele Octopus    [pošta] NEW     18:35:50 15.05.2007
zerafel:
1) Já to myslel trochu jinak. Asi jsme se nepochopili. Rozeberem to nad korbelem piva u Pepka jestli chceš.

2) Ale i extrémy se mohou stát. Je třeba na ně myslet. Ale jinak máš zhola pravdu. Jsou i přesílenější věci...

3) Fajn. Ale ani jeden neměl na sobě zbroj, co?

4) Máš štestí žes to uznal. :)

Ikonka uživatele zerafel    [pošta] NEW     16:49:05 15.05.2007
Fafrin:

Bez povídečky by to bylo lepší? Bez příkladů také? Hmm.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     14:06:18 15.05.2007
Pěkné, smysluplné, celkem použitelné. o některých věcech by se dalo diskutovat (zranění nad 25, náběh 10 sáhů) ale nikam by to nevedlo.
Co vadí jsou rozvleklé příklady a nepovedená povídečka bez účelu.

Ikonka uživatele zerafel    [pošta] NEW     19:39:30 14.05.2007
Octopus:

No...

1) Zřejmě jsi tak dobře nečetl, protože od vyšších úrovní past klesá :o)

2) Ano, po směně vstává.
Tvůj příklad je opravdu extrémní. Když si ale vemu, že past může být maximálně 6 (pro 11. úroveň), tak Anthares má velmi malou šanci neuspět. To bych mohl uvést také příklad typu člověk lupič na 16. úrovni zaútočí na člověka chodce na 36. úrovni při skoku z výšky (pěst) + 6. smysl - což dělá zranění za cca 50 životů (neberu v potaz šestky). To jej zřejmě nevyřadí, ale lupič má ještě další asi 2 útoky - kop a koleno. Dalších zhruba 30 životů. Chodce se jen stihne otočit a hodit na iniciativu. A i kdyby vyhrál, 80 životů za 3 útoky není žádná sranda a lupič jej zřejmě dorazí.
Tak nevím, co je přesílenější :o) Jmenoval bych dál třeba fintu úder hlavicí od šermíře na 16. úrovni. Tam je past na odl - způsobené zranění - nic / vyřazen. Toto je daleko silnější než nějaké omráčení - taky je to od 16. úrovně a navíc jde o speciální útok, kdežto mé omráčení se ověřuje vždy u dané výše zranění.

3) Sražení bojovníci - Jeden zůstane stát a druhý padá. Už nejednou jsem se takto srazil s Broňou - a už mnohokrát letěl jen jeden - on - a to má o pár kilo na víc. Proč? Přikrčil jsem se a zapřel nohama.

4) Oki, špatný opis.

Díky za tvou čtyřnohou stolici. Na co dávat 5, když ta pátá noha by se zřejmě cítila nepotřebná? :o))

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10430097579956 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách