www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Kněz Světla

Příprava pro tisk (tisknuto 1679x)
Autor: Farnivor
Přidáno: 22:10:26 18.04.2014
Hlasovalo: 7
Průměrné hodnocení: 3.71


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele Sccion *   [pošta] nové     21:32:59 25.04.2014

Tady si dovolím ventilovat svůj názor, že nejednoznačnost ohledně Světla je dle mého názoru kladem a dobře koresponduje s kněžským povoláním. Řekl bych, že božstva všeobecně vytváří, nebo by snad dokonce *měla* vytvářet, určitý protipól právě informačním tokům mágů i alchymistů. V podstatě jako dnes - myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že část obyvatelstva vnímá vědu a náboženství jako protiklad. Zatímco věda je ta "vysvětlující" a "zjišťující", tak náboženství stojí na základech osobní víry a rozvíjení vnitřní osobnosti, oproti kumulaci znalostí.

Stejně tak u tohoto povolání je stanoveno, že Světlo se vyjádřilo několika věrným a poté není žádný jeho projev zaznamenán. To v podstatě možné vnímat jako jeden z nezpochybnitelných pilířů náboženství, který by přílišnou racionalizací mohl padnout.

Chápu, že Dakeyras měl na mysli hlavně informace pro PJ, ale i tak si myslím, že vůbec není na škodu, když božstvo bude i pro něj velice tvárnou entitou. ;)


Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     9:11:52 24.04.2014
tak je možný si to vyložit i tak, že jsi je skutečně nezmínil, ale pak je matoucí, to že jsi zase zmínil, že nesmí používat štít... (což možná nemusí být na škodu jej použít. u mnicha mi nevadí štít a odliší jej to od kouzelníka)

Ikonka uživatele Farnivor *   [pošta] nové     22:48:20 23.04.2014
Na zmíněného kněze se určitě podívám, díky za tip. Co se Světla týče... nechtěl jsem všem podsouvat svou myšlenku, ale nechat je s ní pracovat podle svého... každopádně je pravda, že by se to asi hodilo. A zbraně... vypsal jsem jen ty, které může používat, a mězi nimi jsou jen vrhací a žádné střelné. Omlouvám se, pokud jsem nepochytil podstatu dané drobnosti... možná jsem to tam měl striktně napsat, v tom případě chápu. Díky moc za komentář.

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     17:10:07 23.04.2014
Já osobně bych řekl, že mi chybí velice podstatná část:

Co skutečně je to světlo?

ve světě, kde jsou theurgové, mágové a draci to není informace nezjistitelná, byť se o to zastánci víry mohou snažit a střežit podstatu Světla řádně (uplatit nejlepší theurgy, aby zamčeli tuto informaci, pořád tu jsou možnosti to prolomit., najít ve starých grimoárech, kdy to někdo zjistil předtím, než se tato informace zamčela,...
A navíc to lépe umožní PJ uchopit hru a svět a pak třeba i bez precizního vyjmenovávání "temnoty" dokáže odhadnout co temnota je a není.
Vím, je tu zvykem psát díla právě pro postavy, ale i v pravidlech je na začátku část věnovaná schopnostem postav, která má znát alespoň ze začátku jen PJ a tohle by patřilo sem. Možná i pár dalších věcí.

Velmi dobrý kněz a jeho podpovolání se skrývá i v putice u stolu 2537 a ke stažení na jeho nástěnce. Ideově mi přijde lepší, ale také slabší, řekl bych že i výrazněji. Doporučuju Farnivorovi, aby si jej přečetl a pochytal pár myšlenek a prosil je svým sítem co se mu hodí a co ne až bude pokračovat.

mezi drobnosti bych pak přidal, že postava by neměla používat střelné zbraně, nebo maximálně krátký luk a malou kuši.
Následuje ZSM...

Ikonka uživatele Farnivor *   [pošta] nové     23:19:29 19.04.2014
No, s tím mám poměrně problém, protože od doby, co vyšlo DrD 2.0 jsem vlastně 1.6 nehrál, a tak je poměrně složité nějak postavu vyzkoušet... nicméně zkušenosti jsem úplně zasklil a omlouvám se za to. Dodatečně bych to viděl na tabulku zkušeností podle alchymisty, přesto je to věc, o které jsem vůbec nepřemýšlel.

Ikonka uživatele Sccion *   [pošta] nové     22:42:06 19.04.2014

Vida, jeden formální nedostatek dodatečně objeven - chybí informace o potřebě zkušeností.

Nechtít přesílené povolání je chvályhodné, ale má jeden háček, totiž že stejně tak nevhodné je i povolání se slabými schopnostmi. A nalézt tu správnou hranici je velkou výzvou pro každého tvůrce a je vždy vhodné, když nové povolání projde hrou a pokud možno i několika hráči. Nu, a když ne, jistě se vždy najde milý kritik, který na to taktně upozorní. ;)


Ikonka uživatele Farnivor *   [pošta] nové     23:13:54 18.04.2014
Zdar.
Moc děkuji za připomínky. Do budoucna mi hodně pomohou. Co se příkladů týče, jde o záležitost, která mi vůbec nedošla a kterou se pokusím v příštím příspěvku, který bude navazovat na toto dílko, použít. Co se temnoty týče, důvod, proč není přesně specifikována a proč na ni není kladen důraz, je prostý. Tvoří totiž základní kámen příštího dílka. Jsem toho názoru, že by specifikace tamnoty takhle brzy mohla být možná až příliš zdlouhavá na to, že s temnotou kněz na nižších úrovních pracuje jen velmi málo. Co se bojových schopností týče, je pravda, že jsou trochu podhodnocené. Popravdě jsem se asi moc krotil, aby kněz nebyl přesílený, protože taková povolání nemám rád... což byla, jak se zdá, chyba.
Díky za hodnocení i schválení.

Ikonka uživatele Sccion *   [pošta] nové     22:10:26 18.04.2014

Zdravím všechny příznivce chybějících povolání v DrD,

dostává se nám do rukou materiál, který, jak sám hlásá, není z prvních na tomto poli, a dost možná nebude ani posledním. Nutno však podotknout, když prohlédneme výpis nových povolání, že není až tak moc častým. A v jistém směru jde tato varianta poměrně nevyšlapanou cestou.

O co tedy jde:

Jedná se o povolání, které si jako základ bere instituci katolické církve. Přiznám se, že si marně vybavuji variantu na téma kněze, které by tomuto vzoru bylo blíže. Takový přístup má několik nesporných výhod. Lze pracovat s již existujícími představami, jak může dané povolání fungovat ve světě a dokonce je možné aplikovat i známé stereotypy, předsudky či fakta, kdo jak chce. Jistou nevýhodou by se pak mohlo stát to, čemu se snažili tvůrci dračího doupěte vyhnout například v jejich sekci o ďáblech, kam přidali prohlášení, že se rozhodně nechtějí dotknout žádného náboženského přesvědčení hráčů. Takže i zde by bylo možné se zamyslet, zda je vhodné zahrnout do jakékoliv herní skupiny takovou organizaci, u které podobnost s historickou realitou *není* čistě náhodná. To už však bude otázkou osobních preferencí.

Autor ukazuje velmi dobrou znalost historie a dokonce i znalost latiny, což je pro někoho jako já potěšující. Část historie je poměrně důležitá, ve stručnosti je popsán účel, vznik, rozvoj, působení i šíření dané víry, což vzhledem k nepříliš veliké rozsáhlosti textu považuji za klad. Vše je srozumitelné, jasně dané, použitelné do různých světů, zkrátka, prakticky není co vytknout. Osobně bych pak doporučil pasáž, ve které se k principu Světla vyjadřují určité skupiny obyvatelstva -> dobrá ukázka využití již zmíněných stereotypů, tentokrát z druhé strany.

Je tu však i něco, co jsem se nedozvěděl a co mi připadá též dost podstatné. Jedná se o protiklad Světla, o Temnotu. Z textu vím, proti čemu Světlo brojí, jaké typy nestvůr se snaží z tohoto světa vymýtit, ale nikde se nedozvídám o Temnotě samé - její motivaci, projevy, nic nevím konkrétně. Ono z jedné strany lze pochopit, že se jedná o záměr. Ostatně už ze zbytku díla je patrné, že je čtenáři ponechána volnost jakékoliv interpretace i toho nejvyššího z principů řádu, ale přesto je o Temnotě řeč tolikrát, že bych rozhodně ocenil pár řádků navíc. Například získání poměrně velkého množství přízně za setkání "tváří v tvář Temnotě" mi popravdě zas tak moc neřekne. Stejně tak smrt jednoho ze zakladatelů řádu pro přílišné experimentování s temnotou zní jako hrátky s radioaktivitou, ale opět - o temnotě se nedozvídám vůbec nic. A v tomto případě bych opravdu volnost raději vyměnil za informovanost.

Schopnosti se mi obecně zamlouvají. Kupříkladu "rituály", kdy kněz vejde do obce, je obestoupen lidmi a uspořádá pobožnost, během které přijde do kontaktu s lidmi, snesou se k němu stížnosti veřejné i osobní a herně tímto způsobem získá informace - velmi povedený koncept. Vše naznačuje na investigativní charakter povolání, konečně i rétorika a vetření do přízně mohou pomoci zvyšovat informovanost a přirozená kněžská autorita se soudní pravomocí, které se úřad kněžství obvykle těší, vytváří dle mého poměrně přirozený a snad i reálný obraz kněze. Popis schopností samých je poměrně skromný, což naznačuje dost velký důraz na RP typ hraní, což se ale u charismatických povolání beztak tak trochu předpokládá. Nicméně absence příkladů je něco, co si dovolím vytknout. Ne důrazně, ale dovolím.

Schopnosti bojovějšího charakteru a kouzla se pak vydávají cestou, kterou si myslím, že by nemusely. Není bez zajímavosti, že magenergii si kněz nemůže doplňovat denně, ale jen jednou za dva dny, což jde přesně opačným trendem schopností, se kterými se setkávám v poslední době. Místo podpoření častého používání schopností a zvýšení akčního podílu postav například v boji je knězi sice poskytnuta dvojitá magenergie, ale za cenu toho, že si ji nemůže doplňovat jako kolegové hraničáři a kouzelníci. Podle mě k tomu však není důvod. Kněz je prakticky ve všech ohledech slabší než jeho spoludružiníci. Nevyniká v boji, útočná i podpůrná kouzla jsou slabší (a ne nutně levnější), než jaká má k dispozici kouzelník, v léčení není tak efektivní, jako hraničář. Zkrátka, v této podobě si lze sice kněze představit jako poměrně cenného spojence mimo boj, ale v boji bude opravdu málo platný a jeho podpůrný úkol se zdá, také nebude zcela naplněn, protože musí šetřit zdroji dokonce více, než ostatní postavy. Osobně bych se tedy nebál schopnosti i výrazně zlevnit, nebo je dokonce poskytnou skoro zadarmo (například bonus k iniciativě), protože když už se stal tou postavou, kterou je třeba chránit, myslím, že by bylo vhodnější, aby měl tu možnost podporovat své spojence v podstatě každé kolo, ne jen jednou za čas a ještě s obavami, zda to nejsou vyplýtvané zdroje.

Závěrem je tedy bojová část dle mě víceméně jediným místem, se kterým bych měl tak nějak u tohoto díla problém. Jinak se jedná o počin přinejmenším nadprůměrný, po formální stránce v podstatě naprosto v pořádku (snad až na ty příklady) a i když se přiznám, že z celkového dojmu mě osobně až zas tak nenaplňuje, není důvod upírat mu hodnocení spíše vyšší.




Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
27 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.74715805053711 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR