www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Džinové

Příprava pro tisk (tisknuto 728x)
Autor: Nathaka
Přidáno: 14:32:22 22.11.2008
Hlasovalo: 20
Průměrné hodnocení: 4.55


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
««« »»»
Počet zobrazených příspěvků: 11-20 / 29
Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     9:27:42 24.11.2008
Corwin: Potom tedy vír zářivého čehosi, co zdá se býti magické a nehmotné. Něco jako kdybys přinutil vířit stálý blesk, nebo tak něco. Nicméně já tomu budu i nadále říkat "energetický vír", neboť si pod tím, myslím, většina lidí představí přesně to, co mám na mysli.

Ikonka uživatele Nathaka Warrior *   [pošta] nové     19:39:07 23.11.2008
UnknowN: No proč ne. Zakomponuji tyhle otázky do díla a najednou tu máš druhé pekelníky (co se délky týče). Ale jsou tu i lidi, kteří zastávají názor, že díla mají být absolutně stručná, bez všeho nepovinného, že to všechno si řeší sami a nepotřebují se tím zbytečně probírat. Nepomáhají kompromisy, takže zbývají jen výtahy a několikaverzová díla, v každém případě však kopa práce pro autora navíc. Kéž by se ti kritici taky naučili brát všechna díla a neoblibovat si jen jeden styl, to by byli všichni spokojenější - oni i autoři.

Ikonka uživatele Corwin45A *   [pošta] nové     16:15:49 23.11.2008
UnknowN: Nemůžu si pomoct, abych na jednu z řečnických otázek nereagoval - jakmile slyším o energetických vírech, otevírá se mi kudla v kapse. Pokud má někde být vír, musí něco vířit. To něco musí být v daném okamžiku dostupné a musí to bát dostatečně "tekuté" aby to bylo schopné víření. A vzduch obě vlastnosti tak nějak má. Zato energie tak nějak moc nevíří, jak by to taky dělala? Když u toho jsme, tak energie ani není vidět, jsou vidět jen její projevy (třeba takový vířící vzduch je hezká ukázka ...).

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] reputace: 1
Firefanatic: +1
nové     15:29:55 23.11.2008
Takže Nathako, cos nám chtěl vlastně naservírovat? Džiny jako tvory, nebo Tibetský model života? Protože ani jednoho není v díle dost a výsledný dojem vzniklý splácnutím dvou nedostatečných součástí je horší, než součet dílčích špatných dojmů...

(Následující otázky jsou řečnické - není nutné na ně odpovídat. Je to jen určitá forma návrhů, nad čím by to chtělo se zamyslet.)

Měla to být ta první možnost?
- Je zakrňelý smysl pro humor záležitostí výchovy, nebo jim ho jejich reinkarnace "amputovala" (tedy - nemají smysl pro humor protože ho mít nemůžou, nebo nechtějí?)?
- Znamená to, že jsou podobně omezeni i v dalších emočních oblastech?
- Proč je znovuzrozený džin tak svolný s představou, že hned po svém znovuzrození bude dvacet let někde meditovat?
- Proč je tak důležité, že se jejich vír otáčí po směru hodinových ručiček?
- Je-li tento vír magický, proč je tak důležité jeho fyzikální působení? Musí to být nutně vířící vzduch? Což takhle "energetický" vír?
- Jedná-li se skutečně o znovuzrozenou duši, co se sní děje potom, co opustí své původní tělo?
- Předstoupí snad před nějakého boha, který ji umožní vrátit se na svět jako džin (například si z duší vybírá své vyvolené a při reinkarnaci je přetváří k obrazu svému)?
- Je to ten druh nabídky, kterou lze odmítnout, nebo ten druh, který odmítnout nelze? Tzn. jakmile splníte určité podmínky, automaticky se stáváte džinem, nebo máte možnost se rozhodnout džinem nestát?
- Nebo je to snad magický proces působící na duši, která existuje jako určitá forma neviditelné energie? Pokud ano, jaktože jsou všichni džinové veskrze stejní, za předpokladu že je magenergie nevyzpytatelná?
- Jaký je důvod, že se reinkarnují výhradně na konkrétních místech (v klášterech)?
- Je to snad dáno tím, že kláštery (a oltáře konkrétně) jsou budovány na energetických uzlech pozitivní energie a jakmile tímto uzlem projde ta správná duše, tak se zrematerializuje a odpadá tedy i předminulá otázka?

Měla to být druhá možnost?
- Proč se tedy zdržovat něčím takovým, jako jsou džinové?
- Nebylo by lepší, ukázat nám tibetskou kulturu se vším všudy na lidském podkladu?
- Co na tom, že je možné to najít na internetu, když by něco takového bylo tady, na serveru a po ruce, takže by to nikdo nemusel znovu někde složitě hledat a dávat do kupy?

Ikonka uživatele Corwin45A *   [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
nové     14:37:43 23.11.2008
Nathaka Warrior: Omlouvám se, měl jsem jasněji napsat že jde o názor, nikoliv o výtku (když už o tom tak žvaním jinde :-) ). Navíc u rasy, u které se dá očekávat jedinečná kultura, odpovídající světu do kterého je rasa zasazena to nijak zvlášť nevadí. I přes to jsem považoval za užitečné na arabský původ upozornit - někomu se třeba bude líbit.

Samozřejmě, ve svém světě si každý může sestavit rasy, kultury a cokoliv dalšího jak chce. Přesto bych rád poukázal na skutečnost, že prakticky jakýkoliv fantasy svět je jen rekombinací toho našeho - postrádá skutečnou originalitu, protože něčeho takového jsou lidé schopni jen ve skutečně omezené míře, pokud vůbec. Své představy zabydlujeme entitami, které jsme už někde viděli, byť v pozměněné podobě. Můžeme je poslepovat libovolným způsobem, ale ne vždy to považuji za rozumné. Pokud totiž půjde o známou věc, mají ji ostatní předem spojeni s nějakou představou a budou na ni podle toho reagovat. Hráči se budou cukat když jako Medůzu označíte koně s jedním rohem na čele a z Kerbera uděláte storukého obra. U džinů je představa mnohem vágnější, málokdo o nich ví víc, než "je to takový mrak z lampy" a občas si vzpomene i na nějakou komedii, kde vystupoval jako potřeštěný trouba (o to působivější je pak mystičtější z džinů v Tisíc a jedné noci od Hallmarku - pokud na to někde narazíte, doporučuji). To ale nemění nic na skutečnosti, že vzor existuje a nejméně pro jednu civilizaci byl stejně důležitý, jako Kerberos pro Řeky.

Takže hráče očekávající arabské džiny jejich hindské pojetí může mást a může jim být proti mysli. Jestli je dobře zahrajete, zvyknou si. Jestli se nebudou líbit, je velmi snadné je zapomenout. Ale udržením kontinuity s původními vzory nemůžete nic zkazit, naopak.

Ikonka uživatele Firefanatic *   [pošta] nové     14:26:36 23.11.2008
Rozdal jsem reputaci, myslím, že zde padlo dost dobrých a kvalitně podaných názorů. Nathakova reputace je pak mj. za péči o dílo.

Ikonka uživatele Nathaka Warrior *   [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
nové     13:18:10 23.11.2008
Tobša: Myslím, že Corwin s Falhirem ti odpověděli za mě. Je mi líto, že ti to tam tak chybí. A přiznám se, že je mi stejně tak líto, že to bereš za tak děsivou chybu. Já si myslím, že stručnost a vynechání některých proměnných může být v pořádku, že je to jen volba. Jsou díla taková a jsou díla maková a já bych si opravdu přál, aby jednou kritikové přestali hodnotit všechna díla podle jednoho metru, protože jinak bude i nadále nemožné napsat dílo tak, aby kritici autora pokaždé nerozzuřili vytýkáním něčeho, co u jeho jiného díla požadovali jiní (například). Takže nevíš, co čekat, hmm. Kdybych měl být jízlivý, interpretoval bych si tvou kritiku spíš tak, že jsi líný, že ti vadí, že si musíš historii a zasazení džinů do svého světa vymyslet sám. Já opravdu nejsem schopný myslet za všechny, u Pekelníků to bylo daleko snažší, dát jim směr a řád, ale i přesto si na to mnozí stěžovali, že je to příliš konkrétní.

Falhir: Děkuji za ohlas.
Je fakt, že je jinaismus spíš mixem mezi hinduismem a buddhismem. Pravda, kultura džinů je bližší spíš buddhistům, koneckonců, to buddhisté žijí v Tibetu, ale já si o tom něco načetl a skutečně, filozofie hinduistů odpovídá jinaismu daleko víc (džinismus je opravdový filozofický směr a spadá pod hinduismus). Kasty jsem vynechal záměrně a doufám, že není na škodu, když nevycházím plně z jednoho náboženství a jen ho nekopíruji, spíš naopak.
Co se zmateně zlých džinů týče, řekl bych, že čtyři sliby džívy nemusí brát tak vážně. Ani ti neutrální a dobří džinové nemusí, jak Corwin správně podotkl, interpretovat se dají čtyři sliby džívy různě. A s pekelníky pravděpodobně nebudou vycházet stále, nějaký zakořeněný smysl pro čest a skromnost mají pořád a pekelníci jsou zkrátka pro ně arogantní obludy.

Corwin: Mockrát ti děkuji za tvou kritiku.
Tvoje postřehy k jejich žití, filozofii a směřování jsou dobré, s těmi se ztotožňuji. Souhlasím i s tvým postřehem k žití v klášteře. Ale musím se trochu obhájit, co se týče zasazení džina do tibetského prostředí. Prostě mi to nedá, abych nepodotknul, že ve fantasy světech žádný Tibet není. A není tam ani žádný orient. Proto je celkem jedno, z kterého prostředí pro džiny budu vycházet a můžu si vybírat z každého něco. Přijde mi, že by bylo dost blbé, kdybych vycházel z jediné kultury a džinům ji jen napasoval na tělo. Takže je v podstatě jen subjektivní, kam si rasu chceme dosadit. Mně se džinové líbí daleko víc jako jinaisté v horských klášterech. Ale orientální džiny si dovedu představit také (a v díle k tomu ponoukám).

Ikonka uživatele Corwin45A *   [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
nové     12:15:11 23.11.2008
Nová rasa se moc často neobjevuje, navíc mám rád arabskou kulturu a mýty, takže jsem slovo Džinové v novinkách vyloženě uvítal. A i přes prvotní zklamání při pohledu na odkazované obrázky jsem rád, že se džinové objevili. Nejde sice o plnohodnotnou rasu (stejně jako lze za samostatnou rasu jen těžko považovat skřety z Pána prstenů nebo na Asterionu), ale díky tomu není třeba řešit jestli a jak by přežila a podobné věci. Prostě tu je, tráví čas filosofií a moc se nestará o okolí. Vlastně tohle by měli dělat elfové, ale pravidla je předurčila k aktivnější roli, takže se z džinů může stát pěkná náhrada.

Výborný nápad je odkázat se na ukázky architektury, navíc jde o úžasné obrázky které mě potěšily samy o sobě (po tom, co jsem se z nich vzpamatoval). Kultura je jen jemně naznačena (snad aby se neobjevila kritika přílišné délky), ale pokud náhodou máš třeba podrobně rozepsané rituály při dospívání džina, určitě je pošli do diskuze, ze zkušenosti bych řekl, že se mohou hodit jako zápletky pro dobrodružství (a totéž platí i pro historii a další "omáčku" - sice většinou nejde zasadit přímo do čtenářova světa, ale dá představu jak by měla být tvořena).

Zajímavá je také omezená schopnost džina pamatovat si části minulého života, v tom vidím velký potenciál pro zápletky - postavy hledající "dávno mrtvého" učitele, nebo něco podobného. Nepřístupné chrámy džinů také představují přirozené cíle výprav postav na vysoké úrovni, při hledání mistrů pro další výcvik.

Vzhledem k tomu, že mám určité znalosti hinduismu a na něj nalepených filosofických směrů bych jen upozornil, že výklad uvedených slibů může být podstatně širší a se zajímavými důsledky. Jen pro ilustraci se otřu o ahinsu, neubližování. V Bhagavadgítě lze najít pozoruhodný text, kde válečník Ardžuna váhá vyjet do bitvy, aby nemusel ublížit svým příbuzným v armádě na opačné straně. Krišna se mu zjeví (jako jeho vozataj) a vysvětlí mu, že je válečník a má bojovat (je to složitější, ale zájemci si text mohou snadno najít). Každopádně bych se na sliby nedíval tak striktně, jsou pod nimi skryty velmi rozsáhlé možnosti interpretace. To také usnadní zařazení džina do družiny.

Život klášterů je kvůli náboženství džinů poměrně komplikovaný, ale to se dá snadno dořešit okolním obyvatelstvem. Při míře pověrčivosti většiny lidí jsou kláštery džinů naprosto přirozeným objektem uctívání a obětí, ze kterých by džinové mohli pohodlně žít (a pokud je použiji, určitě to tak udělám, obchod mi k tak "svaté" rase moc nesedí). Možná je to trochu zneužívání, ale když s tím nemají problém buddhisté, džinové se s tím vypořádají také. Konečně, víra a uctívání je výsledkem svobodného rozhodnutí ostatních lidí.

Tak, a teď proč jsem na začátku mluvil o zklamání - džinové jsou spjati s arabskou kulturou. Není mi jasné, proč sis vybral Tibet a hindusmus, od džina bych očekával pevnou víru v Alláha a jeho proroka, ornamentálně zdobené paláce bez jediného portrétu a také zákeřnost, úskočnost a lampy :-). Ne že by tibetští džinové byli nepoužitelní, ale tak nějak se mi hodí spíš na blízký východ, Tibet a Indie mají dost vlastních mytologických potvor na tvorbu ras. A když už Tibet, proč je rodovou zbraní zrovna šavle, a ne krátký luk, kopí nebo něco podobného, typického pro Tiberské nájezdníky a armády?

Tobša: Proč by měli někam směřovat? Mám pocit, že většina národů nikam zvlášť nesměřuje, a pokud už ano, nevede to většinou k ničemu dobrému.

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     12:04:44 23.11.2008
Falhir: Být to Cizí Rasa v bestiáři, potom nám může být jedno, že nic bližšího o džinech nevíme. Problém nastává v okamžiku, kdy ty sám jsi džin.

Ikonka uživatele Falhir *   [pošta] reputace: 1
Firefanatic: +1
nové     11:31:45 23.11.2008
Mně se naopak líbí jejich směr myšlení. Alespoň nám zde vzešla čistě duchovně založená rasa a my tudíž nemusíme ve hře dumat, jakého rasového příslušníka vložíme do role zadumčivého filosofa. A to, že výchozí náboženství (u nich tak říkajích filosofický směr a kultura) vzniklo na základě hinduismu, je správné tak napůl. Čtenář si to sice dokáže představit, avšak já, jakožto jeden ze čtenářů, bych myšlení Džinů přirovnal spíše k buddhismu. Totiž hinduismus si zakládá na kastách, a právě tyto sekty rozlišují hodnotu člověka a vůbec nepodporují rovnoprávnost. Na druhou stranu - nač vymýšlet další náboženský směr? Chápu, že Nathaka použil hinduismus jen jako příklad, avšak inspirace by měla být jen částečná.

Jak řekl Tobša: historie je jednoduše nedostatečná, představuje ji pouhý nástin. Tak tedy, PJ by měl znát co největší množství informací. To je podstatné. Jenže Nathaka Džiny prezentuje coby rasu, která je ověnčena mystikou a anonymitou společnosti. Možná se to zdá jako nedostatečné odůvodnění, ale k čemu obsáhlá minulost, jestliže víme, že Džinové jsou národ mladý a nelze se dostat ke zdroji, díky němuž bychom se leccos dozvěděli o jejich historii? Pokud je Pán Jeskyně vytrvalý a horlivý, docela rád si vymyslí podrobnější historii Džinů. Pamatujte, že většina děl slouží jako bohatý nápad (a většinou s bohatým a pestrým popisem), ale sposta drobností zbyde na fantazii PJ. Tak to je správné, než aby se pouze kopírovala zdejší díla.
K tomu já tudíž nemám výhrady.

A nyní mám dvě otázky pro Nathaku, které nepředstavují rýpání do díla, ale pouze moji zvědavost, kdybych Džiny někdy ve svém dobrodružství použil:
Dodržují zmateně zlí Džinové kodex džívy? A je jejich postoj k Pekelníkům stále tak negativní?

Toť vše. Pro mne dílo skýtá perfektní myšlenku a se svým zpracováním je na tom přinejmenším kvalitně.

««« »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
0 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.098541975021362 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR