www.Dracidoupe.cz



Dítě sfér

Příprava pro tisk (tisknuto 631x)
Autor: attylloe
Přidáno: 9:37:24 22.06.2015
Hlasovalo: 1
Průměrné hodnocení: 2


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Zmazal    [pošta] NEW     12:30:42 05.07.2015
Jak čtu příspěvky, zjišťuji, že tentokrát mám i co osobně dodat, co tu ještě nepadlo. V zásadě si také myslím, že by věc sice šla zpracovat jako nestvůra a ne nová rasa, ale na druhou stranu s tím nevidím problém. Ostatně rasa může být i jen pár jedinců roztroušených po světě (vždyť třeba lykantropové nemusejí být jen nemocní, ale také samostatná rasa a není jich tisíce).
Co se týče převedení díla, tak NW N 2 jsem nikdy nehrál a ani s DnD nemám (bohužel) osobní zkušenost. Přesto jsem hrál třeba právě Baldurs Gate, kde jsem svět DnD poměrně dost poznal a stopy jsou v díle jasně patrné. To mi samo o sobě ani tak nevadí (sám pracuji na rozsáhlém díle inspirovaném jednou z rozšiřujících příruček DnD), ale spíš mám v některých místech pocit, že dílo je "nedopřevedené" do světa DrD. Jako příklad budiž bonus k odolnosti na chlad/oheň/elektřinu "+5". To velmi zavání hody na past z DnD, ale v DrD nic podobného není. Je to tedy bonus právě při hodu 1k10 proti pasti na daný element (např. Ohnivá koule) nebo jde o 5% odolnost na zranění daným elementem? To první zní reálněji, ale co udělat třeba v případě kouzel jako jsou blesky a odolnosti na elektřinu? Tam se přeci past nehází. A to druhé mi zas nepřijde jako extra bonus, ale i kdyby to tak bylo, hodilo by se dodat znaménko "%" za tu pětku.
Další podbnou věcí jsou přesvědčení. Počítáš s devíti jako v DnD (případně DrD 1.5). Osobně taky hraji radši na devět než na pět přesvědčení, ale je faktem, že web se zaměřuje na pravidla 1.6. Bylo by fajn alespoň napsat, že máš na mysli devatero přesvědčení jako ve starších verzích a ne těch okrouhaných pět z 1.6.
Jinak třeba cituji z díla: "a díky svému zjevu mají bonus 10%." (popis ohnivých Genassi) Hodilo by se napsat k čemu. Musel jsem to číst dvakrát a jen odhaduji, že máš na mysli zastrašení. Ale to je spíš formální nedostatek než věcný.

A teď už k subjektivnějším věcem. Přidávám se k názoru, že první dvě rasy jsou podstatně silnější než ty čtyři elementální - už jen při porovnání jejich schopností. Narozdíl od ostatních níže tady mi světlo na 12 hodin a hodinová nezrušitelná neviditelnost přijde jako hodně silná schopnost pro rasu (jistě, chápu, že pocházejí z ďáblů a andělů, ale pravidlově mi to přijde nevybalancované). Navíc "chladnokrevnost" mi přijde jako otravný hod kostkou navíc při každém kouzlu (a představ si, že je to plošné kouzlo třeba na tři takové osoby... no prostě házení navíc). Oproti tomu zapálení doutníku nebo nepříliš specifikovaný poryv větru nemají přílišného využití třeba v boji a jsou jen elegantním RP doplněním dané rasy. Když odhlédnu od faktu, že jde o napůl nadpozemské bytosti a porovnám to se základními rasami, přijdou mi ty elementální trošku bližší vyváženosti pravidel. Jednou denně vodní dech na jednu směnu je srovnatelný s hobitím čichem nebo krolím ultrasluchem. Stejně tak podpálení ohně nebo dýmky a víceméně i kamenná kůže (beztak může ovlivnit jen jeden souboj denně). Zato jak už jsem psal, hodinu být neviditelný a získat tak ohromné bonusy v boji je pro hráče super zážitek, ale případní další členové družinky s rasami z pravidel budou buď unudění, anebo budou sedět na kraji plánku a fandit.

Abych ale neměl jen negativní postoje: Jako takové se mi dílo docela líbí, i když bych si ho nejspíš trochu pofackoval, než bych ho zařadil do svého světa. Buď bych trochu omezil "nadpozemskost" ras, než je připustím pro hráče, nebo bych je nechal (a klidně i posílil, jak se píše níže), ale pak bych je rozhodně nedával hráčům do rukou. Jako nápad dobré, s inspirací v DnD (nebo PC hrách na něm stavějícími) nevidím problém, ale možná by to chtělo trochu víc dotažení toho převedení. Nápad pěkný, zpracování ucházející, pravidlová vyváženost... musel bych odzkoušet, ale nejspíš by šla doladit podle světa, PJ a druhu hry.

Ikonka uživatele Askaar    [pošta] NEW     12:58:33 29.06.2015
A jen dodatečná informace k pekelným kruhým: v PPE 1.6e je jich celkem 21 ;) Starší edice si nepamatuju

Ikonka uživatele Askaar    [pošta] NEW     12:40:28 29.06.2015
Je těžké stvořit něco co na 100% funguje ve všech světech :D Nevýhodou aplikací z počítačových i jiných her nebo dalších zdrojů jako knihy, filmy apod. je že v mnoha případech jsou dost málo popsané, popřípadě podivně, překrouceně, protiřečí si různé zdroje a tak :) Třeba z mého pohledu jsou tihle extraplanární kříženci kteří se vyskytují v DnD nebo Pathfinderu skvělé na hraní pro určité hráče (myšleno mé hráče) a mají skvělý potenciál, ale to co jsi tady nahodil mi přijde dost podhodnocené v obrazu našich herních světů. Vlastně i ve světech kde jsem hrál jako hráč, mi příjde že pravidlově byla spousta doplňků lépe propracovaná. Takové doplňky jako Darkvision do 60stop (dnd/pathfinder), různé rezistence (zranitelnosti v drd1.6) jako kyselina, enviromentální chlad/teplo, blesky apd., které tyto rasy mají po v základu a tak nějak bych to bral, že ve zmírněné formě by měli podědit i tito kříženci (když nepočítám tvé genasi, kterým jsi rezistence dal).
Možná jsem už mnoho nakažen DnD, které má v základu mnohem více rasových schopností než DnD. Na druhou stranu, stále je se bavíme o extraplanární podstatě a Aasimar a Thiefling má podlě mě podstatně větší potenciál, než schopnost vykouzlit jednou denně světlo/neviditelnost. Myslím že minimálně Aasimar a Thiefling si zaslouží rozsáhlejšího zpracování než jen kousek tabulky, jednu zlváštní schopnost a jeden odstavec. Stačí se podívat do oněch monster manualu od DnD a Pathfindera (bývá tam i odstavec o rase jako hratelné postavě).

Ikonka uživatele attylloe    [pošta] NEW     21:59:44 27.06.2015
Ahoj, rasu jsem se pokoušel poupravit, aby seděla do většiny světů a hlavně aby odpovídala pravidlům 1.6. Několikrát jsme ji použili a nikdy jsme s tím neměli problémy. Naopak, historie postav bývají velmi barvité, alespoň, pokud si opravdu vyhrajete s tím původem. Je pravda, že rasa nemá přímo nějaký svůj národ atd... ale s tím jsme problémy nikdy neměli.

Samozřejmě také vím, že rasa je původně z DnD, ale úmyslně jsem napsal inspiraci NWN2 protože tam jsem ji skutečně našel, DnD jsem totiž nikdy nehrál. 9 kruhů pekel je mimo jiné i v DrD 1.6.

Pokud se vám tato rasa nelíbí, omlouvám se, ale to, co jste zde vypsali měnit nebudu zatím to jsou věci, které mi tam vyhovují.

Ikonka uživatele Askaar    [pošta] NEW     12:36:37 22.06.2015
Jak píše Syrus, dívám se na aplikaci ras z DnD3.5 (použité u newerwintera). Samotná aplikace je dosti těžká, kvůli rozdílům v systému i světů. Jako dlíko inspirované rasami z DnD to pak není zlé. není mi zcela jasné zda lze vycházet pouze z člověka nebo i dalších ras a následná aplikace změn. Daná podrasa má vždy odlišné oproti základu některé vlastnosti, ale opravy se mění pro všechny atributy? Není taky popsán trvalý postih u assimara, beru to jako -1 od stupně u všech atributů.

Co se týče použití ve světě drd, nevidím problém, ale dosti záleží na tom co má vytvořeno PJ. My ostatně hojně využíváme Plány podobně jako DnD v našich dobrodružstvích, což nemusí být ale případ všech. NwN2 jsem hrál naposled když vyšlo někdy před 10 lety, takže nemám páru co tam jak bylo, ale sáhl jsem po monster manual od DnD3.5 a myslím že by to šlo spracovat lépe (jako samostatné rasy s vlastními rozsahy a opravami), bonusy mi přijdou poněkud malé (možná proto že porovnávám s DnD, které je OP :D ) My používáme okolo 10 dalších vlastních ras a podras, které nejsou nějak extra OP, ale přijdou mi silnější než tito, i když to nejsou kříženci se sférickými rasami. Ty silnější je těžší získat (hráč si hází při tvorbě postavy). Celkově nemám z téhle aplikace nejlepší pocit a bez velkých úprav bych ji rozhodně nepoužil, ale zpracování není špatné takže za mě 2*

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     10:27:52 22.06.2015
Dílo se mi hodnotí velmi těžko, mohu nabídnout jen exkurzi do DnD pro rozšíření obzorů. Totiž, věc je možná "vykradená" z NwN2, ale NwN je hlavně dělané podle DnD 3.5 a tamního multiverza, kde dané rasy mají následující smysl.

1) Existuje základní materiální sféra (náš svět).
2) Existují primární elementární sféry obývané elementárními bytostmi. Zatímco v DrD jde o něco hodně abstraktního odkud jsou povoláváni elementálové a bhutové, v DnD jde o prostor naopak velmi hmatatelný, navštívitelný, s vlastním ekosystémem a fungováním. Genasové pak vznikají (magicky podpořeným) křížením materiálních ras s elementárními rasami jako jakési "půlrasy".
3) Existují vnější sféry vztažené k řádu / chaosu a dobru/zlu - ty vztažené k dobru jsou obývané "dobrými" bytostmi z nichž nejvyšší jsou andělé, ty vztažené ke zlu jsou obývány ďábly (řád), daemony (neutralita mezi řádem a chaosem) a démony (chaos). Aasimarové vznikají zkřížením anděla a materiální rasy, tieflingové nejčastěji znásilněním ženy z materiálních ras nějakým pekelníkem ze tří výše zmíněných.

PS: Ovlivnění DnD je v díle patrné na mnoha místech, o 9ti kruzích pekel ostatně mluvil už Drizzt v legendarním prvním dílu Baldur's Gate :)

Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     9:53:23 22.06.2015
Pokud jde o inspiraci, pak hru neznám, takže nemůžu soudit.

Po věcné stránce se dle mého názoru jedná spíš o bestii, než o novou rasu. Rasa by měla být uceleným životaschopným etnikem, který má svou historii, kulturu a zpravidla i nějaký státní útvar. Jejím primárním úkolem je pak zalidnit daný svět a zároveň být prostředím, z něhož se rekrutují hráčské postavy. Prostě něco běžného.

Tady jde spíš o shluk jednotlivců. V každém případě je to spíš formalita, čili jsem nechtěl z tohoto důvodu příspěvek zamítat nebo ho přeřazovat do Bestiáře.

Jinak se omlouvám, že schvalování trvalo tak dlouho. Za pomoc s tabulkou děkuji kolegovi Sniperovi.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.068365097045898 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách