www.Dracidoupe.cz



Murloci

Příprava pro tisk (tisknuto 3045x)
Autor: Shadowmage
Přidáno: 10:24:32 01.07.2009
Hlasovalo: 15
Průměrné hodnocení: 4.47


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-5 / 5
Ikonka uživatele Galkor    [pošta] NEW     13:33:38 28.03.2012
nevím ale ve WOW sou murloci dost dobře popsaní. Nepovažuji to tedy za nic originálního. Jen si sem tam něci řidal navíc. Ale jedna věc je použít ilustraci pro vlastní dílo a druhá použít kompletní popis Murloka a přidat jen něco na víc. Není to tedy plagiát ale není to ani něco co bych ocenil. Je to jako bych proti světlu překreslil obrázek a poslal do galerie, jo a přidal tam slunce.
WOW hraju dlouho a když se kouknu na stránky teinu či mistiqu tak tam najdu podobný popis.

Ikonka uživatele Galaher    [pošta] NEW     16:07:51 07.08.2009
Když jsem na to kouknul tak mě napadlo tohle: Ježiši co je to zas za joudu co si myslel že osliní tím že zkopíruje rasu z PC hry. Ale když jsem to otevřel tak jsem byl víc než mile překvapen. Uvítalo mě příjemné rozdělení do kapitol a celkem srozumitelný text (ačkoliv u magie jsem se trošičku nudil). Jako PJ (a vášnivý WoWkař) jsem už murloky zkoušel zasadit do dobrodrušství, setkal jsem se s celkem dobrým ohlasem až na jednoho kamaráda co to trochu sabotoval. Jinak v klasickým ORP bych se murloků trochu bál jako hratelné rasy, protože ve hře a i jinde se mi mooc nezdá že by překypovali velkou inteligencí, spíš jsou dost primitivní a byly by trochu problémy s komunikací s ostatními hráči.
Jinak jako potravu pro meče, sekery a firebally mohu jenom doporučit.
Ale, každý murlok má právo na trochu slávy Takže jako sluhu nebo dokonce záporňáka nebude špatný nápad dosadit a rozhodně to dost oživí hru

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] reputace: 1
Folcwine: +1
NEW     22:00:45 01.07.2009
Díky za schválení i vysoké hodnocení, pokusím se odpovědět:

Folcwine: (kterého už, chudáka, poněkolikáté za sebou zahrnuly moje příspěvky:-) )

1) Díky za dokončení tagování, na mé poměry byl i tenhle pokus obrovským krokem vpřed:)
2) Pravda, to, že Murloci jsou silně inspirováni Warcraftem, jsem měl asi zdůraznit. WoW nehraju, takže mám o warcraftovém zpracování rasy jen velmi okrajové znalosti, získané na základě hraní normálních kampaní ve Warcraftu jako strategii na PC. Přesto vím o několika důležitých rozdílech. ALe máš pravdu samozřejmě v tomhle.
3) Infravidění ve vodě: nepoužitelné z hlediska výskytu převážně studenokrevných živočichů? Asi ano. O postranní čáře jsem dokonce nejdřív uvažoval, ještě před oním infraviděním. Pro jednoduchost jsem se rozhodl použít už známý pravidlový mechanismus, ač tedy ne zrovna citlivě zvolený. Kdybych měl vysvětlit vývoj infravidění, vzniklo by z nutnosti varovat murloky před vpádem suchozemců do jejich oblastí - tedy normálních teplokrevných tvorů.
4) "Mnoho zajímavých nápadů a postřehů," vs "Dílo má 16 stran, ale je v něm jen málo opravdu zajímavých nápadů."
Asi chápu, jak jsi to myslel, ale takhle to vypadá zajímavě :-) ... Tolik textu je zde zřejmě proto, že jsem jako autor cítil větší volnost při tvorbě legend a historie: podmořské prostředí asi málokterý PJ ve všech etapách vývoje světa podrobněji řeší, takže jsem měl pocit, že podrobnost mu nebude kolidovat s prvky jeho světa a jeho událostmi.
5) Příběh mi složitý nepřijde, kdybych chtěl psát pro rasu "složitý příběh", asi by to tu nikdo vidět nechtěl:-) Příběh navíc nebyl vymyšlen kvůli umístění rasy na server, spíše doplněn z mých myšlenek o světě, kde hrajeme, v oné době. To může být znát.
6) Hierarchie mohla být více rozvedena, asi by to neuškodilo. Takhle tedy doplním alespoň to, že murlok málokdy vidí ochránce v jiném murlokovi, spojence hledá spíše rovnou jinde, mimo kmen, už proto, že člen kmene vidí na podobné úrovni a s podobnou mocí (šaman>obránce>běžný obyvatel je logický zřejmý vztah, už jen podle počtu a zastoupení "profesí").
7) Vzpoura a nástroje: jistě, je to dobrý nápad, ostatně se to snadno může stát, například u murloků, otročících v dílnách města u moře (tento stav příspěvek nastiňuje)
8) Řeči. Máš pravdu s tím stereotypem, ale ono tak asi je nějak pro hru pohodlnější, i když ne vždy nutně logické. Asi jsem nemusel tolik oslabovat vliv samotných Dovedností na porozumění (sám tohle mám takto udělané, ale nenní to standard, takže by to tu asi být nemělo)
9) Kalendář: u teplých moří nejsou rozdíly až tak markantní, tím méně v hlubinách, nějaká lidová slovesnost se asi změnám období zřejmě věnovat bude, absencí kalendáře myslím spíš neoznačování dnů v týdnu, absenci "svátků - jmenin" či narozenin a ono počítání let. ALe toto vše vychází z pohledu, že čas se pořád obnovuje, vrací, samotným měřením nad ním ani v něm ale žádnou moc murlok nezískává.
10) Prastarou magii bych nerad rozebíral z hlediska vztahu k normální, úzce se váže ke konkrétnímu světu (což uvádím), jen doplním, že ona znalost má v tomto původ spíše v nastíněných stopách kolektivního vědomí než nějak záměrně předávané tradici.
11) OK, úprava povolání je zřejmě krok špatným směrem, nepovažoval jsem ale žádnou ze změn za významnou, je to spíše pro zajímavost a možnost murloka lépe se uplatnit v nějakém konkrétním oboru.
12) Díky za podporu, radši si přečtu ty slabiny či nedostatky, kvalita se snad odráží v hodnocení samotném.

Hamster:
1) Obecně k nekompaktnosti: asi to bude i tím, že jsem rasu napsal na jeden zátah jednou po obědě, potěšila mě, tak jsem ji v radosti co nejrychleji poslal ke schválení:-) jo, určitě se leccos dalo vylepšit, ale když čtu text jako autor a pamatuju si všechno najednou, nemám s textem pak v ničem problém, jak v struktuře tak v jiných věcech...
2) Obstarání potravy jsem asi příliš zjednodušil, pod "loví ryby" tak nějak zahrnuju i tebou popsané techniky, samozřejmě aplikované i na další mořské tvory. Sítě mají, to v příspěvku zmiňuji, navíc rádi pletou (a opravují sítě, uvedeno u městského života), takže je určitě využijí. Popsat třeba to mořské hospodářství by jistě bylo přínosné a i by mě to jako tvůrce bavilo, zrovna tady jsem se asi nemusel bát text natáhnout...
3) Písmo, zeměděství, otroctv atd.
Obecně mám s novými rasami trochu problém v tom, že autoři obvykle předpokládají jednotnou kulturu. Sám to sice dělám v lecčems taky, ale jen proto, aby měl PJ představu o typickém stavu u dané rasy. Popsal jsem tedy klasický stav murlockého zázemí, pozadí. Rasa to ale plnohodnotná je, i když primitivnější, NIC nebrání tomu, aby PJ použil murloky jinde než na pláži: murlocká "pirátská" loď, přístavní čtvrť - domky, doly, murloci se dokonce mohou, pokud tomu PJ bude tak chtít, stát i příznivci jiné víry, žít naprosto "lidsky", vzdát se své kultury. Stále ale zůstanou murloky. Především dobrodruhové se určitě budou od běžných obyvatel v tomto silně lišit. Nová rasa má podle mě přinést informace o bytosti jako takové, jejím obvyklém okolí a obvyklé kultuře, nechat ale prostor pro různé změny. Toto snad murloci splňují, leckde se to snažím v různých odstavcích nadhodit.
4) Nepřátelé: tady jsem si řekl, že to asi PJ snadno posoudí podle místa, kam je zasadí. Velcí predátoři budou určitě hrozbou i pro murloky.
5) Lodě: sami je nestaví, ale s radostí by asi nějakou nalezenou zkusili rozhýbat... a třeba se pak i se zálibou na ní plavit.
6) Osobní majetek: máme tu na mysli vesnici na pláži, třeba takový murlok kupec ve městě už na tom je úplně jinak... Ve vsi by se majetek týkal asi nějakých menších trofejí, snad náboženských sošek či amuletů či mušlí a třeba nalezených zajímavých nástrojů (nebozez z lodi, kormidlo, klidně i věci k ničemu, ale odlišné a zajímavé, které třeba mohlo vyplavit moře..
7) Murloci jsou mořská rasa původem, přímořská současností a plně využitelná i čistě na souši, co se možností týče. Zasazení rasy jako kulturního celku je snadné: zeměpisně na vhodná místa, dějotvorně podle potřeby tam, kde se využije primitivnější rasa s určitým potenciálem ke změnám. Ptáme se, jak použít krolly? U pekelníků či džinů asi tahle otázka byla dost namístě, především ale proto, že obě rasy měly potenciál produkovat jedince, silně ovlivňující svět, murloci jsou koncipováni jako rasa, která nemá na svět až takový dopad.
8) Cephalidové snad z WoW nejsou, pokud vím, někde jsem to slovo ale slyšel v minulosti, asi u karet Magic. Zatím jsem neměl důvod označení měnit, líbí se mi zvukem i blízkostí k výrazu HLAVOnožec (cephalon, hlava; z řečtiny, i inteligenci bytostí...

Díky vám oběma za kritiku, doplním ještě pro úplnost, že rasu opravdu ve světě používám a taky tak i vznikla: ne jako výmysl pro svět, ale spíše jako popis rasy již využívané.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] reputace: 1
Folcwine: +1
NEW     16:39:08 01.07.2009
Z díla je cítit nekompaktnost, tedy spíš že myšlenky přeskakují odtamtaď sem a zase jinam...
- v odstavci o jídle je zmíněn imho důležitý aspekt perel, který pro murloky a zasazení do světa (to důležité pro hráče/pj) je bezesporu jedním z nejdůležitějších.
- naopak mi v jídle chybí více mořských tvorů... když murloci jsou vázáni na moře, co takové řasy, mořské plody? organizovaný lov? (nahánění / lov velké kořisti (velryba)) - pro takto "primitivní" rasu v kmenovém zřízení mi přijde otázka obstarání potravy jako to nejdůležitější...
- zmiňuješ učenlivost, okoukávání... dokáží okoukat sítě? lov chobotnic do nádob?
- mořské hospodářství? řasy, mušle (nemusí přece pěstovat jen perlorodky, hlad bývá větší vládce)

obecně mi přijde, že dílo je ze 3 částí - 1) rasa obecně, 2) historie, 3) magie... ještě čtvrtou maličkou by mohla být murlok dobrodruh...

přijde mi zbytečné rozepisovat se o hlubinných murlocích ve skoro každém odstavci zvlášť, když nejsou nikterak důležití (pak stejně upadnou v zapomnění a bavíme se jen o těch suchozemských)
- otázka hloubení hlubinných jeskyní mi přijde jako nejzbytečnější informace

stavíš murloky na rovinu s ostatními rasami (snažíš se je tam dostrkat, aspoň takovým to na mě působí dojmem, že nejsou méněcenní), chybí jim však písmo a zemědělství, žijí v kmenech, často jsou otroky... nastiňuješ hodně věcí, ale třeba život ve městě? větší kmen než 2k10+x?

zajímal by mě osobní majetek (vím jen, že nepřenosný (téměř) nemají a že si brání své perly), přirození nepřátelé (vím jen, že mláďata moc nepřežívají a že kůže je moc dobře nechrání, zajisté ale mají i nepřátele v dospělosti (žralok)), zda se nebojí lodí, plout na ní (vím jen, že okoukávají plachty)

když jsme u těch dobrodruhů, máme tu mořskou rasu, ale mořské dobrodružství je jaksi... nikde... na servšeru je nějaké to vodní povolání...
- obecně mi chybí zasazení rasy do prostředí dračího doupěte jako takového - spíš tu objevuji takové výrazy, které nejspíš budou ze zmíněného WoWka (cephalidové)

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     10:24:32 01.07.2009

Velmi důkladné (možná až příliš důkladné) zpracování často používané, přesto pro DrD nezpracované, rasy murloků ze světa Warcraft(tm).



Mnoho zajímavých nápadů a postřehů, přesto s ohledem na délku díla jich mohlo být více (hustěji).



Kdo má rád neobvyklé rasy nebo hledá něco pro zpestření světa, či chce jen zaplnit díru v obojživelných rasách, ten si určitě v díle najde své.



****



Úpravy tagování (dílo přišlo otagované, ale bylo provedeno pár redaktorských úprav:

  • z tabulek vyhozena úprava písma (tyrkysové písmo na bílém pozadí vypadá příšerně a je nečitelné)

  • smazán nadpis (ten se generuje před úvodní tabulkou automaticky)

  • doplněny občas chybějící tagy „p“ a „/p“

  • odstraněno formátování zarovnání, aby bylo kompatibilnější s CSS styly, sjednoceny styly tagování

  • vyřazeny obrázky – nelze vkládat obrázky cizích autorů do svého literárního díla, jako by se nechumelilo




Podrobnější kritika:

<ol>
  • Na tomto serveru se to příliš nehlídá, ale je slušné (v praxi i nutné), aby se psali zdroje. Zde je zcela jednoznačně inspirací Murloci ze světa Warcraft. V anotaci by mělo být zmíněno, že toto dílo převádí Murloky z Warcraftu do podoby stravitelné DrD.

  • Dle úvodních čísel rasa je oproti jiným vyvážená. Nelogičkost nachází v infraviděním, které je pod vodou nepoužitelné. Čekal bych orgán na bázi postranní čáry, bonusy pro pohyb ve vodě (např. vyšší vodní pohyblivost a méně postihů za rozbouřené moře a za hloubku) a nízkou pohyblivost na souši.

  • Vzpomínám si na jeden spisovatelský vtip: „Píše jeden spisovatel druhému dopis – Promiň, že jsem napsal tak dlouhý dopis, neměl jsem mnoho času...“. Jde psát o něco stručněji a když se zachovají stejné informace. Dílo má 16 stran, ale je v něm jen málo opravdu zajímavých nápadů. Na rozdíl od pekelníků nebo džinů, se jedná o relativně přímočarou a jednoduchou rasu, velké kvanta nezhuštěného textu postupně uspávají. Doslova obří odstavce také čtivosti nepřidají (a to jsem ještě odstavce rozsekával). Opakování slova „murlok“ takřka v každé větě je také dosti uspávající.

  • Příběh kolem murloků je docala složitý, ale není nijak výrazný a zajímavý. Mnohem jednodušší, ale záživnější příběh mají například nagy (když už jsi je zmínil).

  • Nápad s životem ve kmeni a ignoraci biologické rodiny je velmi zajímavý. Ale i v rovné společnosti jsou někteří si „více rovni“. Určitě šaman bude nad obráncem,obránce bude nad lovcem. Podobná jasná hyerarchiem mi docela chybí. Šaman určitě bude v úctě více než běžný lovec a bude mít více pravomocí a z nich plynoucí větší „luxus“ (například vlastního trvalého bydliště). Hledání někoho mocného také zcela rovnostářské společnosti nehoví, protože nezřídka ambiciózní murlok-šaman se stane tím mocným, ke kterému ostatní murloci hledí s respektem (a pak daný šaman např. si udělá spojence v pirátském kapitánovi).

  • Učenlivost a technická úroveň mi tak trochu připomínají Čapkovi mloky. Zajímavým spestřením by mohla být právě nějaká podobná “Vzpoura m(ur)loků”, kdy m(ur)loků obrátí nástroje otrokářů proti nim samotným.

  • Často v NR vídám stereotyp – rasa se obecnou řeč naučí, ale nikdo se nenaučí jejich řeči. Když někdo umí murlocky dobře, tak se s nimi nějak domluví. Pokud umí na stupni dokonale, tak bude rozumět, i když obojživelníci budou mluvit nezpomaleně. Kdo žije v jednom kmeni s murloky jednoduše se murlocky časem naučí dokonale. Podobně tomu je, když murlok žije mezi lidmi, také se naučí „dokonale“ lidskou řeč (nebude to úplně zřetelné kvůli nekompatibilním hlasivkám, ale bude rozumět i rychlodrmolícímu východoslovákovi, pokud mezi nimi bude žít dostatečně dlouho).

  • Přijde mi podivná úplná absence kalendáře – možná neznají letopočet, ale určitě mají něco jako lidové pranostiky, pro určení a rozeznání opakujících se ročních období.

  • Koloběh života a náhled na smrt jsou zajímavé.

  • Lidová slovesnost patří mezi nejméně spolehlivé zdroje znalostí. Psaný text buď přečká věky nezměněn, nebo je ztracen. Lidová slovesnost se mění z generace na generaci. Jsou sice rasy jako Tuskonové ze SW, které mají příběhy staré i několik tisíc let a stále přesné, ale těch znalostí není tolik. Ne tolik na to, aby to vydalo na nový obor magie. Magie také prochází evolucí kdy dokonalejší formy mygie vytláší ty méně dokonalé – jde tedy předpokládat, že prastará murločí magie bude slabší než kouzelnická, nikoli naopak.

  • S murlockými úpravami povolání zásadně nesouhlasím. Buď všechny rasy dostanou zvláštní úpravy dle povolání nebo žádná (nebo taková rasa, která je na tom založena – například takoví démoni, kteří se tělesně vyvíjí podle toho, jaké mají povolání/účel). Správně by to mělo být tak,že má jak bonusy, ale i vyvažující odpovídající malusy (tak jak to máš u zloděje, tam je to vyhovující).

  • Strukturalizace díla se postupně v díle mění a vyvíjí. Dílo není ucelené. Nejlépe to bylo vidět na nestejnorodém tagování, které se lišilo kapitola od kapitoly. Chce to vícekrát po sobě přečíst a dílo sjednotit.

  • Nathaku o šablonu pro tagování prosit nemusíš, šablonu si můžeš sám stáhnout, když si zobrazíš zdrojov kód dané stránky a v něm najdeš tagování samotného díla ;-)
  • </ol>
    Možná se zdá, že chyb jsem našel neúměrně více než kladů. Nelekej se, je to tím, že jsem se v podrobné kritice zaměřil na nedostatky. Kdybych měl vypisovat i všechny dobré věci, tak by už tak dlouhá kritika byla ještě delší.

    Držím palce při další tvorbě. Po dlouhé době, kdo se blíží Nathakovi ;-) a jedna z nejdůkladněji propracovaných ras na serveru. Držím palce do OHZD.



    Soutěže
    O Hlavu Zlatého Draka


    News
    Aktuality
    Novinky
    Bugfix


    Vzhled
    Family Silver
    Historic
    Simple Ancient Dark
    Simple Ancient Light
    Simple Evolved Dark
    Simple Evolved Light
    Timmothy Gold


    Komunikace
    0 přihlášených uživatelů
     
    Chat (0 online)
    Moudrá Sova
    Fórum
    Ankety


    Control
    Registrace
    Nick:
    Heslo:
     
    Zapomněl jsem heslo


    Doupě jinde
    Na PragoConu
    last.fm
    Facebook

    Vygenerováno za 0.10511183738708 sekund.
    © 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
    DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
    Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
    využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
    Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
    Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách