www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Vznešený elf

Příprava pro tisk (tisknuto 697x)
Autor: abbé Faria
Přidáno: 14:41:56 18.07.2007
Hlasovalo: 21
Průměrné hodnocení: 2.71


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 17
Ikonka uživatele milenius *   [pošta] nové     9:48:14 29.08.2010
v skutku krátké dílko avšak velmi pěkné.....řekl bych že svou kritiku nemusím psát jelikož všechny chyby jsou zde již vypsány.Jinak chválím Elfí počítání věků........velmi pěkně vysvětleno.

Ikonka uživatele QuidoYáfet *   [pošta] nové     13:50:55 18.12.2007
no, nevím, přijde mi to takové... nepříliš propracované, dost neoriginální, no, moje hodnocení by se pohybovalo mezi dvěma a třemi hvězdičkami...

Ikonka uživatele abbé Faria *   [pošta] nové     16:37:23 13.10.2007
Damian:
1) Je to v textu, takze se ti to opravdu nezda.
2) Kdyz jsem toto dilo psal, mel jsem elfy zafixovane v podvedomi jako bodre magy, nadane alchymisty a takove ty poustevniky, co prispechaji v pravy cas na pomoc.
3) Elfska krasa je povestna, coz je jasne, jak jsi jiz nize uvedl, pak by opravdu vypadal jako Buh, ale tak by vypadal i elf s charismou nizsi, toto kouzlo jim dodava vznesenost nebo se da pouzit kdyz vede vojsko, v ocich svych spolubojovniku se blyskne jako neznicitelny valecnik nebo toto muze pouzit pri svadeni, je v tom spousta novych moznosti, jak ozivit hru.

abbé Faria

Ikonka uživatele Damian *   [pošta] nové     16:26:21 10.10.2007
Většinu věcí řekli ti přede mnou - nápad je to pěkný, ale shazuje ho nedotaženost a určité "chyby".

Mám k tomu připomínku pro mne typickou. Pokud lze s touto rasou dosáhnout charisma 22, jak potom vypadá ono 30ti vteřinové zvýšení charismy na 44+ 17(tuším)? Ženy zmírají touhou a muži se klaní novému bohu? Umíš si představit, jak by taková bytost působila neskutečně nádherně, neodolatelně, jak silný zážitek by to vzbudilo v komkoli, kdo by takového elfa uviděl (kromě toho, že to i pěkně zamává s mentálním soubojem). Vždyť někomu s takovouhle charismou se snad ani nedá odporovat a musí působit jak ztělesněný bůh. Tohle ten elf dokáže aktivovat jen tak libovolně, jednou za den bez jakýchkoli postihů.

Ikonka uživatele Romendacil *   [pošta] nové     18:18:09 04.08.2007
Mně osobně se tato rasa vůbec nezdá přesílená, jak psali někteří níže, pokud s tím PJ dokáže počítat. Znamená to víc práce, ale ve výsledku může být hra zábavná i za silnější postavu. Samozřejmně pokud není jediná taková v celé družině.

Tuto rasu bych hodnotil vcelku kladně...

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     11:16:41 26.07.2007
pokračování z minulého příspěvku (06:39:42 25.07.2007)

Shrnutí
- nápad s rozšířením rasy je dle mého dobrý. Síše než vyloženě o rozšíření rasy se jedná o duchovně vyšší úroveň
- nevidím důvod, proč by měli být odlišné statistiky oproti obyčejnému elfovi. Některá povolání tak skoro nemají důvod k osvícení, protože osvícením si spíše pohorší (hlavně válečník a alchimista), protože oprava -6 takřka úplně zruší hlavní vlastnost - odolnost ( alchimista může mít odolnost mám dojem 6-11, takže oproti elfovi bez odolnosti jako hlavní vlastnost povolání je to takřka nepostřehnutelný rozdíl, válečník na tom není o mnho lépoe se svými 8-12). Statistiky by dle mého měli být úplně stejné nebo jen odlišné max o 1.
- absence nových neobvyklých zvláštních dovedností - z tvého díla si nejde skoro nic odnést, všechny nové dovednosti jsou mutací již existující dovednosti určitého povolání (cvik se zbraní, zvýšení počtu kouzel je sporné - už tak má kouzelník mrtě kouzel, obdobu tvého zastrašení jsem již také nesčetněkrát viděl, skovávání se sice podobné chodcovu kouzlu, ale protože není v pravidlech toto kouzlo pořádně zpracované, vidím to jako jediný dobrý nápad tvého díla
- očekával jsem lépe a podrobněji popsanou kulturu a psychologii osvícených elfů (a hlavně rozepsání a propracování toho rituálu)
- celkově minimum použitelných nápadů a jako celek bych to také nikdy nepoužil. Opravdu je mi líto, ale na více než na * to zatím nevidím.

Odpovědi na příspěvek od abbé Farie (snad to sloňuji dobře, Dumasovi francouzké jména jsou pro mě nezřídka oříškem) z 09:59:23 25.07.2007:

1) Ano to jsem přehlédl. Je to mou chybou, ale z části i chybou díla. Důležité informace, jako kdo se může stát osvíceným elfem bych hledal úplně na začátku, ne až cca v třetině textu.

Stejně jsem si nevšiml, co se například stane s osvíceným elfem, který spadne na zlé přesvědčení (kdyby jsi měl podrobně rozepsanou kulturu a smýšlení této rasy, vyplynulo by to z toho)

2) Cituji z díla:
"Velmi dobře střílí z luku, jako každý jiný elf, ale někteří se specializují na boj s jednou zbraní, počty k bonusu na sílu jsou stejné jako u válečníka..." // z tohoto jsem pochopil, že se to zaměření vztahuje pouze na jednoruční zbraně a možná na střelné (obouruční dle citace z díla jsou vyloučeny, aspoň tak to vidím já)

Jak jsem již řekl, ukrývání beru za jeden z mála dobrý inovativních nápadů (i když možná by neškodilo trochu rozepsat, jak ta dovednost vlastně funguje - maskovací oblečení, nenápadný pohyb nebo něco na ten způsob)

3) Jak jsem říkal, historii většinou nehodnotím, protože kždý svět je jiný. Tvůj příběh mi neříká skoro nic (protože můj svět je jiný a má jinou historii). Kdyby aspoň nastiňoval lépe psychologii osvícených elfů nebo byl obyčejným příběhem, který by byl jako příklad použití elfa jako CP tak bych příběh bral jako plus.

Snad jsem odpověděl na vše, co jsi chtěl vědět.

Ikonka uživatele abbé Faria *   [pošta] nové     9:59:23 25.07.2007
Folcwine:
Jen pro připomění, ZkZ a ZmZ se nemůže státi elfem, což jsi nejspíše přehlédl hned na začátku odstavce Vývoj.

V odstavci boj jsou myslena všchny použitelné jednoruční, obouruční i zbraně střelecké. K maskování, Vznešení Elfové se boji spíše vyhýbají, než-li by bojvali jak je uvedeno výše, proto tato dovednost.

Příběh: Nezdá se mi, že by byl neobecný, zkus to rozvést moc jsem to nepochopil.

Tot vše, dekuji za kritiku.

abbé

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     6:39:42 25.07.2007
Nápad povýšení rasy (nejen povolání) považuji za dobrý. Ale celkově dílo mě svým zpracováním spíše zklamalo.

Příběh - není obecný, takže při přebrání do této rasy si stejně bude muset PJ vymyslet svou vlastní teorii. Navíc ani není ničím převratný. (tento bod nezahrnuju do hodnocení)

Statistiky
- zaráží mne, že jediné povolání, které mají z osvícení prospěch jsou zloděj (což se k osvícení zase tak moc nehodí) a kouzelník(což k jejich vztahu k přírodě také není ten hlavní). Hraničář ztrácí sílu, takže chodec je oslaben (u druida by to tak nevadilo), válečník se stane mnohem nepoužitelnějším a alchimista (např. u theurga nevidím důvod, proč by něměl mít výhody z osvícení) ztrácí hodně z odolnosti.
- častý neduhem u nových povolání je, že je možno získat vlastnost nad 21 (zde je to 22, což naštěstí není zase tak moc).

Věk - hráčské rasy v pravidlech úmyslně se dožívají stejného věku (viz poznámka v pravidlech, že je to z toho důvodu, že některé rasy by se stali za delší dobu mocnějšími a tak by začali brzy převišovat ostatní). Dlouhověkost bych bral u iluminátů nebo postav blížících se iluminátství (což 7. úroveň rozhodně není).

Zastrašení - jen pár maličkostí: pojmenování pro tuto schopnost se mi zdá divné (lepší by bylo něco ve smyslu "neodolatelné charisma"), v DrD se nepoužívají jednotky jako sekundy, metry (místo toho se používají kola a sáhy)

Elfí magie - další ukázka toho, že rasa je určena jen pro jedno povolání - kouzelníka. Na ostatní povolání zapomínáš?

Vývoj - pro mne asi největší zklamání. Dle mého by spíše pomohlo, kdyby se daný elf musel projevit jako ochrance přírody, musl by prokázat neobyčejnou moudrost, musel by odvrátit nějaký konflikt (inspiraci jsi mohl čerpat např. z kouzla "láska lesa"). Spíše než nějaký hod kostkou na určité úrovni by se hodilo napsat a rozepsat rituál a podmínky splnění nějakých úkolů. V tvém případě klidně ZkZ elf se může stát osvíceným a ZkD má stejnou šanci, což mi přijde postavené na hlavu.

Boj - konečně nějaká dovednost, která pomůže i nekouzelníkovi (pokud se zlepšování útočnosti vztahuje i na dlouhý luk, jednalo by se o zlepšení pro chodce). Nahradil jsi vlastně 1ÚČ za +2útočnosti (pravidlově je to v pořádku, ale jinak nic moc nového pod sluncem).
- Dávat chodcovské schopnosti nepozorovaného pohybu v přírodě i nechodcům, mi přijde nešťastné - stírají se tak rozlišnosti podle povolání.

- zbytek zkusím doplnit co nejdříve -

Ikonka uživatele niln *   [pošta] nové     12:21:26 23.07.2007
Veľmi dobrý nápad, no ale mam radšej tie slabšie rasy s ktorímy si fakt zahrám.
Určite to je dobré CP.
Kazdopädne by sa dali podobnÿm spůsobem rozšiřit i ostaté rasy a tým, by sa dodalo vyrovnanosti ras.

Ikonka uživatele smycma *   [pošta] nové     19:11:06 22.07.2007
Já tady tomu nemám absolutně co vytknout je to celkem líbivá rasa a to že by byla moc přesílená sem nezdá.
Moc se mi to líbilo.

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
18 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.065083980560303 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR