www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Nemrtví

Příprava pro tisk (tisknuto 651x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 12:41:23 05.12.2007
Hlasovalo: 23
Průměrné hodnocení: 4


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 18
Ikonka uživatele fidaman *   [pošta] nové     22:36:42 10.02.2012
Je to dobré, mě se to líbí. Rozhodně se v tom nebudu nimrat a hledat chyby ale opravdu se mi tam pár věcí nelíbí
1)Ty druhy bys měl napsat
2) A málo o charakteristice
To vidím ihned po přečtení (ale píšu 8*.

Ikonka uživatele Saharus *   [pošta] nové     12:06:14 22.05.2009
Dle mého názoru velmi kvalitní a dobře propracované - je to chytlavé, má to myšlenku a je to velmi dobře vypracované, a to do detailu v místech kde to třeba je a nastíněné tam kde by PJ měl mít volnou ruku. Dobrá práce.

Ikonka uživatele Edgar *   [pošta] nové     7:37:31 13.08.2008
Musim priznat, ze tot dilo bylo velmi zajimave (porminte mi vsichni, ale protoze pisu z anglicky klavesnice, nebudou zadny hacky nebo carky).
Dulezita vec, kterou bych dodal, je prestupovani nemrtvych na vyssi urovne. Funguje to stejne jako u zivych jedincu? Ziskavaji nemrtvi stejny pocet magu a novych kouzel, jako zivi? A muze byt nemrtvi kouzelnik? Pokud ano, je urcite par kouzel, nad kterymi je treba se zamyslet. Co treba kouzla na odehnani nemrtvych?
Take mne napadla situace, kde by se nemrtvym stal nejaky knez zakkone dobreho boha (vetsina PJu by si asi nekomplikovala hru, ale stejne). Ale to uz je celkem vedlejsi.
Jinak je napad nemrtvych velmi zajimavy, a byl zpracovan velmi, velmi dobre. Jediny problem, bych rek, je ze se o podobnou vec pokusilo a jeste pokusi mnoho jinych lidi, ale presto bych rek ze toto dilo ma dosti do sebe.

Ikonka uživatele Beregund *   [pošta] reputace: 1
Suk: +1
nové     14:14:09 19.01.2008
Tak, co mne tak napadlo:

0) Ten úvod se mi docela líbil. Sukovy námitky jsou sice oprávněné, ale nemyslím si, že by to byly velké chyby. Mně ta Adamsovic rodina plus bezhlaví jedinci vůbec nevadí, myslím, že to sem patří. Je ale fakt, že to ve mně probudilo zvědavost (jak by se asi takový rozčtvrcenec lišil od kompletního vzhledem k regeneraci, způsobu života ... no tím se zabývat nebudeme). Větší chybka mi přijde, že si vůbec nezmínil (ať už v úvodu či společenských vztazích) nějaký podrobnější vztah či souvislost s woo-doo zombismem, klasickými nemrtvými, upíry či duchy. Vždyť přeci musí mít souvislost klasická zombie z Drd s těmito stvořeními (rasou), přestože si k této rase přistoupil poměrně inovativně.

1) Zachovávání fyzických vlastností - tady (jak už to nakousl Suk, Fafrin Vok atd.) vyvstává dle mne významný rozpor (proti realističnosti): Nemrtvý může vstát téměř KDYKOLIV po své smrti (tudíž například jako kostlivec) a zachovává si všechny původní fyzické vlastnosti.
Mohlo by to znamenat, že to jsou původní vlastnosti mrtvého těla (tělo v rozkladu - zombie, holá kostra - vlastnosti kostlivce, úplně zachovalé tělo - vlastnosti původní osoby, mumifikované tělo - vlastnosti mumie). To by se mi docela líbilo, ale o tom ten příspěvek není.
Spíš to asi znamená, že i když nemá svaly a takové podobné věci, ta iniciační dávka magie vlastně vyrovná nedostatek svalové hmoty a doplní sílu, odolnost a obratnost na takové hodnoty, které bychom nikdy neočekávali od běžné zombie, ghúla či kostlivce. Vlastně bychom měli třeba samostatně jednajícího kostlivce s mnohými výhodami oproti běžnému kostlivci. To se mi prostě moc nezamlouvá - navíc to tělo nemrtvého by pak muselo být děsně magenergeticky bohaté (vlastně jak nějaký artefakt), což je na mne moc fantasy, takové nerealistické.
Tohoto problému se vlastně týká hlavně námitka Zharradana-Marra: mluví se neustále o magické podstatě, kterou si už PJ musí vymyslet sám. Tady vysvětlena není.

2) Charisma - tady se mi zas ale ta volnost ponechaná PJovi líbí. Zharradan-Marr správně uvádí, že se nejedná jen o fyzický vzhled, ale dle mne se ta jeho poznámka tady vůbec neuplatňuje. Sice se nejedná jen o fyzický vzhled, ale fyzický vzhled má určitě vliv na charisma. Tudíž minimální snížení o 1 stupeň se mi zdá dobré, vyvážené. Náhodný výjimkový případ, kdy ti tělo po smrti připadá charismatičtější a oduševnělejší, si každý PJ může ohlídat sám. Ještě mne napadlo, že v takovém případě by si třeba postava mohla nahodit novou hodnotu dle rozmezí u své rasy.

3) Zranitelnost - velmi originální je ta mez vyřazení, na kterou upozornil Suk, rozebral ji a výborný nápad k ní přidal Skewer (není co dodat), ke třídám zranitelnosti se velmi podrobně vyjádřil Fafrin Vok, asi má pravdu, ale já v těchto věcech nejsem moc vzdělaný. Jestli to dobře chápu tak H1/4, kterou navrhuje se mi moc nelíbí (tedy pokud to znamená, že kyselina působí jen čtvrtinové zranění - vždyť je to prostě tělo). Souhlasím s ohněm a všemi těmi kouzly (ale nevím jestli to Fafrin Vok navrhuje jako něco, co chybělo, nebo to napsal, že s tím souhlasí).
U té svěcené vody s ním nesouhlasím - jaká je šance, že při náhodné konstelaci planet oživne zrovna postava na 24. úrovni (která je již vůči svěcené vodě imunní) ?? Podle mne mizivá. Tudíž takových nemrtvých by se na světě vyskytovalo velmi málo a vůbec DrD systém nemrtvých nenarušovaly. To zlepčování rezistence se mi prostě líbí.
Náboženské předměty, slova víry, zažehnávání - docela se mi to zdá dobrý nápad, opodstatnělá je možná poznámka Zharradana-Marra, že by víra měla být opravdová, ale to si asi každý PJ upraví dle sebe. Rozhodně nesouhlasím s těmi hlasy (Suk, Zharradan-Marr), že by to bylo nedostatečně popsané. Daleko více mi chybí popis té magické podstaty či souvislosti-vztahu k jiným nemrtvým. Skewer mi ale mluví z duše - chce to lepší příklad: "Ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého" má o dost lepší stylizaci, nebo "Nechť tě sežehne pohled Planoucího Jirizeela".
Sluneční svit (+ svatá místa) je hrozně diskutabilní. V zásadě sice nemám námitek. Ale člověka napadá - proč životy za hodinu (za směnu by to bylo praktičtější - boj trvá většinou směnu, takhle abych to dělil šesti), proč past na bonus za úroveň (narozdíl od Zharradana-Marra mi moc nevadí, že by blbec na vysoké úrovni mohl klidně chodit po sluníčku, klidně past na úroveň, ještě by mohla být také, ve stylu odvyklosti na sluníčko, past na rozdíl úrovně před smrtí a úrovně získané po smrti). Vadí mi, že tam není více stupňů svatosti (chtělo by jich tak patnáct, podle síly pastě, ke každé pasti jiná rychlost ubývání životů, síly slunečního svitu by klidně mohly zůstat). Na Pilipovu poznámku bych doplnil, že určitě existují i "Nesvatá místa" (chráněná nějakým bohem, který může povolat mrtvého zpět), na kterých je nemrtvým dobře a možná se tam i uzdravují.

U zažehnávání souhlasím se Sukem. Možná by se také mohlo nějak odlišit od svatých slov - nějak mi to splývá.

4) Charakter - tady nelze než souhlasit se Zharradanem-Marrem, zhoršuje se jim nějak přesvědčení? Mají menší sexuální apetit? Nebo se jim změní orientace? Začnou strašit lidi? Jsou po smrti šťastnější? Chtělo by to alespoň obecně rozebrat, i když se to liší příklad od příkladu. Trpaslíci mají nějakou image, elfové také - jakou jí mají nemrtví? Pokud to má být opravdu rasa a ne jenom bestie či pouze nemrtvá odrůda příslušné rasy, tak musí mít nějakou obecnou "nemrtváckou" povahu.

5) Únava - není to sice úplně vysvětlené, ale velmi vhodně to doplnil Suk, narozdíl od Fafrina si dokážu představit spícího nemrtvého - zhruba jako v komatu, dýchat nepotřebuje, ale ještě se nerozkládá jako mrtvé tělo.

6) Potrava - pokud má zachované čelisti, tak si myslím, že může nemrtvý potravu klidně i žvýkat (vstřebává i povrchem žaludku), docela se mi líbí vstřebávání z pralesní půdy (bezva nápad), ale přijde mi škoda, že v písku vychcípe (jak si pak mám představit, že mumie přežije v pyramidě???), i když to je vpravdě realistické. Celkově to je ale hodně silná vlastnost (požívat jen 1/10 čenu), vážně si myslím, že by to mělo být vyváženo alespoň nízkou pohyblivostí nebo nějakým jiným způsobem - jinak je ta magická podstata neskutečně silná, že toho tolik vyvede.

rejpnutí ke komunikaci - jak může být hlas chraplavě-sípavý a zároveň jakoby s ozvěnou? - dal bych na výběr obě možnosti: buď chraplavě sípavý (těla s rozloženější a měkčí tkání - zombie, popálené tělo) či dutý, jakoby s ozvěnou až zvonivý (kostlivec, nerozložené tělo)

CELKOVĚ: Zpracování se mi líbí, nápady jsou dobré, ale kvůli občasné nedotaženosti rozhodně nedám 5*. Spíš váhám mezi 3-4*.

Ikonka uživatele hitone *   [pošta] nové     13:51:30 14.01.2008
Je good chlape, špica, 5*

Ikonka uživatele Allendil *   [pošta] nové     10:33:29 22.12.2007
mě se to líbylo! je to jeden ze spůsobů jak i když postava zemře se dá hrát dál! dobrá práce!

Ikonka uživatele QuidoYáfet *   [pošta] nové     15:56:32 17.12.2007
podle mně jsou to dobře zpracovaní nemrtví, i když musím souhlasit, že nová rasa to není, ovšem kam jinam to dát? do jaké rubriky?

Ikonka uživatele Gleaser *   [pošta] nové     12:20:29 12.12.2007
zajimave a vzhledem k ostatnim nazorum nemam co vice dodat

Ikonka uživatele Tobša *   [pošta] nové     15:47:37 11.12.2007
Zdravím,

rád bych přidal svou trošku do mlýna. Díla má poměrně dobré zpracování, ale po jeho důkladném přečtení jsem se rozhodl dát 3*. Kromě již zmíněných chyb / nedodělků bych přidal své mínění.

Dílo je, dle mého, spíše než jako nová rasa, zpracováváno jako nový systém pro nemrtvé. Taková, jakási nová pravidla, jak neotřele zahrát nemrtvé.
Vadí mi, že autor se hlavně zaměřil na stránku vlastností nemrtvých, když nám mohl nakrásně vyjevit, jak se tito nemrtví chovají, jakou mají hierarchii; zda a jak slaví nějaké svátky (Dušičky apod.). Jakou mají spravedlonost, jak se baví a tedy jaký mají humor.
Stručně řečeno, představoval jsem si, že dílo bude zpracováno důkladně po sociální, kulturní apod. stránce a že zbytek díla ho bude jen dokrášlovat a tvořit tak příjemnou "omáčku",

s úctou

Tobša

Ikonka uživatele Tuvy *   [pošta] nové     1:11:35 11.12.2007
Nelíbí se mi zavedení zranitelnosti "Q" jako univerzálnější jednotky. Na to není zde dostatečně zpracovaná (a ani s ní tak není nakládáno). Mělo by být zdůrazněno, že jde o provizorní pomocné označení zvláštní zranitelnosti, kterou trpí.
T.

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
0 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.096101045608521 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR