www.Dracidoupe.cz



Nájezdníci z hvozdu

Příprava pro tisk (tisknuto 1986x)
Autor: Zdenál
Přidáno: 10:37:25 24.09.2015
Hlasovalo: 3
Průměrné hodnocení: 3.33


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 13
Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     15:43:23 16.10.2015
Anotace jsem si přečetl teď několikrát a nakonec jsem to z ní vydoloval, ale ironicky jsem s tím opravdu měl problém. Ona to ostatně není jen kulura, jsou tam i pravidlové úpravy. A pak asi co mne drželo v nejistotě je to že se to jmenuje "Nájezdníci", ale o nájezdníky se kromě první věty (původu) a poslední (jednouho možného využití) nejedná. Je to jako označovat černochy za otroky a divit se že to nikdo nechápe (vždy´t kdysi to otroci byli a zase se otroky mohou stát...).

Ent s rojem dravců samozřejmě je věc umělá, stejně jako je umělé když člověk nosí do boje zbroj, aby bylo těžší ho zasáhnout a případné zásahy způsobily menší škody. Jinak řečeno, nepopírám že se to vyvinulo jako bojová taktika v reakci na entovi slabiny.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     14:07:38 16.10.2015
Snipere, je super ta druhá část cos napsal. To jsem si trošku v koutku duše přál, aby se pod příspěvkem psalo čím si kdo hvozd osídlil, kdo mu tam žije a tak.

Ten ent s ptákama mi mimochodem přijde jako trochu umělá stvůra, taková hodně vytvořená hlavně proto "aby s ní šlo svést zajímavej boj".

Jinak s tim pochopením od půlky, četls anotaci? Máš tam celej příspěvek shrnutý ve dvou větách.
Navykl jsem si tělo začínat nějakým příběhovým zasazením... nicméně přijde mi to docela jasně řečený v anotaci. Kam víc dopředu bys to chtěl osvětlit? To by asi měla být kritika směřovaná na grafiku serveru, že ti nevpálí anotaci do očí tak aby sis to nemohl nepřečíst.

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     15:13:47 08.10.2015
Hodně rozporuplné a problematické dílo. Nápad na pozadí je pěkný, ale od něj je podle mého k dílu stále dost daleko. I nápad samotný mi docela dalo zabrat než jsem z díla vydoloval, dlouhou dobu jsem hledal pointu, že se jedná o úpravu klasických ras o kulturu a pár schopností.

Podaná historie a uspořádání světa mi také moc nesedí, je hodně konkrétní a myslím že pro dílo zbytečná. U někoho může být hvozdový lid (což je UIMHo mnohem lepší označení než nájezdníci z hvozdu) opravdu tvořen vyhnanci, jinde to může být kultuta, jinde si takto může hvozd své obyvatele tvořit sám ze zbloudilých.

Dílo tak pro mne je mezi 1-2* - jako nápad u příslušného stolu by si to určitě repku zasložilo, ale jako na dílo se na to nemohu koukat pozitivně. Moudrá sova by opravdu pomohla, už jen získáním odstupu a času k sebeopravě s čistou hlavou.

-----

Jinak přidám jak jsme podobné téma měly zpracované pro náš hvozd na jednom LARPu.

Hvozd na daném LARPu byl v jednom ročníku zanedbán a tak se stal hlavním tématem dalšího ročníku - začal se rozšiřovat, jeho srdce ztemnělo a jeho obyvatelé začali útočit na okolní civilizaci.

A kdo byli obyvatelé hvozdu?
- Enti, velké a mocné bytosti, oživlé stromy
- Velcí draví ptáci. Pro civilizaci byli překvapením, neboť splopracovali s enty a skrývali se v jejich korunách, aby kordinovaně jako hejno spárů a zobáků zaútočili na ty, co ohrožovali enty
- polozvířata. Nejednalo se o dlaky, ale opravdu o bytosti které ve hvozdu vznikly spojením klasických ras a zvířat. Příkladem je minotaur. Spojovali inteligenci a zručnost rasy s vlastnostmi dle zvířete.
- dryády - hvozdové "kouzelnice". Jejich magie byla přírodní, využívající zapletení, spánky, tvorby překážek. Ve spojení s předchozími tak byly velice nebezpečné
- lid hvozdu - neštěstníci, které předchozí hvozdové bytosti zajali živé a zraněné a ve hvozdu nechali působit přírodu. Vyléčené rány tak byly často porostlé mechem a kůrou či z nich rašila větvička. Zachovali si své původní já a své vzpomínky a schopnosti, ale plnili vůli hvozdu. Čím déle zůstali "nevyléčeni", tím více se podřizovali a nakonce se dostali za bod, přes který již nebylo možné se vrátit mezi neovlivněné

Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     21:01:54 01.10.2015
Zdenál:
Nesouhlasím. Osobně si myslím, že přílišná rozpracovanost mnohdy naopak škodí. Zavírá dveře fantazii, čtenáře a svazuje neviditelnými pouty ze kterých, pokud jsou detaily hodně provázané, je mnohdy velmi nesnadné uniknout.

Pro mě je tedy textu tak akorát. Dost na to abych byl schopen vzít kteroukoliv již existující rasu a dosadit je do hvozdu. Dost na to abych byl schopen vymyslet dobrodružství s tím spojené a zároveň dost málo na to aby si to můj šnečí mozeček byl schopen zapamatovat bez nutnosti poznámek, protože já si na hry většinou nepřipravuji ani čárku psanou a vše nosím v hlavě.

Čísla, pravidla a podobné malichernosti tak jsou pro mě spíše nutné zlo protože stejně mám vlastní a stejně bych je nepoužil.

Plž

Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     9:31:59 30.09.2015
Zdendál:
těžko se k tomu něco píše. Ve své podstatě je to relativně nekonkrétní a jak říkám - je to spíš nápad nebo zápletka než rasa v klasickém slova smyslu. Žádné části toho nápadu není co vytýkat. Na druhou stranu je to tak obecné, že v zásadě ani není co doplňovat. Spíš to chápu tak, že Tvým úmyslem bylo dát čtenářům látku k přemýšlení nebo směr, kterým můžou dál postupovat.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     20:45:18 29.09.2015
Plž: Myslim že jsi moc nekritickej, sám vim že by to sneslo se nad plno věcma víc zamyslet a rozvést je. Na 5 si myslim to fakt neni. Ale určitě mě těší že se ti to líbí. Díky.

Syrus: Trošku mě mrzí že jsi k tomu nic nenapsal když řikals že ses nad tim dlouho zamýšlel. Já jako chápu cos psal, ale stejně, pár vět jsi mohl.

Kibe: dík

Akiros: je to jak píšeš

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     11:39:44 29.09.2015
Pěkný námět;-)

Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     20:20:10 26.09.2015
Rozporuplné dílo. Začátek mi trošku připomněl bojovníky měsíce z jednoho filmu. Rituální války pro upokojení bohů skutečně u primitivních národů byly. A našel bych více střípků které znám. Musím se ale přiznat že nikdy jsem je neskombinoval dohromady.

K otázce zařazení ani sám nevím kam bych to dal. Rasa to být může vzhledem ke způsobu života. Jak by asi vypadal člověk který byl vyhoštěn z tohoto společenství a stal se dobrodruhem? Jak by ho vnímalo okolí? A co bestie mohla by to být bestie? V rukou PJe by to byl velmi zajímavý nepřítel a vždy by se našel důvod proč najednou Nájezdníci začali chodit až ke kraji hvozdu a objevovat se poblíž vesnic. A co dobrodružství? V dílku je naznačeno hned několik možných zápletek a nemusí to být až megalomanský útok všeho možného na civilizované země.

Osobně si myslím že sám les by Nájezdníky považoval za svou součást stejně jako zvěř a chránil by je a neubližoval jim. Vždyť oni na rozdíl od okolí žijí přesně podle něj.

A k hodnocení. Máme tady tři věci v jednom a článek nad kterým je potřebí se dobře zamyslet. I když by si dal sám Zdenál jen 3 já mu dám za 5.

Plž

PS: věta se většinou nezačíná slovem "Takže" to aji mě antičeštinovi trhá uši i s nosem.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     13:16:15 26.09.2015
Já jsem si totiž říkal, že DrD hvozd bývá pojatej tak že tam vlastně nikdo normálně nežije, že ho vlastně jen druidi uměle udržujou.

Pokud tam někdo žije tak nějaký polokouzelný bytosti a "ekologicky uvědomělí" elfové. Přišlo mi že do hvozdu docela zapadá když tam bude žít nějaká divočejší primitivní kultura. Ono vlastně není důvod aby to nebyli třeba i lidé.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     14:36:54 25.09.2015
Já bych to dal asi do zápletek, protože tady nejde ani o tu kulturu, ani o parametry a tím že je vše napsáno neurčitě nekonkrétně, tak si tam může kdokoliv dosadit cokoliv (což byl asi záměr). Já v tom vidím jen to, že stalo se pár věcí, není problém to implementovat do jakéhokoliv světa a pravidel ale pro mě je to jen takové nakousnutí příběhu, kulisa k zápletce....

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.11359214782715 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách