www.Dracidoupe.cz



(Lesní) Víla

Příprava pro tisk (tisknuto 2787x)
Autor: Globox
Přidáno: 19:45:03 06.06.2011
Hlasovalo: 17
Průměrné hodnocení: 3.94


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 21
Ikonka uživatele Mizukage    [pošta] NEW     22:13:46 13.07.2011
To je jak pro mě. :)

Ikonka uživatele Globox    [pošta] NEW     18:21:00 10.07.2011
Bart: Díky, ale můžu se, čistě ze zajímavosti, zeptat proč? =)

Ikonka uživatele Bart    [pošta] NEW     14:24:04 10.07.2011
Počtení je to moc pěkné, ale s vílama bych ve družině být nechtěl. ;)

Ikonka uživatele Globox    [pošta] NEW     18:24:16 11.06.2011
Dobře, beru na vědomí. =) I když, že by mě to vadilo. =D

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     14:49:54 11.06.2011
Mnojo. A hele, hodnocení jsem nějak neopravil... Tak teda "...ale nakonec bych na druhé přečtení opravil na 3*." :-)

Ikonka uživatele Skewer    [pošta] NEW     23:58:24 09.06.2011
Nathaka:

Asi to ode mne teda opravdu špatně vyznělo. Nejde mi samozřejmě o to popsat všechno bez čísel. Jde o
to oddělování popisného a pravidlového textu (nejen že to imho víc navnadí, ono se to i líp čte a líp se v textu zpětně hledá).

A taky trochu o účelné členění příspěvku - první napsat něco, co je na tom všem zajímavé, navnadí to čtenáře a tak... třeba i do anotace. Pak až podrobný popis jak to vypadá, jaký to má statistiky, že v tom nejde vidět magenergie a tak dál.

I ta byrokracie by imho šla omezit, sem tam. V tomhle případě téměř beze zbytku těch 10 mil prázdnoty při zrodu. Když řeknu PJovi, že chci hrát vílu, co udělá - koukne na mapu, zamyslí se, dojde k názoru, že žádněj les v okolí není tak klidnej a tak mi zatrhne hrát vílu, protože by se žádná dostatečně blízko nemohla narodit ? Sotva.
Ostatní věci už jsou asi o názoru... Jak jsem psal, celej dračák je podobnýma věcma protkanej, tak se o tom nebudu hádat.


(A jinak celkem správnej postřeh:
Nepamatuji si, že bych tě někdy viděl v jiné rubrice stěžovat si na totéž
... přísahám, že jsem někam do postu chtěl původně připsat, že "takhle bych si ale asi mohl stěžovat u každýho druhýho příspěvku na serveru" :-)
Kvůli tomu -částečně- jsem taky dílo nehodnotil...)

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     20:05:15 09.06.2011
Joo, Skewere, kéž by to šlo, popisovat všechno atmosféricky, bez byrokracie, bez čísel... Jenže Globox má pravdu, ono to dost dobře nejde, protože ta čísla ke hře prostě potřeba jsou a obzvlášť na serveru pravidlofilů a rýpavců (máme Fafrina a nebojíme se ho použít) se z toho nevyvlíkneš - čím víc čísel ti tam chybí, tím víc otázek pak kritici kladou a tím více bodů za "neúplnost" a "neošetření pravidly" strhávají.

Navíc mám pocit, že je to jen taková tvá nálada. Nepamatuji si, že bych tě někdy viděl v jiné rubrice stěžovat si na totéž, třeba slovy: "Hele, tam nemusíš psát, kolik váží ten artefakt mincí, tím zabiješ atmosféru, raději ho popiš slovy: '... Artefakt je to ukrutně těžký a jen silní válečníci ho zvednou'."

Možná to ale jen špatně vyznělo - pokud tvá výtka směřovala spíš k nešetrnému zacházení s údaji a k tomu, že šlo od sebe atmosférické popisy a pravidlové údaje lépe oddělit, pak asi souhlasím.

---

Co se mého názoru na dílo týče, souhlasím s tím, že nepřináší nic objevného a nic překvapivého. U vzhledu víl mě to nemrzí - snaha o originalitu by tam (jako mnohde jinde) byla na škodu. Mrzí mě to u schopností a pravidel. Víly si mohly přinést zajímavé kouzelné schopnosti a originálnější dovednosti, ale hlavně nějaké nové a příjemné hrací mechanismy, třeba štěstí, které by ovlivňovalo jejich hody...

Nicméně souhlasím se Skewerem v tom, že dílo slibující roulplejovou rasu by mělo obsahovat kvalitnější a podrobnější popis charakteru, více rozvedený a více zajímavý.

Vyvážené a dobře popsané mi dílo přijde. Na statistikách bych nic výrazného neměnil - je pravda, že i proti dosud nejextrémnějšímu elfovi je víla hodně nevyvážená, ale hře to nemusí vadit, je pouze potřeba ji hrát opatrně.

Dílo je také přehledné a jazykově (až tedy na skutečně trochu nepříjemné míchání údajových částí s popisnými, jako by se nechumelilo) na úrovni. Doprovodná ilustrace je super, ale za to samozřejmě chválím Ascellu.

No já nevím. V něčem se Globoxe musím zastat, v jiném souhlasím s kritikou jiných, ale nakonec po druhém přečtení opravuji hodnocení na 3*. Jsou tam ještě velké rezervy, i když je to zdařilý pokus o popsání docela známé a přitom enormně různorodé rasy (resp. "bestie").

Ikonka uživatele Globox    [pošta] NEW     19:31:10 09.06.2011
KILLMAN:
No standartní zjev ano. Pokud bych udělal tříhlavou opici s patnácti chapadly namísto končetin, už by to víla asi nebyla, ač vzhled by byl nový a překvapující...
Již na začátku je uvedeno, že je možno Víly nechat množit klasicky. Ovšem autorovi více vyhovuje "vyskakovací" verze, za kterou si stojí. =)
Kalendář je nepovinné pravidlo, spíše doplněk a je možno ho bez starostí vynechat.

Ikonka uživatele KILLMAN    [pošta] NEW     13:15:43 09.06.2011
Hmm víla. Standardního zjevu jak koukám. Vzásadě mě na nich nic moc nepřekvapí. To že vyskakují jentak z hvozdu, no proč ne, ale to že se nemůžou normálně množit mi přijde hloupé a zbytečně zabíjející možnosti pro hru a ten kalendář se mi nelíbí - názvy měsícu jsou prostě vybrané stylem že sis náhodně vyjmenoval jedenáct zviřátek, přičemž by bylo mnohem zajímavější aby ta období nějak souvisela s tím co se v přírodě děje...

Ikonka uživatele Globox    [pošta] NEW     20:02:39 08.06.2011
Skewer:
No, přeci jen jsem názoru, že u Víly je to dost o zahrání charakteru, příp. i svátku atp. Jakože "klasická (bouchačská) rasa" to dle mě není.

Je pravda, že by to asi chtělo srazit tyto popisné části k sobě. On to měl být zprvu jen základní popis a pak se mělo pokračovat. Pak se to rozvinulo trochu více, než bylo v plánu.
Neotěhotnitelnost víl jsem zařadil k jejich popisu. Byť je to na začátku, nevím jak jinam to přidat. Alespoň hráči hned ví, do čeho jdou.

Ano, vím jaké jsou charakteristiky zabijácké potvory, stejně jako strojní podání. Bohužel toto jsou pravidla pro hru. Pokud bych tam ony statistiky nedal, věřím, že by se našlo pár lidí, kterým by chyběly. Je to věc názoru. Jsem ovšem toho názoru, že je snazší je mít a vypustit, než nemít a doplnit.
Pokud bych rozdělil pravidlový a popisný text, podle mě samostatné nebudou tak lehce pochopitelné. Vznikla by slušná popisná část a nezáživná technická, která by odpuzovala. Přeci jen, obojí by být mělo, tak je dle mě nejlepší propojit příjemné s užitečným.

Samotnou využitelnost, tedy i četnost dobrodruhů nechávám čistě na domluvě Pjeje s partou. Přeci jen, každý svět je jiný a doufám, že toto dílko je schopno se přizpůsobit většině z nich. To byl jeden z hlavních cílů.
Statistiky jsem značně obměňoval, ano, ale přeci jen takhle je to asi nejlepší, vzhledem k samotným vílám. Přeci jen, jsou krásné a chytré, naopak silou ani odolností neoplývají. Naopak zase jsou vcelku imunní na běžné nemoci a přírodní jedy, tedy to, s čím se setkávají. Podle mě by se uchytily i jako alchymistky. Byť méně odolné, ale šikovnější. Jako hraničářky - léčitelky také obstojí poměrně slušně. Naopak silou jsou úmyslně vyrušena válečnická povolání. Šermíř třeba ještě, ale křehká víla s řemdihem jakožto válečník? Ne, děkuji. =)

Glob.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10769510269165 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách