www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Istreliané

Příprava pro tisk (tisknuto 636x)
Autor: DeznekCZ
Přidáno: 22:09:58 29.04.2013
Hlasovalo: 8
Průměrné hodnocení: 2.13


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-4 / 4
Ikonka uživatele Ascella *   [pošta] reputace: 2
Nathaka: +1
Sccion: +1
nové     18:30:27 02.05.2013
Dílko vypadá na počin vcelku nápaditý a zajímavý, leč mi přijde, že ani autor nevěděl, co od něj vlastně chce. Má-li to být rasa se vším všudy, je vhodné se ji snažit oprostit od světa, představit ji bez předsudků vštěpovaných pravidly a zákonitostí světa z nějž pochází – když má specifika, tak je osvětlit v plné míře, nečekat, že čtenář zná autorův svět. (těmi předsudky myslím věty typu „nevypadají jako běžní elfové, blonďáci se světlou pletí…). Takto jsem se snažila udělat Mardůky, co nejvíc je oprostit od světa, jeho mytologie (jen nechat nějaké nitky možné inspirace) – jako zrovnoprávnění kudůka. S tím souvisí vyvarování se přehnaně podrobných historií, jmen, přesného znění legend – každý PJ má vlastní a upravování může zabrat víc času, než něco vymyslet sám.

Je možná druhá cesta – představit svět, kulturu, zákonitosti a tím dát ostatním možnost se inspirovat při tvorbě toho svého. Jak autor ukazuje, on sám má elfy nastaveny velmi odlišně od obecných představ, jako má spousta jiných tvůrců světů. Dílo by mohlo být o hodně zajímavější, kdyby se netýkalo „divných elfů“, ale autorových elfů obecně a tento podtyp byl zahrnut jako odrůda uvnitř díla. Dát to jednoznačně do názvu, aby nedošlo k chybnému pochopení, aby každý k tomu přistupoval, že jde o inspiraci, jak to chodí v jednom konkrétním světě. Sama jsem o takovém řešení uvažovala, mám dost specifické barbary jdoucí mimo běžný archetyp, s vlastními zákonitostmi, vlastně jiná rasa, uvažovala jsem, že bych je zveřejnila jako inspirační materiál (byť v mnohém zase já vykrádám a nechám se inspirovat různými zdroji). Takže tady „Deznekovi elfové“ nebo „Elfové světa xy“…a působilo by to mnohem lépe.
Istreliané při všem svém nápadovém potenciálu jsou nedodělek vytržený z kontextu.

Pobavilo mne „oddávání se evoluci“. Naopak moc nechápu, proč jejich děvčata slouží v hanbincích, nikde nebylo naznačeno, že jsou nějak prostopášné povahy – jsou využíváni jako otroci rozkoše? Jejich neplodnost nemusí přeci nutně předurčovat sexuálně divoký život, možná příležitostně u některých jedinců, ale obecně by to bylo divné, pak by asi málokdy podlehli touze mít potomstvo. Odpor k míšení chápu, když jejich duše je svázaná s runou, dobrovolně stvořit polovičního potomka asi nechce žádný rodič. (a možná to ani není možné, pokud je potřeba dvou run, možná dítě smíšeného páru by nemělo duši, či by ani jeho zplození nemuselo být vůbec možné).

Chtělo by to víc vysvětlit onu runovou magii, spjatost s kovem, propojenost s jeho podstatou. Na povolání runologa jsem zvědavá.
Tvrdíš, že nechceš zasahovat PJům a hráčům do fantazie uvedením konkrétních magických vlastností a schopností, to je možná ta nejhorší kombinace – zasahuješ jim do světa svými jmény, svým settingem, popisem kultury a přitom ty praktické věci, to proč pro inspiraci často sáhneme jsou opomenuty. Historii má každý vlastní, podstatu světa, mytologii, legendy, ale dát do kupy vyváženě pravidlové věci, to je oříšek a hodí se každý nápad.

O hodnocení budu nějakou dobu přemýšlet. Dílko není špatné, je jiné, vlastní a tak je potřeba jej brát, ale nesplnilo účel ať byl jakýkoli – ani věrohodné představení kultury/světa se vším všudy, ani snadno aplikovatelná rasa na libovolné světy.
Velkým kladem jsou slušné nápady a svět dýchající elfí exotikou ;-)

Ikonka uživatele DeznekCZ *   [pošta] nové     17:52:48 01.05.2013
Kov Istrelianů je MAGNERIT jiné kovy by se daly použít, ale už by to nebili Istreliané (pouze překlep). To jaké výhody runa a kov mají záleží jen na domluvě hráče a PJ, pokud se domluví třeba na +5% k vyvolávání démonů, bude to umět, nebo že dovolí mágovi mít více magnergie, válečníkovi se bude zvedat přesnost o úroveň výše s runovou zbraní. V tomto jsem chtěl nechat volnost.
Pokud jde o runologa, zatím je to nezpracované povolání (tedy zatím je funkční verze pro DrD+ a verze 1.6 na něj není zatím připravená).

Děkuji za schválení, DeznekCZ

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     13:49:06 30.04.2013
Toto dílo je poněkud komplikované a nepřináší extra nic krom dalších otázek.
lepší hodnocení by snad dostalo, pokud bude uveden povolání runologa, aby se dalo rozumně provázat, ale takto nepřináší nic krom "dalších elfů"

Ikonka uživatele Syrus *   [pošta] nové     22:25:45 29.04.2013
Dlouho jsem přemýšlel, jestli příspěvek schválit, nebo ne. Nakonec jsem se rozhodnul příspěvek schválit, protože v různé míře obsahuje vše potřebné.

Samotný nápad mi připadá zajímavý, ale v mnoha směrech nedotažený (nikde např. není uvedeno, jaké vlastnosti ony runy mají, resp. jaký vliv vlastně mají na jedince, kterí je nosí). Celkově pak působí spíše dojmem shluku nápadů, než uceleného příspěvku. Příspěvek obsahuje rovněž některé dílčí rozpory. U kovu používaného pro runy se např. na jednom místě hovoří o magneritu (magnetitu?) a na jiném o železe.



Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
1 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.033982992172241 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR