www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Orkové

Příprava pro tisk (tisknuto 712x)
Autor: hitone
Přidáno: 13:53:33 17.01.2008
Hlasovalo: 18
Průměrné hodnocení: 2.06


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 14
Ikonka uživatele Dominik z Lanu *   [pošta] nové     14:52:50 12.08.2008
To vypadá Dobře

Ikonka uživatele Pecka *   [pošta] nové     23:28:41 21.01.2008
Mi to prijde trochu jako nacate, ale ne zcela dodelane, skoro bych az rek, ze toho je tak polovina. Neni to spatny, to ne, ale zkratka dost podstatnych veci chybi a videl jsem daleko, daleko lepe zpracovane orky.

Ikonka uživatele Fyrin *   [pošta] nové     21:08:47 21.01.2008
Co bych řekl....nemám nic víc,co bych u díla vytkl,než co zde bylo řečeno.
Ale nejhorší je ta absolutní nečtivost! Ok,bral bych to,když by se to dalo číst.
Máš tam jistý potenciál,avšak jsi ho prostě pohřbil. Nemohu hodnotit,tudíž se vzdávám hlasu.

Ikonka uživatele Lord Alfik *   [pošta] nové     22:05:16 19.01.2008
Takže -
1) na dílku ej jasně vidět, že je od nezkušeného uživatele serveru.
2) Aspekty Warcraftu sou zde nepopřetelné, což je první problém -
a) je to kopírování známého světa
b) PJ si to do svého světa bude dosazovat těžko. Měl by si příspěvek psát tak, aby mohl pasovat do většiny světů. Historii bych tedy psal jen teoretickou

Příště nech dílko více uležet a přečti si jiné dílka, hodnotit budu dobře, jako povzbuzení do další tvorby.

Ikonka uživatele Zdenál *   [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
nové     17:53:06 19.01.2008
Bydlí v bažinách a horách. Ty jo na podmáčeným povrchu se uplně bezvadně stavěj velký domy. Aji v horách. Ty jo, je jednoduší v horách postavit panelák než vesnici s malými domky.

Stavějí si velké kamené domy (a maji maltu!). I v horách i v bažinách.
Tu maltu kradou na výpravách proti lidem. Nebo jim lidská království jako tribut musej odvádět cement a vápno a když přestanou, orci vyjdou demonstrovat (teda do pole). Hola hej!

Nemají prakticky hraničáře. Jsou to zálesáci a horalové, musej odmala znát cestičky v bažinách, vysledovat jak se měni po každých deštích, znát skryté horské stezky a přežít v horách kde se počasí mění klidně z hodiny na hodinu. Ale nikdo z nich se nedá na cestu hraničáře - válečníka žijícího v souladu s přírodou.

Obchodují s trpaslíky, hlavně prodávají kožešiny za zbraně a povolení k těžbě. Ale jsou vlastně docela dobří kováři a většinu si vyrobí sami. Vlastně s trpaslíkama obchodovat vubec nepotřebujou. Ale dělaji to. Oni s něma obchodujou leda málo, prostě pár kožešin za pár zbraní aby se neřeklo. Vlastně to ani nestojí za řeč a proto se to zmiňuje.

Naprosto geniální taktika. Jak na to reagovat? Třeba ustoupit do nejbližšího města a čekat až odhodlaji jít orcové do pole kde je smetem jízdou. A když se neodhodlaj? Ať si klidně zustanou v bažině. Ty woe komu tam jako vaděj? Ať si tam klidně shnijou.

Tu taktiku co použili v boji společně s elfama bych nečekal. Já sem myslel že poslali prvně elfí lučišníky na zteč a dvoumetroví orcové se sekerama (pardon, fistama) jim kryli záda kdyby něco. Třeba kdyby elfové chtěli ustupovat aby nemohli. Aspoň já bych to tak udělal. Vo něco se ta lidská jízda zbrzdit musí a pak do ní vlítnem, né?

Prostě
-- prvotní inspirace orci z Lineage
-- přečten návod "jak psát rasy"
-- zkouknuto pár jinejch ras
-- podle toho tam bez ladu a skladu napasovány věci jako náboženství (každá taková rasa musí mít aspoň jednoho boha války nebo aspoň bouře (a jak se dívám tady sou dokonce oba a závdavkem nechybí ani ohně)) a rodinej život, pokud možno v zajetejch kolejich maloměsta 19. století.
-- MS korekce MS korekce MS korekce odesláno

Béčková rasa, i když práci si s tim dal, v MS to byla dlouho stálice.

V hodnoceni nebudu tak tvrdej. Ze dvě?

Ikonka uživatele Pilipo *   [pošta] nové     20:53:55 18.01.2008
No chtěl bych říct autorovi že má nakousnutých spoustů věcí a příběhu např.:ty sekery nebo valky atd. mohl jsi se o tom více rozpovídat a vzhledem k tomu že orkové jsou zde zpracováni už několikrát tak bych řekl že by to mohlo být spracováno na vyšší úrovni ztotožňuji se s názory tobsy a i Beregunda
přeji ti aspoň hodně úspěchů do další tvorby
tvůj Pilipo

Ikonka uživatele Tobša *   [pošta] nové     14:48:56 18.01.2008
Zdravím autora,

Tvé dílo je bohužel nepoutavé, znudilo mě na začátku, když jsem byl vržen do reálií, kterým jsem nerozumněl, v hlavní pasáži díla se to nijak nezlepšilo a na konci jsem zjistil, že jsem si mohl zatím číst nějakou kvalitní knížku.

Takža: snad jsem svou úvodní větou dostatečně naznačil, že dílo nemá náboj, nápad tu je a řekl bych, že docela dobrý, ale pokulhává v rámci zpracování. Myšlenku díla ani žádné objevné, či vylepšující informace či nápady jsem nenašel.

Nebudu opakovat chyby, které přede mnou již zmínili ostatní, takže snad jenom doplním, že mé hodnocení jsou 2*...

s úctou,

Tobša

Ikonka uživatele Beregund *   [pošta] reputace: 1
Syrus: +1
nové     13:38:16 18.01.2008
Celkově se mi tvůj ork nelíbí - hlavně jeho vzhled a vlastnosti. Fisty jsou sice zvláštní (až moc - přijde mi totiž, že se neustále někdo snaží vymýšlet podobné nešikovné zbraně), avšak tyhlety typy zbraní mi přijdou moc fantasy (nerealistické). To jsou ale spíš věci, které prostě cítím jinak. Nejhorší na tomhle článku jsou však bohužel pravopisné chyby (jsem na to citlivý, přestože píšu jak prase), neúplnost a někdy nezajímavost (pro mne třebas je nejlákavější využití realistických prostých věcí zkombinovaných do nějaké originální půvabné fantasy představy). Na závěr sice děkuješ za rady v MS (to je hezké), ale vůbec jsi se podle nich nezařídil, jestli si nějaké jejich nápady začlenil, tak jen v minimální míře (to mi vadí).

1) Historie - většina již vyřčena - je to historie z tvého světa, poměrně nezajímavá, plní funkci nudného úvodu, se Sukem nesouhlasím, že by to bylo nějak nepřehledné a že by tam vadil ten Gorpos a ten způsob stvoření (mě docela pobavil narozdíl od zbytku díla), ale má pravdu, že jsi tam měl alespoň do závorky dát, že to byl bůh války.
Dle mého názoru je zbytečné u rasy popisovat její historii v tvém světě. Patří tam spíše to s tím majzlíkem a dlátem. To je sice zábavné, ale děsně neoriginální. Vyskytuje se to v téměř každém mýtu o stvoření člověka. Daleko zajímavější by byl nějaký evoluční princip (- z jakého prasete se vyvinul), na který by mohl navazovat nějaký obecný prehistorický vývoj (od vzniku rasy, jak se naučil používat jaké nástroje až dokonce začal umět mluvit a psát).

2) Vzhled - na mne to je hroznej velikán, mně se nelíbí ta výška a mohl si napsat už do vzhledu, jak vysokej (pak to hledat u vlastností..překvápko?)

- ošlehaný věky? - za prvé se tato fráze používá spíše při popisu nemovitostí (skály, budovy stromy) a to opravdu starých, za druhé, o tom věku si napsal až někam k rodině, kde bych to moc nečekal a docela dlouho jsem to hledal (proč to nebylo u vlastností?) a 150 let - to není ošlehanost věky (leda tak 1,5 věkem - dříve věk často totéž co století)

- nazelenalý odstín ČEHO? JAKÉ BARVY? - osobně nesnáším sytě zelené orky z warcraftu a jiných píčovin - takže žluté? hnědé? šedé?

- brnění (výraz používaný většinou pro kovovou zbroj) na holém těle (a co mráz - ten je nespálí? to mají chlupy? - to tam přeci nepíšeš ...)

Až na tyhle věci ten vzhled jde ...

3) Obživa - Myšlenka obchodu s trpaslíky pro mne sice není přitažlivá, ale asi i v tvém světě už orci zapomněli na debilní války s aliancí elfů, trpaslíků a barbarů.

- Když už jsi zmínil nové zvíře, měl si ho více popsat, nebo ho rozepsat do bestiáře zvlášť. Jedna z nakousnutých, ale nedokončených věcí (viz Gonzáles, Folcwine).

4) Fisty - tohle bych dal někam k válce, hierarchienejsou skoro popsané (Suk to podrobně rozebral) a k orkům bych čekal nějaké klasičtější zbraně... tady je jediné místo, kde jsem si všiml, že jsi to oproti MS doplnil.

5) Vlastnosti - součet bonusových oprav odolnosti a síly by měl být maximálně +2, ideálně spíše nula

6) Rodina, hierarchie - jediné, co jsem se u rodiny dozvěděl, jak a kde žijí (spíše způsob života) a pak, co dělají muži (lov + válka)- co dělají ženy? děti - chodí do školy :-)? Kdy zakládá muž rodinu, kolik musí přinést staršímu kanouků, kolik žena vrhne mláďat, jak dlouho ja březí, jak často se otelí, co dělá s mrtvým dítětem/sežere ho?, proč se orci nepřemnoží?, kdo a jak dědí?, ...
Hierarchie je docela zajímavá, ale není naznačen její účel. Existuje sociální mobilita? Mohou se ženit a vdávat mezi kastami navzájem? Jalým způsobem ta společnost funguje ??

7) Válka - naprosto nedostatečné, tady ses na Corwinovy rady úplně vysral, jinak to již docela popsali Suk a Gonzáles.

8) Jazyk a písmo, měna - darmo mluvit ...(viz Suk)

9) Magie - je sice neúplná, ale základní nápad se mi líbí, Suk má určitě pravdu se svými otázkami, kdybys více popsal to bleskové omezení, možná by ti došlo, že je nelogické (zkus třeba úplně vynechat energetickou magii, jinak jim vybuchuje mozek /nějaká ppst/, protože jsou stvoření z bahna...nebo tak něco )
Křik je moc silný - chce to 3 magy na postavu a kolo

10) Náboženství - uplně průměrné - co ty oběti, kolik jich je a jaký mají účinek, co vztah bohu k orkum, svátky, nějaká fanatičnost? bojí se nějakého dobrého boha?

Legend.zbraně - zajímavý nápad zařadit k rase její legendární zbraně (nevím nakolik je tvůj původní), ale nejsou dodělané - nepostihnuté jákymkoli pravidlovým číslem, doplněné divnými jmény, o kterých nic nevíme.

Takže buď nebudu pes a dám dvojku (některé nápady jsou skoro za tři hvězdy, ale zpracování je chabé, místy 0-1*) anebo budu vzhledem ke svému způsobu hodnocení spravedlivý a dám 1*. Promyslim to.

Ikonka uživatele DragonRider *   [pošta] nové     4:23:01 18.01.2008
Bieda.... Mno, je sice pekné, že tu máme novú potvoru, a popisy "Fistov*", neviem, ši by nebol lepší pojem pästné zbrane, že? počítačový onlinovkový slang do odborného štýlu nepatrí, že?
Každopádne 11 riadkov málokto dokáže formulovať tak, aby vistihol pravú podstatu rasy... tu ti to bohužiaľ nevyšlo, a nevyvážili to ani aplikácie do DrD
Skrátka snaha urobiť to pravidlovo tu prevládla a zničila dobrý nápad. Je mi ľúto, ale inak ako 1* nemožem....

Ikonka uživatele Gonzáles *   [pošta] nové     19:38:35 17.01.2008
Áve!
No, ani mě tohleto dílko nijak nenadchlo...
Přijde mi to takové moc málo obecné hlavně v tom, že my neznáme Tvůj svět, ze kterého se na nás přišli Tví orkové podívat a tak nám (nebo alespoň mě) ona jména vpodstatě nic neříkají, nikde nejsou řádně vysvětlena...
Některé věci si jen nakousnul (třeba ty legendární zbraně) a dohromady si o nich neřekl vlastně nic.
Kdyby ses rozepsal více (nevim jak vy, ale já bych delší pojednání klidně snesl) a více nad nimi popřemejšlel a vysvětlil co jsi některými věcmi chtěl říci, bylo by to určitě dílo mnohem lepší...

Jeden rejpanec na konec - nevim jestli oním mithrilem myslíš onen mithril z pána prstenů, ale myslim si, že by ten válečník musel bejt sakra bohatej a u trpaslíků oblíbenej, aby se s nim o něčem takový vůbec bavili...
dobře tak přidam ještě jeden... Jak vypadá ten Tvuj kanouk, kterým se orkové ládujou? Umýš si něco takovýho vůbec představit? K čemu by měl kly a paroží? :-)
Jinak taky většinou jsou orkové nepřátelé lidí a jim podobných ras, tak proč mluvíš najednou o jakémsi elfo-orčím spojenectví? Má nějaký důvod? Já neříkám, že to neni možné, jen by mě zajímalo jak našli společnou řeč... :-)
áve Gonzáles

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
19 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.066489934921265 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR