www.Dracidoupe.cz



Mnich 1.-15. úroveň

Příprava pro tisk (tisknuto 1622x)
Autor: TheLacrot
Přidáno: 0:09:59 01.02.2017
Hlasovalo: 6
Průměrné hodnocení: 2.33


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele TheLacrot    [pošta] NEW     23:14:21 09.02.2017
Díky za všechny postřehy, je to pro mě pocta! :) Toto povolání jsem chtěl stvořit proto, že mi chybělo v DrD povolání, které má spíše podporovat skupinu a být jakýmsi "léčitelem". Klasický kněz se mi dělat nechtěl a tak jsem postupně přišel na to, proč zrovna mnich. Ač je můj mnich věřící v Daroona (boha síly, ohně a oceli) a Beles (bohyni moudrosti, úrody a počasí), tak jsem se snažil o co nejkomplexnější schopnosti a kouzla. Jakožto klerik by měl být spíše na úrovni horší tankovací postavy. Záblesk víry ještě přehodnotím. Silné léčení bez magenergie beru jako takovou speciání ultimátku, která má podtrhávat jeho roli "chodící lékárny" - zvláště u Světce. Kouzla na zastavení zrůd a hlavně démonů budou v pravidlech pro experty. O dalších spellech jsem přemýšlel, ale když to sečtu, tak Světec jich má 26 a Klerik 25 a to myslím do 15. úrovně ujde, ne? (taky jsetli jsem se nepřepočítal...)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     7:27:04 09.02.2017
Docela škoda že se tu neukázal ještě autor a taky by mě zajímalo proč Gonzáles hodnotil jak hodnotil. Je pravda, že mi dorovnává hodnocení, které bych si po delším rozmýšlení opravil na 3 (a časovou rezervu jsem nestihnul) ale 2* už mi přijdou přece jen jako níž, ale třeba jsem taky něco nepostřehnul

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     15:01:39 02.02.2017
Hezký příspěvek, který by mohl mít potenciál. Upozorňuji, že se dívám na tento příspěvek jako na konkurenci ale zároveň mám rád tu kreativitu, takže bych rád byl konstruktivní. Začnu tedy chválou. Nejvíc se mi líbilo kouzlo Uzři nemrtvé, myslím, že časem by z toho mohl mít světec i pasivní schopnost.... pak ě zaujalo také najdi přístřešek, což mi přijde jako šikovná vychytávka a dá se i prakticky využít...zajímavé mi přijdou i výplody zahrady resp. léčivé masti a jejich zvláštní použití (na konkrétní typy zranění), zpevni hůl (zde není nutné psát že okovanou, proč by nemohlo kouzlo zpevnit jakoukoliv hůl) a nápad se žalmy, byť zpracování už se mi až tolik nezamlouvá.

Je tam několik věcí, které mi přijdou přesílené a jiné naopak neefektivné. Předně se mi nelíbí kouzlo Vřelý úsměv. Jedná se o psychyckou magii. To je jako byste seslali hypnózu. Je to běžně dovolené? Navíc pasti jsou dost vysoké a rozlišení na základě přesvědčení se i zrovna u tohoto kouzla moc nezdá. Navíc vidím jasný průnik s kouzlem uklidni.
Dále mi vadí kouzlo klidný spánek, které je v důsledku neskutečně mocné (chápu že 12 magů je v poměru na magenergii mnicha hodně) ale mohla by tu být alespoň poznámka, že pravděpodobnost může PJ snížit na základě okolnosti (např. ve skřetí jeskyni, kde se to hemží nepřáteli, se skupina vyvalí u ohniště a v klidu si zdřímne. Jejich ohně si nikdo nevšimne a vyspí se do růžova?
Dále pak AURA ochrany, proti nemrtvím resp. všem tvorům je to velmi silné. Doporučil bych zvážit a porovnat s kouzlem velké ochrané kouzlo odo kouzelníka.
Záblesk víry a vůbec útočná magie je hrozně slabá a prakticky by bylo plýtvání ji používat.
Léčení bez pomoci magenergie zase hrozně silné.
A Zažeň tmu j sice hezký nápad, ale aby mělo světlo sílu slunce za 3 magy a tím zkameněl troll, byl zabit nějaký nemrtví nebo měli skřeti a jim podobní velký postih, to mi přijde vcelku ultimátní.
Bojový kněz a vícenásobné útoky jsou trochu ošemetné. Takto nastavený má bojové schopnosti bojovníka (pochopitelně se mu v boji nevyrovná) podle mě Mnich do první linie nepatří ale to je asi věc názoru.
V neposlední řadě není řešeno jaká je magie mnicha. Jako kouzelník? Jako hraničář? Dá se taková magie zlomit a jak?
Trvalé odstranění únavy je také vcelku silné ale asi by se to dalo použít, magie je magie.
Doporučuji omrknout moje povolání, pročíst co mi tam kritizovali a použít z toho co budeš chtít. (navzdory kritice se mi tvůj příspěvek líbil a to co jsem na začátku chválil nejspíše použiju, a proto tu jsem ne? nechat se inspirovat) Za mě 3, ale je tu jasný potenciál, udělat z toho něco víc. Nebál bych se přidat kouzla a když už bojový mnich tak třeba omezit jen na ty tupé zbraně (což je časté v RPG hrách....) jen tak dál

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     14:54:39 02.02.2017
PS: autorovi bych doporučil dílo ještě pořád strčit do Moudré sovy, kde se jistě rádo staví ještě pár lidí, když ví, že tam mají s čím pomoct a doladit dílo k "dokonalosti" jistě má potenciál na to se zlepšit a dopilovat. Obzvláště když stojí na kvalitním základu.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     12:36:42 02.02.2017
Tak já jsem s dílem poměrně spokojen a jde v duchu pravidel 1.6 takže snadno zapadne do hry. Nesnaží se zbytečně vymýšlet vlastní mechaniky a dovednosti, které již existují, což je další klad. Čte se dobře, byť stroze, ale o to líp se dohledá informace.

Teď detailněji - na prvním stupni bych dodal že je to poměrně "nudné" a možná by si zasloužil něco víc než jen onu "lékárničku". Vřelý úsměv je fajn a přidal bych klidně ještě něco podobného.

Další úrovně už se stejně moc odvázali. Jen jednou až moc - žalmy by si zasloužili zdražit a to hodně. Je to produkt, který se dá připravit dopředu a tak pokud má družinka týden čas a peníze na pergameny udělá ze sebe superboost killery. I přes omezení 2 žalmů na postavu. Dokonce bych to omezil aspoň na začátku že světec může napsat pouze 1 žalm a na vyšších úrovních žalmů postupně více.

Dovednosti povolání od 6 do 16. úrovně jsou krátké a plytké oproti dalším povoláním. I válečník si více počte. Takže je tu něco špatně, protože to není jen o stručnosti díla.

Samozřejmě rozumím, že je těžké sepsat kněze bez konkrétního boha a tím i nějakých dalších specifikací s ním spojených. Z obecných inspirací bych přidal více možností boje proti nemrtvím, démonům a magickým stvořením. Nesouhlasím se Zmazalem, že je do boje Klerik nepoužitelný. V této podobě sice trošku pokulhává, ale možnost šupinové zbroje, vysoké odolnosti a některých dovedností z něj dělá velmi dobrého "tanka" který může stát vedle válečníka, který tedy nepřátele bude i kosit značnou rychlostí, ale rozhodně nebude poutat jeho pozornost, jestli už náhodou nejde k zemi. Dobře tedy nahrazuje hraničáře a přitom jej úplně nekopíruje.

jako přídavek bych navrhnul různé "ochrany proti" (účinkům kouzel, různým typům útoků, hnusných vlastností některých příšer, jako je ubírání hodnot, úrovní,...)

Postavám od 6. úrovně bych přidal i nějaký "specifický" předmět, který by je ještě pozdvihl. Takový klerik by si zasloužil řádové kladivo a světec nějaký medailon?


Ikonka uživatele Zmazal    [pošta] NEW     14:03:16 01.02.2017
Přidám svoje poznatky a postřehy:
Jak psal Sccion, je tam pár technických chybek, které ale většina myslících hráčů pochopí - např. kolonky "rozsah" a "dosah" jsou trošku pomíchané do sebe, ale v zásadě pochopitelné. Jinak nic, s čím by se nedalo hravě popasovat holým rozumem. Snad jen fakt, že bonus proti válečnickému zastrašení je humanoidním postavám dikcí původních pravidel málo platný, protože na ty se vůbec nedá použít. Nicméně pokud by se dělala anketa o nejméně vyvedenou schopnost z původních pravidel, právě zastrašení by bylo žhavým kandidátem na umístění hodně vysoko, takže jej většina skupin zaměňuje za nějakou použitelnější variantu a pravidla odsouvá na druhou kolej. Předpokládám, že ze stejného důvodu tam ten bonus je, jelikož rozumný hráč zastrašení překope a nenechá se poněkud nudnou verzí pravidel rozhodit, a pak má bonus proti němu smysl. Poněkud zbytečně komplikované mi přijde určení procent na hledání svatých míst a předmětů, ale zase nejde o číslo, které by člověk hledal sedmkrát za sezení a v průběhu boje, takže proč ne.
Ale celkově se mi povolání líbí. Tak trochu bere hraničáři jeho smutný úděl "chodící lékárničky" a přesouvá jej na mnicha. Je to vyloženě support ve skupině a myslím, že se lépe hodí RP zaměřeným družinám, než těm, které kosí nepřátele po tuctech. Z článku je patrné, že narozdíl od pouhého počítání čísel, léčení počítá s konkrétními zraněními (popáleniny, zlomeniny atd.) To samo o sobě nabádá k více RP zaměřené hře, což mám rád. Nicméně není to zase povolání pro každého a každý způsob hry. V boji bude mnich (navzdory zajímavým nápadům a pěkným schopnostem zejména u klerika) spíše podprůměrnou postavou a v porovnání s válečníkem s vlastní sehranou, ideálně pěkně očarovanou, zbraní bude ryze pátým kolem u vozu... na druhou stranu oproti válečníkům s pořádným démonem ve zbrani je takovou postavou v podstatě jakékoliv povolání. Bojová kouzla klerika jsou zajímavá, i když o jejich účinnosti vzhledem k úrovním, kdy je lze použít, se nedá říct, že by byla omračující. Je ale jasné, že to není to, na co tohle povolání míří.
Dalším kladem, který vidím, je fakt, že povolání lze napasovat na libovolnou víru i přesvědčení, byť místy se zdá, že typičtější budou dobré postavy. Ale nic nebrání v použití temných bohů, satanistů, stejně jako poslů světla a míru. To je dobře, protože pravidla DrD o náboženství mlčí, což je vzhledem k pseudostředověké společnosti nanejvýš podivné, leč z pravidlového hlediska pochopitelné. Článek sice v jedné části zmiňuje jakási dvě jména bohů,a le počítám, že tam spíš zůstaly z pracovní verze pro konkrétní skupinu, jelikož je jedno, zda jde o toho či onoho boha, vícero bohů či jednoho jediného nebo jakoukoliv jinou entitu, kterou lze uctívat. To hodnotím velice kladně, jelikož mnich je tak použitelný v libovolném světě, kde víra existuje.
Pohledem jednotlivých částí DrD, jak vnímám já: V boji nepříliš silný, ale nikoliv zcela nepoužitelný, což je zjevně záměr. V řešení záhad, zkoumání jeskyní a překonávání překážek nemá v zásadě žádné schopnosti,, vyjma prozkoumávání svatých míst a katakomb s nemrtvými. Na druhou stranu, co by člověk chtěl pro mnicha v tomto ohledu vymyslet? Ve vyjednávání používá obdobné schopnosti jako chodec, ale proč ne? Nejvíce v něm ale vidím RP potenciál, pokud je zajímavě řešená jeho víra - ať už jde o jedinou uznávanou církev státu, náboženství šamanů z hor nebo naopak zakázanou sektu - může být zdrojem mnoha zajímavých situací i dobrodružství.
Sečteno, podtrženo, takovýhle mnich je fajn podpora pro družinu, zajímavý RP prvek, ale asi ne postavou vhodnou pro každý typ hry a hráče. Hezké dílo a jednu jedinou hvězdu ubírám za malinké technické chybky, ale hlavně místy nevyužitý potenciál, který z článku tu a tam prosakuje, a někdy nedotažené vysvětlení (např dělení na pokročilých a rozdíly v RP těch dvou nebo u některých schopností). Pěkné, použitelné, zajímavé. Dobrá práce.
P.S.: Pardon, hodnocení nepřidám, neboť serveru se to zjevně nelíbí a hází mi chybu, ale zkrátka mám na mysli 4*.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     0:11:55 01.02.2017

Ale notak... velice se omlouvám, opět jsem zapomněl na jednu kolonku, v hodnocení měly být čtyři hvězdy, nikoliv nula. Malou nápravu provedu hned jak to bude možné.


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     0:09:59 01.02.2017

Zdravím příznivce nových povolání. Máme tu další variantu povolání, které je známé tu i onde, ale v klasickém DrD nikoliv. Podrobnější komentář dodám o něco později, jak už se mi u delších příspěvků stalo zvykem. Pokud jde o hvězdičkové hodnocení jedná se o klasický pravidlový příspěvek, který je přinejmenším nadstandardní kvality s několika zajímavými schopnostmi. Připomínky bych měl vesměs formálního rázu, tu není zcela jasná formulace, tady uteklo to či ono, celkově vzato nic, s čím by si zkušenější hráči neporadili, ale to nejvyšší hodnocení si schovám pro plnou verzi díla.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.094601154327393 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách