www.Dracidoupe.cz



Ereni

Příprava pro tisk (tisknuto 2862x)
Autor: Isar
Přidáno: 15:11:04 07.07.2008
Hlasovalo: 12
Průměrné hodnocení: 2


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Hejpockej    [pošta] NEW     21:04:19 26.08.2008
Ve všem v podstatě souhlasím s Folcwinem, až na to, že neznám Ablion a nemůžu soudit jak hodně se rasa Eren inspirovala rasou Iskai.
Rád bych přidal pár svých narážek. Vůbec jsem nepochopil jak se na jídelníčku šelem v lidském těle ocitla vegetariánská jídla. Stejně jako sem nepochopil, proč jsou učenci a úředníci v nejvyšší třídě společnosti. Neměla by pralesní civilizace dávat důraz na lovce? Dále pak polštářky na nohou zaručující neslyšitelnost, mi připadají zvláštní, neboť hobit také nemá bonusy za chlupaté nohy. S tím , že někod píše, že je to dobrý nápad narasu, nesouhlasím, byl už mnohokrát proveden, jen jinak.
Celkově nic moc dávám 1*.

Hejpočkej

Ikonka uživatele Edgar    [pošta] NEW     15:29:05 22.08.2008
Tak, či onak, rozhodl jsem hlasovat 0. Některým se to možná může zdát podivné, ale předpokládám, že většina z vás nečetla dílo v moudré sově - Iskai (autoram aritma). Když jsem celé dílo pozorně přečetl, usoudil jsem, že se jedná o velký stupeň plagiarismu (pokud tak není, velmi se omlouvám), jelikož díla Iskai (zveřejněno pouze na moudrá sově) a Erena více než podobají. Nevím, mohla to být náhoda, a pokud mi někdo tak dotrvdí, znovu se velmi omlouvám.

Edgar

Ikonka uživatele Sephitan z Elisoru    [pošta] NEW     11:57:51 25.07.2008
Je to rozporuplné dílo. Už po prvních řádcích sem byl zmaten, nevím zda čtu rasu domorodou nebo civilizovanou. V popisu je psáno cosi o kusu hadru okolo pasu což vypovídá o domorodcích, což podporuje i fakt, že žijí v pralesích a lesích a hned na to zmínka o tom, že jejich úředníci se oblékají pestře.. Mno nevím, asi by to chtělo trochu dopracovat..

Nápad na rasu dobrý, provedení kulhá
2*

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     20:00:55 07.07.2008
2*
Z díla mám rozporuplné pocity. Na jedné straně stojí zajímavá představa rasy a jejího prostředí (Albion jsem nehrál - nesrovnávám) proti hromadě chyb a nedodělků.

Pokud kapitolka o náboženství chybí schválně, měla by být v díle poznámka. Dost mi také chybí pohled Erenů na hráčská povolání. Pokud v nic nevěří, co si myslí kněžích?atd. Nehodlám dílo nijak podrobně rozebírat, to už udělal Folcwine (s většinou jeho bodů souhlasím). Anotace je imho úplně nesmyslná.

PinHead

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     18:34:48 07.07.2008
Já jen dodám, že s Folcwinem souhlasím v drtivé většině toho, co napsal, přesto je můj dojem z díla o něco lepší než jeho a k hodnocení 2* jsem došel z druhé strany, tedy od trojky.

Ikonka uživatele Aritma    [pošta] NEW     17:22:58 07.07.2008
Jen strohá poznámka:
Vzdávám se hodnocení, jelikož zanedlouho se tu objeví rasa Iskai. Autorovi se omlouvám, ale toto zpracování mi rozhodně nepřipadá vhodné a dostačující. Pokud jde o zmínku, že se iskai nechal inspirovat, mám dvě možnosti. Buď z nich ponechal tak malo, že z nich nic pořádného nezůstalo, nebo je dokonale nepochopil.

s pozdravem Aritma

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     15:11:04 07.07.2008
1) Příběh s Orkenem nemá hlavu ani patu. Orken jde lesem, aby našel mýtickou rasu, pak něco uslyší, poleká se, zraní se svou neopatrností a v závěru čeká naději na záchranu. Nebylo by na škodu si před psaním příběhu, aspoň v hlavě sepsat osnovu, jak by se měl příběh vyvíjet? Příběh by pak mohl mít mnohem vyšší kvalitu. (malé mínus – kdyby příběh nebyl vůbec dílu by to jen prospělo).

Ani další pokračování příběhu nejsou na tom lépe. V druhé části se v příběhu ztrácí pojem o čase a místě a celkově působí spíše zmatečně, než jako zkrášlující podkresový příběh. Každý úsek příběhu jakoby ani nesouvisel s předchozím nebo následujícím úsekem, připadnou mi ty úseky poslepované jen tak naoko.

2) Kapitola legenda je na tom mnohem lépe, už udává nějakou věc, kterou může PJ využít. Sice žádná převratná originalita nebo zpracování, ale už je to použitelné. Poučení o minulosti nejvyšší šamanky Irii, je dle mého názoru na úrovni. Ukazuje to, tak mohou lidé (mylně) smýšlet o ostatních. Celkově všechny citace učenců a rádobyučenců jsem uvítal, ukazuje to možné předsudky vůči neznámé rase (malé plus).

3) Popis vzhledu také není na nejvyšší úrovni. Zde bych pro příště doporučil, kdyby se začal popisovat celek (první dojem), např.: „Eren je štíhlá humanoidní rasa velikosti přibližně člověka s mnoha rysy kočkovité šelmy – ocas, X coulové drápy na prstech, kočičí nohy s měkkými poštářky na chodidlech pro tichý pohyb, nazelenalá kůže a zelené vlasy.“

Teprve poté bych rozepisoval jednotlivé zvláštnosti. Podobný shrnující úvod v popisu, slouží k tomu, aby si čtenář hned rasu představil. Popis, kdy až na konci se dostaneme ke správné představě, je dle mého špatný. (popis *)

4) Popisy domovů už jsou o poznání lepší, dá se představit, jak asi takové město vypadá. Možná by to chtělo dopsat mnohem více zvláštních rostlin a jejich funkcí, aby PJ tak rychle nevystřílel prach, aby bylo co objevovat i při třetím sezení hry v Erenském městě a ve sklepeních. V Albionu jich bylo mnohem více, stačilo si jich jen všímat – velké pochodující kytky (po dotyku se rozutečou), žravé tlamy (vše co do nich spadne bez milosti sežerou), rostlinné pasti (rostlinné chapadlo reagující na světlo), rostlinný gauč.

Také nevidím důvod se omezovat Albionem a nepřimyslet mnoho dalšího – rostlinné dveře, schodiště, které se postupně mění, rostlinný výtah, houby s lesklým povrchem pro osvětlení tmavých míst atp.

Inspirace se ztroskotáním dvou hlavních hrdinů raketoplánem do džungle a následná záchrana Iskai je sice hezká, ale dle mého nepatří do popisu jejich domovů, jako spíše do popisu jejich chování a vztahu k jiným rasám. (domovy **)

5) Kapitolku chování a soudnictví; vzdělávání (absence zákonů, přesto rychlé a spravedlivé procesy) určitě rádi zkritizují jiní. Prospělo by, kdyby se autor více zaměřil na charaktery. Chtělo by to podrobnější a účelnější popisy popisy, např. kdo jsou ti šamani, jakou mají moc a jak se k nim chovají ostatní Ereni, jak většinou vypadají, aj - dle mého podobné detaily by dílo hodně osvěžili (chování *)

6) Rinn (neboli Trii u Iskai) – autor jej trochu pozměnil, ale pravidlově neošetřil. Chybí údaje, jako jak dlouho se musí na poslání telepatické zprávy soustředit. Jaké mají omezení v počtu použití. Jak působí telepatie, když se dotknou navzájem čelem – v čem je výhoda takové telepatie (vyjma toho, že nejde tak jednoduše odposlouchávat). Kolik převtělení je asi takové maximum, než začne postava šílet.

Převtělení také není zrovna nejlépe vyřešeno. Vyvstávají otázky, co se stane s pamětí převtěleného, dokud tělo ve kterém je, nebude 6 let stré? Originální Iskaiové rituál provedli a duše se hned přesunuli (bez jakéhokoli zpoždění). Když při Erenském rituálu je dítě zabito a paměť přesunutého se ještě neaktivovala, jak se vlastně takové dítě chová? Mělo to být ošetřeno nějakými pravidlovými principy, například by to mohlo být porovnáno s druidským kouzlem Útočiště. Nějaká ztráta zkušeností by mohla být přínosem pro dílo – přenos je sice vždy úspěšný, ale vždy při přenosu se něco málo ztratí. (Rinn *)

Ocas má dle mého zajímavě vyřešeny parametry a ovlivnění boje. Ironicky posílí neválečnické povolání v přímém boji. Zasloužilo by si to lepší příklady, co vše je možno s ocasem provádět za akce (je možno vsunout klíč do zámku a otočit jím? Je možno odsunou závoru u dveří? Je možno provádět s ocasem vrh dýkou? atp.) – (ocas **)

7) Statistiky – Opravy na schovávání a tichý pohyb jsou přehnaně vysoké. Stačí si uvědomit, že pravidlové rasy mají pouze bonus +5% na hledání (buď objektů nebo mechanismů nebo lepším hledáním neoplývají). 5% a 60% je závratný rozdíl. Jistou snahu o vyvážení přesto vidím - na jedné straně tichý pohyb, omezená telepatie, vyšší útočnost pěstí na druhé straně podprůměrné statistiky (součet bonusů -4). Stále se jedná o nevybalancovanou rasu, ale není to tak hrozné. Doporučoval bych vyvážení pařátů postihem na jemnou ruční práci (zlodějina, psaní, alchymie atp.).

Dlouhý luk pro pralesní rasu mi přijde divný – dlouhý luk je zbraň pro pláně, nikoli pro džungli. Pro prales jako vrhací rodovou zbraň spíše oštěp, flusačku nebo například prak (nikoli luk, natožpak dlouhý) (statistiky *)

Zhodnocení: Abych pravdu řekl, mám z tohoto díla rozporuplné pocity. Pravidlové zpracování pro DrD je víc než podprůměrné. Převod rasy Iskai se také moc nepovedl, protože hlavní krása Iskaiů zůstala jen v Albionu, nepřenesla se do tohoto díla (můj subjektivní názor). Dílo obecně je moc povrchní, nijak zvlášť nejde do hloubky. Erenům ani po třetím přečtení díla, jsem „neviděl do duše“. Jeden z kladů je ten, že autor se nesnažil o doslovné přepsání rasy z počítačové hry, že do díla dal také kousek sebe. A to se cení.

Vždy když vidím, jak nováčci se derou do rubrik, jako jsou Nové rasy, nestačím je obdivovat za odvahu. Ale jak už to bývá, kdo si utrhne velké sousto, tak jej dobře nepožvýká. Žel to je problémem i tohoto dílka.

Přemýšlel jsem, že bych vrátil dílo k přepracování, ale pak jsem se zamyslel nad tím, kolik by práce musel autor vynaložit, aby se hodnocení výrazně zlepšilo. Moc, skoro všechny kapitoly by se museli celé přepsat, aby se dílo dostalo nad průměr. Proto jsem dílo schválil, aby autor hned viděl plody své práce a další dílo psal, až si přečte zdejší (jak doufám kvalitní a podnětné) kritiky a načerpá znalosti pro další tvorbu.

Dílo mi hodnocení balancuje mezi 1* a 2*. Nakonec jsem zvolil vyšší hodnocení, za odvahu a za snahu.

Hodně štěstí a chudě do další tvorby přeje
Focwine, redaktor NR

P.S.: Tagování z větší míry je autorova práce, já jsem pouze doplnil chybějící tagy (p)



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.0050590038299561 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách